Terug naar de website
Ga Terug   FC Twente Online > De Club > Bestuur | Beleid
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Post's van vandaag Markeer Forums als Gelezen
Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardering: Onderwerp waardering: 24 stemmen, 4.42 gemiddeld. Weergave Modus
Oud 16-07-2013, 16:40   #3271
Tukkers Delight
Registered User
Tukkers Delight's Avatar

Stadion:
Tactiek:Geen
Toto:-
Citaat:
Origineel gepost door zweedsok
Gaat niet alleen om de rente, gaat om herfinanciering waardoor 2-3 miljoen vrij moet komen. Betekend dus minder aflossen. Andere gaten vullen.
Verschuiving van prioriteiten/ problemen. Vooruitschuiven van een schuld.

Je doet alsof je het iedereen wel even zult uitleggen, in werkelijkheid heb je er volgens zelf mij niets van begrepen, sorry.
Tukkers Delight is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16-07-2013, 16:50   #3272
Sven
"Niks mis mee ouwe reus!"
Sven's Avatar

Stadion:25
Wat een oersaaie discussie zeg, al enkele pagina's lang. Was Wallace er nog maar om hier een beetje kleur aan te geven
Oud 16-07-2013, 16:52   #3273
Jerry89
Registered User

Stadion:307
Citaat:
Origineel gepost door Sven
Wat een oersaaie discussie zeg, al enkele pagina's lang. Was Wallace er nog maar om hier een beetje kleur aan te geven

Tja, idd zeg.. Vroeger.. Those were the days!

Laatst aangepast door Jerry89 : 16-07-2013 om 16:57.
Jerry89 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16-07-2013, 17:07   #3274
Boca Qatar
Registered User

De club gaat financieel kapot. Vette jaren zijn geweest, nu fikse pas op de plaats financieel gezien.
Boca Qatar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16-07-2013, 17:45   #3275
janpunne
vak Q
janpunne's Avatar

Stadion:Nee
Citaat:
Origineel gepost door twentehart
Wie houd nu wie voor de gek?
Ik houd Joop nog steeds de hand boven het hoofd, en vind het ook niet nodig om Jopie te bashen, want ik ga er nog steeds vanuit, dat wat hij doet, hij ook goed doet, maar dat hij een pathologische leugenaar(en dat hoeft natuurlijk niet negatief uit te vallen voor Twente, want in de voetballerij lopen er meer van dat soort gasten rond) is, staat voor mij vast.
Als jij Joop een pathologische leugenaar vindt hou je hem zeker wel de hand boven zijn hoofd? Dat kan ik niet rijmen. Tjonge jonge, voor mindere beledigingen worden er in de USA pittige straffen uitgedeeld. Gelukkig zijn we hier in NL. Maar ik vind het nogal van durf getuigen iemand zo neer te zetten. En gelukkig leest niet de rest van NL hier mee want ik begin me zo langzamerhand te schamen dat ik Twentesupporter ben.
janpunne is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 16-07-2013, 19:41   #3276
johanherman
Registered User

Citaat:
Origineel gepost door janpunne
Als jij Joop een pathologische leugenaar vindt hou je hem zeker wel de hand boven zijn hoofd? Dat kan ik niet rijmen. Tjonge jonge, voor mindere beledigingen worden er in de USA pittige straffen uitgedeeld. Gelukkig zijn we hier in NL. Maar ik vind het nogal van durf getuigen iemand zo neer te zetten. En gelukkig leest niet de rest van NL hier mee want ik begin me zo langzamerhand te schamen dat ik Twentesupporter ben.

Forum is een publieke plek, waar iedereen met elkaar van gedachten kan wisselen, een elektronische discussiegroep waar mensen met een gemeenschappelijke interesse informatie, meningen en standpunten kunnen uitwisselen.

Dus je kunt eens of oneens zijn met twentehart, als hij Joop een pathologische leugenaar vind. Om nu te zeggen dat US hiervoor pittige straffen uitdeeld gaat erg ver, of moet twentehart nu ook asiel aan gaan vragen?

Als jij je schamen wilt, prima. Je goed recht, maar er zijn wel andere ongeregeldheden in ons landje waar je voor kunt schamen.
johanherman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16-07-2013, 19:44   #3277
DNNY
Registered User

Stadion:103
Citaat:
Origineel gepost door Tukkers Delight
Sorry, ik kan hier helemaal niets van maken, wat wil je nou eigenlijk vertellen?

Dat je al die tijd een weerwoord had en het nu 300% duidelijk is dat je dat voor niks hebt gedaan.
DNNY is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16-07-2013, 19:47   #3278
robbert
Registered User

Citaat:

Een pathologische leugenaar gaat wellicht wat ver. Maar dat Joop Munsterman vooral zijn waarheid uitdraagt en dat nogal eens zeer discutabel c.q. bezijden de waarheid is, dat ben ik met Twentehart eens. Later blijken de zaken vaak een stuk genuanceerder te zijn, dan dat Joop ons op de mouw wil spelden.
robbert is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 16-07-2013, 19:48   #3279
DNNY
Registered User

Stadion:103
Citaat:
Origineel gepost door Slico
Munsterman zegt letterlijk: "Wij hebben vorig jaar Tadic gekocht, omdat Chadli zou weggaan."

Ruiz en Janssen gingen weg voor 15miljoen Euro. Voor 5,5 werd Fer gehaald.
Met die kleine 10 miljoen had je toch geld voor Tadic?

Nu gaat er ook flink wat geld naar aflossingen,heeft Twente het dakdrama moeten voorschieten,maar het echte weggegooide geld ging naar spelers waarvan je op voorhand al wist dat je die voor niks de deur uit moest doen.
DNNY is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16-07-2013, 19:57   #3280
johanherman
Registered User

Ik ben benieuwd waar Joop morgen mee komt, alles komt in drievoud. Dus morgen vast iets positiefs, begin van de dag afscheid van Chadli en eind van de dag onze nieuwe aankopen, en zo brengt Joop voor even weer rust in the tent.
Oud 16-07-2013, 20:14   #3281
janpunne
vak Q
janpunne's Avatar

Citaat:
Origineel gepost door johanherman
Forum is een publieke plek, waar iedereen met elkaar van gedachten kan wisselen, een elektronische discussiegroep waar mensen met een gemeenschappelijke interesse informatie, meningen en standpunten kunnen uitwisselen.

Dus je kunt eens of oneens zijn met twentehart, als hij Joop een pathologische leugenaar vind. Om nu te zeggen dat US hiervoor pittige straffen uitdeeld gaat erg ver, of moet twentehart nu ook asiel aan gaan vragen?

Als jij je schamen wilt, prima. Je goed recht, maar er zijn wel andere ongeregeldheden in ons landje waar je voor kunt schamen.
Politiek zullen we er buiten laten, okè? Wat de persoonlijke aanvallen op Joop betreft, ik ben van mening dat het af en toe de grenzen van het fatsoen behoorlijk overschrijdt. Zo gaan we in mijn ogen niet met mensen om, en zeker niet met mensen met een staat van dienst zoals Joop heeft. Maar goed, het zal wel zo horen in deze maatschappij. Ik heb er in ieder geval veel moeite mee en dat zal ik dan ook blijven uitdragen.
janpunne is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 16-07-2013, 20:28   #3282
zweedsok
Registered User

Citaat:
Je doet alsof je het iedereen wel even zult uitleggen, in werkelijkheid heb je er volgens zelf mij niets van begrepen, sorry.

Ik snap er geen hout van. ben maar een boerenlul wat dat betreft. Maar waarom is een herfinanciering om een ander gat te stoppen positief? Of waarom blijkt hieruit dat er een goed beleid is gevoerd de afgelopen paar jaar. Leg dit nu eens aan een leek uit. In jip en Janneke taal dan maar....
Oud 16-07-2013, 20:30   #3283
Beek
5e man

Stadion:666
Citaat:
Origineel gepost door Sven

Echt, wat n figuren lopen er hedendaags bij FCT rond.
De één weet nog meer dan de ander
Beek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16-07-2013, 20:30   #3284
Sanchez Torres
Registered User

Stadion:315
Is het dan allemaal zo slecht??

Nog maar heel kort geleden was er het beeld dat alleen Twente hoge afkoopsommen kon betalen en wij de hoogste rendementen op onze transfers haalden. De afgelopen twee seizoenen waren wij in de winterstop titelkandidaat nummer 1. De begroting is ook de afgelopen jaren gegroeid en het stadion kent een van de hoogste bezettingsgraden in Nederland.

Inmiddels hebben we de wind niet meer zo mee, de media is kritischer geworden, de nieuwigheid is eraf, de gunfactor minder en de eindklasseringen zitten tegen. Wanneer ik sommigen mag geloven kan Joop er inmiddels niets meer van, is Twente slechts nog een subtopper en dreigt de club als een kaartenhuis in elkaar te storten.

Tijd voor nuance!
Ik denk dat het beeld genuanceerder ligt. Het beeld was een paar jaar geleden vertekend positief en nu vertekend negatief. Joop speelt soms wat (onhandig) met de media en is niet altijd even goed te volgen. Een stukje reflectie is hier wellicht op zijn plaats maar dat Joop een goede voorzitter is staat buiten kijf. Qua beleid is Twente inmiddels teruggegaan naar de basis en er lijkt meer te worden gescout op jong talent.

Prima dat Joop zegt dat het geld op, wat zou het belang zijn ons anders te profileren. Clubs die dan denken dat de bomen bij Twente tot in de hemel groeien en buitensporige transfersommen vragen. Ik denk dat de focus de komende jaren meer ligt op het verder versterken van de basis. Meer focus op ontwikkeling van talent (beloftenteam in Jupiler League) en het verbeteren van faciliteiten. Dit alles brengt een ander kostenplaatje met zich mee wat mijn inziens niet inhoud dat we nu verworden zijn tot een subtopper.

Komend seizoen moeten wij met Vitesse en AZ strijden om de plaatsen 4-6 en bij weinig blessures eindigen we wellicht wel hoger door de drukke programma's van de andere clubs. Maar los van klassering zou het ook een mooi resultaat zijn indien we slagen onze basis weer verder te versterken.

Kop op, steun je club en heb vertrouwen. Per saldo is de balans nog niet zo slecht.
Sanchez Torres is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16-07-2013, 20:52   #3285
bertgeitz
Bertisback

Citaat:
Origineel gepost door Sanchez Torres
Is het dan allemaal zo slecht??

Nog maar heel kort geleden was er het beeld dat alleen Twente hoge afkoopsommen kon betalen en wij de hoogste rendementen op onze transfers haalden. De afgelopen twee seizoenen waren wij in de winterstop titelkandidaat nummer 1. De begroting is ook de afgelopen jaren gegroeid en het stadion kent een van de hoogste bezettingsgraden in Nederland.

Inmiddels hebben we de wind niet meer zo mee, de media is kritischer geworden, de nieuwigheid is eraf, de gunfactor minder en de eindklasseringen zitten tegen. Wanneer ik sommigen mag geloven kan Joop er inmiddels niets meer van, is Twente slechts nog een subtopper en dreigt de club als een kaartenhuis in elkaar te storten.

Tijd voor nuance!
Ik denk dat het beeld genuanceerder ligt. Het beeld was een paar jaar geleden vertekend positief en nu vertekend negatief. Joop speelt soms wat (onhandig) met de media en is niet altijd even goed te volgen. Een stukje reflectie is hier wellicht op zijn plaats maar dat Joop een goede voorzitter is staat buiten kijf. Qua beleid is Twente inmiddels teruggegaan naar de basis en er lijkt meer te worden gescout op jong talent.

Prima dat Joop zegt dat het geld op, wat zou het belang zijn ons anders te profileren. Clubs die dan denken dat de bomen bij Twente tot in de hemel groeien en buitensporige transfersommen vragen. Ik denk dat de focus de komende jaren meer ligt op het verder versterken van de basis. Meer focus op ontwikkeling van talent (beloftenteam in Jupiler League) en het verbeteren van faciliteiten. Dit alles brengt een ander kostenplaatje met zich mee wat mijn inziens niet inhoud dat we nu verworden zijn tot een subtopper.

Komend seizoen moeten wij met Vitesse en AZ strijden om de plaatsen 4-6 en bij weinig blessures eindigen we wellicht wel hoger door de drukke programma's van de andere clubs. Maar los van klassering zou het ook een mooi resultaat zijn indien we slagen onze basis weer verder te versterken.

Kop op, steun je club en heb vertrouwen. Per saldo is de balans nog niet zo slecht.

Met deze selectie ga je om niet om plek 4-6 spelen hoor. Daarvoor is de selectie te matig en te veel uit balans.
bertgeitz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16-07-2013, 20:54   #3286
Tukkers Delight
Registered User
Tukkers Delight's Avatar

Stadion:
Citaat:
Ik snap er geen hout van. ben maar een boerenlul wat dat betreft. Maar waarom is een herfinanciering om een ander gat te stoppen positief? Of waarom blijkt hieruit dat er een goed beleid is gevoerd de afgelopen paar jaar. Leg dit nu eens aan een leek uit. In jip en Janneke taal dan maar....

Doe dan ook niet alsof.

Tubantia roept dat de hypotheeklast met 12 miljoen afneemt, dat daardoor tussen de 2 en 3 miljoen meer aan het voetbal besteed kan worden. Er wordt dus niet minder afgelost zoals jij beweert, er wordt blijkbaar versneld afgelost, althans dat is de enige conclusie die ik uit deze beweringen kan trekken, het zou in elk geval verklaren waar al die transferopbrengsten blijven. Het is dus niet het vooruitschuiven van een schuld, het tegenovergestelde lijkt juist het geval te zijn.
Oud 16-07-2013, 21:07   #3287
zweedsok
Registered User

Citaat:
Doe dan ook niet alsof.

Tubantia roept dat de hypotheeklast met 12 miljoen afneemt, dat daardoor tussen de 2 en 3 miljoen meer aan het voetbal besteed kan worden. Er wordt dus niet minder afgelost zoals jij beweert, er wordt blijkbaar versneld afgelost, althans dat is de enige conclusie die ik uit deze beweringen kan trekken, het zou in elk geval verklaren waar al die transferopbrengsten blijven. Het is dus niet het vooruitschuiven van een schuld, het tegenovergestelde lijkt juist het geval te zijn.

Weet je dit zeker? Tubantia rept over een herfinanciering. Niet over versneld aflossen.
Ik doe trouwens niet alsof. Lees zoals ik het lees.
Oud 16-07-2013, 21:13   #3288
TegenIedereen
Registered User

Stadion:P-R
Citaat:
Doe dan ook niet alsof.

Waarom nu na 2*6plaats en niet twee jaar eerder? Voor duidelijkheid dit is een vraag!
Oud 16-07-2013, 21:17   #3289
Tukkers Delight
Registered User
Tukkers Delight's Avatar

Stadion:
Citaat:
Weet je dit zeker? Tubantia rept over een herfinanciering. Niet over versneld aflossen.
Ik doe trouwens niet alsof. Lees zoals ik het lees.

De enige manier om een hypotheeklast af te laten nemen is door hem af te lossen, lijkt mij. Door een hypotheek her te financieren neemt de hypotheeksom niet af, je betaald hoog uit een lagere rente maar dat is nooit voldoende om een besparing van 2-3 miljoen te realiseren. Het één sluit het ander trouwens niet uit, het zou goed kunnen dat ze een deel versneld aflossen en de rest herfinancieren.

Misschien zit ik er compleet naast met mijn veronderstellingen maar ik heb geen idee waar die 12 miljoen dan is gebleven, banken en investeerders schelden geen schuld kwijt.
Oud 16-07-2013, 21:28   #3290
Paddy
Vak 30
Paddy's Avatar

Stadion:30
Citaat:
Origineel gepost door TegenIedereen
Waarom nu na 2*6plaats en niet twee jaar eerder? Voor duidelijkheid dit is een vraag!

Omdat de voorwaarden wellicht toen niet gunstig waren en nu wel. Je hebt te maken met looptijden, met boeteclausules en uiteraard ook met veranderende rentepercentages.

Blijkbaar is het op dit moment interessant om de hypotheek over te sluiten. Lijkt me dan ook een hele goede zaak op dit nu te doen, zeker als je dat 2-3 miljoen oplevert op jaarbasis.
Paddy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16-07-2013, 21:49   #3291
zweedsok
Registered User

Citaat:
De enige manier om een hypotheeklast af te laten nemen is door hem af te lossen, lijkt mij. Door een hypotheek her te financieren neemt de hypotheeksom niet af, je betaald hoog uit een lagere rente maar dat is nooit voldoende om een besparing van 2-3 miljoen te realiseren. Het één sluit het ander trouwens niet uit, het zou goed kunnen dat ze een deel versneld aflossen en de rest herfinancieren.

Misschien zit ik er compleet naast met mijn veronderstellingen maar ik heb geen idee waar die 12 miljoen dan is gebleven, banken en investeerders schelden geen schuld kwijt.

Ben geen expert, maar wil je direct 2 à 3 miljoen hebben zul je een stuk hypotheek " caschen". Herfinancieren, dus meer/ langere hypotheek. Met stadion als onderpand... Zoiets. Dus schuld vooruitschuiven. Denkwijze van een boerenlul.
Oud 16-07-2013, 22:11   #3292
CTV
Registered User
CTV's Avatar

Stadion:121
Citaat:
Ben geen expert, maar wil je direct 2 à 3 miljoen hebben zul je een stuk hypotheek " caschen". Herfinancieren, dus meer/ langere hypotheek. Met stadion als onderpand... Zoiets. Dus schuld vooruitschuiven. Denkwijze van een boerenlul.

Het zal een combinatie zijn van:
1) het uitsmeren van de aflossingen over een langere periode
2) het oversluiten van de hypotheek tegen een (veel) gunstiger rentepercentage.
(eventueel 3) Het versneld aflossen van een deel van de hypotheek om de geldverstrekker tegemoet te komen, zodat deze wil meewerken aan 1 en 2)

Hierdoor worden de totale hypotheeklasten (rente) 12 miljoen lager, terwijl er jaarlijks 2 à 3 miljoen meer te besteden (liquiditeit) is, omdat de aflossingen per jaar lager zijn. Maar dit wel tegen een langere looptijd.
CTV is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16-07-2013, 22:12   #3293
johanherman
Registered User

Citaat:
Politiek zullen we er buiten laten, okè? Wat de persoonlijke aanvallen op Joop betreft, ik ben van mening dat het af en toe de grenzen van het fatsoen behoorlijk overschrijdt. Zo gaan we in mijn ogen niet met mensen om, en zeker niet met mensen met een staat van dienst zoals Joop heeft. Maar goed, het zal wel zo horen in deze maatschappij. Ik heb er in ieder geval veel moeite mee en dat zal ik dan ook blijven uitdragen.

Hoge bomen vangen veel wind. Maar ik ben het met je eens dat respect vaak ver te zoeken is, niet alleen spelers, TS, management maar ook tegen elkaar.
Oud 16-07-2013, 22:27   #3294
Tukkers Delight
Registered User
Tukkers Delight's Avatar

Stadion:
Citaat:

Maar daarmee neemt je hypotheeklast toch niet met 12 miljoen af? In jouw voorbeeld neemt deze juist toe. Daarbij zou die 2-3 miljoen elk jaar opnieuw aan het voetbal kunnen worden besteed (een jaarlijkse besparing dus), althans zo interpreteer ik het, dat kan maar op 1 manier: door een lagere aflossing en minder rente, dat bereik je alleen doordat de hypotheekschuld lager wordt.

Laatst aangepast door Tukkers Delight : 16-07-2013 om 22:31.
Oud 16-07-2013, 22:47   #3295
zweedsok
Registered User

Blijkbaar is Joop niet geheel transparant over de financiële huishouding. Raar eigenlijk.
Oud 16-07-2013, 23:18   #3296
Tukkerties1976
Registered User

Maar ja wat koop je ervoor als je de hypotheeklast omlaag brengt maar het elftal is flink uitgehold. Blijkbaar is het moment goed om te herfinancieren maar ze moeten er wel een balans in hebben. Wel gewaagd om geen vervanger voor Fer te halen. (als je dit afzet tegen PSV is het vrij karig)

Brama - Ebicilio - Gutierrez - Janssen tegenover Schaars - Wijnaldum - Maher - Toornstra/Duarte?

Maar ja na flinke investeringen afgelopen jaren die niet het gewenste resultaat hebben gebracht is het roer flink omgegooid. We zullen zien....
Tukkerties1976 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16-07-2013, 23:19   #3297
Tukkers Delight
Registered User
Tukkers Delight's Avatar

Stadion:
Citaat:
Blijkbaar is Joop niet geheel transparant over de financiële huishouding. Raar eigenlijk.

Hij zal inderdaad niet meer naar buiten brengen dan nodig is maar in dit geval is het voornamelijk aan de formulering van Tubantia te danken dat het niet duidelijk is wat er precies gaat gebeuren.
Oud 16-07-2013, 23:21   #3298
Tukkers Delight
Registered User
Tukkers Delight's Avatar

Stadion:
Citaat:
Origineel gepost door Tukkerties1976
Maar ja wat koop je ervoor als je de hypotheeklast omlaag brengt maar het elftal is flink uitgehold.

Er komt meer geld (2-3 miljoen) vrij voor het voetbal, het is nu aan de club hoe dit te besteden maar in principe (als de andere lasten niet stijgen) zou je vanaf nu dus elk jaar een aankoop kunnen doen van 2-3 miljoen zonder zelf te hoeven verkopen.
Oud 16-07-2013, 23:33   #3299
hogelander
Registered User

Citaat:
Origineel gepost door Tukkerties1976
Maar ja wat koop je ervoor als je de hypotheeklast omlaag brengt maar het elftal is flink uitgehold. Blijkbaar is het moment goed om te herfinancieren maar ze moeten er wel een balans in hebben. Wel gewaagd om geen vervanger voor Fer te halen. (als je dit afzet tegen PSV is het vrij karig)

Brama - Ebicilio - Gutierrez - Janssen tegenover Schaars - Wijnaldum - Maher - Toornstra/Duarte?

Maar ja na flinke investeringen afgelopen jaren die niet het gewenste resultaat hebben gebracht is het roer flink omgegooid. We zullen zien....

Het is maar net waar je je prioriteiten legt. Voortbestaan van de club op lange termijn of korte termijn succes. En ook korte termijn succes kun je niet kopen, niet in de eredivisie in ieder geval. Ik denk dat het besef van dat laatste ten grondslag ligt aan het huidige beleid. Er is geen club die de afgelopen drie jaar meer uitgegeven heeft dan PSV, bijvoorbeeld. Maar ze hebben het niet beter gedaan dan Feyenoord dat gedwongen geen cent heeft uitgegeven. Ik ben er wel blij mee, met dat besef. Team smeden is belangrijk in de eredivisie. Zogenaamde sterspelers lijken de afgelopen twee jaar meer stoorzender dan toegevoegde waarde.

Europees is een ander verhaal maar de illusie dat Nederlands voetbal daar een rol kan spelen heb ik al lang laten varen.
hogelander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16-07-2013, 23:38   #3300
Toetsie
Registered User

Oei oei, ik heb bij het hele verhaal (herfinanciering, verkoop Fer niet investeren) een slecht, heel slecht onderbuikgevoel. Ik ben trouw supporter, maar ik vrees dat het momentum voor Twente voorbij is. Er zij verkeerde investeringen gedaan, eigenlijk het schoolvoorbeeld van een (te) snelle groeier. Helaas zie ik de toekomst somber in.
Toetsie is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong

Soortgelijke onderwerpen
Onderwerp Auteur Forum Reacties Laatste Post
2e voorronde EL - 19 en 26 Juli - FC Inter Turku (Finland) PTBAT Europese wedstrijden 980 28-07-2012 20:40
Sparta Rotterdam - FC Twente Tommasi Eredivisie / Eerste Divisie 545 24-02-2009 21:27
Eredivisie: Seizoen 2007-2008 IJsbeer Eredivisie / Eerste Divisie 246 17-08-2007 13:02
Competitiestart 15/08 enschede65 Eredivisie / Eerste Divisie 72 09-07-2004 06:54