Terug naar de website
Ga Terug   FC Twente Online > Overig > Stamtafel | Chit-chat
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Post's van vandaag Markeer Forums als Gelezen
Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardering: Onderwerp waardering: 5 stemmen, 5.00 gemiddeld. Weergave Modus
Oud 22-05-2020, 17:52   #17071
asjbakkie
ontringt
asjbakkie's Avatar

Stadion:snik
Tactiek:Geen
Toto:-
Citaat:
Origineel gepost door Hotbossie
Het staat er zwart op wit, dan is het toch geen conspiracy?

Dat ze je huis uit willen slepen, dat is natuurlijk schandalig en mag absoluut niet voorkomen. Totale inbreuk op privacy en schending van mensenrechten. MAAR.... wij laten google, huawei en als die techbedrijven vrijwillig in onze telefoon. Meer en meer zie ik ads waarover ik enkel gesproken heb. Wij maken daar geen probleem van? Wij leveren ons niet vrijwillig over aan Facebook, je paspoort bevat een chip, je credit card is in essentie ten alle tijden traceerbaar.

Waar je een zilveren hoedje voor nodig hebt, mij een raadsel. We zitten al tot onze oren in misbruik van data. Worden al gemanipuleerd. En als je daar teveel over na gaat denken, dan wordt je Wallace.

Tja, zwart-wit-grijs ... conspiracy! Denk inderdaad dat de punten die je benoemd belangrijker zijn voor/tegen onze toekomst dan dit virus.
Oud 22-05-2020, 18:08   #17072
asjbakkie
ontringt
asjbakkie's Avatar

Citaat:
Volgens mij worden de besluiten van het kabinet across the board gedragen, van links naar rechts. Volgens mij hebben wij in verhouding tot andere landen een relatief softe lockdown gehad.

Absoluut, denk zelfs dat Thailand tot de softies behoord (ook al is dat m.b.t. de cijfers niet zo vreemd)
Citaat:
Je weet zelf volgens mij wel dat bij SARS destijds mensen dood gingen zoals in Horror-films, op extreem intense wijze. Daarna begon de mondkapjes cultuur een beetje in Azië, daarna hebben we nog MERS gehad en tal van andere uitbraken. Wat verbluffend is, is dat we ziekenhuizen sluiten en zo slecht zijn ingesteld op dergelijke zaken. Wat ik niet helemaal snap is waarom ze geen gesloten ziekenhuis hebben omgetoverd tot Corona/Pandemie noodhospitaal. We hebben er hier toch 2?

Dat is/was ook een punt van mijn kant ... hier hebben ze dat wel degelijk gedaan en is een specifiek staatsziekenhuis daarvoor in gebruik ... incl. verzorgend personeel die zich heeft laten isoleren in het ziekenhuis.

Citaat:
In Thailand, 20% van het GDP is gelinkt aan toerisme? Denk dat velen daar kapot gaan. Falangs met barretjes kaduk, guesthouses kaput. Ik denk niet dat de overheid daarop zit te wachten en een of andere wereldwijde conspiracy zal steunen.

Macht(sgeil) maakt gek! Dat is in het verleden wel vaker bewezen. Er zullen inderdaad heel wat toko's op de fles gaan ... en net als in Nederland zullen binnenkort heel wat modale Thai terugvallen in klasse ... puur om het feit dat ze niet meer aan de maandelijkse verplichtingen kunnen voldoen. [/quote]

Citaat:
Wat er wel eens moet gebeuren is China keihard aanpakken. Die classificatie derde wereldland moet eraf, en wat mij betreft behandelen we dat land zoals we Iran en Rusland behandelen. Chinese bedrijven een hak zetten en export onmogelijk maken, zodat men hier weer kan produceren en 'eerlijke' handel kunnen bedrijven. Niet de onzin van slavernij aldaar toestaan ten behoeven van kutkwaliteit producten hier, zoals kabeltjes die 3 maanden meegaan voor 1 Euro hierheen verzenden voor, terwijl het kabeltje hier wellicht 10 Euro kost maar jaren mee kan.

Planned Obsolescence eens aanpakken, en als dat ten koste gaat van de Chinese bevolking, dat is dan jammer. Tijd dat die mierenhoop eens onder dat communistische juk vandaan komt. Of wij ze nu in die richting drijven of niet, maakt niet uit. De Chinese overheid behandelt eigen volk als labratten, er is iets dat wij kunnen doen dat ze eigen bevolking niet aandoen.

Denk dat je weet dat ik persoonlijk nog nooit in China ben geweest. Maar het controleregime lijkt bijna een voorbeeld te worden voor Westerse landen. Heb het gevoel dat China de komende weken ook weer (terecht?) op de vingers getikt gaat worden. Blijf persoonlijk hopen dat de gemiddelde Nederlander China nooit als voorbeeld zal gaan zien.
Oud 22-05-2020, 18:18   #17073
Hotbossie
Registered User

Citaat:
Origineel gepost door wallace
Geen probleem. Probleemaanpakkers. Hard nodig. Geen probleem. De politieke veroorzakers van die sociale shit, dat is hét probleem.
De mocro BOA meppers, de mocro homo haters, die door homo Jetten niet bij naam en afkomst benoemd durven te worden. De laffe WEGkijkerij, het policor baantjeskartel... heel groot probleem.

Politiek is politiek. Daar doe je niet zoveel aan. Het baantjes cartel, tsja... die mensen zijn bedreven in politiek, die hebben zich ergens voor ingezet, en uit dat netwerk een baan verkregen. Is in voetbal toch niet anders? Dus wat precies je probleem is? En Jarred en Ivanka dan, geen probleem? Normaal? Daarvoor kijk jij WEG! Of wil je beweren dat die twee uitermate geschikt zijn?

Dat we maatschappelijke problemen hebben, duidelijk. Zal niemand ontkennen, maar de oplossingen die jij aandraagt...…… geen, ja.. dagelijks schreeuwen over de linksche deugmensch en een ieder die je niet bevalt. Essentieel ben jij een van die mensen die bijdraagt aan het vergroten van de kloof, veel geschreeuw, weinig wol.
Hotbossie is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 22-05-2020, 18:46   #17074
Kneupke
Heya de Keu!
Kneupke's Avatar

Stadion:106
Citaat:
Geen probleem. Probleemaanpakkers. Hard nodig. Geen probleem. De politieke veroorzakers van die sociale shit, dat is hét probleem.
De mocro BOA meppers, de mocro homo haters, die door homo Jetten niet bij naam en afkomst benoemd durven te worden. De laffe WEGkijkerij, het policor baantjeskartel... heel groot probleem.

Euh...Trump?
Oud 22-05-2020, 18:48   #17075
Virgil
Registered User

Citaat:
Rutte die jou loopt te vertellen dat je best hydroxychloroquine kunt nemen. Geen probleem. Rutte die Hermina Cornelia Dilling, Izaäk Rutte en Jan Jaap Rutte cruciale posities in de regering geeft, geen probleem. Rutte die na een protest van antifa/pegida, verdomt afstand te nemen van Nazi's, geen probleem. Rutte die in 3 jaar tijd meer dan 15,000 keer liegt, geen probleem. Rutte die naar een mondkapjesfabriek gaat, en geen mondkapje opdoet, geen probleem. Rutte die een tax-cut doorvoert waar voornamelijk de rijken baat bij hebben, geen probleem. Rutten die voor elke politieke tegenstander een 'bijnaam' heeft, geen probleem. Rutte die 100 Tweets per dag de wereld in loop te slingeren, het volk op loopt te ruien vanwege politieke belangen, geen probleem. Rutte die geen charity meer mag runnen van de rechter, zo een... daar zit Virgil op te wachten.

Man man man, wil je graag een Duterte?

Nee, ik wil graag een Biden

https://www.geenstijl.nl/5153592/jo...tOQPUCC0LCG6IBU
Oud 22-05-2020, 18:58   #17076
asjbakkie
ontringt
asjbakkie's Avatar

Citaat:
Origineel gepost door Virgil

Er zit nog humor in Wyatt
https://www.trouw.nl/binnenland/adv...boete~bb8d72a1/ ... MEER MEER MEER!
Oud 22-05-2020, 18:59   #17077
Hotbossie
Registered User

Citaat:

Tsja, Biden. Ook niet mijn keuze. Ze hadden een geweldige line-up, keuze zat. Maar nee, het moest weer een 'golden oldie' worden die dementerende is.

Amerikanen, right?
Oud 22-05-2020, 19:04   #17078
Hotbossie
Registered User

Citaat:
Origineel gepost door asjbakkie

Lol. Tha foek?

. Toevallige ontmoetingen zijn wél toegestaan. Aan de agent of gemeentelijke ambtenaar (boa) de taak om te bepalen of het treffen spontaan is.
Oud 22-05-2020, 19:14   #17079
Virgil
Registered User

Citaat:

Natuurlijk roepen advocaten dat

https://www.youtube.com/watch?v=vBYJdZlpBT4
Oud 22-05-2020, 19:29   #17080
asjbakkie
ontringt
asjbakkie's Avatar

Citaat:
Lol. Tha foek?

. Toevallige ontmoetingen zijn wél toegestaan. Aan de agent of gemeentelijke ambtenaar (boa) de taak om te bepalen of het treffen spontaan is.

Die Boa's blijven de meest enge! Die wurgen je waar je bijstaat ... zoals in een eerder commentaar van je, en ik geloof "tegeniedereen", gaat dit veel te ver en zullen de Boa's door velen niet geaccepteerd worden.
Wanneer je hier dieper over na gaat denken dan is afkeer tegen Boa's ook niet zo vreemd ... het gros ervan heeft moeite met het vinden van een baan en vindt dit wel een prettig baantje waarbij men ook nog eens denkt macht te hebben. Enge combi!
Oud 22-05-2020, 19:32   #17081
Virgil
Registered User

Citaat:
Die Boa's blijven de meest enge! Die wurgen je waar je bijstaat ... zoals in een eerder commentaar van je, en ik geloof "tegeniedereen", gaat dit veel te ver en zullen de Boa's door velen niet geaccepteerd worden.
Wanneer je hier dieper over na gaat denken dan is afkeer tegen Boa's ook niet zo vreemd ... het gros ervan heeft moeite met het vinden van een baan en vindt dit wel een prettig baantje waarbij men ook nog eens denkt macht te hebben. Enge combi!

Je vergeet nog heel hard ACAB te roepen!
Oud 22-05-2020, 19:46   #17082
asjbakkie
ontringt
asjbakkie's Avatar

Citaat:
Je vergeet nog heel hard ACAB te roepen!

Wanneer "cops" hun werk in "onze en hun eigen" maatschappij goed uitvoeren dan mag een echte "cop" van mij rustig handhaven naar de regels van de wet. Dat A.C.A.B. is niet vanzelf ontstaan door een enkele agent die dacht dat hij boven de wet stond ... dat deze afkorting bestaat zegt eigenlijk al voldoende.

EDIT:
Stel je eens voor dat daar A.B.A.B aan toegevoegd gaat worden?

Laatst aangepast door asjbakkie : 22-05-2020 om 19:49.
asjbakkie is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 22-05-2020, 21:14   #17083
TegenIedereen
Registered User

Stadion:P-R
Vooropleiding
Er gelden geen specifieke eisen voor toelating tot de cursus Buitengewoon opsporingsambtenaar (BOA).

En dan: Voormalig voorzitter van de Onderzoeksraad voor Veiligheid Pieter van Vollenhoven vindt dat buitengewoon opsporingsambtenaren (boa's) een volledige uitrusting moeten krijgen met de bevoegdheid om vuurwapens te dragen.

Och jongens, we glijden steeds verder af in Nederland. Te bedenken dat je achter de kassa van AH al minimaal HAVO moeten hebben.
Oud 22-05-2020, 21:20   #17084
asjbakkie
ontringt
asjbakkie's Avatar

Citaat:
Origineel gepost door TegenIedereen
Vooropleiding
Er gelden geen specifieke eisen voor toelating tot de cursus Buitengewoon opsporingsambtenaar (BOA).

En dan: Voormalig voorzitter van de Onderzoeksraad voor Veiligheid Pieter van Vollenhoven vindt dat buitengewoon opsporingsambtenaren (boa's) een volledige uitrusting moeten krijgen met de bevoegdheid om vuurwapens te dragen.

Och jongens, we glijden steeds verder af in Nederland. Te bedenken dat je achter de kassa van AH al minimaal HAVO moeten hebben.

Dus ... politiestaat waarbij de Tokkies (wanneer ze willen (en juist die willen dat niet)) je even legaal wat spray in de ogen gaan spuiten omdat je, toevallig, in een hondendrol hebt gestapt!
Het gaat wat worden!
Oud 22-05-2020, 22:05   #17085
janpunne
vak Q
janpunne's Avatar

Stadion:Nee
Citaat:
Dus ... politiestaat waarbij de Tokkies (wanneer ze willen (en juist die willen dat niet)) je even legaal wat spray in de ogen gaan spuiten omdat je, toevallig, in een hondendrol hebt gestapt!
Het gaat wat worden!

Ben jij ff blij dat je daar woont😂
janpunne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22-05-2020, 22:14   #17086
wallace
hamishphere
wallace's Avatar

Stadion:roof
Citaat:
Origineel gepost door Kneupke
Euh...Trump?

Een carrousel van honderden plucheplakkers is wat anders dan het hebben van twee familieleden in je entourage, of niet ? Frame lekker vedan.
En jij, als hardcore WEGkijker, ga je ooit eens reageren op de oorzaken van al dat fysieke en verbale geweld in onze maatschappij of blijf je selectief dingetjes uit mijn posts pikken als een kloon van Jetten, waar je lafWEG wél mee uit de voeten kunt ?

Laatst aangepast door wallace : 22-05-2020 om 22:17.
wallace is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22-05-2020, 22:40   #17087
Hotbossie
Registered User

Citaat:
Een carrousel van honderden plucheplakkers is wat anders dan het hebben van twee familieleden in je entourage, of niet ? Frame lekker vedan.
En jij, als hardcore WEGkijker, ga je ooit eens reageren op de oorzaken van al dat fysieke en verbale geweld in onze maatschappij of blijf je selectief dingetjes uit mijn posts pikken als een kloon van Jetten, waar je lafWEG wél mee uit de voeten kunt ?

Ja ja, Wallace lult recht wat krom is. Standaard zwaktebod verweer: Framen.

... Kushner is geen entourage, is zo'n beetje Minister van Alles en Nogwat. Wat dan senior adviser to the President, peace in the Middle East, border wall, criminal-justice reform, China and Mexico diplomacy en “Office of American Innovation” opzetten..... oh, en nog even de re-election campagne runnen. ………Oh.... wacht …...Health care, Lebanon, Border Infrastructure, Central America Econ Plan, POTUS Environment, DOJ Department of Justice…..

Geen enkele relevante ervaring. Maar ach, hij is entourage.
Oud 23-05-2020, 08:13   #17088
Virgil
Registered User

Citaat:
Het gaat wat worden!

Weet niet wat jij slikt, maar je slaat steeds verder door. Wat een fantasie. En dan roep je dat ik moet relativeren

Dat men nadenkt om oplossingen te verzinnen om te voorkomen dat mensen in elkaar worden geslagen boeit je klaarblijkelijk niet.

En nee, ik denk ook dat bewapenen geen oplossing is. Ben meer voor het strenger straffen en tuig het land uit schoppen.

Laatst aangepast door Virgil : 23-05-2020 om 08:17.
Virgil is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23-05-2020, 08:38   #17089
TegenIedereen
Registered User

Stadion:P-R
Citaat:
En nee, ik denk ook dat bewapenen geen oplossing is. Ben meer voor het strenger straffen en tuig het land uit schoppen.

Daar heb je mensen voor nodig. Die zijn er niet, omdat net als in de zorg al het geld naar investeerders, multinationals, banken en verzekeraars gaat.

Het is lariekoek dat er geen mensen of opleidingcapaciteiten zijn, het is een keuze waar je het geld aan uitgeeft.
Zo werkt Rutte en de politiek samen met enkel de grote spelers. Investeren in je eigen toekomst ( baan en inkomsten) noemen ze dat.
Oud 23-05-2020, 08:46   #17090
Kneupke
Heya de Keu!
Kneupke's Avatar

Citaat:

Laten we het er maar op houden dat wij het wel nooit eens zullen worden. Dat ik selectief dingetjes uit jou posts pik heeft een oorzaak: als ik dat niet selectief zou doen heb geen tijd meer voor andere (leukere) bezigheden. Ik heb ook geen zin om mijn mening (die overigens lang niet altijd in de richting gaat die jij meent te weten) tot in detail hier te ventileren. Vrijwel iedereen hier zit nl. tot in z'n oren vastgeroest in zijn eigen standpunt en daar verandert niks aan, mijn menig dus ook niet. Integendeel...het oeverloze gebral en geschreeuw hier neemt alleen maar toe, en daar ben jij er eentje van. Over het framen maar te zwijgen, waar jij ook een prachtig voorbeeld van bent. Het woord ligt je nl. al een hele tijd voor in de mond, maar het ontgaat je klaarblijkelijk dat jij hier zo'n beetje de grootste framer bent. Om maar eens even te framen…
Oud 23-05-2020, 08:47   #17091
Virgil
Registered User

Citaat:
Origineel gepost door TegenIedereen
Daar heb je mensen voor nodig. Die zijn er niet, omdat net als in de zorg al het geld naar investeerders, multinationals, banken en verzekeraars gaat.

Het is lariekoek dat er geen mensen of opleidingcapaciteiten zijn, het is een keuze waar je het geld aan uitgeeft.
Zo werkt Rutte en de politiek samen met enkel de grote spelers. Investeren in je eigen toekomst ( baan en inkomsten) noemen ze dat.

Zoals vaak bij jou weer veel onderbuik en geen feiten. Beetje het idee van 'het regent toch altijd in Nederland'. Fake news dus.

Er kunnen veel dingen beter in Nederland, maar er is ook heel veel prima geregeld hier. Als jij een beter land weet, zou ik daar heen gaan als ik jou was, in plaats van je de rest van je leven te blijven ergeren.
Oud 23-05-2020, 09:53   #17092
Beek
5e man

Stadion:666
Citaat:
Origineel gepost door janpunne
Ben jij ff blij dat je daar woont😂

A.J.A.B.
Oud 23-05-2020, 10:09   #17093
wallace
hamishphere
wallace's Avatar

Citaat:
Laten we het er maar op houden dat wij het wel nooit eens zullen worden. Dat ik selectief dingetjes uit jou posts pik heeft een oorzaak: als ik dat niet selectief zou doen heb geen tijd meer voor andere (leukere) bezigheden. Ik heb ook geen zin om mijn mening (die overigens lang niet altijd in de richting gaat die jij meent te weten) tot in detail hier te ventileren. Vrijwel iedereen hier zit nl. tot in z'n oren vastgeroest in zijn eigen standpunt en daar verandert niks aan, mijn menig dus ook niet. Integendeel...het oeverloze gebral en geschreeuw hier neemt alleen maar toe, en daar ben jij er eentje van. Over het framen maar te zwijgen, waar jij ook een prachtig voorbeeld van bent. Het woord ligt je nl. al een hele tijd voor in de mond, maar het ontgaat je klaarblijkelijk dat jij hier zo'n beetje de grootste framer bent. Om maar eens even te framen…

Framen is geheel iets anders dan de klip en klare feiten benoemen. Niemand zal ontkennen dat Links Nederland wars is van criminele duiding, maatregelen nemen en faciliteren, straffen verhogen door wetten aan te passen, man en paard te noemen, discussies omtrent massa immigratie aan te zwengelen, etc, etc.
Facts. Links wil verbinden. En lekker door polderen, voor de onveiligheid in de samenleving zijn ze blind. Andersdenkenden worden geframed als racisten, neo fascisten en xenofoben.
Oud 23-05-2020, 10:32   #17094
Kneupke
Heya de Keu!
Kneupke's Avatar

Dat zeg ik, je bent een meester in het generaliseren en framen.
Oud 23-05-2020, 11:15   #17095
Hotbossie
Registered User

Als we nu even een lijst met verjaardagen maken, kunnen we elkaar foto framen sturen. Blijkbaar hebben we een overschot en zijn we uitstekend in creatie ervan.
Oud 23-05-2020, 12:08   #17096
wallace
hamishphere
wallace's Avatar

Citaat:
Dat zeg ik, je bent een meester in het generaliseren en framen.

Duik vooral dieper WEG. Te confronterend, allemaal.
Oud 23-05-2020, 12:14   #17097
Kneupke
Heya de Keu!
Kneupke's Avatar

Kom eens uit je hok, doe je oogkleppen af, kijk NIET WEG en lees je eigen bijdragen eens rustig door, je zult versteld staan hoeveel er geframed wordt.
Over en uit.
Oud 23-05-2020, 13:26   #17098
asjbakkie
ontringt
asjbakkie's Avatar

Citaat:

Was het maar weer omkeerbaar waar, zoals zo vaak benoemd is, er tussen alle meningen een grote grijze tussenzone was. Toch vreemd dat dit tegenwoordig niet meer schijnt te kunnen ... zowel op het forum als in het "echte" leven ... ging de discussie maar richting filosoferen en konden we maar oplossingen genereren.

Laatst aangepast door asjbakkie : 23-05-2020 om 13:29.
asjbakkie is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 23-05-2020, 17:39   #17099
asjbakkie
ontringt
asjbakkie's Avatar

Van Vollenhoven: Geef boa’s volledige uitrusting mét vuurwapen
https://www.ad.nl/binnenland/van-vo...wapen~a417a58b/
Oud 23-05-2020, 18:02   #17100
Check your head
Registered User
Check your head's Avatar

Citaat:
Van Vollenhoven: Geef boa’s volledige uitrusting mét vuurwapen
https://www.ad.nl/binnenland/van-vo...wapen~a417a58b/

De ene boa is de andere niet he. Je moet bevoegd zijn om een wapen te dragen en hij heeft het ook over een gemeentepolitie.......daar kan je wat vinden idd, maar in het stuk stond ook onderstaande

Het pleidooi van Van Vollenhoven komt een dag na de*aanval en mishandeling van vier boa’s in IJmuiden*door een groep jongeren. Drie van de bijzondere opsporingsambtenaren hielden*een gebroken kaak, hersenschudding en gezwollen gezicht op. Een van hen werd naar het ziekenhuis overgebracht

Dit is het probleem en hoe je het aanpakt mij een zorg.
Check your head is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong

Soortgelijke onderwerpen
Onderwerp Auteur Forum Reacties Laatste Post
@t the moment Knijn Stamtafel | Chit-chat 14 21-04-2020 20:31
Jouw eerste wedstrijd? Rik1983 Oud spelers / medewerkers 257 11-12-2014 23:36
Frits, wat is jouw moment van de dag? Tukkeroo Stamtafel | Chit-chat 6691 16-06-2010 19:12
Jouw hulp gevraagd richardor Gastenforum 20 06-04-2009 18:50
Finale... Hoe was jouw dag? Tiroler KNVB Beker 59 10-12-2004 13:14