Terug naar de website
Ga Terug   FC Twente Online > De Club > Bestuur | Beleid
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Post's van vandaag Markeer Forums als Gelezen
Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardering: Onderwerp waardering: 2 stemmen, 5.00 gemiddeld. Weergave Modus
Oud 01-09-2011, 14:46   #1
eddy35
Registered User

Tactiek:Geen
Toto:-
Ik heb geprobeerd om mijn gedachten na het sluiten van de transfermarkt even te laten bezinken maar ik blijf toch met vragen zitten waar ik graag jullie mening over wil horen.
Twente werd de laatste jaren geroemd om het goede scouting en aankoopbeleid maar ik vraag me af of die complimenten wel helemaal terecht zijn.
Als we kijken naar de spelers die Twente de laatste jaren hebben gedragen ( Ruiz, Janssen, Douglas ) kun je nauwelijks spreken van gerichte scouting. Soms lijkt het wel dat we kampioen zijn geworden ondanks de scouting, niet dankzij.

Ruiz kwan pas in beeld toen de transfer van Cisse afketste en het leek wel of de voetbalgod Twente persoonlijk behoedde voor een miskoop. Ik heb me al die jaren al afgevraagd hoe Cisse op het zelfde lijstje terecht is gekomen als Ruiz. Alsof Frans Bauer en Elvis Presley op hetzelfde lijstje staan.

Theo Janssen was een gevestigde speler die nooit het maximale uit zijn carriere gehaald heeft en door Rutten een tweede kans kreeg. Niet echt een kwestie van scouting dus.

Douglas kwam aanlopen als een verdwaald straathondje en kreeg van Rutten de kans een contract te verdienen. Weinig inbreng van de scouting dus, wel een gouden kans die de club gelukkig niet liep lopen.

Daarna kwamen talloze spelers die door McClaren en Preudomme uit hun eigen netwerk werden aangetrokken en bij Twente nauwelijks indruk maakten. Akram, Buysse en als toppunt onze vriend Javadov. Het heeft veel geld gekost dat ook in jonge talentvolle spelers geinvesteerd had kunnen worden. Alleen het idee al dat die Javadov bij Twente een salaris van over de half miljoen heeft opgestreken.

Tel daarbij de blunder die gemaakt is met Strootman. Hoe is het in godsnaam mogelijk dat je hem laat lopen terwijl je weet dan Janssen een gelimiteerde transfersom in zijn contract heeft staan? Hoe kun je een passant laten beslissen over dergelijke strategische aankopen die vooral de lange termijn dienen? Regeren is vooruit zien maar toen even niet.

Zelf heb ik Twente al getipt over Tadic lang voordat Groningen in beeld was en als ik dan lees dat Twente een bod van 6 miljoen heeft gedaan krijg ik een vreemde bijsmaak in de mond. Zou Munsterman weten dat de scouting niet geinteresseerd was?

Ik denk dat de zogenaamde lijstjes met potentiele vervangers ook een soort mythe is die weinig met de realiteit te maken heeft. Anders kan ik namen als Narsingh en Tadic, die beiden een typisch voorbeeld van " studio sport, bord op mijn schoot" scouting zijn niet verklaren. Je kunt het vertrek van Ruiz al een jaar aan zien komen en alles wat ze kunnen verzinnen is Narsingh en Tadic.

Munsterman is in deze niets kwalijk te nemen. Hij behartigd de zakelijke belangen van Twente met verve maar het is de taak van de scouting om adequate vervangers aan te leveren en die lijken wel al hun creativiteit verloren te hebben.

Wat nu te doen? Het is altijd gemakkelijk om kritek te leveren zonder met oplossingen te komen.
Ik denk dat als eerste de trainer niet meer moet beslissen over aankopen. Een TC is ook niet nodig ( die zitten toch de meeste tijd uit hun neus te eten ) maar een technische man binnen de RvC zou dat ook prima kunnen. Eventueel geadviseerd door oud-spelers.
Ten tweede moet de scouting op de schop. Juist nu had Twente moeten profiteren van hun briljante speurwerk op de internationale velden maar laten ze het gigantisch afweten.

Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden !
eddy35 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 01-09-2011, 14:49   #2
Foxalert
Registered User
Foxalert's Avatar

Ten eerste hulde voor dit stuk.

Inhoudelijk reageren doe ik later als ik wat meer tijd heb.
Foxalert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 01-09-2011, 14:49   #3
mrfreeze
SecretAgent

Stadion:
Laat ik ten eerste even zeggen dat ik jou stuk goed vind en ben het er wel mee eens.
Voor een reactie op je stuk heb ik geen tijd op dit moment.
mrfreeze is offline   Met citaat antwoorden
Oud 01-09-2011, 14:50   #4
Fawkes
Brisingr raudhr!
Fawkes's Avatar

Stadion:
Ik moet het helaas grotendeels met je eens zijn. Maar ik mis wel spelers als Arnautovic, Mihaylov, Elia en Chadli in je verhaal.
Oud 01-09-2011, 14:54   #5
Jordan
Registered User

Het eerste wat me zo te binnen schiet is het volgende: De beste resultaten hebben we behaald met spelers die elders op dood spoor zaten. Engelaar kwam voor 800.000, Elia had ruzie, Janssen vrat zich vol bij Vitesse, Kufo speelde niet, etc. die voornamelijk door Fred Rutten beter werden gebruikt. Die bloeiden hier op. Dit soort gokjes zouden hier nu niet meer geaccepteerd worden. Dat betekent dat we nu in dezelfde vijver als de andere topclubs en dat is moeilijker, lijkt me. Fred heeft hetzelfde probleem bij Schalke en PSV. Janssen heeft een jaar gehad om echt aan te haken.
Jordan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 01-09-2011, 14:54   #6
Rik1982
Registered User

Citaat:
Origineel gepost door Fawkes
Ik moet het helaas grotendeels met je eens zijn. Maar ik mis wel spelers als Arnautovic, Mihaylov, Elia en Chadli in je verhaal.

Wat ik mij eigenlijk afvraag is of de jeugdscouting dezelfde is die de spelers voor het eerste team aandraagt. Je ziet daar namelijk wel heel veel tropische verrassingen binnenstromen. Al vertrekt er ook een groot deel weer voortijdig. Spelers als Arnautovic en Rendla zijn in eerste instantie niet voor het eerste team aangetrokken.
Rik1982 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 01-09-2011, 14:55   #7
tukkertje
Registered User
tukkertje's Avatar

Stadion:105
Citaat:
Origineel gepost door Fawkes

Inderdaad erg veel anders kan ik er ook niet van maken. Kan buiten deze spelers weinig 'onbekende' namen vinden die zijn gekomen dankzij de scouting. Misschien dat Rendla er nog aan komt en Kuipers maar de laatste jaren is het inkoopbeleid vrij logisch en dat komt niet door de scouting. Met een betere scouting zou dit miljoenen schelen.
Oud 01-09-2011, 14:56   #8
kikker
Gast

Citaat:
Origineel gepost door eddy35
een heel lang zinnig stuk

Helemaal mee eens.

Idee: de hele scouting afschaffen, met alle supporters op een afgesloten deel van het forum discussiëren en de geschikte spelers aanleveren aan het bestuur.
Kracht van het collectief, geen kosten, diegene die dan een speler aandraagt die uiteindelijk aangetrokken wordt krijgt een kleine vergoeding.
  Met citaat antwoorden
Oud 01-09-2011, 15:33   #9
Sleipnir
Registered User
Sleipnir's Avatar

Hulde, prachtig stuk en geen speld tussen te krijgen. Nu is het de vraag hoe gaan we dit verbeteren.
Sleipnir is offline   Met citaat antwoorden
Oud 01-09-2011, 15:38   #10
Sleipnir
Registered User
Sleipnir's Avatar

Citaat:
Origineel gepost door kikker
Helemaal mee eens.

Idee: de hele scouting afschaffen, met alle supporters op een afgesloten deel van het forum discussiëren en de geschikte spelers aanleveren aan het bestuur.
Kracht van het collectief, geen kosten, diegene die dan een speler aandraagt die uiteindelijk aangetrokken wordt krijgt een kleine vergoeding.

Volgens mij was/is er een club in engeland die is aangekocht door een hele grote groep voetbalsupporters/internetters. Die betalen elke maand een x bedrag en bepalen daarna via verschillende polls welke speler ze moeten aankopen en welke niet. Alleen zal dit wel niet haalbaar zijn bij een miljoenenbedrijf als twente... vroeger misschien wel maar tegenwoordig niet meer, helaas.
Oud 01-09-2011, 15:45   #11
Wyatt
Banned
Wyatt's Avatar

Stadion:29
Je kunt 1001 redenen verzinnen om de scouting af te kraken, maar feitelijk hebben we de successen van de laatste jaren er mede aan te danken.

Het kan altijd beter en dat moet ook de insteek zijn, maar dit negatieve gelul komt een beetje mijn neusgaten uit.
Wyatt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 01-09-2011, 15:53   #12
Orpheus
Bananeneter
Orpheus's Avatar

Stadion:Dak
Citaat:
Origineel gepost door Rik1982
Wat ik mij eigenlijk afvraag is of de jeugdscouting dezelfde is die de spelers voor het eerste team aandraagt. Je ziet daar namelijk wel heel veel tropische verrassingen binnenstromen. Al vertrekt er ook een groot deel weer voortijdig. Spelers als Arnautovic en Rendla zijn in eerste instantie niet voor het eerste team aangetrokken.

Misschien wordt de scouting vooral ingezet voor de jeugd, en zijn er verder nog een paar scouts die kijken of bepaalde (bekende) spelers een aanwinst zijn voor ons.

Spelers als Ruiz en Janko zijn niet echt verrassingen, maar er zal wel eerst gekeken zijn of ze hier passen. Dat is wellicht de rol die de scouting heeft gekregen. En de jeugdscouting krijgt wellicht dus de taak om vooral heel ver te zoeken naar talent wat nog niemand kent.
Orpheus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 01-09-2011, 15:54   #13
Orpheus
Bananeneter
Orpheus's Avatar

Stadion:Dak
Citaat:
Origineel gepost door Wyatt
Je kunt 1001 redenen verzinnen om de scouting af te kraken, maar feitelijk hebben we de successen van de laatste jaren er mede aan te danken.

Het kan altijd beter en dat moet ook de insteek zijn, maar dit negatieve gelul komt een beetje mijn neusgaten uit.

En ik snap dit dan weer niet. Zolang het goed gaat mag er geen kritiek geleverd worden?
Als Twente op dit niveau wil blijven, zal het juist open moeten staan voor kritiek. En ik neem aan dat Twente zelf ook zeer kritisch zal kijken naar o.a. de scouting.

Daarbij vind ik het stuk van Eddy een goed onderbouwd stuk, geen negatief gelul.
Orpheus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 01-09-2011, 15:58   #14
Foxalert
Registered User
Foxalert's Avatar

Citaat:
Origineel gepost door Wyatt

Kan ik inkomen maar is het niet een beetje raar dat in eerste instantie aan word gegeven dat er GEEN opvolger zal worden gehaald bij een vertrek van Ruiz maar dat Joop wel op de dag van vertrek aanklopt bij zowel Heerenveen als Groningen terwijl iedereen weet dat die twee spelers niet te betalen zijn?

Je meld je niet voor niets bij die clubs dus waar is dat lijstje waar spelers van de rest van Europa of de wereld op staan. Je kan mij niet gaan vertellen dat goede buitenspelers alleen in Nederland rond lopen.

Denk dat iedereen hierover teleurgesteld is.

Als Joop had gezegd van nee we doen niet en hij had zich ook niet gemeld bij Heerenveen en FC Groningen dan waren de reacties mijns inziens heel anders geweest gisteren en vandaag.
Oud 01-09-2011, 16:07   #15
Twentet
Registered User
Twentet's Avatar

Citaat:
Helemaal mee eens.

Scouting afschaffen is veel te rigoureus, maar er zit wel een idee in. Dit past perfect naast de scouting van Twente en is een mooie interactieve manier van werken.
Wellicht wat om voor te stellen aan de organisatie?
Oud 01-09-2011, 16:09   #16
Dirty Harry
Oi va voi
Dirty Harry's Avatar

http://www.viradio.nl/files/vi-radio/player.html

Joop over de afgelopen transferperiode.
Oud 01-09-2011, 16:11   #17
bakfiets
Kappen/draaien
bakfiets's Avatar

Stadion:bank
Citaat:
Helemaal mee eens.

Goed idee, formulieren al klaar?

Techniek:
schieten
aan-meenemen
koppen
passeren/schijnbeweging
duel aanvallend
duel verdedigend
handelingssnelheid
tweebenigheid

Inzicht:
overzicht
verdedigen
opbouwen
aanvallen
spel zonder bal
omschakeling aanv./verd.
coachen medespelers

Persoonlijkheid:
zelfvertrouwen
incasseringsvermogen
discipline
sportiviteit
sociaal gedrag
winnarsmentaliteit
inzet
leidinggevende capaciteit
coachbaarheid

Fysiek:
snelheid
motoriek
uithoudingsvermogen

Wij gaan aan de slag, ff de heren van .net vragen of wij achter de schermen kunnen werken......................
Oud 01-09-2011, 16:24   #18
reemzz
Enschede, Voetbalbolwerk
reemzz's Avatar

Stadion:102
Tsjah, denk dat het grootste verschil hem zit in het feit dat we al die jongens relatief onbekend hebben kunnen halen in de tijd dat presteren hier nog niet per definitie verwacht werd. Jongens als Arnautovic, Elia, Touma, Kennedy, Engelaar, Janssen maar meer recent ook Chadli en Ruiz zijn hier met mindere verwachtingen gekomen. En dan heb ik het nog niet eens over onze tropische verrassing Douglas, die zomaar aan kwam waaien. We streden toen om een plekje bij de eerste 4 maar na de successen van de afgelopen jaren hebben we nu een verwachtingspatroon die ons elk jaar op zijn minst in de buurt van het kampioenschap brengt. Chadli is een iets ander verhaal omdat hij voor de bank is gehaald.

De vraag is dan ook, waar vind je een betaalbare speler die kwaliteiten heeft als zijn voorgangers? Denk niet dat daar de kracht van de scouting ligt, en dat blijkt wel, als ze niet capabel zijn om een vervanger tijdig klaar te hebben staan voor een speler als Ruiz. Hoop dat de scouting gewoon verder zoekt naar groeibriljantjes die hier rustig klaar gestoomd kunnen worden voor het grote werk.

Ik verbaas me dan ook over de inbreng die Roy Beukenkamp (de man die Suarez naar Groningen haalde?). Volgens mij blijkt die maar zeer gering, al kun je daar niet heel goed over oordelen natuurlijk.

Het hopen is alleen dat Twente gewoon rustig blijft en niet zoals Ajax en PSV met het geld gaat smijten om maar mee te kunnen doen voor het kampioenschap. Af en toe een pas op de plaats is ook niet verkeerd. Vergeet niet dat we bij lange na niet de financiële middelen hebben als die 2 topclubs. We moeten niet ontevreden zijn als we een keer 3e worden, want dat is eigenlijk onze plaats. Ondanks dat we een paar seizoenen hoger geëindigd zijn.
reemzz is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 01-09-2011, 16:31   #19
Foxalert
Registered User
Foxalert's Avatar

Citaat:
Origineel gepost door bakfiets

Techniek:
schieten
aan-meenemen
koppen
passeren/schijnbeweging
duel aanvallend
duel verdedigend
handelingssnelheid
tweebenigheid

Inzicht:
overzicht
verdedigen
opbouwen
aanvallen
spel zonder bal
omschakeling aanv./verd.
coachen medespelers

Persoonlijkheid:
zelfvertrouwen
incasseringsvermogen
discipline
sportiviteit
sociaal gedrag
winnarsmentaliteit
inzet
coachbaarheid

Fysiek:
snelheid
motoriek
uithoudingsvermogen

Wij gaan aan de slag, ff de heren van .net vragen of wij achter de schermen kunnen werken......................

Eitje, Messi.
Oud 01-09-2011, 16:48   #20
tukkertje
Registered User
tukkertje's Avatar

Citaat:

Techniek:
schieten
aan-meenemen
koppen
passeren/schijnbeweging
duel aanvallend
duel verdedigend
handelingssnelheid
tweebenigheid

Inzicht:
overzicht
verdedigen
opbouwen
aanvallen
spel zonder bal
omschakeling aanv./verd.
coachen medespelers

Persoonlijkheid:
zelfvertrouwen
incasseringsvermogen
discipline
sportiviteit
sociaal gedrag
winnarsmentaliteit
inzet
coachbaarheid

Fysiek:
snelheid
motoriek
uithoudingsvermogen

Vanavond maar eens beginnen bij Jong Bulgarije - Jong Oranje..
Oud 01-09-2011, 17:12   #21
Schmirner
Schmirner

Stadion:Nee
Citaat:

Techniek:
schieten
aan-meenemen
koppen
passeren/schijnbeweging
duel aanvallend
duel verdedigend
handelingssnelheid
tweebenigheid

Inzicht:
overzicht
verdedigen
opbouwen
aanvallen
spel zonder bal
omschakeling aanv./verd.
coachen medespelers

Persoonlijkheid:
zelfvertrouwen
incasseringsvermogen
discipline
sportiviteit
sociaal gedrag
winnarsmentaliteit
inzet
coachbaarheid

Fysiek:
snelheid
motoriek
uithoudingsvermogen

Dan nog bespelen van de Scheidsrechter erbij en we hebben een kandidaat..... Manuel Sanches Torres..........oh die was gestopt met spelen.

Toch moeilijk dat scouten van talent voor Twente.

Laatst aangepast door Schmirner : 01-09-2011 om 17:17.
Schmirner is offline   Met citaat antwoorden
Oud 01-09-2011, 17:14   #22
TheSweet
Druiventeler
TheSweet's Avatar

Stadion:28
Ik haak hier af. Het is mij te ingewikkeld Bakfiets.
Oké, is Deneneboom niet wat voor ons?
Oud 01-09-2011, 17:18   #23
ZenderenFCT
Twente is onze glorie!
ZenderenFCT's Avatar

Citaat:
Origineel gepost door eddy35
Ik heb geprobeerd om mijn gedachten na het sluiten van de transfermarkt even te laten bezinken maar ik blijf toch met vragen zitten waar ik graag jullie mening over wil horen.
Twente werd de laatste jaren geroemd om het goede scouting en aankoopbeleid maar ik vraag me af of die complimenten wel helemaal terecht zijn.
Als we kijken naar de spelers die Twente de laatste jaren hebben gedragen ( Ruiz, Janssen, Douglas ) kun je nauwelijks spreken van gerichte scouting. Soms lijkt het wel dat we kampioen zijn geworden ondanks de scouting, niet dankzij.

Ruiz kwan pas in beeld toen de transfer van Cisse afketste en het leek wel of de voetbalgod Twente persoonlijk behoedde voor een miskoop. Ik heb me al die jaren al afgevraagd hoe Cisse op het zelfde lijstje terecht is gekomen als Ruiz. Alsof Frans Bauer en Elvis Presley op hetzelfde lijstje staan.

Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden !

Volgens mij wouden ze Cisse eerst omdat hij een heel stuk goedkoper was dan Ruiz. Toen Cisse niet meer kwam hebben ze toch de dure Ruiz gehaald.

4,5 miljoen was toen zeer veel geld voor Twente en een groot risico... Maar wij kennen de afloop.
Enschede!!
ZenderenFCT is offline   Met citaat antwoorden
Oud 01-09-2011, 17:22   #24
Sleipnir
Registered User
Sleipnir's Avatar

Citaat:
Origineel gepost door reemzz
Tsjah, denk dat het grootste verschil hem zit in het feit dat we al die jongens relatief onbekend hebben kunnen halen in de tijd dat presteren hier nog niet per definitie verwacht werd. Jongens als Arnautovic, Elia, Touma, Kennedy, Engelaar, Janssen maar meer recent ook Chadli en Ruiz zijn hier met mindere verwachtingen gekomen. En dan heb ik het nog niet eens over onze tropische verrassing Douglas, die zomaar aan kwam waaien. We streden toen om een plekje bij de eerste 4 maar na de successen van de afgelopen jaren hebben we nu een verwachtingspatroon die ons elk jaar op zijn minst in de buurt van het kampioenschap brengt. Chadli is een iets ander verhaal omdat hij voor de bank is gehaald.

De vraag is dan ook, waar vind je een betaalbare speler die kwaliteiten heeft als zijn voorgangers? Denk niet dat daar de kracht van de scouting ligt, en dat blijkt wel, als ze niet capabel zijn om een vervanger tijdig klaar te hebben staan voor een speler als Ruiz. Hoop dat de scouting gewoon verder zoekt naar groeibriljantjes die hier rustig klaar gestoomd kunnen worden voor het grote werk.

Ik verbaas me dan ook over de inbreng die Roy Beukenkamp (de man die Suarez naar Groningen haalde?). Volgens mij blijkt die maar zeer gering, al kun je daar niet heel goed over oordelen natuurlijk.

Het hopen is alleen dat Twente gewoon rustig blijft en niet zoals Ajax en PSV met het geld gaat smijten om maar mee te kunnen doen voor het kampioenschap. Af en toe een pas op de plaats is ook niet verkeerd. Vergeet niet dat we bij lange na niet de financiële middelen hebben als die 2 topclubs. We moeten niet ontevreden zijn als we een keer 3e worden, want dat is eigenlijk onze plaats. Ondanks dat we een paar seizoenen hoger geëindigd zijn.

Dat hebben ze al gedaan... 6miljoen voor tadic . Kom op zeg dat is die speler zekers niet waard.
Oud 01-09-2011, 17:25   #25
Forzatwente
You f*king cunt!

Scouting aankoopbeleid: Top! Sinds Munsterman, Aldo & co aan de macht zijn zijn wij qua resultaten een steigende lijn in gegaan. Nooit is er echt een terugval geweest, want we bleven strijden en hoger eindigen dan het jaar ervoor:

2003/2004: 8e
2004/2005: 6e
2005/2006: 9e (slechte eerste seizoenshelft en een sterke 2e helft waar het echt begon)
2006/2007: 4e
2007/2008: 4e (Voorronde CL)
2008/2009: 2e
2009/2010: 1e
2010/2011: 2e

Wat ik ermee wil aangeven. Op het moment dat je 9e eindigt kun je een speler ophalen maar vragen ze niet de hoofdprijs als wanneer je de status hebt wat Twente nu heeft bereikt. Daarbij begon Twente met veel gehuurde spelers, waar er nu 0 gehuurd zijn en wij alleen verhuren. Om nog maar eens aan te geven dat in het kampioensjaar Stoch en Rajkovic gehuurd waren. Vorig jaar al geen gehuurde spelers meer hadden en een middenvelder van kwaliteit te weinig hadden. Dit jaar is elke positie dubbel bezet. Op het centrale duo na niet.
Kijk je kunt wel een Akram, Buysse etc aangeven. Maar dit waren spelers door een trainer gehaald. Niet aangegeven door de scouting. Daarbij zal in geen enkele BVO elke speler slagen.
Wat wij als Twente wel hebben is dat we gezond zijn en toch elk jaar stabiel en zeer goed presteren. Dan kun je voor een aantal jaren geleden wel een Tadic hebben aangegeven, maar was hij al zo ver als nu? Voetbalde hij er toen Elia uit? Won hij het van Chadli?
En Strootman die we misliepen? Lag dat aan Twente? Nee, aan MPH. Als een trainer het niet ziet zitten in een speler, waarom trek je deze dan aan? Om weg te rotten op de bank?
Hetzelfde geldt voor Bajrami die lijkt te mislukken. Deze man kan zeker wel voetballen, maar er zijn meerdere oorzaken waar het mis kan gaan; te graag willen, mentaal, niet kunnen aarden in een groep etc etc.
Ik denk dat wij voor Twente begrippen een zeer uitgebalanceerd team hebben. Met spelers die er staan en talenten die op de deur kloppen. Voor het kampioenschap komen we denk ik te kort, maar we gaan hoe dan ook een heel mooi jaar tegemoet met zijn allen.
Eindoordeel: Prima
Oud 01-09-2011, 17:25   #26
Forzatwente
You f*king cunt!

Citaat:
Origineel gepost door Sleipnir
Dat hebben ze al gedaan... 6miljoen voor tadic . Kom op zeg dat is die speler zekers niet waard.

Nee, zeker niet. Ik wou er zelf 10 miljoen voor hebben. Topper die Tadic! Ga je veel van horen
Oud 01-09-2011, 17:36   #27
bakfiets
Kappen/draaien
bakfiets's Avatar

Stadion:bank
Citaat:
Origineel gepost door Forzatwente

2005/2006: 9e (slechte eerste seizoenshelft en een sterke 2e helft waar het echt begon)
2007/2008: 4e (Voorronde CL)2008/2009: 2e

Mag ik opmerken dat 'wij' in 2008 officieel 2e zijn geworden
Oud 01-09-2011, 17:41   #28
Forzatwente
You f*king cunt!

2008/2009 was dat.. vergeten ertussen te zetten
Oud 01-09-2011, 17:41   #29
Sleipnir
Registered User
Sleipnir's Avatar

Citaat:
Origineel gepost door Forzatwente
Scouting aankoopbeleid: Top! Sinds Munsterman, Aldo & co aan de macht zijn zijn wij qua resultaten een steigende lijn in gegaan. Nooit is er echt een terugval geweest, want we bleven strijden en hoger eindigen dan het jaar ervoor:

2007/2008: 4e (Voorronde CL)
2008/2009: 2e

Wat ik ermee wil aangeven. Op het moment dat je 9e eindigt kun je een speler ophalen maar vragen ze niet de hoofdprijs als wanneer je de status hebt wat Twente nu heeft bereikt. Daarbij begon Twente met veel gehuurde spelers, waar er nu 0 gehuurd zijn en wij alleen verhuren. Om nog maar eens aan te geven dat in het kampioensjaar Stoch en Rajkovic gehuurd waren. Vorig jaar al geen gehuurde spelers meer hadden en een middenvelder van kwaliteit te weinig hadden. Dit jaar is elke positie dubbel bezet. Op het centrale duo na niet.
Kijk je kunt wel een Akram, Buysse etc aangeven. Maar dit waren spelers door een trainer gehaald. Niet aangegeven door de scouting. Daarbij zal in geen enkele BVO elke speler slagen.
Wat wij als Twente wel hebben is dat we gezond zijn en toch elk jaar stabiel en zeer goed presteren. Dan kun je voor een aantal jaren geleden wel een Tadic hebben aangegeven, maar was hij al zo ver als nu? Voetbalde hij er toen Elia uit? Won hij het van Chadli?
En Strootman die we misliepen? Lag dat aan Twente? Nee, aan MPH. Als een trainer het niet ziet zitten in een speler, waarom trek je deze dan aan? Om weg te rotten op de bank?
Hetzelfde geldt voor Bajrami die lijkt te mislukken. Deze man kan zeker wel voetballen, maar er zijn meerdere oorzaken waar het mis kan gaan; te graag willen, mentaal, niet kunnen aarden in een groep etc etc.
Ik denk dat wij voor Twente begrippen een zeer uitgebalanceerd team hebben. Met spelers die er staan en talenten die op de deur kloppen. Voor het kampioenschap komen we denk ik te kort, maar we gaan hoe dan ook een heel mooi jaar tegemoet met zijn allen.
Eindoordeel: Prima

ONZIN, een speler wordt heus niet ineens tonnen meer waard als Twente aan de deur klopt ipv nec
Oud 01-09-2011, 17:43   #30
Forzatwente
You f*king cunt!

Hij word niet meer waard, alleen vragen ze er wel meer voor..

Waar het op neer komt is dat er ongeveer geeist word dat er een directe vervanging staat. Noem een speler buiten Fer op die er gelijk staat en minder kost...... In de topic Joop Munsterman onderbouw ik het nog meer.

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan