Terug naar de website
Ga Terug   FC Twente Online > De Club > Bestuur | Beleid
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Post's van vandaag Markeer Forums als Gelezen
Gesloten Onderwerp

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardering: Onderwerp waardering: 39 stemmen, 4.15 gemiddeld. Weergave Modus
Oud 06-01-2004, 23:39   #1
Mastho
Давай, давай!
Mastho's Avatar

Stadion:ja
Tactiek:Geen
Toto:-
De nieuwjaarsboodschap van de nieuwe voorzitter Munsterman van FC Twente is duidelijk: men is opnieuw van plan is het ARKE-stadion uit te breiden. Vanaf 2006 wil de club het stadion met zo'n 12.500 plaatsen uitbreiden, hetgeen de huidige capaciteit zou verdubbelen. Volgens Munsterman is uitbreiding nodig om ook in de toekomst een plek in de vaderlandse subtop veilig te stellen. Vanwege de financiele problemen was de uitbreiding op een laag pitje komen te staan, maar de huidige saneringsoperatie voorloopt voorspoedig.
Mastho is offline   Met citaat antwoorden
Oud 06-01-2004, 23:57   #2
Hannes
Remember
Hannes's Avatar

Stadion:121
Eindelijk zijn ze daar wakker geworden, nu nog hopen dat we niet te laat zijn om onze terechte status als subtopper structureel terug te krijgen. Flauw om nu te zeggen wellicht: maar dit had meteen na de gewonnen bekerfinale moeten gebeuren. Al kan ik natuurlijk niet beoordelen wat de financiele mogelijkheden toen waren, laat staan in hoeverre het toenmalige bestuur deze mogelijkheden heeft geprobeerd te benutten. In ieder geval wordt er weer vooruit gekeken!
Hannes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 07-01-2004, 00:05   #3
Vak 25 Hoelie
Registered User

Stadion:311
Dit is ook weer perfect nieuws (na N'Kufo!)!!! Ik heb groot vertrouwen op de een of andere manier in mensen als Plageman en Munsterman en trouwens ook wel in Wessels, al wist die echt te weinig van voetbal om echt popi te worden.

Dit bestuur straalt gewoon uit dat ze clubs als Heerenveen, NAC, Vitesse, Utrecht, Roda en Willem II voor willen blijven (pardon... weer willen inhalen en het nakijken geven) & dat is precies wat hoort bij Twente: voor altijd kampioen van de "kleintjes", proud to be a Tukker!

Nog een advies aan alle Twentse gezinnen vanuit Amsterdam: aan de slag, kindjes maken, want die tweede ring moet wel vol!!!
Vak 25 Hoelie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 07-01-2004, 00:06   #4
marco
www.munnink.net
marco's Avatar

Stadion:Nee
2006 is te laat. Je loopt nu al achter de feiten aan, over 2 jaar haal je Utrecht,Heerenveen en Roda niet meer in. Misschien incidenteel maar niet structureel.
marco is offline   Met citaat antwoorden
Oud 07-01-2004, 00:07   #5
Tiroler
Registered User
Tiroler's Avatar

Stadion:
Citaat:
Oorspronkelijk gepost door Hannes
Eindelijk zijn ze daar wakker geworden, nu nog hopen dat we niet te laat zijn om onze terechte status als subtopper structureel terug te krijgen. Flauw om nu te zeggen wellicht: maar dit had meteen na de gewonnen bekerfinale moeten gebeuren. Al kan ik natuurlijk niet beoordelen wat de financiele mogelijkheden toen waren, laat staan in hoeverre het toenmalige bestuur deze mogelijkheden heeft geprobeerd te benutten. In ieder geval wordt er weer vooruit gekeken!

Altijd een fanatiek voorstander van geweest;

MAAR, laat dan ook asjeblief het stadion vol zitten en ze het zo regelen dat anders bepaalde tribunes moeten worden gesloten; De unieke sfeer van het Arke-stadion moet worden gehandhaaft!
Tiroler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 07-01-2004, 00:09   #6
Feer
Atc het 9de komt eraan!!
Feer's Avatar

Stadion:306
Ik heb echt een goed gevoel erover.
ik denk ook dat twente de komende jaren alleen maar beter wordt en weer de oude vertrouwde subtopper gaat worden (3e plek tot 8e)
Feer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 07-01-2004, 00:11   #7
valderama
regenbogenjonnie
valderama's Avatar

Stadion:314
ben blij dat FCT weer voorzichtig positief is voor de toekomst. Ik vindt deze uitbreidingsplannen zeer positief.

En laten we nu niet allemaal gaan roepen dat het eigenlijk te laat is; wees blij dat deze uitbreiding uitkan.

En nu maar hopen dat de plaatsen ook allemaal verkocht worden.
Oud 07-01-2004, 00:15   #8
Tiroler
Registered User
Tiroler's Avatar

Stadion:
Citaat:
Oorspronkelijk gepost door Feertje
Ik heb echt een goed gevoel erover.
ik denk ook dat twente de komende jaren alleen maar beter wordt en weer de oude vertrouwde subtopper gaat worden (3e plek tot 8e)

Scheurt Jochemsen zijn banden niet en/of doen Feyenoord en Ajax gewoon hun plicht sta gewoon weer in de middenmoot (erg pessimistisch vind je niet Tiroler? Ja dat vind ik ook!) Maar toch..1 Zwaluw...

We zijn iig weer op de weg terug!
Tiroler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 07-01-2004, 00:15   #9
Vak 25 Hoelie
Registered User

Valderama zei: "... En nu maar hopen dat de plaatsen ook allemaal verkocht worden."

Dat bedoel ik! Aan de slag, kindjes maken...
Oud 07-01-2004, 01:10   #10
marco
www.munnink.net
marco's Avatar

Mijn reactie was niet negatief bedoeld, meer realistisch. Kijk naar alle talenten die naar Heerenveen gaan. Die club is gewoon verder dan Twente. In feite was Twente al te laat met het Arke stadion en daarom in die tijd al voorbij gegaan door bijvoorbeeld Vitesse. Uiteindelijk is er door wat geluk (talenten als Vennegoor) toch weer een stap voorwaarts gezet, die stap bleek achteraf niet uit te kunnen (fallisement) en dus is het nu alleen reeel om te zeggen dat de uitbreiding heel mooi is, vast veel geld op zal brengen, maar dat het in feite te laat is.
De selectie is op bijna alle belangrijke plaatsen gehuurd. Vraag is of die spelers willen blijven (Kufo) kunnen blijven als anderen meer willen betalen (Gakhokidze,Ramzi) en dan heb je nog de aflopende contracten (Grujic).
Komt er op neer dat er straks misschien wel een stadion staat, maar om dat vol te krijgen zal het toch op het veld moeten gebeuren en hoewel ik enorm veel respect heb voor Plageman, zal het lastig worden om deze selectie te behouden laat staan te verbeteren.
Dat is dus het punt waar andere clubs verder zijn dan wij.
Oud 07-01-2004, 01:11   #11
Nino
Registered User

Tjah of de bekerfinale halen en zoals 2001 winnen en europees voetballen dan komen de mensen vanzelf en thuis zorgen dat je voor niemand onder doet zoals dit moment alleen zie wel dat et verdedigent toch beter moet/kan maarja Gr Nino
Oud 07-01-2004, 01:14   #12
Tora Bora
Brabo-Tukker
Tora Bora's Avatar

Citaat:
Oorspronkelijk gepost door marco
2006 is te laat. Je loopt nu al achter de feiten aan, over 2 jaar haal je Utrecht,Heerenveen en Roda niet meer in. Misschien incidenteel maar niet structureel.

Hebben die voor 2006 stadions voor 25000 supporters dan?
En is Utrecht er financieel ook niet belabberd aan toe? Geven bijv. uit pure geldnood die Booy 2 functies (trainer en TD)...
Roda en Heerenveen mogen het financieel dan momenteel misschien beter doen, maar sportief en de aanhang/steun van het bedrijfsleven is daar echt niet beter, dacht ik.
(Please correct me if I'm wrong)
Oud 07-01-2004, 01:19   #13
Tora Bora
Brabo-Tukker
Tora Bora's Avatar

Citaat:
Mijn reactie was niet negatief bedoeld, meer realistisch. Kijk naar alle talenten die naar Heerenveen gaan. Die club is gewoon verder dan Twente. Komt er op neer dat er straks misschien wel een stadion staat, maar om dat vol te krijgen zal het toch op het veld moeten gebeuren en hoewel ik enorm veel respect heb voor Plageman, zal het lastig worden om deze selectie te behouden laat staan te verbeteren.
Dat is dus het punt waar andere clubs verder zijn dan wij.

Hier ben ik het wel gedeeltelijk mee eens, talenten aantrekken doet Heerenveen erg slim, maar zelf kweken niet!
Prestaties zullen mede uit maken of de goede talentvolle spelers onze kant uit willen komen en nieuwe sponsoren aan zal trekken, dus de selectie verantwoord versterken, is DE uitdaging!
Oud 07-01-2004, 01:25   #14
fctwente65.nl
Banned
fctwente65.nl's Avatar

Citaat:
Oorspronkelijk gepost door Tora Bora

En is Utrecht er financieel ook niet belabberd aan toe? Geven bijv. uit pure geldnood die Booy 2 functies (trainer en TD)...
Roda en Heerenveen mogen het financieel dan momenteel misschien beter doen, maar sportief en de aanhang/steun van het bedrijfsleven is daar echt niet beter, dacht ik.
(Please correct me if I'm wrong)

Utreg en Roda zit nooit vol da klopt maar als hoerenveen speelt dan loopt heel friesland uit. ook als het stadion 30.000 plaatsen gaat bieden zit het vol. stug volkje die friezen
fctwente65.nl is offline   Met citaat antwoorden
Oud 07-01-2004, 01:34   #15
marco
www.munnink.net
marco's Avatar

Utrecht is er financieel belabberd aan toe maar:

Utrecht: goed spelen --> voller stadion --> meer inkomsten -->
betere spelers/schuld aflossen --> beter spelen --> meer inkomsten

Twente: goed spelen --> stadion zit vol ......... 2006 pas een groter
stadion, tot die tijd inkomsten missen dus niet kunnen
investeren in de spelers, en schuld minder snel af kunnen
betalen doordat er minder inkomsten zijn.

Twente moet het dus hebben van incidenten (Kufo die het super doet) terwijl Utrecht met een vergelijkbare selectie op dit moment meer geld binnen haalt en dus sneller kan groeien dan Twente.

Neem als rekenvoorbeeld maar eens 10 of 20 extra skyboxen, stel dat ze vol zitten doen iets van 75000 euro/stuk/seizoen is dus 750.000/1.500.000 extra = 2 kufo's of het blijven van Grujic of het verbeteren van het ontract van John.
Oud 07-01-2004, 01:39   #16
marco
www.munnink.net
marco's Avatar

[QUOTE]Oorspronkelijk gepost door Tora Bora
[i]

Utrecht: In het seizoen 2003-2004 heeft Stadion Galgenwaard 21.072 plaatsen. Na de verbouwing van de andere korte zijde van het stadion bedraagt de capaciteit van het stadion bijna 25.000 zitplaatsen.
(www.fcutrecht.nl)

Heerenveen: 14.400 eind 2005 28000 (www.scheerenveen.nl)

Roda JC: Roda J.C. beschikt met het Parkstad Limburg Stadion sinds 2000 over een schitterende multifunctioneel stadion met een totale oppervlakte van 6600m2, 19.500 zitplaatsen, 24 skyboxen en 1200 businessseats. (www.rodajc.nl)

Bij Twente beging men in 2006 dat is dus in 2007 klaar en pas seizoen 2007/2008 kan het als jaarkaart verkocht worden. Da's dus nog 3,5 seizoen.
Oud 07-01-2004, 09:50   #17
Vak 25 Hoelie
Registered User

Je kunt je natuurlijk laten demotiveren als je kijkt naar die andere clubs, maar Twente maakt in ieder geval een forse inhaalslag. We hebben over een aantal jaren een stadion dat prima mee kan in vergelijking met de concurrenten en we hebben dan ook geen periode gehad dat het stadion soms halfvol zit (of halfleeg) zoals nu wel in Arnhem of meestal in Kerkrade.

Qua omstandigheden zijn we dan min of meer gelijk aan Heerenveen en Utrecht en dan hangt het alleen nog van slim beleid en een dosis geluk af of je voor die clubs eindigt of er achter.
Oud 07-01-2004, 10:01   #18
VAK17FCT
Registered User

Stadion:
Vind het toch nog wel een verrassing dan die uitbreiding er komt. Had het eerlijk gezegd na vorig seizoen toen veel mensen hun jaarkaart in gingen leveren niet meer verwacht. Er waren aan het begin van het seizoen nmog jaarkaarten over. Misschien nu FC Twente het weer beter doet is er een belletje gaan rinkelen bij de mensen die hierover gaan. En het is natuurlijk goed om met die andere clubs in de ontwikkeling mee te gaan anders kom je achter te lopen en dat kostje ook spelers, denk maar klein stadion, weinig publiek waarvoor je kunt spelen, groot stadion veel publiek waar voor je kunt spelen.
VAK17FCT is offline   Met citaat antwoorden
Oud 07-01-2004, 10:26   #19
Tora Bora
Brabo-Tukker
Tora Bora's Avatar

Citaat:
[Utrecht: In het seizoen 2003-2004 heeft Stadion Galgenwaard 21.072 plaatsen. Na de verbouwing van de andere korte zijde van het stadion bedraagt de capaciteit van het stadion bijna 25.000 zitplaatsen.
(www.fcutrecht.nl)

Heerenveen: 14.400 eind 2005 28000 (www.scheerenveen.nl)

Roda JC: Roda J.C. beschikt met het Parkstad Limburg Stadion sinds 2000 over een schitterende multifunctioneel stadion met een totale oppervlakte van 6600m2, 19.500 zitplaatsen, 24 skyboxen en 1200 businessseats. (www.rodajc.nl)

Bij Twente beging men in 2006 dat is dus in 2007 klaar en pas seizoen 2007/2008 kan het als jaarkaart verkocht worden. Da's dus nog 3,5 seizoen. [/i]

Thx voor de info, hier was ik niet allemaal van op de hoogte...
Toch ben ook ik blij dat de mensen (misschien te laat maar goed) weer vooruit durven te kijken en ondanks de financiele problemen over uitbreiding praten!
Oud 07-01-2004, 18:34   #20
tukkerproud
ultras vak-p
tukkerproud's Avatar

Stadion:29
Dit is goed nieuws, alhoewel ik verdubbeling misschien wat overdreven vindt, het is dan welliswaar vaak uitverkocht. Maar dit krijg je denk ik niet gevult met jaarkaarthouders, wachtlijst is er bijna niet meer, en mochten de resultaten erna zijn dan nog geen 12.000 mooi weer supporters. En voor de vrije verkoopprijzen van 25,-€ tegenwoordig tegen clubs als psv, feyenoord etc. zullen niet veel mensen even een kaartje kopen voor het gehele gezin. Sowieso door alle pasjes etc. die je bijna altijd moet hebben, de tijd van zondagsmorgen voor f. 7,- naar het Diekman is allang verdwenen.

Trouwens marco utrecht wel mooie uitbereiding maar direct daarna ging alles mis, alle "top"spelers van toen konden ze niet behouden en ook zij waren bijna failliet. Dus denk niet dat hun er beter voorstaan dan Twente op dit moment. Inkomsten zouden hoog kunnen zijn maar nu met 16.000 plekken gevult per wedstrijd valt het wel tegen, en draaien ze de kosten er niet uit.

Laatst aangepast door tukkerproud : 07-01-2004 om 18:41.
tukkerproud is offline   Met citaat antwoorden
Oud 07-01-2004, 20:22   #21
Stanic
Registered User

Sorry jongens, maar dit is allemaal groot spraak, die uitbreiding komt net zo snel als het nieuwe stadion er ooit kwam.... in 1983 waren de eerste plannen er.

Ik lees even voor uit de extra bijlage die is uitgebracht door de tubantia in de tijd dat het Arke stadion werd geopend:
'13.500 is een mooi aantal zitplaatsen, maar met dit achtergebied kan er nog veel meer,' aldus Anker. 'Het stadion is op een dusdanige wijze gebouwd dat uitbreiding altijd mogelijk is. Mocht het stadion twee á drie jaar lang uitverkocht zijn, dan gaan we zeker uitbreiden met een ring.'

Ja ja.... drie jaar geleden kwamen ze erachter dat het stadion helemaal niet uitgebreid kon worden met de huidige fundering, en daarnaast is de infrastructuur rondom het stadion er niet op gebouwd.

Conclusie: Die tweede ring komt er als we met z'n allen met ons zoontje meegaan naar FCT. Negatief maar wel realistisch
Stanic is offline   Met citaat antwoorden
Oud 07-01-2004, 20:43   #22
bompie
Banned
bompie's Avatar

stanic dat zie je toch niet helemaal juist met die fundering hoor,er is wel degelijk mogelijk om er een tweede ring boven op plaatsen,hoe kom je aan die wijsheid,ik heb namelijk iemand die werkt in oa de stadion bouw en ook bij de bouw van het arke stadion betrokken was gevraagd en die zij volmondig dat er een twqeede ring op kan.waarvan akte
bompie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 07-01-2004, 20:43   #23
TukkerRoy VAK30
Twentse Malloot

Stadion:30/P
Het si goed als deze uitbreiding er, liefst in delen komt. Hier mee bedoel ik niet als plan een ring maar eerst 1 lange zijde. En als het goed gaat met FCT en publiek komt, dan met de 2 korte zijdes beginnen.

Toch ben ik van mening dat een club als FCT en de geszien de regio en de kleine concurrnetie na het mooie Diekman een stadion van minimaal 20.000 had moeten betrekken. Dit hebeben Roda en Vitesse ook gedaan, ook subtopper, maar uit een kleinere stad en meer BVO´s in de regio. Ik weet zeker dat het stadion dan gewoon vol zat met 20.000 fanatieke fans.
Oud 07-01-2004, 20:45   #24
Redman
Hengeloos Haatkoar
Redman's Avatar

Stadion:27
Citaat:
Oorspronkelijk gepost door Stanic
Ja ja.... drie jaar geleden kwamen ze erachter dat het stadion helemaal niet uitgebreid kon worden met de huidige fundering, en daarnaast is de infrastructuur rondom het stadion er niet op gebouwd.

Dat van die infrastructuur klopt, maar waar je de rest vandaan haalt? Er kan op de huidige fundering 'gewoon' een tweede ring gebouwd worden. Ik kan me nog een ledenvergadering van Vak P herinneren, waar Tenniglo de bouwtekeningen toonde en vertelde hoe de vork op dat moment in de steel zat. Men wilde het liefst direct beginnen met bouwen, maar vergunningen en ambtelijk gezeik zorgden voor veel vertraging. Een van de knelpunten was inderdaad de verkeerssituatie voor en na de wedstrijd. Nav de slechte financiele situatie zijn de plannen opgeschort. Maar er werd wel gezegd: we zorgen dat we sowieso de vergunningen rond krijgen, zodat we later als we willen direct kunnen beginnen met bouwen. Volgens mij ist zo, maar correct me if I'm wrong.
Redman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 07-01-2004, 21:34   #25
VAK17FCT
Registered User

Stadion:
Citaat:
Oorspronkelijk gepost door tukkerproud
Dit is goed nieuws, alhoewel ik verdubbeling misschien wat overdreven vindt, het is dan welliswaar vaak uitverkocht. Maar dit krijg je denk ik niet gevult met jaarkaarthouders, wachtlijst is er bijna niet meer, en mochten de resultaten erna zijn dan nog geen 12.000 mooi weer supporters. En voor de vrije verkoopprijzen van 25,-€ tegenwoordig tegen clubs als psv, feyenoord etc. zullen niet veel mensen even een kaartje kopen voor het gehele gezin. Sowieso door alle pasjes etc. die je bijna altijd moet hebben, de tijd van zondagsmorgen voor f. 7,- naar het Diekman is allang verdwenen.

Voor een plek in de tweede ring zul je geen €25,- hoeven te betalen, meestal liggen die prijzen tussen de €12,50 en €17,50. Maar dan nog, dan zullen de toegangsprijzen voor de onderste ring wel weer duurder worden.
VAK17FCT is offline   Met citaat antwoorden
Oud 07-01-2004, 22:34   #26
NAJ
Registered User

Stadion:P
Mooi*) dit geeft alleen maar aan dat alle plannen goed lopen bij Fctwente en dat er waarschijnlijk een goede toekomst aan gaat komen voor FCTWENTE...................................eindeli jk
Oud 07-01-2004, 23:20   #27
zwanenberg
SPIRA-fan
zwanenberg's Avatar

...
Bijgesloten Plaatje(s)

Laatst aangepast door zwanenberg : 07-01-2004 om 23:23.
zwanenberg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 07-01-2004, 23:23   #28
vak28,Rij3,1
¼ v/d Bende van Ellende
vak28,Rij3,1's Avatar

Stadion:28
waar heb je dat plaatje vandaan gehaald?
Oud 07-01-2004, 23:25   #29
zwanenberg
SPIRA-fan
zwanenberg's Avatar

...
Bijgesloten Plaatje(s)

Oud 07-01-2004, 23:31   #30
Robaldo
Front30
Robaldo's Avatar

Stadion:30
Citaat:
Oorspronkelijk gepost door zwanenberg
...

je bent vergeten de lichtmasten te kopiëren
Robaldo is offline   Met citaat antwoorden
Gesloten Onderwerp

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong

Soortgelijke onderwerpen
Onderwerp Auteur Forum Reacties Laatste Post
Grolsch Veste afgekeurd voor UEFA-cup? Repelsteeltje Geruchten | Roddels 115 11-09-2008 13:27
Wilfred Gene in grolsch veste?? mdewals Geruchten | Roddels 4 17-06-2008 13:00
Verbouwde stadion heet De Grolsch Veste FC TwenteSteed Laatste Nieuws 914 11-06-2008 20:45