Terug naar de website
Ga Terug   FC Twente Online > De Club > Oud spelers / medewerkers
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Post's van vandaag Markeer Forums als Gelezen
Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardering: Onderwerp waardering: 2 stemmen, 5.00 gemiddeld. Weergave Modus
Oud 01-09-2011, 09:52   #1
Fawkes
Brisingr raudhr!
Fawkes's Avatar

Stadion:
Tactiek:Geen
Toto:-
Onze nieuwe aanwinst Fer is een veelbesproken onderwerp geweest de afgelopen weken/maanden. Daarom een nieuw vers topic. De reden van dit nieuwe topic kun je hier lezen.

Het oude deel kun je hier nog door te lezen.

Mijn persoonlijke voorstel is om het hier vooral over de speler Fer te hebben (maar dat moet ieder voor zich uitmaken). Ik denk dat iedereen inmiddels wel z'n zegje heeft gedaan over de hoogte van het transferbedrag. De één vind het teveel, de ander denkt dat we het makkelijk terug verdienen. Alleen de toekomst zal dit uitwijzen.

Laten we nu vooral gaan genieten van het feit dat we een jonge en zeer tallentvolle Nederlandse middenvelder hebben weten te strikken en dat die de komende tijd in het Twente-shirt te bewonderen is.

Vanavond is Fer actief met Jong Oranje. Die wedstrijd wordt live uitgezonden op RTL 7. Mogelijk dat we John ook nog in actie zien.
Oud 01-09-2011, 09:55   #2
vedette001
Registered User

Stadion:307
Leroy Fer, leuk dat zo'n topspeler onze kant op komt! Genieten dat de beste speler van Feyenoord naar ons toe komt. Een aantal jaren geleden ging destijds onze beste speler (El Ahmadi) naar Feyenoord. We hebben nu echt een speler met power terug, een speler die we niet hadden! Geweldige aankoop! En hoeveel hij heeft gekost, zou me een zorg zijn! Twente (Joop) heeft het er voor over gehad!!
vedette001 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 01-09-2011, 09:55   #3
vedette001
Registered User

Stadion:307
Hoe weet je trouwens dat hij nr 8 krijgt Fawkes?
vedette001 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 01-09-2011, 09:56   #4
Fawkes
Brisingr raudhr!
Fawkes's Avatar

Stadion:
Citaat:
Origineel gepost door vedette001
Hoe weet je trouwens dat hij nr 8 krijgt Fawkes?

Dat lijkt me logisch. Dat nummer is de hele voorbereiding al vrij gehouden voor hem.
Oud 01-09-2011, 10:19   #5
benger vuist
Registered User
benger vuist's Avatar

Met het aankopen van Fer is er ook een duidelijk statement gemaakt naar Feyenoord en de rest van Nederland, wij waren en topclub in wording, maar vanaf heden zijn we een topclub, Feyenoord is nu officiëel gedegradeerd naar topclub-af. Waar wij vroeger onze beste spelers weg zagen gaan naar andere clubs in Nederland, pakken wij( ongeacht de prijs) de beste voetballer af van Feyenoord, ik herhaal de beste..

Daarmee maken wij ons sterker en een ander veel zwakker.

Fer, welkom bij Twente, een topclub in Nederland.
benger vuist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 01-09-2011, 10:27   #6
Carlos
Uut Twente
Carlos's Avatar

Stadion:000
Nou beste Leroy Fer ik hoop dat je al deze miljoenen waard zult zijn voor FC Twente. Ik ben ook zeer benieuwd op welke positie je komt te spelen. Wordt Brama het kind van de rekening of Wisgerhof. Of gaat de Jong nu op rechts spelen en Fer op de positie van de Jong. Ben zeer benieuwd vooral wanneer Chadli ook terug komt.

Welkom en succes Fer
Carlos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 01-09-2011, 11:02   #7
tukkerproud
ultras vak-p
tukkerproud's Avatar

Stadion:29
Citaat:
Origineel gepost door benger vuist
Met het aankopen van Fer is er ook een duidelijk statement gemaakt naar Feyenoord en de rest van Nederland, wij waren en topclub in wording, maar vanaf heden zijn we een topclub, Feyenoord is nu officiëel gedegradeerd naar topclub-af.

Die topclub-af heeft dan wel een topduel gedaan voor speler die nog slechts 30 duels onder contract stond....

Zijn komst zal gevolgens gaan hebben voor één van onze huidige vaste waardes, laat Co iedereen maar tevreden houden.
Oud 01-09-2011, 11:23   #8
benger vuist
Registered User
benger vuist's Avatar

Citaat:
Origineel gepost door tukkerproud
Die topclub-af heeft dan wel een topduel gedaan voor speler die nog slechts 30 duels onder contract stond....

Zijn komst zal gevolgens gaan hebben voor één van onze huidige vaste waardes, laat Co iedereen maar tevreden houden.

waarom moet je iedereen tevreden houden, werken zullen ze voor hun geld.

Presteren is basisplaats,

We willen toch een topclub zijn, geen amateuristische vriendenclub.

Het is leuk dat iedereen goed met elkaar kan opschieten, maar als het niet bevalt, zul je beter moeten doen of wegwezen.

De echte reden dat Bijvoorbeeld Guidetti niet hier kwam maar wel voor feyenoord kiest, is omdat hij hier de concurrentie niet aandurfde met janko en de jong. Daar heeft hij een basisplaats. Over mentaliteit gesproken.

Fer is een jongen die knetterhard gaat knokken voor zijn plaats, is goed voor de concurrentie en maakt het elftal beter.

Niemand is zeker bij Co.
benger vuist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 01-09-2011, 11:51   #9
Jan Willem
Registered User

Citaat:
Origineel gepost door tukkerproud

Laat Co het beste elftal maar opstellen!
En dat is precies wat hij wil gaan doen.
Jan Willem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 01-09-2011, 11:51   #10
ktcm
Registered User

Met Fer draaien de kansen. Het glas is, op deze donderdagmorgen, halfvol.
ktcm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 01-09-2011, 11:59   #11
boon
Registered User

Citaat:
Origineel gepost door benger vuist
Met het aankopen van Fer is er ook een duidelijk statement gemaakt naar Feyenoord en de rest van Nederland, wij waren en topclub in wording, maar vanaf heden zijn we een topclub, Feyenoord is nu officiëel gedegradeerd naar topclub-af. Waar wij vroeger onze beste spelers weg zagen gaan naar andere clubs in Nederland, pakken wij( ongeacht de prijs) de beste voetballer af van Feyenoord, ik herhaal de beste..

Daarmee maken wij ons sterker en een ander veel zwakker.

Fer, welkom bij Twente, een topclub in Nederland.

Nee joh, wij zijn Twente en we kunnen top spelen. Wij blijven met de beide benen in de klei staan. Fer past bij ons en kan zich hier beter ontwikkelen dan in die slangenkuip. Hier heeft hij supporters die achter hem staan, wat er ook gebeurt. Hier kan hij meegroeien met de hele club.

Guidetti wil gewoon spelen en had hier geen zekerheid. Ik kan me dat wel voorstellen eigenlijk, alhoewel ik de manier waarop afkeur.

Laatst aangepast door boon : 01-09-2011 om 12:02.
boon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 01-09-2011, 13:11   #12
thierryhenry1
Registered User

Stadion:15
Dat er hier mensen zijn die twijfelen aan de Wout Brama... Deze held en tukker in hart in nieren moet mooi blijven staan... Europees is ie nooit echt door de mand gevallen, vorig seizoen kon ie gewoon goed mee, thuis tegen Benfica ook, en dan na die uit wedstrijd, waar hij zo'n beetje net als iedereen, ongelukkig speelde, is Brama in een keer maar een ''matige'' voetballer. Laat Fer zich eerst maar eens bewijzen! En misschien word er wel iemand anders geslachtofferd.. het is iig moeilijk, en gelukkig is het niet aan mij
thierryhenry1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 01-09-2011, 13:14   #13
Coyote
Hals und Beinbruch
Coyote's Avatar

Stadion:
Fer: Best even moeten huilen, Feyenoord zit in mijn hart

FC Twente-voorzitter Joop Munsterman toonde zich gisteren verguld met de komst van Leroy Fer. 'We zijn blij dat we hem hebben kunnen aantrekken. Het duurde wat langer dan verwacht en gehoopt, maar met hem zijn we een sterke en talentvolle middenvelder rijker.'

Ook Fer zelf is dolblij. De middenvelder is in het Bulgaarse Lovech in voorbereiding op de interland tegen Jong Bulgarije. 'Ik heb het al langer aangegeven, dit is waar ik op hoopte', zegt Fer vandaag tegen het AD. 'Het is prachtig dat het alsnog is rondgekomen.'

Fer is Feyenoord dankbaar voor de jaren dat hij op Varkenoord heeft rond mogen lopen. Elf seizoenen was hij Feyenoorder. 'Ik heb er best even om moeten huilen. Maar dit is de voetballerij. Twente heeft een prima elftal, ik kan mij in Enschede ontwikkelen.'

'Ik ga Europa League spelen, dat is een mooi vooruitzicht. Een andere omgeving is mooi. Feyenoord zit in mijn hart, ik hoop dat de club een mooi seizoen zal draaien', aldus de international van Jong Oranje.
AD
Oud 01-09-2011, 13:19   #14
Beldmah
#8 Leroy Fer
Beldmah's Avatar

Stadion:
geweldige aankoop , geweldige speler met veel dynamiek en power in zijn spel.

Heerlijk een man waarvoor je op de banken gaat staan als die voorop in de strijd gaat.
Beldmah is offline   Met citaat antwoorden
Oud 01-09-2011, 13:30   #15
barakuda1
Registered User

Citaat:
Origineel gepost door Beldmah
geweldige aankoop , geweldige speler met veel dynamiek en power in zijn spel.

Heerlijk een man waarvoor je op de banken gaat staan als die voorop in de strijd gaat.

Hierbij sluit ik me volledig aan, zeer goede aan koop, waar we veel plezier aan gaan beleven.
barakuda1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 01-09-2011, 15:00   #16
n4l
Registered User

Goed, the day after.. Na maanden touwtrekken is de kogel dan door de kerk: Leroy Fer verlaat Feyenoord om bij FC Twente te gaan voetballen. Een apart gevoel wel.. De stand op de ranglijst bewijst al jaren het tegendeel, maar voor je gevoel blijft Feyenoord een grotere club dan FC Twente. En dan gaat één van onze grootste talenten, iemand die ik al jaren tip als degene die van al die talenten uiteindelijk de meeste kans van slagen heeft in het topvoetbal, ineens richting de provincie. Min of meer gedwongen, aangezien we het ons uiteindelijk niet konden veroorloven om het finale bod van Twente te weigeren. Een nieuwe realiteit, waar ik maar moeilijk aan kan wennen.

Begrijp ik Leroy zijn keuze? Uiteindelijk wel natuurlijk. Je kunt je ogen niet sluiten voor wat er de afgelopen jaren gebeurd is. In plaats van de normale weg van een talent (rustig jezelf ontwikkelen onder de vleugels van meer ervaren spelers), werd er al heel snel van Leroy gevraagd om de kar te trekken. Onder druk van een Legioen wat, ondanks de financiële malaise, nog steeds topclub-waardige prestaties bleef eisen. Onrealistische eisen zo bleek wel, want daar was onze financiële positie en de kwaliteit van de spelersgroep gewoonweg te zwak voor. En dan FC Twente. In alle rust ontwikkelde de club zich van een bescheiden middenmotor tot een stabiele topclub. Onder leiding van Munsterman groeide de club ieder jaar naar een hoger niveau. Verschillende talenten konden zich in alle rust ontwikkelen tot prima spelers. Het heeft even geduurd maar inmiddels heeft Twente ook een aanzienlijk hogere begroting dan Feyenoord.

Dat Leroy toe is aan een nieuwe uitdaging, snap ik wel. Hij is min of meer gedwongen heel snel volwassen geworden en heeft de afgelopen jaren vooral veel tegenslag gekend. Ik schat hem in als iemand die heel bewust nadenkt over wat het beste is voor zijn toekomst. Het is inderdaad misschien wel beter als hij nu in een wat rustigere omgeving gaat spelen, zodat hij zich veel meer kan toeleggen op het verbeteren van bepaalde punten in zijn spel. FC Twente is zo'n club, met als bijkomend voordeel het meestrijden om het kampioenschap en de zekerheid van ieder jaar Europees voetbal. Het is trouwens niet voor het eerst dat een speler een grote club verruilt voor een andere. In het verleden zijn er zelf spelers van Feyenoord naar Ajax gegaan en vice versa.

Het afgelopen seizoen was voor iedere Feyenoorder een ongelooflijk dieptepunt. En dan komt daar FC Twente, met dé leermeester van het Nederlandse trainersgilde Co Adriaanse. Het is geen geheim dat Leroy, samen met enkele andere talenten, veel voor zichzelf getraind heeft, omdat ze niet tevreden waren over de trainingsintensiteit van Mario Been. Logisch dat je wilt werken onder iemand die al jaren bewijst dat hij talenten aantoonbaar beter kan maken. Goed, ik vind dat er bij Feyenoord wel degelijk iets veranderd is. De nieuwe technische staf is in mijn ogen bijzonder geschikt om jonge spelers beter te maken. Vanuit dat oogpunt had Leroy wellicht van standpunt kunnen veranderen, maar anderzijds was hij er in een eerder stadium al volledig vanuit gegaan dat de overgang door zou gaan. Daar wijk je ook niet ineens van af. Hooguit dat hij er meer vrede mee zou hebben, op het moment dat de deal niet door zou zijn gegaan. Iets wat twee dagen geleden ook wel bleek toen hij en zijn zaakwaarnemer zelf hadden besloten dat de overgang van de baan was.

Ik blijf er overigens bij dat Munsterman zich in de onderhandelingen niet van zijn beste kant heeft laten zien. Ik krijg een beetje het gevoel dat hij met wat dedain op Feyenoord neer kijkt. Zo van 'wij zijn nu de grotere club. Als wij jullie beste speler willen hebben, dan heb je dat maar te accepteren.' Zo werkt het dus niet. Buiten het feit dat ik vind dat als je alle aspecten bij elkaar optelt dat Feyenoord en Twente dan onder de streep nog steeds niet veel voor elkaar onder doen, vind ik ook dat je je altijd respectvol moet opstellen richting je onderhandelingspartner. Wat dat betreft mag Munsterman een voorbeeld nemen aan PSV, die zich wel heel netjes opstellen in de onderhandelingen rond een speler. Dus niet alles via de media spelen, kleine leugens of halve waarheden verspreiden, spelers niet dingen beloven voordat duidelijk is dat die beloftes waargemaakt kunnen worden en al helemaal niet achter de rug van de onderhandelingspartner om gaan praten met de RVC van die club, om die TD onderuit te halen. Dat is laag. Erg laag. Maar goed, dit staat los van mijn respect richting de manier waarop Twente zichzelf heeft ontwikkeld tot een topclub.

Ik heb heel veel respect voor de mens Leroy Fer. Dat respect is eigenlijk alleen maar toegenomen in de afgelopen weken, ondanks dat hij heel duidelijk heeft uitgesproken Feyenoord te willen verlaten voor FC Twente. De manier waarop hij is omgegaan met die walgelijke acties van die 'supporters' vind ik echt grote klasse. En ook het feit dat hij, ondanks alle onrust mbt. die transfer, iedere week het maximale op het veld liet zien, getuigt van een bijzonder goede discipline. Als Leroy denkt dat dit voor zijn ontwikkeling de beste stap is, dan geloof ik hem en steun ik hem daarin. Ik hoop oprecht, en dat meen ik echt, dat hij het goed gaat doen bij FC Twente. Ik heb er trouwens ook alle vertrouwen in. Leroy is in mijn ogen zowel kwalitatief als mentaal één van de beste spelers van de eredivisie.

Ook de Twente-supporters wil ik feliciteren met het binnenhalen van deze fantastische speler. Ik ben ervan overtuigd dat jullie heel veel plezier aan hem gaan beleven. Een middenvelder met zoveel fysiek konden jullie goed gebruiken. 5,5 miljoen is veel geld voor iemand met een aflopend contract, maar sportief gezien doen jullie uitstekende zaken. Ik hoop dat hij zich bij jullie nog verder gaat ontwikkelen en dat jullie hem over een seizoen of twee voor heel veel geld kunnen doorverkopen aan een grote club uit het buitenland. Zou voor ons ook gunstig zijn, vanwege de opleidingsvergoeding en het doorverkoop percentage.

Leroy, het ga je goed! Hopelijk is dit een juiste stap in wat voor jou een glansrijke carrière gaat worden. Het zou helemaal mooi zijn als je dan over een jaar of tien nog eens terugkeert in Rotterdam. Als rijk man en sterkhouder van Oranje. Het is je gegund!

Groeten van een Feyenoorder.
n4l is offline   Met citaat antwoorden
Oud 01-09-2011, 15:07   #17
Rik1982
Registered User

Mooi verhaal, goed geschreven. V.w.b. Munsterman, tussen hem en v. Geel zit er gewoon iets niet goed. Al sinds de periode van v. Geel bij Ajax. Clashende ego's, van 2 mannen die allebei gewend zijn te krijgen wat ze willen. En daarbij is er van beide kanten de afgelopen jaren smerig gespeeld. Waarbij beide personen zich niet van de beste kant hebben laten zien. Wat dat aangaat hoop ik ook dat er voorlopig geen zaken met Feyenoord meer gedaan hoeven te worden, of eender welke club v. Geel onder contract staat. Want het loopt geheid weer in een egostrijd uit.
Rik1982 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 01-09-2011, 16:05   #18
Kloasje
Registered User
Kloasje's Avatar

Bedankt voor je stukje over Fer, n4l. Ook wel eens leuk om te horen hoe een iets realistischere Feyenoorder over de zaken omtrent Fer denkt.

Wat Fer's voetbalkwaliteiten betreft ben ik het helemaal met je eens. Ik denk dat deze man binnen no-time een basisplaats zal hebben naast Brama of Willem Janssen en ons team naar een hoger niveau kan tillen.

Ik kan me goed voorstellen dat jij als Feyenoorder niet blij bent met de manier waarop deze transfer tot stand is gekomen, maar ik geloof zelf dat niet alleen Munsterman de schuldige is in deze kwestie .
Oud 01-09-2011, 16:06   #19
n4l
Registered User

Citaat:
Origineel gepost door Rik1982
Mooi verhaal, goed geschreven. V.w.b. Munsterman, tussen hem en v. Geel zit er gewoon iets niet goed. Al sinds de periode van v. Geel bij Ajax. Clashende ego's, van 2 mannen die allebei gewend zijn te krijgen wat ze willen. En daarbij is er van beide kanten de afgelopen jaren smerig gespeeld. Waarbij beide personen zich niet van de beste kant hebben laten zien. Wat dat aangaat hoop ik ook dat er voorlopig geen zaken met Feyenoord meer gedaan hoeven te worden, of eender welke club v. Geel onder contract staat. Want het loopt geheid weer in een egostrijd uit.

Dank.

Ja, dat Van Geel en Munsterman allebei keihard zijn in het onderhandelen, onderschrijf ik. Moet eigenlijk ook, want je probeert toch de beste deal voor jou club eruit te slepen. Of hun ego's botsen, dat weet ik niet. Ik ken de beide heren niet persoonlijk en weet dus ook niet hoe ze over elkaar denken. Het enige wat ik me kan herinneren is de strijd om Willem Janssen, min of meer een vergelijkbare situatie als die van Fer. Wat ik wel weet is dat er nu een deal ligt waar ik in elk geval mee kan leven. Balen dat Fer vertrekt, maar 5,5 + doorverkoop percentage is een prima deal. En bovendien hebben we met Bakkal een uitstekend vervanger. Ik heb echter zogezegd een wrange nasmaak aan de manier van onderhandelen van Munsterman. Keihard onderhandelen vind ik geen probleem, maar probeer in elk geval de schijn van achterbaksheid achterwege te laten. Munsterman heeft het meermaals achter de rug om van betrokkenen gespeeld en daarmee gaat hij lichtelijk mijn grens over. Ik kan niet oordelen over optredens van Van Geel bij andere clubs, maar vooralsnog vind ik dat hij het bij Feyenoord hard maar fair speelt.

Maar goed, wat zou het ook eigenlijk. Feit blijft dat jullie een uitstekende speler erbij hebben en wij een stuk dichter zijn bij financieel herstel. Ik heb me hier aangemeld om jullie en Leroy succes te wensen met de komende samenwerking. Ik lees her en der berichten dat dit symbool staat voor het feit dat Twente nu min of meer Feyenoord vervangt als topclub. Dat moet ik nog zien. Het kan hard gaan in het voetbal en Feyenoord heeft nog altijd vanuit de basis wat topclub-waardige aspecten die altijd overeind blijven. Straks als we uit de financiële malaise zijn, moet de weg naar de top weer hervonden worden. Dat dit kan geloof ik heilig in. Twente heeft zich vanuit een kleinere basis opgewerkt naar een topclub. Niemand die mij kan wijsmaken dat wij dan de weg terug niet kunnen vinden. Ook al kost het veel tijd.

Nogmaals veel succes gewenst. Jammer dat Ruiz weg is en jullie geen vervanger meer konden aantrekken. Heel benieuwd hoe het er straks bij jullie uit gaat zien. De concurrentie is dit seizoen zwaarder dan ooit, maar ik hoop oprecht dat jullie weer tot het einde mee kunnen doen in de strijd om de titel. Zeker nu Leroy bij jullie speelt.
Oud 01-09-2011, 16:12   #20
Sleipnir
Registered User
Sleipnir's Avatar

Goede speler, later kunnen we pas zien of die het geld waard is geweest. Ben wel benieuwd wie hij uit de basis gaat voetballen ik neig toch naar Janssen. Brama blijft wel staan dat is de stofzuiger op het middenveld.
Sleipnir is offline   Met citaat antwoorden
Oud 01-09-2011, 16:12   #21
Die Hard FCT
Come on Twente
Die Hard FCT's Avatar

Stadion:103
Als je het hebt over van Geel vs Munsterman, dan ga je al terug naar de Ajax wil Elia transfer. Waar van Geel bij een tweede bod zou hebben gezegd: 'Maar hebben jullie geen geld nodig dan'.

Kan me best voorstellen dat Munsterman een zelfde actie tegen van Geel heeft uitgevoerd, want wie de bal kaatst....

M.b.t Munsterman, die verkondigt nog vaak genoeg dat Feyenoord voldoende potentieel heeft om weer tot de grootste clubs van Nederland te horen. En ja dat potentieel is hoger dan bij Twente.

Laatst aangepast door Die Hard FCT : 01-09-2011 om 16:15.
Die Hard FCT is offline   Met citaat antwoorden
Oud 01-09-2011, 16:21   #22
n4l
Registered User

Citaat:
Origineel gepost door Kloasje
Bedankt voor je stukje over Fer, n4l. Ook wel eens leuk om te horen hoe een iets realistischere Feyenoorder over de zaken omtrent Fer denkt.

Wat Fer's voetbalkwaliteiten betreft ben ik het helemaal met je eens. Ik denk dat deze man binnen no-time een basisplaats zal hebben naast Brama of Willem Janssen en ons team naar een hoger niveau kan tillen.

Ik kan me goed voorstellen dat jij als Feyenoorder niet blij bent met de manier waarop deze transfer tot stand is gekomen, maar ik geloof zelf dat niet alleen Munsterman de schuldige is in deze kwestie .

Haha, bij ons zitten lang niet alleen kortzichtige mensen op de tribune hoor. Veel mensen die ik bij Feyenoord ken denken er ongeveer hetzelfde over. Al overheerst wel het balende gevoel dat één van onze grootste talenten naar een club vertrekt waar wij enkele seizoenen geleden nog één van de beste spelers hebben weggekocht.

Overigens maakt het me persoonlijk niet heel veel uit hoe deze transfer tot stand is gekomen. Ik vind het alleen jammer dat Munsterman wat zaken heeft aangedikt (4 miljoen + bonussen, wat eigenlijk 4 miljoen in termijnen + zeer onrealistische bonussen had moeten zijn) en eergisteren achter de rug van Van Geel om met onze RVC is gaan bellen. Verder was het voor Leroy zelf wel lastig om maanden in onzekerheid te leven, terwijl Munsterman hem had beloofd dat de deal snel rond zou komen. Als laatste heeft Munsterman al maanden geleden achter de rug van Feyenoord om een deal gesloten met Fer. Heb ik hier destijds op het forum gelezen en is door Jansen afgelopen zondag min of meer bevestigd. Volgens mij is dat tegen de regels.. Maar goed, de deal is er en beide partijen kunnen in mijn ogen tevreden zijn.

Over zijn rol in het elftal ben ik zelf ook wel benieuwd. Wil Adriaanse met drie controleurs gaan spelen, zoals Twente dat al jaren in topwedstrijden doet? Of wil hij met Chadli of De Jong op 10 spelen en dan twee controleurs erachter en speelt Fer dan al direct Janssen of Brama uit het elftal? Of zet hij hem naast Douglas als opbouwend sterke voorstopper? Ik neig naar optie 1. Janssen en Fer hebben allebei diepgang en De Jong kan zich laten terugzakken uit de spitspositie. Gaat het wel ten koste van Janko, maar qua voetbal lijkt me dat de beste optie.
Oud 01-09-2011, 16:39   #23
m-twente enschede
Come on Twente
m-twente enschede's Avatar

Stadion:305
Bij het topictitel staat nr 8 maar heb ik iets gemist dan ?
Kan t nergens vinden..
Oud 01-09-2011, 16:46   #24
Kloasje
Registered User
Kloasje's Avatar

Citaat:
Origineel gepost door n4l
Over zijn rol in het elftal ben ik zelf ook wel benieuwd. Wil Adriaanse met drie controleurs gaan spelen, zoals Twente dat al jaren in topwedstrijden doet? Of wil hij met Chadli of De Jong op 10 spelen en dan twee controleurs erachter en speelt Fer dan al direct Janssen of Brama uit het elftal? Of zet hij hem naast Douglas als opbouwend sterke voorstopper? Ik neig naar een combinatie van optie 1. Janssen en Fer hebben allebei diepgang en De Jong kan zich laten terugzakken uit de spitspositie. Gaat het wel ten koste van Janko, maar qua voetbal lijkt me dat de beste optie.

Hier is iedereen op dit forum wel benieuwd naar denk ik. Het staat in elk geval vast dat de komst van Fer Adriaanse veel meer opties geeft. Adriaanse wil zijn beste spelers altijd in het veld hebben staan, dus Fer zal er op de een of andere manier wel in komen.

Zelf heb ik Fer het liefst als controleur op het middenveld naast Brama.
Oud 01-09-2011, 16:51   #25
jolleke
Registered User

Stadion:Nee
Ik zie Fer het liefs als controleur maar wat moet je dan met Brama? Misschien een linie naar achteren Brama omturnen tot rechtsback en Rosales een linie naar voren. Rosales heeft veel drang naar voren. En cornelisse op de bank die mist een beetje handelingssnelheid.
jolleke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 01-09-2011, 16:57   #26
Die Hard FCT
Come on Twente
Die Hard FCT's Avatar

Stadion:103
Citaat:
Origineel gepost door jolleke
Ik zie Fer het liefs als controleur maar wat moet je dan met Brama? Misschien een linie naar achteren Brama omturnen tot rechtsback en Rosales een linie naar voren. Rosales heeft veel drang naar voren. En cornelisse op de bank die mist een beetje handelingssnelheid.

Fer moet zich eerst maar eens in de basis zien te spelen, voordat er gedacht wordt aan het omturnen van Brama tot een rechtsback. Daarbij zou Brama en Fer ook prima kunnen. Fer is een fysiek sterke middenvelder met diepgang, heel ander type speler dan dat Brama is..
Die Hard FCT is offline   Met citaat antwoorden
Oud 01-09-2011, 17:03   #27
FrS
Registered User

Citaat:
Origineel gepost door thierryhenry1
Dat er hier mensen zijn die twijfelen aan de Wout Brama... Deze held en tukker in hart in nieren moet mooi blijven staan... Europees is ie nooit echt door de mand gevallen, vorig seizoen kon ie gewoon goed mee, thuis tegen Benfica ook, en dan na die uit wedstrijd, waar hij zo'n beetje net als iedereen, ongelukkig speelde, is Brama in een keer maar een ''matige'' voetballer. Laat Fer zich eerst maar eens bewijzen! En misschien word er wel iemand anders geslachtofferd.. het is iig moeilijk, en gelukkig is het niet aan mij

brama heeft in de thuis wedstrijd die middenvelder wel laten lopen 1-2. Voor de rest vind ik het best een goede voetballer alleen nu jansen weg is moet hij ook passes geven en dat is niet zijn sterkste punt, zijn handeling snelheid is daar te langzaam voor. Afpakken en doorzetten zijn wel hele sterke punten van hem,alleen de voortzetting....
FrS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 01-09-2011, 17:07   #28
Murphy_8
Red to the Bone
Murphy_8's Avatar

Stadion:135
Citaat:
Origineel gepost door Sleipnir
Goede speler, later kunnen we pas zien of die het geld waard is geweest. Ben wel benieuwd wie hij uit de basis gaat voetballen ik neig toch naar Janssen. Brama blijft wel staan dat is de stofzuiger op het middenveld.
Je kunt wel praten over het vermoeden dat Janssen uit de basis wordt gespeeld, maar ik neig wel meer naar Wout Brama. Janssen t.o.v. Brama....Janssen heeft meer diepgang en 4 longen...die blijft gaan. Daarnaast heeft Janssen meer scorend vermogen en hij is sneller dan Wout. Met Fer in het veld heb je ook meer diepgang dan met Brama. Fer kan ook "stofzuigen", en Fer is fysiek sterker dan Wout. Co wil aanvallend voetbal spelen...dat kun je met Brama in mindere mate wel vergeten omdat Wout dan niet snel genoeg terug kan zijn op zijn positie...dat kunnen Fer en Janssen wel in de omschakeling. Ik denk daarnaast dat het met de tactiek en opstelling te maken zal hebben waarin Co wil spelen. Wout is absoluut nuttig en een team-speler, maar als het op snelheid, fysiek of scorend vermogen aankomt, dan legt hij het af tegen zowel Fer als Janssen.
Murphy_8 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 01-09-2011, 17:24   #29
Sicktus
Export

Stadion:105
Ik zou het zo doen... Tussen haakjes de 1e backup...

Chadli (Ola)--------Janko (De Jong)--------Berghuis (Bajrami)
-------------------De Jong (Chadli)-------------------------
----------Fer (Janssen)-------------Brama (Landzaat)-------
Tiendali (Buysse?)-Douglas (Fer)-Wisgerhof-Rosales (Tiendali)

...Eigenlijk is de CV positie onderbezet.
Oud 01-09-2011, 17:30   #30
Jappelboek
Registered User
Jappelboek's Avatar

Stadion:313
Citaat:
Origineel gepost door Sicktus
Ik zou het zo doen... Tussen haakjes de 1e backup...

Chadli (Ola)--------Janko (De Jong)--------Berghuis (Bajrami)
-------------------De Jong (Chadli)-------------------------
----------Fer (Janssen)-------------Brama (Landzaat)-------
Tiendali (Buysse?)-Douglas (Fer)-Wisgerhof-Rosales (Tiendali)

...Eigenlijk is de CV positie onderbezet.

Bengtsson

Verder mee eens, al zou mijn eerste keus Ola op rechts zijn ipv Berghuis, wanneer Chadli fit is.
Jappelboek is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken