Terug naar de website
Ga Terug   FC Twente Online > De Club > Supporters
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Post's van vandaag Markeer Forums als Gelezen
Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
Oud 13-09-2009, 13:59   #1
Rik1982
Registered User

Tactiek:Geen
Toto:-
Naar aanleiding van een discussie in het Sfeer in de Veste topic, het volgende.

Het idee was/is om als fanatieke supporters op de tweede ring in de toekomst bij elkaar te gaan staan. Dit omdat je verspreid over het stadion vaak in je eentje staat te schreeuwen op de momenten dat de wedstrijd even inkakt, en support juist hard nodig is. Of er bijvoorbeeld een deel van de aanhang begint te fluiten. Naar aanleiding van de eerste reacties op het idee open ik dit topic om te kijken:

-hoeveel supporters hier daadwerkelijk in geïnteresseerd zijn.
-welke vakken dit zouden moeten zijn.
-hoe we dit zouden kunnen verwezenlijken.
-naar verdere aanvullingen/ideeën.

Reacties graag.

Laatst aangepast door Rik1982 : 13-09-2009 om 14:03.
Rik1982 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13-09-2009, 14:01   #2
Arjan
.
Arjan's Avatar

Stadion:105
Citaat:
Origineel gepost door Rik1982

Het idee was/is om als fanatieke supporters op de tweede ring in de toekomst bij elkaar te gaan zitten. Dit omdat je verspreid over het stadion vaak in je eentje staat te schreeuwen op de momenten dat de wedstrijd even inkakt, en support juist hard nodig is. Of er bijvoorbeeld een deel van de aanhang begint te fluiten. Naar aanleiding van de eerste reacties op het idee open ik dit topic om te kijken:

Reacties graag.

Dit gaat nooit lukken want de meeste mensen die op de 2e ring sfeer willen maken die willen staan..
Arjan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13-09-2009, 14:01   #3
RuuuuD
Steve, welkom thuus!
RuuuuD's Avatar

Stadion:305
Citaat:

Het idee was/is om als fanatieke supporters op de tweede ring in de toekomst bij elkaar te gaan zitten. Dit omdat je verspreid over het stadion vaak in je eentje staat te schreeuwen op de momenten dat de wedstrijd even inkakt, en support juist hard nodig is. Of er bijvoorbeeld een deel van de aanhang begint te fluiten. Naar aanleiding van de eerste reacties op het idee open ik dit topic om te kijken:

Reacties graag.

?????????????
Oud 13-09-2009, 14:03   #4
Rik1982
Registered User

Citaat:
Origineel gepost door Arjan
Dit gaat nooit lukken want de meeste mensen die op de 2e ring sfeer willen maken die willen staan..

Foutje in de tekst.
Oud 18-09-2009, 20:12   #5
fctenschede
YOU'LL NEVER WALK ALONE
fctenschede's Avatar

denk dat het wel een goed idee is. maar dan moet je 3 vakken ofzo boven p nemen. en dan de eerste rijen nemen..
fctenschede is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18-09-2009, 20:18   #6
joostfct
Registered User

Vak 305-306 vullen met alle mensen van 302-208 die dit willen. Vanaf Rij 1 beginnen en kijken tot hoeveel rijen we komen, lijkt mij een goed idee, maar ik weet niet of dit gaat lukken...
joostfct is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18-09-2009, 20:26   #7
TwenteTrots
Kufo ole
TwenteTrots's Avatar

Citaat:

Het idee was/is om als fanatieke supporters op de tweede ring in de toekomst bij elkaar te gaan staan. Dit omdat je verspreid over het stadion vaak in je eentje staat te schreeuwen op de momenten dat de wedstrijd even inkakt, en support juist hard nodig is. Of er bijvoorbeeld een deel van de aanhang begint te fluiten. Naar aanleiding van de eerste reacties op het idee open ik dit topic om te kijken:

Reacties graag.

Als Twente hieraan zou willen meewerken kunnen ze na de realisatie van de uitbreiding (korte zijde vak-D) iedereen uit vak 305 en 306 een brief sturen met de mededeling dat deze vakken worden erkend als sfeervakken. Degene die rustig willen zitten een wedstrijd bekijken de mogelijkheid geven (eventueel tegen eenmalige korting) te verhuizen naar de overkant. Deze plaatsen kunnen dan weer opgevuld worden met fanatieke supporters uit andere vakken die 90 minuten willen staan en Twente vocaal aanmoedigen. Als je zo deze 2 vakken centraal boven Vak-P vol krijgt met fanatiek meelevende supporters realiseer je een nog indrukwekkender 'Wall of Noise'.
Oud 18-09-2009, 20:35   #8
Richr
Non-registered User
Richr's Avatar

Citaat:
Origineel gepost door TwenteTrots
Als Twente hieraan zou willen meewerken kunnen ze na de realisatie van de uitbreiding (korte zijde vak-D) iedereen uit vak 305 en 306 een brief sturen met de mededeling dat deze vakken worden erkend als sfeervakken. Degene die rustig willen zitten een wedstrijd bekijken de mogelijkheid geven (eventueel tegen eenmalige korting) te verhuizen naar de overkant. Deze plaatsen kunnen dan weer opgevuld worden met fanatieke supporters uit andere vakken die 90 minuten willen staan en Twente vocaal aanmoedigen. Als je zo deze 2 vakken centraal boven Vak-P vol krijgt met fanatiek meelevende supporters realiseer je een nog indrukwekkender 'Wall of Noise'.

305 en 306 staat iedereen toch al? en doet iedereen toch al mee?
Waarom niet een gehele tweede korte zijde 302 t/m 307 als "sfeervak" maken.

Denk dat dit meer effect heeft dan twee vakken 305 en 306 dan wel te verstaan.
Oud 18-09-2009, 21:03   #9
VAKdrienulvijf
Registered User

Citaat:
Origineel gepost door Richr

In vak 303 t/m helft 307 staat iedereen al en doet iedereen ook mee.
VAKdrienulvijf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18-09-2009, 21:04   #10
Rik1982
Registered User

Citaat:
Origineel gepost door Richr

Bij mij op het vak staat iedereen ook wel, maar het zijn 20/30 verdeeld over het vak die niet wegvallen als Twente bijv. onder druk staat en de support het hardst nodig is. Juist op de moeilijkste momenten wordt het vaak doods op de tribunes, met her en der een plukje supporters dat de ploeg vooruit probeert te schreeuwen. Verdeeld over de vakken komt dat alleen nauwelijks over. Daarom ook het idee om met die mensen bij elkaar te gaan staan. Zodat je steun aan elkaar hebt, op het moment dat je je ploeg over het dooie punt probeert te krijgen.
Oud 18-09-2009, 22:47   #11
Richr
Non-registered User
Richr's Avatar

Citaat:
Origineel gepost door VAKdrienulvijf
In vak 303 t/m helft 307 staat iedereen al en doet iedereen ook mee.

Ok, maar doelde even op het feit dat het over 305-306 ging

Citaat:
Bij mij op het vak staat iedereen ook wel, maar het zijn 20/30 verdeeld over het vak die niet wegvallen als Twente bijv. onder druk staat en de support het hardst nodig is. Juist op de moeilijkste momenten wordt het vaak doods op de tribunes, met her en der een plukje supporters dat de ploeg vooruit probeert te schreeuwen. Verdeeld over de vakken komt dat alleen nauwelijks over. Daarom ook het idee om met die mensen bij elkaar te gaan staan. Zodat je steun aan elkaar hebt, op het moment dat je je ploeg over het dooie punt probeert te krijgen.

Vanuit dat punt zou ik ja zeggen, maar denk toch dat zoiets er moeilijk doorheen komt.
Hierbij gelet op de mensen die hun plek er niet gaan afstaan en de mensen die hier gewoon bij willen horen en daarbijhet na 5 wedstrijden al tegendradig beginnen te worden.

En ben bang dat je een "ajax" effect krijgt waarbij de sfeer gemaakt gaat worden, ik ben van mening dat sfeer moet ontstaan.

Het idee spookt al wel een tijdje in mijn hoofd om een keer de handen in een te slaan en vanuit de tweede ring een goeie sfeeractie neer te zetten.
Oud 18-09-2009, 23:46   #12
DirkZz
Registered User

ik zit een beetje onderaan 307, zou wel mooi zijn als er wat van ons vak verhuizen naar de overkant.

Zeker interesse in zon idee.
DirkZz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19-09-2009, 00:04   #13
Ties
Registered User
Ties's Avatar

Stadion:307
Ik zit ook in 307 vooraan, maar hier staat zeker niet iedereen alleen achter eigenlijk..
Ik voel er zeker wel iets voor om de hele korte zijde gewoon vol te stouwen met mensen die willen staan en continu hun ploeg steunen.. Ben alleen benieuwd hoe dit gerealiseerd moet gaan worden. Top idee
Ties is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19-09-2009, 03:28   #14
Donkaboem
YNWA
Donkaboem's Avatar

Dus je wilt supporters die een dure clubcard hebben gekocht naar een andere plaats sturen omdat ze niet zingen?

Klinkt hypocriet.
Oud 19-09-2009, 09:32   #15
RuuuuD
Steve, welkom thuus!
RuuuuD's Avatar

Stadion:305
Citaat:
Origineel gepost door joostfct
Vak 305-306 vullen met alle mensen van 302-208 die dit willen. Vanaf Rij 1 beginnen en kijken tot hoeveel rijen we komen, lijkt mij een goed idee, maar ik weet niet of dit gaat lukken...

ik zie dat je in 303 zit! DAn moet het jou het afgelopen seizoen ( denk ik) wel opgevallen zijn dat 304,305 en 306 vrijwel iedereen staat en fanatiek is???
Oud 19-09-2009, 09:43   #16
Tjibbe-x
PROUD TO BE A TUKKER!!

Stadion:
Citaat:
Origineel gepost door RuuuuD
ik zie dat je in 303 zit! DAn moet het jou het afgelopen seizoen ( denk ik) wel opgevallen zijn dat 304,305 en 306 vrijwel iedereen staat en fanatiek is???

geheel mee eens.. je kunt het zien als je zingt ga staan als je voor twente bent...dan zie je de lange zijde in 1 keer helemaal opstaan.. maar de vakken 304 305 306 (303-307weet ik niet echt) zijn wel vakken die 90minuten lang staan en de ploeg toezingen
Tjibbe-x is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19-09-2009, 10:02   #17
Richr
Non-registered User
Richr's Avatar

307 vanaf rij 14 support wel de hele wedstrijd (Y).

Maar "nadeel" in 307 is dat er veel ouders met kinderen op de voorste rijen zitten.
Oud 19-09-2009, 10:59   #18
Houthakker
good old blaise
Houthakker's Avatar

Sta zelf in 303, 302 zit altijd iedereen. 303 staan de meesten toch ook echt wel. Tuurlijk niet zo fanatiek, zit van alles tussen. Grote groepen fanatiekelingen, maar ook ouders met kinderen, weet niet of dit idee er wel doorkomt. Ligt denk ik nogal gevoelig qua scc veranderingen. Denk dat dit niet haalbaar is.
Houthakker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19-09-2009, 11:09   #19
mdewals
HUP FCT
mdewals's Avatar

Stadion:
het merendeel wat de plekken boven Vak-P hebben gekozen hebben dit gedaan om de sfeer.

Die mensen die willen zitten zullen langzaam wel verhuizen. Vooral als straks de overzijde klaar is.
Je moet niet mensen gaan vragen om te verhuizen omdat zij een wedstrijd anders beleven dan jou. Krijg je alleen maar scheve gezichten van en mensen die juist blijven zitten om jou te treiteren

Twente moet enkel aangeven dat in de vakken boven Vak-P over het algemeen gestaan wordt en als een nieuwe SCC liever wil zitten hij/zij beter een andere plek kunnen kiezen.

Je moet niet gaan verwachten dat het binnen 1 of 2 jaar een soort Vak-P Junior is. Vak-P bestond ook niet vanaf dag 1 1965. Dat is ook in de jaren zo gegroeid.
Oud 19-09-2009, 11:19   #20
Administrator
Registered User

Ik blijf van mening dat twente gewoon een sta-tribune (toegestaan is 1000 plaatsen) moet maken achter de goal aan de andere zijde (vak 122 en misschien ook 123 afhankelijk van wat er met het uitvak gebeurt). Zorgt misschien enerzijds voor versnippering, maar bij andere clubs zorgen 2 fanatieke kanten ook voor een aparte sfeer. Ook bied dit in de uitbreiding de mogelijkheid voor nieuwe fanatieke jongeren om hun sfeer daar te maken. Ik verwacht namelijk niet dat veel mensen in de huidige tweede ring achter de goal hun plaats in zullen ruilen tegen plaatsen op de tweede ring aan de andere zijde.
Administrator is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19-09-2009, 11:24   #21
Houthakker
good old blaise
Houthakker's Avatar

Citaat:
Origineel gepost door Administrator
Ik blijf van mening dat twente gewoon een sta-tribune (toegestaan is 1000 plaatsen) moet maken achter de goal aan de andere zijde (vak 122 en misschien ook 123 afhankelijk van wat er met het uitvak gebeurt). Zorgt misschien enerzijds voor versnippering, maar bij andere clubs zorgen 2 fanatieke kanten ook voor een aparte sfeer. Ook bied dit in de uitbreiding de mogelijkheid voor nieuwe fanatieke jongeren om hun sfeer daar te maken. Ik verwacht namelijk niet dat veel mensen in de huidige tweede ring achter de goal hun plaats in zullen ruilen tegen plaatsen op de tweede ring aan de andere zijde.

Hier moet je al helemaal niet mee beginnen lijkt me, zo nu mooi laten hoe het daar zit. VakD doet ook mooi mee, wordt straks alleen maar meer als er een ring bij op komt. Maar je moet niet overal in het stadion fanatieke gedeeltes krijgen. VAKP en 303-306 mooi laten staan en schreeuwen, komt het helemaal goed!
Houthakker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19-09-2009, 18:39   #22
Rik1982
Registered User

Citaat:
Origineel gepost door mdewals
het merendeel wat de plekken boven Vak-P hebben gekozen hebben dit gedaan om de sfeer.

Die mensen die willen zitten zullen langzaam wel verhuizen. Vooral als straks de overzijde klaar is.
Je moet niet mensen gaan vragen om te verhuizen omdat zij een wedstrijd anders beleven dan jou. Krijg je alleen maar scheve gezichten van en mensen die juist blijven zitten om jou te treiteren

Twente moet enkel aangeven dat in de vakken boven Vak-P over het algemeen gestaan wordt en als een nieuwe SCC liever wil zitten hij/zij beter een andere plek kunnen kiezen.

Je moet niet gaan verwachten dat het binnen 1 of 2 jaar een soort Vak-P Junior is. Vak-P bestond ook niet vanaf dag 1 1965. Dat is ook in de jaren zo gegroeid.

Er was in principe weinig keuze. De gehele eerste ring aan die lange kant is omhoog verhuist, en daar zijn businessplekken voor terug gekomen. De keus was dus of ik leg veel geld neer voor een businessplek, of ik ga boven P staan.

Vragen staat bovendien altijd vrij. Het gaat om de manier waarop je het brengt. Je moet mensen niet gaan pushen. Maar je kunt ze wel laten blijken dat er de mogelijkheid er is om aan de overkant te gaan ZITTEN.

Met je derde alinea ben ik het compleet eens, met de aanvulling dat ze het mensen die nu boven P zitten ook duidelijk moeten maken dat je aan de overkant kunt zitten.

D'r zitten op het moment trouwens al een aantal oude P'ers op de 2e ring(heb zelf ook een aantal jaar op P gestaan). Ik vind het wat dat betreft meer een soort verlengsel van P. Een aanvulling op P, als het maar goed aangepakt wordt.

In reactie op de post van Richr over dat je dat 410 gedoe moet vermijden. Ik gedraag me op dit moment ook niet zo, en er zijn er tientallen meer. Dat wordt niet ineens anders als je met die mensen bij elkaar gaat zitten. Ik, en velen met mij willen zoiets juist voorkomen. Het liedjes zingen om het liedjes zingen(oooooooh pizza, het is stil aan de overkant), het fluiten. Eigenlijk van die dingen die ik persoonlijk niet meer bij Twente vindt passen. Ik persoonlijk zou juist graag zien dat Twente op de momenten dat het er echt om gaat over het dooie punt wordt geschreeuwd, zoals in het verleden geregeld gebeurde. In je eentje lukt je dat nooit, met een groep gelijkdenkenden sta je al een stuk sterker.
Oud 20-09-2009, 00:19   #23
Richr
Non-registered User
Richr's Avatar

Citaat:
Er was in principe weinig keuze. De gehele eerste ring aan die lange kant is omhoog verhuist, en daar zijn businessplekken voor terug gekomen. De keus was dus of ik leg veel geld neer voor een businessplek, of ik ga boven P staan.

Vragen staat bovendien altijd vrij. Het gaat om de manier waarop je het brengt. Je moet mensen niet gaan pushen. Maar je kunt ze wel laten blijken dat er de mogelijkheid er is om aan de overkant te gaan ZITTEN.

Met je derde alinea ben ik het compleet eens, met de aanvulling dat ze het mensen die nu boven P zitten ook duidelijk moeten maken dat je aan de overkant kunt zitten.

D'r zitten op het moment trouwens al een aantal oude P'ers op de 2e ring(heb zelf ook een aantal jaar op P gestaan). Ik vind het wat dat betreft meer een soort verlengsel van P. Een aanvulling op P, als het maar goed aangepakt wordt.

In reactie op de post van Richr over dat je dat 410 gedoe moet vermijden. Ik gedraag me op dit moment ook niet zo, en er zijn er tientallen meer. Dat wordt niet ineens anders als je met die mensen bij elkaar gaat zitten. Ik, en velen met mij willen zoiets juist voorkomen. Het liedjes zingen om het liedjes zingen(oooooooh pizza, het is stil aan de overkant), het fluiten. Eigenlijk van die dingen die ik persoonlijk niet meer bij Twente vindt passen. Ik persoonlijk zou juist graag zien dat Twente op de momenten dat het er echt om gaat over het dooie punt wordt geschreeuwd, zoals in het verleden geregeld gebeurde. In je eentje lukt je dat nooit, met een groep gelijkdenkenden sta je al een stuk sterker.

Ik screeuw wel mee vanuit 307
Oud 20-09-2009, 08:19   #24
Weus!
FC Twente Loyal
Weus!'s Avatar

Stadion:29
Laat ze maar eens beginnen met de vakken 101 t/m 104. Daar zit ook iedereen.
Weus! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20-09-2009, 11:21   #25
BigApple
Registered User

de bovenste en onderste 4 a 5 rijen van 103 en 104 staan elke wedstrijd, maar idd merendeel zit er.
BigApple is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20-09-2009, 16:39   #26
Rik1982
Registered User

Citaat:
Origineel gepost door Weus!
Laat ze maar eens beginnen met de vakken 101 t/m 104. Daar zit ook iedereen.

Die mensen zitten d'r in de meeste gevallen al jaren. Die gaan niet verhuizen, en ik kan ze daar geen ongelijk in geven.
Oud 19-11-2010, 23:13   #27
FCTWENTEX1
Supporter
FCTWENTEX1's Avatar

Stadion:106
Misschien een idee om deze topic een vervolg te geven?
FCTWENTEX1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19-11-2010, 23:22   #28
Jappelboek
Registered User
Jappelboek's Avatar

Stadion:313
Roer maar wat aan zou ik zeggen..
Jappelboek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19-11-2010, 23:30   #29
Wyatt
Banned
Wyatt's Avatar

Stadion:29
Citaat:
Origineel gepost door FCTWENTEX1
Misschien een idee om deze topic een vervolg te geven?

Ik zie een mooie taak voor jou om Vak-D weer wat leven in te blazen.
Wyatt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19-11-2010, 23:33   #30
bruintje
Registered User
bruintje's Avatar

Stadion:
vuvuzela´s zijn toch verboden in de Grolsch Veste!

Als je vandaag niets verandert, is morgen alles hetzelfde als gisteren.

Relativeren is een kunst
bruintje is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten