FC Twente Online

FC Twente Online (http://www.fctwente.net/forum/index.php)
-   Tweede Elftal | Jeugd (http://www.fctwente.net/forum/forumdisplay.php?f=12)
-   -   Eurovoetbal jeugdtoernooi (http://www.fctwente.net/forum/showthread.php?t=5810)

Kneupke 16-04-2007 15:31

Eurovoetbal jeugdtoernooi

Eurovoetbal in Arke Stadion

16-04-2007

Het Internationale Eurovoetbaltoernooi komt ook dit seizoen naar het Arke Stadion. Het beroemde jeugdtoernooi, waaraan ook FC Twente/Heracles A1 deelneemt, wordt op vrijdag 25 mei geopend in het Arke Stadion. Naast de oudste jeugdlichting van FC Twente, spelen de jeugdteams van AA Gent, SK Praha en Club National de Football uit Uruguay.

Voor scholen en sportverenigingen heeft FC Twente een speciale actie opgezet. Bij een minimale afname van 15 kaarten kost een toegangsbewijs voor deze 2,50 euro per stuk.

Kees Izaks 08-05-2007 15:54

Zijn er nog meer teams die deelnemen maar niet in actie komen in het Arke Stadion? Want laatst stond er een stuk in de TCT over een tournooi met Schalke, Heerenveen en nog meer clubs..

Basco 08-05-2007 16:01

Deelnemende teams Eurovoetbal 2007:

FC Groningen
FC Twente
FC Utrecht
AZ Alkmaar
SC Heerenveen
AA Gent (BelgiŽ)
Tottenham Hotspur (Engeland)
Zenit Sint Petersburg (Rusland)
Slavia Praag (TsjechiŽ)
Nacional Montevideo (Uruguay)
Necaxa (Mexico)
Internacional (BraziliŽ)

Kees Izaks 08-05-2007 16:16

Ah bedankt!;)

grolschtukker 10-05-2008 00:10

Nu niet in het Arke Stadion, en ook niet in de Grolsch Veste. Maar vandaag is het Eurovoetbal weer begonnen. Vanavond moest Twente tegen Newcastle spelen. De uitslag moet ik jullie nog tegoed houden. Iemand die het wel weet?

Wampie84 10-05-2008 00:40

Toen ik vanavond wegging uit het Abe Lenstra Stadion stond het 1-0, en aan het gejuich te horen werd toen de 2-0 gescoord. Moest alleen de trein halen (deadline voor krant) waardoor ik de wedstrijd niet af kon kijken. Twente was in elk geval een stuk sterker dan Newcastle. Overigens hoeven we in de toekomst niets te verwachten van de PSV jeugd. Wat slecht voetballen die lui. Voor de liefhebbers heb ik wel de uitslagen van de andere twee duels in Heerenveen: PSV - Anderlecht 0-3, Heerenveen - B. Munchen 0-1.

Michel1984 10-05-2008 08:55

Citaat:
Origineel gepost door Basco
Deelnemende teams Eurovoetbal 2007:

FC Groningen
FC Twente
FC Utrecht
AZ Alkmaar
SC Heerenveen
AA Gent (BelgiŽ)
Tottenham Hotspur (Engeland)
Zenit Sint Petersburg (Rusland)
Slavia Praag (TsjechiŽ)
Nacional Montevideo (Uruguay)
Necaxa (Mexico)
Internacional (BraziliŽ)

dat is de lijst van vorig jaar :W

Joey 10-05-2008 08:58

Citaat:
Origineel gepost door grolschtukker
Maar vandaag is het Eurovoetbal weer begonnen. Vanavond moest Twente tegen Newcastle spelen. De uitslag moet ik jullie nog tegoed houden. Iemand die het wel weet?

FC Twente heeft met 3-0 gewonnen...

http://www.eurovoetbal.nl/content/view/114/1/

Joey 10-05-2008 08:59

Citaat:
Origineel gepost door Michel1984

Dat was ook en post uit 2007...

:W

wouter1988 10-05-2008 10:40

Laatst nog een oefenwedstrijd gespeeld tegen deze jongens, stonden bij rust nog 1-0 voor. Verloren uiteindelijk met 1-3 of 1-4 ;)

Die Hard FCT 10-05-2008 11:30

Wie past de topic titel even aan?

Joey 10-05-2008 11:33

Heb ik vanochtend al gedaan. Waar zat jij aan te denken, Die Hard?

Wyatt 10-05-2008 11:43

Het grote onbenullige vragen topic?

Die Hard FCT 10-05-2008 11:49

Citaat:
Origineel gepost door Joey
Heb ik vanochtend al gedaan. Waar zat jij aan te denken, Die Hard?

Eurovoetbal jeugdtoernooi lijkt me een goede optie.

Michel1984 10-05-2008 12:08

Citaat:
Origineel gepost door Joey
Dat was ook en post uit 2007...

:W

hahaha check ook ff hoe laat ik reageerde :p ik had net een paar minuten mijn doppen los :Y

Wampie84 10-05-2008 12:13

Citaat:
Origineel gepost door Michel1984

Dan speciaal voor jou de lijst van dit jaar:

Bayern Munchen
Real Madrid
Schalke 04
Newcastle United
Celtic
Fenerbahce
Anderlecht
FC Porto
FC Twente
sc Heerenveen
PSV
FC Groningen

Wel is de opzet van het toernooi dit jaar veranderd. Waar het toernooi voorgaande edities voor A-junioren was, is het dit jaar voor B-junioren. Reden hiervan is dat veel A-junioren voor andere toernooien gevraagd worden waar geld voor betaald wordt. En dat zijn ze van Eurovoetbal niet van plan. Maar door de verlaagde leeftijdsgrens zijn ze er wel in geslaagd Europese topploegen naar Haren te halen.
Nog een leuk detail: bij Bayern Munchen staat Stephan Beckenbauer voor de groep. Zoon van Der Kaiser...

grolschtukker 10-05-2008 14:52

Vandaag heeft Twente redelijk kansloos met 3-0 verloren van Schalke '04.

Aaron 10-05-2008 15:03

3 goals in de laatste minuut natuurlijk!

Gr,

Aaron

grolschtukker 11-05-2008 18:00

De laatste poulewedstrijd wonnen ze met 4-1 van Porto. Dit betekend een 2e plaats in de poule, maar niet voldoende om de beste nummer 2 te zijn. Hierdoor speelden ze voor 5 t/m 8. Daarin speelde het tegen Groningen. 0-0 reguliere speeltijd. En na strafschoppen verloren. De laatste wedstrijd tegen PSV won het met 4-1.

Een heel redelijk toernooi wat ik allemaal las. Schalke was gewoon paar maten te groot. Beetje schlemielig van Groningen verloren.

De uiteindelijke ranglijst:

De eindstand:
1. Bayern MŁnchen
2. FenerbahÁe
3. Schalke 04
4. Anderlecht
5. sc Heerenveen
6. FC Groningen
7. FC Twente
8. PSV
9. Newcastle United
10. FC Porto
11. Celtic
12. Real Madrid

Wampie84 11-05-2008 20:21

Twente heeft overigens ook de prijs voor de eerlijkste ploeg en de meest scorende ploeg gewonnen.

grolschtukker 11-05-2008 20:40

Citaat:
Origineel gepost door Wampie84
Twente heeft overigens ook de prijs voor de eerlijkste ploeg en de meest scorende ploeg gewonnen.

Dat eerste klopt niet. Dat is Groningen geworden.

Wampie84 11-05-2008 22:09

Citaat:
Dat eerste klopt niet. Dat is Groningen geworden.

Klopt wel, ik was er zelf bij ;)

Edit: Op de website van Eurovoetbal staat inderdaad FC Groningen, maar tijdens de prijsuitrijking heeft aanvoerder Thilo Leugers namens Twente de prijs voor sportiefste ploeg in ontvangst genomen.

grolschtukker 30-05-2009 00:41

Ook dit jaar weer het toernooi. We zijn goed begonnen! 1-0 tegen Anderlecht. Maar een volgens een oog getuigenverslag was het niet best

Citaat:
Twente/Heracles - Anderlecht 1-0

Twente/Heracles is de 1e helft dramatisch en onze zuiderburen tikken er vrolijk op los. Een heerlijke balvaste en technisch flink onderlegde nr 9 bij de RSC en een fijne rechtshalf, de donkere nr 6.
Twente wint in de laatste seconde na zich de tweede helft enigszins hersteld te hebben. De grensrechter zat wel 2 keer fout met buitenspel in het nadeel van Twente, maar deze overwinning was zwaar onverdiend.

Orpheus 30-05-2009 10:11

Citaat:
Ook dit jaar weer het toernooi. We zijn goed begonnen! 1-0 tegen Anderlecht. Maar een volgens een oog getuigenverslag was het niet best

Dat was laatst ook al, de B1 heeft afgelopen week volgens mij nog tegen dit Anderlecht gespeelt. Toen wonnen ze ook, maar ook vet onverdiend. Anderlecht heeft een behoorlijk sterke jeugd, maar het kan toch haast geen geluk zijn eigenlijk dat onze B1 daar 2 keer als onderliggende partij van wint.

Nico'78 30-05-2009 16:30

Twente heeft zijn 2e wedstrijd met 3-1 gewonnen van SC Heerenveen.

petertukker 30-05-2009 16:44

Citaat:
Origineel gepost door Nico'78

das mooi :)

Tys 30-05-2009 18:04

Citaat:
Origineel gepost door Nico'78

Maar helaas de 3e en 4e verloren van respectievelijk Schalke 2-1 en Real Madrid 2-0.

STK53 31-05-2009 16:25

Gisteren geweest. Goede overwinning met 3-1 tegen latere finalist H####veen. Goed spel van spits Ola John, rechtsbuiten Mate Szolga, centrale verdediger Niels RŲseler, en keeper Renze Fij. Opvallend ook de pas 14-jarige(!) Joshua Masuma, een nieuwe zwarte parel op linksbuiten.
Daarna veel pech tegen Schalke (bal lat, afgekeurde treffer, dubieuze penalty tegen) en slecht spel tegen Real Madrid.

Tys 31-05-2009 16:30

Citaat:
Origineel gepost door STK53
Gisteren geweest. Goede overwinning met 3-1 tegen latere finalist H####veen. Goed spel van spits Ola John, rechtsbuiten Mate Szolga, centrale verdediger Niels RŲseler, en keeper Renze Fij. Opvallend ook de pas 14-jarige(!) Joshua Masuma, een nieuwe zwarte parel op linksbuiten.
Daarna veel pech tegen Schalke (bal lat, afgekeurde treffer, dubieuze penalty tegen) en slecht spel tegen Real Madrid.

Naast de snelle en jonge Masuma, die hoogstwaarschijnlijk komend seizoen in de B1 gaat spelen, is Matť Szolga ook nog maar 15 jaar.

Speelde verdediger Filip Orsula? Landgenoot van Rendla dacht ik en momenteel onder contract bij Man. City. Komende tijd op proef bij zowel de A1 en B1.

STK53 31-05-2009 19:57

Citaat:
Origineel gepost door Tijs84
Naast de snelle en jonge Masuma, die hoogstwaarschijnlijk komend seizoen in de B1 gaat spelen, is Matť Szolga ook nog maar 15 jaar.

Speelde verdediger Filip Orsula? Landgenoot van Rendla dacht ik en momenteel onder contract bij Man. City. Komende tijd op proef bij zowel de A1 en B1.

Nee, Orsula deed niet mee.

Vandaag (niet gezien helaas) twee kanppe overwinningen tegen Ajax en PSV, beide 2-1. Fraai. Kenmerkend voor de B1, veel goede resultaten, soms ook opeens een rare nederlaag. Een beetje te veel niveauverschil tussen de 5/6 toppers en de mindere spelers.
Ook gisteren gezien, een ietwat bijzondere rol van trainer Theo ten Caat, die zijn ploeg tegen Real na rust bewust liet zwemmen en kapot gaan. Linksback Karip bijv. als spits, Ola John als hangende middenvelder. Zal wel bij de opleiding horen. De vroeger zo relativerende Ten Caat (nadenken, schilderen)is inmiddeld stevig bloedfanatiek, ook niet steeds even opbouwend, zo denk ik..... zal hij wel anders over denken.

Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 13:08.