Terug naar de website
Ga Terug   FC Twente Online > De Spelers en Technische staf > Tweede Elftal | Jeugd
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Post's van vandaag Markeer Forums als Gelezen
Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardering: Onderwerp waardering: 5 stemmen, 5.00 gemiddeld. Weergave Modus
Oud 15-05-2020, 22:01   #4831
WirSindWiederDa
Registered User

Tactiek:Geen
Toto:-
Citaat:
Origineel gepost door detitatovenaar
Als ze straks maar niet voor Heracles kiezen
Ik denk dat je dat beter aan Rik1982 kunt vragen. Die heeft namelijk volgens mij heel veel verstand van.
WirSindWiederDa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20-05-2020, 11:00   #4832
Kahaes
Registered User

Vraagje.
Die jonge jongens die recent een contract hebben getekend zijn allemaal 18 en 19 jaar.

Bij andere clubs is het dan normaal dat ze ook regelmatig met het 1e meetrainen en soms zelfs op de bank zitten en/of eens invallen.

Kan dit bij Twente dan nu ook? Of kan dit niet omdat ze een contract bij de Twente/Heracles academie hebben?
En moeten ze dan nog eerst kiezen en een Twente contract tekenen?

Als dat laatste zo is, dan lijkt me dat een behoorlijk nadeel.
Kahaes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21-05-2020, 11:47   #4833
Foxalert
Registered User
Foxalert's Avatar

Citaat:
Origineel gepost door Kahaes
Vraagje.
Die jonge jongens die recent een contract hebben getekend zijn allemaal 18 en 19 jaar.

Bij andere clubs is het dan normaal dat ze ook regelmatig met het 1e meetrainen en soms zelfs op de bank zitten en/of eens invallen.

Kan dit bij Twente dan nu ook? Of kan dit niet omdat ze een contract bij de Twente/Heracles academie hebben?
En moeten ze dan nog eerst kiezen en een Twente contract tekenen?

Als dat laatste zo is, dan lijkt me dat een behoorlijk nadeel.

Ze mogen bij beide clubs meetrainen. Als beide clubs een speler mee willen laten trainen in een bepaalde week dan zullen de clubs dat onderling uit moeten vechten. Daarbij zal zeker wel gekeken worden naar de voorkeur van de speler zelf.

Mocht een speler zo goed zijn dat beide clubs hem definitief vast willen leggen dan moet de speler kiezen waar hij zijn toekomst aan verbind. Als hij dan twee jaar later wordt verkocht dan zal de transfersom, zover ik dat begrepen heb, netjes worden verdeeld omdat hij van de gezamenlijke opleiding komt en alles nu gaat op basis van 50-50.
Foxalert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21-05-2020, 11:55   #4834
Rik1982
Registered User

Citaat:
Origineel gepost door Foxalert
Ze mogen bij beide clubs meetrainen. Als beide clubs een speler mee willen laten trainen in een bepaalde week dan zullen de clubs dat onderling uit moeten vechten. Daarbij zal zeker wel gekeken worden naar de voorkeur van de speler zelf.

Mocht een speler zo goed zijn dat beide clubs hem definitief vast willen leggen dan moet de speler kiezen waar hij zijn toekomst aan verbind. Als hij dan twee jaar later wordt verkocht dan zal de transfersom, zover ik dat begrepen heb, netjes worden verdeeld omdat hij van de gezamenlijke opleiding komt en alles nu gaat op basis van 50-50.

Dat geldt voor spelers die niet onder contract staan bij 1 van beide clubs. De genoemde spelers staan onder contract bij Twente, als Heracles ze wil moeten ze een transfersom betalen.
Rik1982 is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 21-05-2020, 12:26   #4835
Superkip
Registered User
Superkip's Avatar

Het mooie van het Jong team in 2008 was dat ze qua speelstijl precies zo speelden als het 1e elftal. De stap van jong naar 1 was dus relatief gemakkelijk.
Gaat het 1e van Twente nu de speelstijl van Heracles aannemen (want Heracles staat momenteel hoger in de ranglijst) ? Gaan ze meer op kunstgras of gewoon gras trainen (om te wennen aan het gras van het 1e) ?
Superkip is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21-05-2020, 13:06   #4836
Foxalert
Registered User
Foxalert's Avatar

Citaat:
Origineel gepost door Rik1982
Dat geldt voor spelers die niet onder contract staan bij 1 van beide clubs. De genoemde spelers staan onder contract bij Twente, als Heracles ze wil moeten ze een transfersom betalen.

Alle spelers die van de week hebben getekend (Hilgers etc.) staan onder contract van de opleiding FC Twente/Heracles. En niet alleen bij FC Twente.

Zie eerste zin ook van het persbericht.
https://www.fctwente.nl/club/nieuws...ekenen-contract

Laatst aangepast door Foxalert : 21-05-2020 om 13:09.
Foxalert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21-05-2020, 14:42   #4837
Rik1982
Registered User

Citaat:
Alle spelers die van de week hebben getekend (Hilgers etc.) staan onder contract van de opleiding FC Twente/Heracles. En niet alleen bij FC Twente.

Hmm, ok. Raar.
Oud 21-05-2020, 16:37   #4838
Vak 25 Hoelie
Registered User

Stadion:311
Citaat:
Origineel gepost door Rik1982
Hmm, ok. Raar.

Raar inderdaad. En dan krijgt Heracles toch ook door ons opgebouwde transferwaarde cadeau!?
Vak 25 Hoelie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21-05-2020, 17:27   #4839
Booth8
Registered User

Ja, net als wij geld kregen van Hoogma
Booth8 is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 21-05-2020, 17:54   #4840
robbert
Registered User

Stadion:Nee
Citaat:
Origineel gepost door Vak 25 Hoelie
Raar inderdaad. En dan krijgt Heracles toch ook door ons opgebouwde transferwaarde cadeau!?

Wie betaalt het contract / salaris?
robbert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21-05-2020, 22:35   #4841
Ricky
Zeikerd forever...
Ricky's Avatar

Stadion:312
En nog steeds vinden velen het een superdeal. Je verstand staat stil....
Oud 21-05-2020, 23:00   #4842
Rik1982
Registered User

Citaat:
Origineel gepost door robbert
Wie betaalt het contract / salaris?

Zal dan uit de pot van de jeugdopleiding komen.
Oud 21-05-2020, 23:47   #4843
Vak 25 Hoelie
Registered User

Citaat:
Origineel gepost door Booth8
Ja, net als wij geld kregen van Hoogma

Lijkt me dan zaak om de meest talentvolle spelers uit de jeugdopleiding als Twente z.s.m. contracten aan te bieden vanuit de club. Maar zo zal Heracles er ook over denken...

... krijg je dan binnen één en dezelfde jeugdopleiding concurrentie op dat vlak? Wat een rare situatie. Kan dat wel goed gaan met de sinds jaren nogal slechte verhouding tussen beide clubs? Je bent gewoon directe concurrent en de achterban gunt elkaar NIKS meer.
Oud 22-05-2020, 07:04   #4844
Booth8
Registered User

Uiteindelijk kiest de speler zelf. Kunstgras en 10000 toeschouwers of echt gras en 25000 plus
Booth8 is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 22-05-2020, 07:43   #4845
Virgil
Registered User

Citaat:
Origineel gepost door Ricky

Ik ken niemand die het een superdeal vind. Heb het hier ook niet gelezen.

Er zijn wel mensen die realistisch zijn en het op dit moment zakelijk gezien de beste oplossing vinden.
Oud 22-05-2020, 08:35   #4846
TegenIedereen
Registered User

Stadion:P-R
Citaat:

Ja en wat een eentonige euhhhh interview met maar één gerealiseerde visie plannetje vele supporters de kop nu al gek laten maken. Heel verwonderlijk.....

Niet alleen het verstand staat al jaren stil bij Twente, ondanks dat er een zeer goede wil is bij en vanuit de supporters.
Oud 22-05-2020, 08:50   #4847
maartenfct1
Registered user
maartenfct1's Avatar

Stadion:
Citaat:

Maar wat zijn de mogelijkheden dan voor spelers met een gezamenlijk jeugdcontract om ervaring op te doen bij de respectievelijke eerste elftallen? Is dat pas mogelijk zodra ze een prof contract getekend hebben bij of Heracles of bij ons? Lijkt me dat dat de ontwikkeling van spelers ook in de weg kan staan.
maartenfct1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22-05-2020, 09:39   #4848
Ricky
Zeikerd forever...
Ricky's Avatar

Stadion:312
Citaat:
Origineel gepost door Virgil
Er zijn wel mensen die realistisch zijn en het op dit moment zakelijk gezien de beste oplossing vinden.

Juist zakelijk gezien is het een slechte deal. Op elk ander vlak zou je nog een positief punt kunnen bedenken, maar zakelijk gezien komt iedereen niet verder dan 6 ton die op geen enkele wijze opweegt tegen wat je (wederom) weggeeft....
Oud 22-05-2020, 11:05   #4849
Hotbossie
Registered User

Citaat:
Origineel gepost door Vak 25 Hoelie
Lijkt me dan zaak om de meest talentvolle spelers uit de jeugdopleiding als Twente z.s.m. contracten aan te bieden vanuit de club. Maar zo zal Heracles er ook over denken...\.

No shit sherlock...
Hotbossie is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 22-05-2020, 11:23   #4850
Hotbossie
Registered User

Citaat:

Absoluut. Superdeal.

Ten eerste is dit de visie van 2003. Heb ik je toen NOOIT over horen zeiken. Toen Twente in de problemen kwam was de 90% schandalig. Toen hoorde ik je wel zeiken over Heracles die moest plots meer ophoesten. En toen.... kwam er sportpark Diekman in beeld. Nu moet het allemaal naar Enschede, gaan we de visie van 2003 (die overigens pas in 2006 is geofficieerd, dus waarom het nu in 3 maanden moet is mij een raadsel), overboord gooien, gaan we net doen alsof DIT KLIKKERDEKLAK geen visie is.

De Enschedese keutel intrekken is complete idioterie. Niet alleen is het diekman een klotenlokatie met Aquadrome, Bowling, Klimhal, supedupermoskee en al het werkverkeer (spitspitsuur bottleneck, plus wat naar de binnenstad moet/gaat) onaantrekkelijk voor de dorpen Optelsom en Beltrum, blijkbaar bij Zwolle ligt. We hebben al geen Oostkant, we hebben al een dunbevolkte regio, en dan denken dat de keutel intrekken en Enschedees Chauvinisme de juiste keuze is? Daar kan ik dan weer met m'n kop niet bij. Je wil een afzetgebied, je wil actief zijn in de dorpen (daar komen vele grote ex-spelers vandaan, niet uit Enschede). Je wil Zwolle terugdringen, Vitesse het hoofd bieden. Daarvoor lijkt een strategische partnership een logische keuze.

Het enige wat ik anders zou willen zien is een 70%/30% regeling, zodat je weer de heersende stem bent. Dat lijkt me een kwestie van tijd, ook Heracles zal vroeg of laat in financieel noodweer komen. Dan toeslaan. Tot die tijd heeft Kraan er gewoon een talentvolle manager op gezet, en het enige wat we hoeven te doen is de vinger aan de pols te houden en spelers binnen die opleiding grondig analyseren, communiceren en vervolgens contracteren. Als je carrot on the stick een ROS heeft...….. dan vang je dat konijntje wel. Je hebt gewoon ten alle tijden een betere positie dan Heracles. En als er een keer een talent naar Heracles gaat? So what?

Het is een strategische partnership. Wijlen Wessels, Plaggeman, Joop.... allen streefden dit model na. De mening van Ted van Leeuwen boeit in dat opzicht niet, en Rutten.... zolang die badmuts geen verantwoording neemt mag hij wat mij betreft volledig genegeerd worden.

Kraan doet het prima. Eerst financieel kleur op de wangen, dan pas gaan denken aan andere zaken. T'is niet anders.

Laatst aangepast door Hotbossie : 22-05-2020 om 11:28.
Hotbossie is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 22-05-2020, 11:52   #4851
Vak 25 Hoelie
Registered User

Citaat:
Origineel gepost door maartenfct1
Maar wat zijn de mogelijkheden dan voor spelers met een gezamenlijk jeugdcontract om ervaring op te doen bij de respectievelijke eerste elftallen? Is dat pas mogelijk zodra ze een prof contract getekend hebben bij of Heracles of bij ons? Lijkt me dat dat de ontwikkeling van spelers ook in de weg kan staan.

Goed punt. Dit gaat zeker spelen. Bij welke eerste selectie gaat iemand aanhaken, bij allebei kan natuurlijk ook niet. Dit kan alleen werken met een zeer duidelijke hiërarchie tussen de twee betrokken clubs, en daar is helaas sinds enige tijd geen sprake meer van. Wordt wel weer tijd dat z.s.m. te herstellen.
Oud 22-05-2020, 11:54   #4852
Vak 25 Hoelie
Registered User

Citaat:
Juist zakelijk gezien is het een slechte deal. Op elk ander vlak zou je nog een positief punt kunnen bedenken, maar zakelijk gezien komt iedereen niet verder dan 6 ton die op geen enkele wijze opweegt tegen wat je (wederom) weggeeft....

Hoe dan ook zal Heracles hier het meest blij mee zijn. Zij voorkomen zo dat ze nog veel grotere investeringen moeten plegen. Ze gaan dus gewoon door met voor een dubbeltje op de eerste rij zitten (al is het nu wel een kwartje geworden, maar zelf een jeugdopleiding hadden ze nooit kunnen trekken).
Oud 22-05-2020, 12:46   #4853
Virgil
Registered User

Citaat:

Misschien heb je gelijk, maar dan nog snap ik dat men kiest voor die 6 ton zekerheid nu dan voor onzekere meerwinst in de toekomst.
Oud 22-05-2020, 16:43   #4854
Superkip
Registered User
Superkip's Avatar

Goede vraag Maarten, en wat doe je met spelers die wedstrijdritme op moeten doen en die normaal in Jong de kans hiervoor kregen ? En als je nou meerdere geblesseerden hebt op een positie en een speler uit Jong nodig hebt, wat eerder ook al geregeld is gebeurd ?

Mensen zijn blij om de 6 ton die ze besparen, maar begrijpen niet dat ze veel meer kwijt zijn. De jeugd moet sowieso de basis van je verdienmodel vormen als je niet heel veel geld hebt. Dat hier op het forum mensen zitten die daar geen ervaring mee hebben en het niet snappen oke, maar dat de leiding van Twente dat niet snapt en wel de beslissing heeft genomen is bizar.
Oud 22-05-2020, 16:52   #4855
Virgil
Registered User

Citaat:
Origineel gepost door Superkip

Goede vraag Maarten, en wat doe je met spelers die wedstrijdritme op moeten doen en die normaal in Jong de kans hiervoor kregen ? En als je nou meerdere geblesseerden hebt op een positie en een speler uit Jong nodig hebt, wat eerder ook al geregeld is gebeurd ?

Mensen zijn blij om de 6 ton die ze besparen, maar begrijpen niet dat ze veel meer kwijt zijn. De jeugd moet sowieso de basis van je verdienmodel vormen als je niet heel veel geld hebt. Dat hier op het forum mensen zitten die daar geen ervaring mee hebben en het niet snappen oke, maar dat de leiding van Twente dat niet snapt en wel de beslissing heeft genomen is bizar.

Bij Twente snappen ze er niks van, RIVM snapt er niks van, de regering snapt er niks van. Superkip for president!

ikweethetbeter.nl
Oud 22-05-2020, 17:02   #4856
Superkip
Registered User
Superkip's Avatar

Citaat:
Origineel gepost door Virgil
Bij Twente snappen ze er niks van, RIVM snapt er niks van, de regering snapt er niks van. Superkip for president!

ikweethetbeter.nl

Blij dat je het door hebt.
Gewoon vanuit kennis en ervaring. Zou jij ook eens moeten proberen.
Oud 22-05-2020, 17:04   #4857
Virgil
Registered User

Citaat:
Origineel gepost door Superkip
Blij dat je het door hebt.
Gewoon vanuit kennis en ervaring. Zou jij ook eens moeten proberen.

Ik ga m'n best doen, maar een Superkip zal ik nooit worden.
Oud 08-06-2020, 10:44   #4858
Tys
Registered User

Stadion:
Luca Vaglia (18 jr.) komt over van AZ.
Is een middenvelder die ook als vleugelaanvaller uit de voeten kan.
Tys is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 08-06-2020, 10:54   #4859
tukkerino65
Registered User

Citaat:
Origineel gepost door Tys
Luca Vaglia (18 jr.) komt over van AZ.
Is een middenvelder die ook als vleugelaanvaller uit de voeten kan.

Ja ik las het, volgens mij best talentvol zoals ik zag toch?
tukkerino65 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 08-06-2020, 10:57   #4860
letsgetserious
Registered User

Stadion:319
Zaakwaarnemer Youssouf Hersi
letsgetserious is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong

Soortgelijke onderwerpen
Onderwerp Auteur Forum Reacties Laatste Post
Twente wint beroepzaak en blijft in Eredivisie Toetsie Bestuur | Beleid 8289 25-06-2016 12:06
Puntenaftrek Toetsie Laatste Nieuws 464 20-04-2015 02:16
2e voorronde EL - 19 en 26 Juli - FC Inter Turku (Finland) PTBAT Europese wedstrijden 980 28-07-2012 20:40
Eredivisie: Seizoen 2007-2008 IJsbeer Eredivisie / Eerste Divisie 246 17-08-2007 13:02
Competitiestart 15/08 enschede65 Eredivisie / Eerste Divisie 72 09-07-2004 06:54