Terug naar de website
Ga Terug   FC Twente Online > De Club > Bestuur | Beleid
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Post's van vandaag Markeer Forums als Gelezen
Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardering: Onderwerp waardering: 24 stemmen, 4.42 gemiddeld. Weergave Modus
Oud 13-12-2012, 22:52   #2611
Superkip
Registered User
Superkip's Avatar

Tactiek:Geen
Toto:-
Fc Twente is inderdaad HET voorbeeld als je kijkt naar de financiele ontwikkeling, ook buiten de transfers om (hoewel die natuurlijk flink hebben geholpen). SC Heerenveen maakt een omgekeerde weg door. Enkele jaren geleden ook door velen van Twente gezien als DE voorbeeldclub. Nu schrijven ze met rode cijfers en - erger nog - is hun vermogen diep negatief.
Superkip is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14-12-2012, 00:04   #2612
Redman
Hengeloos Haatkoar
Redman's Avatar

Stadion:27
Citaat:
Origineel gepost door eddy35
Maar beantwoord nu mijn vraag eens. Zouden we ook zwarte cijfers schrijven zonder grote uitgaande transfer? Met andere woorden, zijn we afhankelijk van het verkopen van onze beste spelers?

Stond er niet een tijdje geleden een artikel in VI hierover, het handelshuis FC Twente ofzoiets? Meen dat we inderdaad zonder de winsten op transfers een klein verlies zouden maken, maar weet dit niet meer zeker. Iemand die licht in de duisternis kan scheppen?
Redman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14-12-2012, 01:03   #2613
Eitje
Hard gekookt
Eitje's Avatar

Stadion:105
Citaat:
Maar beantwoord nu mijn vraag eens. Zouden we ook zwarte cijfers schrijven zonder grote uitgaande transfer? Met andere woorden, zijn we afhankelijk van het verkopen van onze beste spelers?

Hoe het momenteel zit durf ik niet te zeggen, want ik me de afgelopen periode niet verdiept in de recente cijfers. Wel weet ik dat we tot het seizoen 2010/2011 al zes jaar op rij een OPERATIONEEL positief resultaat draaiden, wat betekent dat de club winst maakte onafhankelijk van in- en uitgaande transfers.

Dit betekent dus dat zolang er geen spelers gekocht worden er ook geen spelers verkocht moeten worden om deze winst te behouden. Munsterman heeft inderdaad aangegeven dat ze er naar streven om elk jaar één grote uitgaande transfer te realiseren, maar hij zei er ook bij dat dit dan weer is om het beleid van het aantrekken van één dure inkomende transfer te compenseren.

Kortom; we maakten de afgelopen jaren zonder uitgaande transfers gewoon winst. Echter, elk jaar een dure aankoop (Tadic 2012, Fer 2011 en Ruiz 2010) zou niet mogelijk zijn geweest zonder uitgaande transfers (als je een winst wilt behouden).
Eitje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14-12-2012, 01:44   #2614
emtec
Registered User

Citaat:
Origineel gepost door Eitje
Hoe het momenteel zit durf ik niet te zeggen, want ik me de afgelopen periode niet verdiept in de recente cijfers. Wel weet ik dat we tot het seizoen 2010/2011 al zes jaar op rij een OPERATIONEEL positief resultaat draaiden, wat betekent dat de club winst maakte onafhankelijk van in- en uitgaande transfers.

Dit betekent dus dat zolang er geen spelers gekocht worden er ook geen spelers verkocht moeten worden om deze winst te behouden. Munsterman heeft inderdaad aangegeven dat ze er naar streven om elk jaar één grote uitgaande transfer te realiseren, maar hij zei er ook bij dat dit dan weer is om het beleid van het aantrekken van één dure inkomende transfer te compenseren.

Kortom; we maakten de afgelopen jaren zonder uitgaande transfers gewoon winst. Echter, elk jaar een dure aankoop (Tadic 2012, Fer 2011 en Ruiz 2010) zou niet mogelijk zijn geweest zonder uitgaande transfers (als je een winst wilt behouden).

Ondanks het feit dat ik veel respect heb voor Munsterman snap ik zoiets toch ook niet. Als doel hebben om een hele dure speler te halen elk jaar...
emtec is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14-12-2012, 02:06   #2615
eddy35
Registered User

Citaat:
Origineel gepost door emtec
Ondanks het feit dat ik veel respect heb voor Munsterman snap ik zoiets toch ook niet. Als doel hebben om een hele dure speler te halen elk jaar...

Dat heb ik ook al eens gezegd. Het doel moet zijn GOEDE spelers, dat hoeft niet altijd duur te zijn.
eddy35 is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 14-12-2012, 07:49   #2616
Romanticus
Registered User

Citaat:

Kan me dat wel voorstellen. Je moet je club ook verkopen. Een grote naam zegt meer dan een goede jeugdspeler die op den duur misschien doorbreekt.

Tadic genereert toch wel wat meer nieuwswaarde dan een willekeurig leuk spelend jeugdtalent. Tenzij je Ajax heet en de NOS, de Telegraaf en Studio Voetbal achter je hebt staan, dan kun je ook met jeugdspelers scoren.
Romanticus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14-12-2012, 10:28   #2617
Tiroler
Registered User
Tiroler's Avatar

Stadion:
Citaat:

Dat zal meer uit commerciele, marketing doeleinden zijn richting sponsoren maar ook supporters. Het merendeel zal altijd blijven geilen op een grote naam en creert tot aan de eerste serie nederlagen een opgetogen sfeer rond de club.

Ik zal nooit vergeten hoe euforisch een kamer vol fanatieke supporters reageerde toen bekend werd dat Kennedy kwam.

@Superkip, heb jij een 'bewijs' dat het eigen vermogen van Heerenveen negatief is? Meen dat het in 2010 nog op circa 18 miljoen positief stond.
Tiroler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14-12-2012, 10:57   #2618
Kahaes
Registered User

@Superkip, heb jij een 'bewijs' dat het eigen vermogen van Heerenveen negatief is? Meen dat het in 2010 nog op circa 18 miljoen positief stond.[/QUOTE]

Vermogen Heerenveen per 30-06-2011 was positief 11,8 miljoen volgens laatst gedeponeerde jaarekening.
Volgens statistiekje op vi.nl was resultaat 2011/2012 negatief 295.000, dus vermogen per 30-06-2012 zal zo ongeveer 11,5 miljoen positief zijn.

Dat is meer dan Twente, wij hadden op 30-06-2011 positief 8,7 miljoen. Resultaat 2011/2012 erbij komt dan op 9,7 miljoen.
Kahaes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14-12-2012, 10:59   #2619
Carlo
One life, live it!

Citaat:
Origineel gepost door TegenIedereen
Het is maar een moment opname. Ze zouden ook de openstaande schulden/leningen per jaar ernaast moeten zetten. Dan vallen de mensen van hun stoel.

Dat jij geen verstand hebt van boekhoudkunde is met deze post van je duidelijk gemaakt.
Carlo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14-12-2012, 11:03   #2620
Kahaes
Registered User

Citaat:
Origineel gepost door Eitje

Wat je hier stelt klopt niet.
Het operationeel resultaat (dat lees ik maar als 'resultaat voor transferactiviteiten' zoals in de jaarrekening staat) was afgelopen jaren als volgt:
2010/2011: positief € 8,1 miljoen (CL voetbal)
2009/2010: negatief € 3,8 miljoen
2008/2009: negatief € 1,3 miljoen
2007/2008: negatief €2,2 miljoen

Twente heeft dus wel degelijk elk jaar (wanneer geen CL voetbal gehaald wordt) een forse uitgaande transfer nodig om zwarte cijfers te schrijven. Dit is tot heden (gelukkig) elk jaar gelukt.
Kahaes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14-12-2012, 11:29   #2621
Slico
Registered User

Stadion:Nee
Citaat:
Origineel gepost door Kahaes
Wat je hier stelt klopt niet.
Het operationeel resultaat (dat lees ik maar als 'resultaat voor transferactiviteiten' zoals in de jaarrekening staat) was afgelopen jaren als volgt:
2010/2011: positief € 8,1 miljoen (CL voetbal)
2009/2010: negatief € 3,8 miljoen
2008/2009: negatief € 1,3 miljoen
2007/2008: negatief €2,2 miljoen

Twente heeft dus wel degelijk elk jaar (wanneer geen CL voetbal gehaald wordt) een forse uitgaande transfer nodig om zwarte cijfers te schrijven. Dit is tot heden (gelukkig) elk jaar gelukt.

Klopt, dacht ik ook. Nu is dit geen ramp, dit hebben de meeste Nederlandse clubs, omdat we gewoon spelers moeten ontwikkelen en weer verkopen.
En daarnaast is het saldo na de deal met Fox direct weer positief.
Slico is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14-12-2012, 11:44   #2622
Tukkers Delight
Registered User
Tukkers Delight's Avatar

Stadion:
Citaat:
Origineel gepost door Halvar=debeste
Maar Ajax gaat dit lopende seizoen fantastische winstcijfers laten zien. Enige NL deelnemer CL, verkoop Anita + Vertonghen, salariskosten verder omlaag, kleine afschrijvingen op spelers etc. Minimaal 25 miljoen winst.

9.666.000 Euro dus, wat vind je daarvan (niet om je voorspelling af te zagen maar benieuwd naar de oorzaak en het gevolg van deze relatief lage winst)?
Tukkers Delight is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14-12-2012, 11:49   #2623
Dirty Harry
Oi va voi
Dirty Harry's Avatar

Stadion:105
Citaat:
Origineel gepost door Tiroler
Dat zal meer uit commerciele, marketing doeleinden zijn richting sponsoren maar ook supporters. Het merendeel zal altijd blijven geilen op een grote naam en creert tot aan de eerste serie nederlagen een opgetogen sfeer rond de club.

Ik zal nooit vergeten hoe euforisch een kamer vol fanatieke supporters reageerde toen bekend werd dat Kennedy kwam.

@Superkip, heb jij een 'bewijs' dat het eigen vermogen van Heerenveen negatief is? Meen dat het in 2010 nog op circa 18 miljoen positief stond.

Haha....
Oud 14-12-2012, 12:21   #2624
Superkip
Registered User
Superkip's Avatar

Citaat:
Origineel gepost door Tiroler

Nee en wat ik beweerde klopt ook niet, zoals Kahaes al aangaf.
Op financieel-herstel-sc-heerenveen-zet-onverminderd-door staat een positief vermogen.
Ik had wel gehoord dat het vastgoed waar Heerenveen in betrokken is een loden last is en dat de werkelijke waarde lager is dan in de boeken staat vermeld. Ik weet echter niet of dit in de boeken is verwerkt.
Ook is flink op de personeelskosten bezuinigd (incl technisch).

Maar goed, het was een voorbeeld hoe het kan lopen. Heerenveen was het voorbeeld zo'n 5 tot 10 jaar geleden.
Oud 14-12-2012, 12:34   #2625
emtec
Registered User

Citaat:
Origineel gepost door Romanticus
Kan me dat wel voorstellen. Je moet je club ook verkopen. Een grote naam zegt meer dan een goede jeugdspeler die op den duur misschien doorbreekt.

Tadic genereert toch wel wat meer nieuwswaarde dan een willekeurig leuk spelend jeugdtalent. Tenzij je Ajax heet en de NOS, de Telegraaf en Studio Voetbal achter je hebt staan, dan kun je ook met jeugdspelers scoren.

En met die nieuwswaarde creëer je ook gelijk een gigantisch verwachtingspatroon waardoor mensen nu bijvoorbeeld heel erg teleurgesteld zijn in een speler als Castaignos die eigenlijk (nog) niet beter kan. Ik wil het liefst de beste spelers voor zo weinig mogelijk geld. Kijk maar eens naar Luuk de Jong....voor een prikkie gekocht,zelf opgeleid en voor de hoofdprijs verkocht. Niemand die daar ooit de druk heeft opgelegd omdat die toch maar een paar ton kostte zodat hij zich in alle rust kon voorbereiden op het grote werk.
Oud 14-12-2012, 12:42   #2626
Superkip
Registered User
Superkip's Avatar

Citaat:

Maar het is wel gevoelige nieuwswaarde die ook sneller kan omslaan in negatieve nieuwswaarde, zie Castagnos. Zelfs Tadic is - wat mij betreft onterecht - niet onomstreden. En wat levert die nieuwswaarde extra op ? De nieuwswaarde van een goed verkochte en zelf opgeleide John geeft de club een blijvende boost in imago.

Ongetwijfeld kan een dure marketeer hier een positieve draai aan geven. Ik zou me beperken tot het werken zoals je een paar jaar geleden gewoon was, met bij hoge uitzondering eens een uitschieter. Liever je eigen opgeleide talent nog een extra jaartje vasthouden met extra salaris.
Oud 14-12-2012, 12:45   #2627
Halvar=debeste
Registered User

Stadion:Nee
Citaat:
Origineel gepost door Tukkers Delight
9.666.000 Euro dus, wat vind je daarvan (niet om je voorspelling af te zagen maar benieuwd naar de oorzaak en het gevolg van deze relatief lage winst)?

Mijn voorspelling ging over het huidige seizoen, 2012-2013. Die 9.66 miljoen is de winst van Ajax over 2011-2012.
Halvar=debeste is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14-12-2012, 12:53   #2628
Romanticus
Registered User

Citaat:
En met die nieuwswaarde creëer je ook gelijk een gigantisch verwachtingspatroon waardoor mensen nu bijvoorbeeld heel erg teleurgesteld zijn in een speler als Castaignos die eigenlijk (nog) niet beter kan. Ik wil het liefst de beste spelers voor zo weinig mogelijk geld. Kijk maar eens naar Luuk de Jong....voor een prikkie gekocht,zelf opgeleid en voor de hoofdprijs verkocht. Niemand die daar ooit de druk heeft opgelegd omdat die toch maar een paar ton kostte zodat hij zich in alle rust kon voorbereiden op het grote werk.

Tja, als het toch eens zo simpel zou zijn. Zelfs grotere clubs lukt het niet om aan de lopende band van jeugdspelers - topspelers te maken.

Het verhaal Luuk de Jong is geweldig, evenals Elia, Arnautovic, Ola, Douglas, Brama, maar wil je Top blijven dan ontkom je niet aan kopen.

En wat is er mis met een hoog verwachtingspatroon, prachtig toch ?
Teleurstelling, ja, teleurstelling, de een kan daar beter mee overweg dan de ander.
Romanticus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14-12-2012, 12:56   #2629
Kliklaminaat
Registered User

Citaat:
Teleurstelling, ja, teleurstelling, de een kan daar beter mee overweg dan de ander.

AUWW.
Daar leg je de vinger op de zere plek.
Kliklaminaat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14-12-2012, 13:03   #2630
eddy35
Registered User

Citaat:
Tja, als het toch eens zo simpel zou zijn. Zelfs grotere clubs lukt het niet om aan de lopende band van jeugdspelers - topspelers te maken.

Het verhaal Luuk de Jong is geweldig, evenals Elia, Arnautovic, Ola, Douglas, Brama, maar wil je Top blijven dan ontkom je niet aan kopen.

Dat ontkent ook niemand maar je hoeft een "grote dure aankoop" niet tot doel op zich te verklaren. Als het nodig is moet je kopen, maar dan wel absolute kwaliteit en dat is ook niet altijd het geval.
Maar je ambitie moet juist zijn om grote transfersommen te voorkomen.
Oud 14-12-2012, 13:14   #2631
Tukkers Delight
Registered User
Tukkers Delight's Avatar

Stadion:
Citaat:
Dat ontkent ook niemand maar je hoeft een "grote dure aankoop" niet tot doel op zich te verklaren. Als het nodig is moet je kopen, maar dan wel absolute kwaliteit en dat is ook niet altijd het geval.

Volgens mij heeft Joop altijd geroepen elk jaar 1 grote aankoop (en verkoop) te willen doen, dat hoeft niet persé een dure aankoop te zijn.
Tukkers Delight is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14-12-2012, 13:16   #2632
Wyatt
Banned
Wyatt's Avatar

Stadion:29
Citaat:

En jij denkt dat het doel is om een dure speler te halen en niet om een goeie speler te halen die waarschijnlijk veel geld kost?

Mooi voorbeeld van jouw negatieve interpretatie van zaken
Wyatt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14-12-2012, 13:23   #2633
eddy35
Registered User

Citaat:
Origineel gepost door Tukkers Delight
Volgens mij heeft Joop altijd geroepen elk jaar 1 grote aankoop (en verkoop) te willen doen, dat hoeft niet persé een dure aankoop te zijn.

Groot en duur impliceert hier natuurlijk wel hetzelfde.
Ik begrijp ook wel dat je af en toe veel geld uit moet geven voor bepalende spelers maar het moet geen doel op zich worden.
Oud 14-12-2012, 13:27   #2634
emtec
Registered User

Citaat:

Dan blijft de stelling om 'elk jaar een dure aankoop te doen' toch nog steeds een hele rare. Als ik naar de winkel ga voor een product ga ik voor de beste prijs-kwaliteit verhouding en niet voor het product dat de hoogste prijs heeft. Wanneer er relatief veel geld wordt betaald voor een speler als Tadic die zich al bewezen heeft kan ik daarmee best leven mits het een in financieel opzicht verantwoorde keuze is.
Oud 14-12-2012, 13:28   #2635
eddy35
Registered User

Citaat:
Origineel gepost door Wyatt
En jij denkt dat het doel is om een dure speler te halen en niet om een goeie speler te halen die waarschijnlijk veel geld kost?

Mooi voorbeeld van jouw negatieve interpretatie van zaken

Dat zeg ik niet, ik interpreteer gewoon de woorden van Munsterman. Hij wil 1 "grote" aankoop per jaar doen, het bedrag van 5 miljoen werd er ook nog bij gezegd.
Mooi voorbeeld is Chadli, Bajrami wordt met veel poeha zgn. voor de neus van Ajax weggekaapt voor een hoop geld en Chadli komt voor bijna niets van AGOVV. Wie was nou de betere aankoop?
Oud 14-12-2012, 13:31   #2636
Wyatt
Banned
Wyatt's Avatar

Citaat:
Dan blijft de stelling om 'elk jaar een dure aankoop te doen' toch nog steeds een hele rare. Als ik naar de winkel ga voor een product ga ik voor de beste prijs-kwaliteit verhouding en niet voor het product dat de hoogste prijs heeft. Wanneer er relatief veel geld wordt betaald voor een speler als Tadic die zich al bewezen heeft kan ik daarmee best leven mits het een in financieel opzicht verantwoorde keuze is.

Kwestie van interpretatie van de stelling.

Stel dat ze Tadic voor een miljoen hadden kunnen halen, denk je dan dat Munsteman had gezegd, nee sorry, we betalen 5 miljoen want we moeten aan onze doelstelling voldoen?
Oud 14-12-2012, 13:34   #2637
Wyatt
Banned
Wyatt's Avatar

Citaat:
Dat zeg ik niet, ik interpreteer gewoon de woorden van Munsterman. Hij wil 1 "grote" aankoop per jaar doen, het bedrag van 5 miljoen werd er ook nog bij gezegd.
Mooi voorbeeld is Chadli, Bajrami wordt met veel poeha zgn. voor de neus van Ajax weggekaapt voor een hoop geld en Chadli komt voor bijna niets van AGOVV. Wie was nou de betere aankoop?

Er is ook niemand die zegt dat per definitie duurdere spelers de betere zijn. Er zijn wel mensen die langs de zijlijn staan denken dat ze er meer verstand van hebben. En die er ook wel eens naast zitten.
Oud 14-12-2012, 13:39   #2638
eddy35
Registered User

Citaat:
Er is ook niemand die zegt dat per definitie duurdere spelers de betere zijn. Er zijn wel mensen die langs de zijlijn staan denken dat ze er meer verstand van hebben. En die er ook wel eens naast zitten.

"Garantie heb je alleen bij stofzuigers!" , zegt Mark Rutte altijd.
Maar een miskoop van 5 miljoen hakt er net even iets harder in dan eentje van een paar ton.
Oud 14-12-2012, 13:44   #2639
emtec
Registered User

Citaat:
Kwestie van interpretatie van de stelling.

Stel dat ze Tadic voor een miljoen hadden kunnen halen, denk je dan dat Munsteman had gezegd, nee sorry, we betalen 5 miljoen want we moeten aan onze doelstelling voldoen?

Ik interpreteer niks aangezien het gewoon een letterlijke quote is van wat Munsterman zegt. Eigenlijk zit je als je Tadic moet kopen voor 5 miljoen al een ronde te laat in de transferbusiness. Zorg gewoon dat je spelers als Chadli en de Jong ophaalt in het eerste stadium. De hele uitspraak van elk jaar een speler van 5 miljoen slaat gewoon helemaal nergens op. Hij moet gewoon dat hij elk jaar de beste speler voor de beoogde plekken wil halen en het liefst voor zo weinig mogelijk en dan het liefst nog een speler uit eigen jeugd. Ook niet echt een verstandige uitspraak aangezien je nog aan de onderhandelingstafel plaats moet nemen tegenover een een Hans Nijland. Die ziet Munsterman binnenkomen en denkt daar heb je onze zak met geld.
Oud 14-12-2012, 14:16   #2640
Wyatt
Banned
Wyatt's Avatar

Citaat:
Ik interpreteer niks aangezien het gewoon een letterlijke quote is van wat Munsterman zegt. Eigenlijk zit je als je Tadic moet kopen voor 5 miljoen al een ronde te laat in de transferbusiness. Zorg gewoon dat je spelers als Chadli en de Jong ophaalt in het eerste stadium. De hele uitspraak van elk jaar een speler van 5 miljoen slaat gewoon helemaal nergens op. Hij moet gewoon dat hij elk jaar de beste speler voor de beoogde plekken wil halen en het liefst voor zo weinig mogelijk en dan het liefst nog een speler uit eigen jeugd. Ook niet echt een verstandige uitspraak aangezien je nog aan de onderhandelingstafel plaats moet nemen tegenover een een Hans Nijland. Die ziet Munsterman binnenkomen en denkt daar heb je onze zak met geld.

Jouw interpretatie van een letterlijke quote ja. Lijkt me vanzelfsprekend dat je het liefst elk jaar een Chadli of een De Jong ophaalt. Maar alleen Eddy ontdekt wekelijks toptalenten en die nemen ze gek genoeg niet serieus. Doel van de uitspraak is volgens mij dat je ze niet te bang zijn om veel geld voor een topspeler te betalen als dat nodig is.
Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong

Soortgelijke onderwerpen
Onderwerp Auteur Forum Reacties Laatste Post
2e voorronde EL - 19 en 26 Juli - FC Inter Turku (Finland) PTBAT Europese wedstrijden 980 28-07-2012 20:40
Sparta Rotterdam - FC Twente Tommasi Eredivisie / Eerste Divisie 545 24-02-2009 21:27
Eredivisie: Seizoen 2007-2008 IJsbeer Eredivisie / Eerste Divisie 246 17-08-2007 13:02
Competitiestart 15/08 enschede65 Eredivisie / Eerste Divisie 72 09-07-2004 06:54