Terug naar de website
Ga Terug   FC Twente Online > De Club > Oud spelers / medewerkers
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Post's van vandaag Markeer Forums als Gelezen
Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardering: Onderwerp waardering: 2 stemmen, 5.00 gemiddeld. Weergave Modus
Oud 19-06-2015, 14:30   #571
Superkip
Registered User
Superkip's Avatar

Tactiek:Geen
Toto:-
Citaat:
Origineel gepost door CTV
Juist dan is het logisch om verder te kijken...

Zo gaat het elk jaar, of er nu wel of geen geld is.
Superkip is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19-06-2015, 14:36   #572
Superkip
Registered User
Superkip's Avatar

Citaat:
Origineel gepost door jorginho
Eh...het lijkt me dat iedereen die bij FC Twente werkt alle reden heeft om zich zorgen te maken over zijn baan. En al helemaal als je een formele opzegging van je contract hebt gekregen. Als je niet het idee had dat er iets aan de hand was, heb je echt onder een steen gelegen.

Los van dat, het is wel sneu dat clubjongens als Heubach eruit moeten.

Die formele opzegging krijgt vrijwel iedereen in Nederland die in het betaald voetbal werkt en een aflopend contract heeft. Zo niet, dan is de club verplicht de persoon weer een jaar in dienst te nemen.
Superkip is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19-06-2015, 14:40   #573
Melkmuil
Registered User
Melkmuil's Avatar

Stadion:
Citaat:
Origineel gepost door Virgil
Jij zou natuurlijk gelijk salaris inleveren. Bovendien is Schreuder niet verantwoordelijk voor de finaciele problemen hoor.

800.000 euro op jaarbasis is belachelijk veel geld. Als ik dat zou verdienen en de koffiejuffrouw die van, pak 'm beet, 20.000 euro kan rondkomen van het verlies van haar baan zou kunnen behoeden, zou ik dat serieus overwegen. Help je medemens. Maar goed, ik ga niet over het beleid en ik krijg niet zo achterlijk veel geld.

En dan is 20.000 euro op jaarbasis nog royaal voor een koffiejuffrouw. Ik verdien momenteel niet veel meer na jaren van studeren.
Melkmuil is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19-06-2015, 15:31   #574
Tukker aan Zee
Registered User
Tukker aan Zee's Avatar

Stadion:
Citaat:
Origineel gepost door Elenthril
Vreemde constaterinfg. Je zelf dat soort vragen stellen help je met het bepalen van je positie. Voor mij is het duidelijk. Het is zwaar kloten dat Heubach ontslag heeft gekregen en de wijze waarop vind ik ook behoorlijk kut. En dat is ongeacht of Schreuder daar zit, Haar daar komt, of Rutten daar zou zijn met een nieuwe TS. Dat doet namelijk in het geheel niet ter zake. Laat het daar nou net over gaan.
Als Heubach nou bij de eerste selectie was we gestuurd, dan had je Haar er bij kunnen slepen

Als je de functies centraal stelt heeft het een uiteraard niets met het ander te maken. Als je echter op een andere manier naar deze gang van zaken kijkt, constateer je dat juist in een tijd waarin velen terecht klagen over de teloorgang van de binding met de club er een clubman pur sang wordt uitgepleurd en een apocalyptische zombie met een AZ hart wordt binnengehaald. Dat staat los van welke functie dan ook. Velen herkennen zich niet meer in Twente, een dergelijke beslissing draagt niet bij aan het terugbrengen van die binding en die herkenning.
Tukker aan Zee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19-06-2015, 16:06   #575
Elenthril
Registered User

Citaat:
Origineel gepost door Tukker aan Zee
Als je de functies centraal stelt heeft het een uiteraard niets met het ander te maken. Als je echter op een andere manier naar deze gang van zaken kijkt, constateer je dat juist in een tijd waarin velen terecht klagen over de teloorgang van de binding met de club er een clubman pur sang wordt uitgepleurd en een apocalyptische zombie met een AZ hart wordt binnengehaald. Dat staat los van welke functie dan ook. Velen herkennen zich niet meer in Twente, een dergelijke beslissing draagt niet bij aan het terugbrengen van die binding en die herkenning.

Ik mag toch hopen dat onze nieuwe technische en financieel directeur de functies centraal stellen en niet emoties. Dat betekent overigens niet dat ik het met ze eens ben, maar ik heb dan ook geen club te leiden. Ik zie de komst van Haar niet zitten ongeacht of Heubach nu wel of niet wordt weg gestuurd, en het ontslag van Heubach niet leuk ongeacht of Haar nu wel of niet komt. Ik vind een eventuele komst van Haar niet nog vervelender door het ontslag van Heubach, en het ontslag van Heubach niet nog vervelender door een eventuele komst van Haar. Het is een optelsom van in mijn ogen twee verkeerde beslissingen, geen vermenigvuldiging. Ik zie niet in wat het toevoegt de twee aan elkaar te relateren
Elenthril is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19-06-2015, 16:12   #576
mdewals
HUP FCT
mdewals's Avatar

Stadion:
Citaat:
Origineel gepost door Melkmuil
800.000 euro op jaarbasis is belachelijk veel geld. Als ik dat zou verdienen en de koffiejuffrouw die van, pak 'm beet, 20.000 euro kan rondkomen van het verlies van haar baan zou kunnen behoeden, zou ik dat serieus overwegen. Help je medemens. Maar goed, ik ga niet over het beleid en ik krijg niet zo achterlijk veel geld.

En dan is 20.000 euro op jaarbasis nog royaal voor een koffiejuffrouw. Ik verdien momenteel niet veel meer na jaren van studeren.

Maar dan kun je ook nog wel 20.000 afstaan voor Henk die op accounting eruit moet. Want z'n vrouw is net zwanger van een 3-ling terwijl ze er al 3 hebben.
Zelfs die 40.000 voor een paar chauffeurs voor de jeugd kan er wel af. En vergeet Cindy in de fanshop niet. Die is zo zielig nu het uit is met Brian.

Ik snap je betoog maar waar ga je de streep trekken. Wat maakt de koffiejuffrouw anders dan een andere werknemer die eruit moet?
Oud 19-06-2015, 16:12   #577
Coyote
Hals und Beinbruch
Coyote's Avatar

Stadion:
Citaat:
Dank daarvoor. De vraag betrof echter niet jou 'visie omtrent mijn stellingname'. Als je dan toch formeel en wollig wilt posten, doe het dan goed

Prima, wat jij wilt, dan gaan we op deze voet verder en dan blijft het persoonlijk. Onnodig, want als je gewoon inhoudelijk gereageerd had op hetgeen ik aandroeg was jij hierin niet beland. Waarom reageer je überhaupt niet op hetgeen ik meermalen al inhoudelijk heb gepost? Dit terwijl ik al antwoord heb gegeven op jouw vraag (begrijpend lezen voor de onderbouw).
Waar het hier om gaat, nogmaals, jij maakt in mijn ogen een versimpeling van de werkelijkheid door het vergelijk van de verschillende functies en een eventueel aanstellen en een ontslag hierin. Hehe, uiteraard heeft het een niet met de ander te maken zoals jij stelt. Daar hoef je geen raketgeleerde voor te zijn. Alleen, nogmaals, de situatie is complexer op basis van de al door mij meermalen aangedragen omstandigheden. Deze optelsom maakt het uiteindelijke ontslag van Heubach onverteerbaar. Zoals ik al eerder aangaf, de werkelijkheid is niet te vangen in een abstracte een-op-een redenering, of je moet aan Asperger lijden.
Oud 19-06-2015, 16:18   #578
Rik1982
Registered User

Citaat:
Origineel gepost door mdewals
Maar dan kun je ook nog wel 20.000 afstaan voor Henk die op accounting eruit moet. Want z'n vrouw is net zwanger van een 3-ling terwijl ze er al 3 hebben.
Zelfs die 40.000 voor een paar chauffeurs voor de jeugd kan er wel af. En vergeet Cindy in de fanshop niet. Die is zo zielig nu het uit is met Brian.

Ik snap je betoog maar waar ga je de streep trekken. Wat maakt de koffiejuffrouw anders dan een andere werknemer die eruit moet?

Daar heb je natuurlijk helemaal gelijk in. Echter was er door de staf+spelers toegezegd dat ze wat voor haar gingen doen. Is dus blijkbaar niks van terecht gekomen.
Rik1982 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19-06-2015, 18:04   #579
jasper
Registered User

Stadion:Nee
Geef Jeroen gewoon een contract als linksback. Niet meer snel en iets dikker. Maar vast meer passie dan het gehele team bij elkaar.
jasper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19-06-2015, 19:10   #580
Elenthril
Registered User

Citaat:
Origineel gepost door Coyote
..Waar het hier om gaat, nogmaals, jij maakt in mijn ogen een versimpeling van de werkelijkheid door het vergelijk van de verschillende functies en een eventueel aanstellen en een ontslag hierin. Hehe, uiteraard heeft het een niet met de ander te maken zoals jij stelt. Daar hoef je geen raketgeleerde voor te zijn. Alleen, nogmaals, de situatie is complexer

Goed dat je daar geen raketgeleerde voor hoeft te zijn, dan kunnen we het in ieder geval over eens zijn dat daar het een niet met het andere te maken heeft. En wat mij betreft is dat ook de enige feitelijke constatering. Dat jij vervolgens verbanden gaat leggen maakt het jou complexere werkelijkheid. Prima, voor mij vergelijk je appels en peren.
Oud 19-06-2015, 19:20   #581
jorginho
Registered User

Stadion:305
Citaat:
Origineel gepost door Superkip
Die formele opzegging krijgt vrijwel iedereen in Nederland die in het betaald voetbal werkt en een aflopend contract heeft. Zo niet, dan is de club verplicht de persoon weer een jaar in dienst te nemen.

Dat snap ik, maar niet bij iedere betaald voetbalorganisatie was de financiële puinhoop zo groot als bij Twente. Heubach kan moeilijk zeggen dat hij totaal niet had verwacht dat hij op straat zou komen te staan als er elke dag wel een bericht in de krant staat dat Twente in zware financiële problemen zit. Tel daar de formele opzegging bij op en het zou toch op z'n minst moeten zijn gaan dagen.
jorginho is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19-06-2015, 19:25   #582
tukker1968
Registered User
tukker1968's Avatar

Citaat:
Origineel gepost door jorginho
Dat snap ik, maar niet bij iedere betaald voetbalorganisatie was de financiële puinhoop zo groot als bij Twente. Heubach kan moeilijk zeggen dat hij totaal niet had verwacht dat hij op straat zou komen te staan als er elke dag wel een bericht in de krant staat dat Twente in zware financiële problemen zit. Tel daar de formele opzegging bij op en het zou toch op z'n minst moeten zijn gaan dagen.

er zijn ook nog gesprekken met Mulder ... jouw redenatie is te makkelijk
tukker1968 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19-06-2015, 20:35   #583
Hotbossie
Registered User

Me dunkt dat Youri het een en ander kan vertellen in de media. Evenals Schreuder.
Heubach, staat er ver(der) vanaf.
Hotbossie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19-06-2015, 20:52   #584
Joep Meloen
Registered Abuser
Joep Meloen's Avatar

Stadion:hoi
Citaat:
Goed dat je daar geen raketgeleerde voor hoeft te zijn, dan kunnen we het in ieder geval over eens zijn dat daar het een niet met het andere te maken heeft. En wat mij betreft is dat ook de enige feitelijke constatering. Dat jij vervolgens verbanden gaat leggen maakt het jou complexere werkelijkheid. Prima, voor mij vergelijk je appels en peren.

Dat bij een voetbalclub de klanten klagen dat er tegenwoordig te weinig binding en herkenning is tussen club en supporters is misschien een complexere werkelijkheid, maar toch niet te complex voor jou? Jij probeert iets te versimpelen waarbij je aangeeft dat verbanden anders te complex zijn, dat lijkt me een beetje overdreven.

Je hebt directe en indirecte verbanden, dat weet jij net zo goed. Het grotere plaatje is het gevoel van vervreemding tussen medewerkers/bestuurders en aan de andere kant supporters (en waarschijnlijk een deel van de sponsoren) van de club. Dat is een gegeven. Welliswaar een subjectieve vervreemding maar dat maakt het niet minder werkelijk.

Volgens mij hou je je nu expres een beetje van de domme om tegen de stroom in te gaan. "Ik ben voor omdat de zijkerds tegen zijn" of andersom. Pas je op dat je niet, zoals velen voor jou (en kijk hoe het daarmee afloopt), een rol gaat aannemen hier op dit forum?
Oud 19-06-2015, 21:42   #585
TegenIedereen
Registered User

Stadion:P-R
Citaat:
Ik mag toch hopen dat onze nieuwe technische en financieel directeur de functies centraal stellen en niet emoties. Dat betekent overigens niet dat ik het met ze eens ben, maar ik heb dan ook geen club te leiden. Ik zie de komst van Haar niet zitten ongeacht of Heubach nu wel of niet wordt weg gestuurd, en het ontslag van Heubach niet leuk ongeacht of Haar nu wel of niet komt. Ik vind een eventuele komst van Haar niet nog vervelender door het ontslag van Heubach, en het ontslag van Heubach niet nog vervelender door een eventuele komst van Haar. Het is een optelsom van in mijn ogen twee verkeerde beslissingen, geen vermenigvuldiging. Ik zie niet in wat het toevoegt de twee aan elkaar te relateren

Er zijn geen directeuren aangetrokken. Helaas managers die ondergeschikt zijn t.o.v. het bestuur ondanks dat ze zelf aan tafel zitten bij het bestuur. Simpelweg een tussenlaag om de veroorzaakte problemen of vuile werk van bovenaf op te lossen, heel jammer.
Personen die in een organisatie de directeursfuncties vervullen worden gezamenlijk de directie genoemd en bij Twente is er helaas geen directie i.t.t. alle andere Nederlandse topclubs.
Maar goed de andere clubs hebben ook geen investeerders als bestuursleden die ook nog een club in de houtgreep houden

Laatst aangepast door TegenIedereen : 19-06-2015 om 21:49.
TegenIedereen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19-06-2015, 21:48   #586
Joep Meloen
Registered Abuser
Joep Meloen's Avatar

Dat is de beste nuance die ik hier het afgelopen jaar heb gelezen..
Oud 19-06-2015, 22:05   #587
Elenthril
Registered User

Citaat:
Origineel gepost door Joep Meloen
Dat bij een voetbalclub de klanten klagen dat er tegenwoordig te weinig binding en herkenning is tussen club en supporters is misschien een complexere werkelijkheid, maar toch niet te complex voor jou? Jij probeert iets te versimpelen waarbij je aangeeft dat verbanden anders te complex zijn, dat lijkt me een beetje overdreven.

Je hebt directe en indirecte verbanden, dat weet jij net zo goed. Het grotere plaatje is het gevoel van vervreemding tussen medewerkers/bestuurders en aan de andere kant supporters (en waarschijnlijk een deel van de sponsoren) van de club. Dat is een gegeven. Welliswaar een subjectieve vervreemding maar dat maakt het niet minder werkelijk.

Volgens mij hou je je nu expres een beetje van de domme om tegen de stroom in te gaan. "Ik ben voor omdat de zijkerds tegen zijn" of andersom. Pas je op dat je niet, zoals velen voor jou (en kijk hoe het daarmee afloopt), een rol gaat aannemen hier op dit forum?

Ik vind helemaal niets te complex worden. Het ontslag van Heubach zwaarder aanrekenen omdat eventueel Haar wordt aangetrokken en dat dan een complexere werkelijkheid noemen vind ik persoonlijk onzinnig. Maar iedereen mag vinden wat ie wil. En let wel, ik vind zowel het ontslag van Heubach als het aantrekken van Haar geen goed idee.
Oud 19-06-2015, 22:08   #588
Melkmuil
Registered User
Melkmuil's Avatar

Stadion:
Citaat:
Origineel gepost door mdewals

Klopt, maar wat Rik1982, Schreuders hartje was gebroken omdat de koffiejuffrouw weg moest. 'We zullen met de pet rondgaan,' of iets dergelijks werd gezegd door Schreuder. Was blijkbaar niet genoeg.
Melkmuil is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19-06-2015, 22:14   #589
Elenthril
Registered User

Citaat:
Origineel gepost door TegenIedereen
Er zijn geen directeuren aangetrokken. Helaas managers die ondergeschikt zijn t.o.v. het bestuur ondanks dat ze zelf aan tafel zitten bij het bestuur. (

Voorspelbaar. Ik wist het toen ik het woord directeur typte. Vertel, bij welke bvo hoeft een technisch directeur geen verantwoording aan het bestuur af te leggen?
Oud 19-06-2015, 22:17   #590
Joep Meloen
Registered Abuser
Joep Meloen's Avatar

Citaat:
Ik vind helemaal niets te complex worden.
Nee precies mijn punt. Waarom doe je dan alsof?

Citaat:
Het ontslag van Heubach zwaarder aanrekenen omdat eventueel Haar wordt aangetrokken en dat dan een complexere werkelijkheid noemen vind ik persoonlijk onzinnig.

Ik gebruik slechts jouw woorden vriend.

De context is gewoon dat een van de laatste nog clubmensen verplicht vertrekt op het hetzelfde moment dat de volgende buitenstaander wordt gevraagd erbij te komen. Dat is het enige. Én heel simpel, waarom maak jij er dan weer een probleem van met appels en peren ?

Zoals ik al zei; het er niet mee eens zijn om het niet eens zijn? Schat jou iets hoger in dan dat..
Oud 19-06-2015, 22:19   #591
hannibal
I love it when a plan....
hannibal's Avatar

Stadion:Yep
Citaat:
Vreemde constaterinfg. Je zelf dat soort vragen stellen help je met het bepalen van je positie. Voor mij is het duidelijk. Het is zwaar kloten dat Heubach ontslag heeft gekregen en de wijze waarop vind ik ook behoorlijk kut. En dat is ongeacht of Schreuder daar zit, Haar daar komt, of Rutten daar zou zijn met een nieuwe TS. Dat doet namelijk in het geheel niet ter zake. Laat het daar nou net over gaan.
Als Heubach nou bij de eerste selectie was we gestuurd, dan had je Haar er bij kunnen slepen

De koers voor de toekomst wordt nu uitgezet, maar ondertussen moet wel elk dubbeltje zeshonderdvierenzestig keer worden omgedraaid. Dan kun je het één gewoon niet meer los van het ander zien. Bij een club die qua cultuurbewakers en eigen identiteit al is uitgekleed tot de bruingescheten onderbroek kun je het ontslag van een clubicoon als Heubach niet meer afdoen met de dooddoener 'zijn contract liep nu eenmaal af'. Zeker niet als er ondertussen wel geld beschikbaar blijkt voor het aantrekken van een middelmatige assistent. Een functie waarvan echt niemand op dit moment de hoge urgentie aan kan geven.

Natuurlijk kan het organisatorisch zo zijn dat Jeroentje zijn plek in de nieuwe situatie is weggesaneerd. De volgende logische stap zou dan zijn om te kijken waar hij wel van betekenis kan zijn. Sander Boschker zijn langste volzin bestond uit vier woorden en toch zit hij nog steeds op de commerciële afdeling. Eddy Achterberg zit regelmatig op de achterbank van zijn eigen auto te kijken waar het stuur nu weer is gebleven, maar toch leidt hij hier hele groepen sponsoren door het stadion. Bepaalde mensen probeer je waar mogelijk aan boord te houden.

Dat Heubach -zonder uiterste poging om hem elders nuttig te laten zijn- plotseling op straat staat, is een kwestie van prioriteiten. Dat blijkt uit het aannemen van een zoveelste onnodige assistent voor de incompetent Schreuder...
hannibal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19-06-2015, 22:21   #592
Joep Meloen
Registered Abuser
Joep Meloen's Avatar

Citaat:
Origineel gepost door Melkmuil
Klopt, maar wat Rik1982, Schreuders hartje was gebroken omdat de koffiejuffrouw weg moest. 'We zullen met de pet rondgaan,' of iets dergelijks werd gezegd door Schreuder. Was blijkbaar niet genoeg.

Allemaal alleen voor het bespelen van de publieke opinie. We hebben te maken met een aantal van de meest achterbakse en egoistische personen die ooit een rol binnen onze club hebben gehad.

De voetbalclub van een hele streek onder de duim van de 3 A's..
Oud 19-06-2015, 22:32   #593
Elenthril
Registered User

Citaat:
Origineel gepost door Joep Meloen
De context is gewoon dat een van de laatste nog clubmensen verplicht vertrekt op het hetzelfde moment dat de volgende buitenstaander wordt gevraagd erbij te komen. Dat is het enige. Én heel simpel, waarom maak jij er dan weer een probleem van met appels en peren ?

Zoals ik al zei; het er niet mee eens zijn om het niet eens zijn? Schat jou iets hoger in dan dat..

Waarom is het vertrek van een van de laatste clubmensen pas erg als er iemand van buiten op een geheel andere plek in de organisatie bij komt. Het doet gewoon niet ter zake

Laatst aangepast door Elenthril : 19-06-2015 om 22:35.
Oud 19-06-2015, 22:35   #594
Weus!
FC Twente Loyal
Weus!'s Avatar

Stadion:29
Onze club is kats kapot
Weus! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19-06-2015, 22:50   #595
Elenthril
Registered User

Citaat:
Origineel gepost door hannibal
Eat Heubach -zonder uiterste poging om hem elders nuttig te laten zijn- plotseling op straat staat, is een kwestie van prioriteiten. Dat blijkt uit het aannemen van een zoveelste onnodige assistent voor de incompetent Schreuder...

Denk je dat het wel of niet aanhouden van Heubach afhankelijk is van wel of geen vervanging van vsn wonderen/mulder/janssen?
Oud 19-06-2015, 22:56   #596
Rik1982
Registered User

Citaat:
Denk je dat het wel of niet aanhouden van Heubach afhankelijk is van wel of geen vervanging van vsn wonderen/mulder/janssen?

Het is gewoon raar dat je overal snijdt behalve blijkbaar in die belachelijk grote niet functionerende staf van het eerste. En dat snap jij stiekem ook best wel.
Oud 19-06-2015, 23:03   #597
Elenthril
Registered User

Citaat:
Origineel gepost door Rik1982
Het is gewoon raar dat je overal snijdt behalve blijkbaar in die belachelijk grote niet functionerende staf van het eerste. En dat snap jij stiekem ook best wel.

Daar wordt is ook gesneden? Van wonderen heeft eieren voor z'n geld gekozen. Janssen gaat elders binnen de club aan de slag en met Mulder schijnt gepraat te worden, wat er op z'n minst op duid dat hij in het geval van verlening met minder genoegen zou moeten nemen. Zou vreemd zijn als van wonderen wordt vervangen en verder alles bij het oude blijft

Laatst aangepast door Elenthril : 19-06-2015 om 23:05.
Oud 19-06-2015, 23:05   #598
tukker1968
Registered User
tukker1968's Avatar

Citaat:
Daar wordt is ook gesneden? Van wonderen heeft eieren voor z'n geld gekozen. Janssen gaat elders binnen de club aan de slag en met Mulder schijnt gepraat te worden, wat er op z'n minst op duid dat hij in het geval van verlening met minder genoegen zou moeten nemen.

Zo'n gesprek had toch ook met Heubach plaats kunnen vinden?
tukker1968 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19-06-2015, 23:06   #599
Rik1982
Registered User

Citaat:
Daar wordt is ook gesneden? Van wonderen heeft eieren voor z'n geld gekozen. Janssen gaat elders binnen de club aan de slag en met Mulder schijnt gepraat te worden, wat er op z'n minst op duid dat hij in het geval van verlening met minder genoegen zou moeten nemen. Zou vreemd zijn als van wonderen wordt vervangen en verder alles bij het oude blijft

Zou het ook vreemd vinden dat Mulder weer aangenomen wordt.
Oud 19-06-2015, 23:07   #600
Elenthril
Registered User

Citaat:
Origineel gepost door tukker1968
Zo'n gesprek had toch ook met Heubach plaats kunnen vinden?

Vast en zeker!
Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten