Terug naar de website
Ga Terug   FC Twente Online > De Club > Bestuur | Beleid
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Post's van vandaag Markeer Forums als Gelezen
Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
Oud 15-01-2014, 12:16   #421
Bella Roma
Registered User

Stadion:322
Tactiek:Geen
Toto:-
In Joop en Aldo we trust!
Bella Roma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15-01-2014, 12:21   #422
Tukkers Delight
Registered User
Tukkers Delight's Avatar

Stadion:
Citaat:
Origineel gepost door Twentet
1. Welk verhaal is ontkracht?
2. Jij geloof Joop en Aldo?

Daar zit precies het pijnpunt, jij hecht waarde aan de schrijfsels van zogenaamde onderzoeksjournalisten terwijl ik erop vertrouw dat Joop en Aldo het beste met onze club voor hebben.

De laatste twee hebben al een aardig 'trackrecord' opgebouwd terwijl die journalisten vooral hun blaadjes proberen te verkopen met op sensatie beluste artikelen (herinner je die zogenaamde Belchinezen nog? Of hun financiële analyse van Heerenveen dat er, volgens hen, meer dan uitstekend voorstond om twee weken laten een verlies van 15 miljoen te presenteren?).

Laatst aangepast door Tukkers Delight : 15-01-2014 om 12:24.
Tukkers Delight is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15-01-2014, 12:26   #423
Tukker aan Zee
Registered User
Tukker aan Zee's Avatar

Stadion:
Citaat:
Origineel gepost door IJsbeer
Als je tegen het moderne voetbal bent moet je naar amateurclub gaan kijken, en zelfs daar is de commercie toegeslagen. En als je over onze club hebt, ik ken geen andere club die haar supporters betrekt met alles dan de onze. 25 supporters verenigingen voeden tijdens het kwartaal overleg de club.

Nostagie is leuk maar kun je niet van vreten, tijden veranderen. En gelukkig maar dat ze veranderen. Ik heb leuke herinneringen aan Het Diekman maar zou er niet naar terug willen. De vriendschappen zijn er nog steeds en er zullen blijven ontstaan door de liefde voor FC Twente.

Wie heeft het over de warmte van onze club en de supportersverenigingen ? Waarom moet je naar het amateurvoetbal als je tegen de uitwassen van de moderne voetbalsport bent ?Wat heeft het Diekman van doen met deze discussie ?

Het voetbal verandert en gaat mee met zijn tijd. Soit. Dat houdt niet in dat je alles maar voor zoete koek moet slikken toch ? Iedereen kan constateren dat het voetbal op zich steeds meer in de schaduw gezet wordt van het grote geld en de bedrijven die daar op af komen.

In Engeland worden hele families die van generatie op generatie hun cluppie steunen van de velden geweerd door de exorbitante prijzen voor tickets en seizoenskaarten. Wedstrijden worden op de meest onmogelijk tijdstippen gespeeld voor het geld van de TV. Spelers worden sommen geld in plaats van mensen van vlees en bloed. Nu komen de jongens die willen afromen in het spel. Wie niet meekan in deze race haakt af. Hier een waarschuwende vinger tegen opsteken is niet meer dan logisch in mijn beleving en staat los van de liefde voor je club of kijken naar amateurvoetbal.
Tukker aan Zee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15-01-2014, 12:27   #424
wouTukker
Trézéguet
wouTukker's Avatar

Stadion:106
Citaat:
Origineel gepost door Bella Roma
In Joop en Aldo we trust!

Ik kan op dit moment moeilijk een oordeel over deze deal geven. Er zitten veel mogelijke voor- en nadelen aan, die in de toekomst in de praktijk pas duidelijk zullen worden. Dan pas kunnen we weten of het nu werkelijk een goede of slechte deal is geweest.

Daarom sluit ik me bij je aan, laten we ervan uitgaan dat Joop en Aldo weten wat ze doen!
wouTukker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15-01-2014, 12:32   #425
hogelander
Registered User

Citaat:
Origineel gepost door Dirty Harry
Buiten het financiële gekibbel hier. Marketingtechnisch en voetbaltechnisch is het een gigantische partij. Ben benieuwd welke spelers we in de toekomst kunnen gaan verwachten met behulp van Doyen..

Als er een grote speler wordt binnengehaald met hulp van Doyen gaat zelfs bij de grootste criticasters hier de vlag uit, wedden....

Zou ik trouwens op tegen zijn. Ik vind het namelijk helemaal niet nodig om dure spelers op te halen, met jong talent redt je het in de eredivisie ook wel. Zou wel mooi zijn natuurlijk als het Doyen geld gebruikt zou kunnen worden om spelers juist wat langer te behouden.
hogelander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15-01-2014, 12:34   #426
hogelander
Registered User

Citaat:
Origineel gepost door Tukker aan Zee
Wie heeft het over de warmte van onze club en de supportersverenigingen ? Waarom moet je naar het amateurvoetbal als je tegen de uitwassen van de moderne voetbalsport bent ?Wat heeft het Diekman van doen met deze discussie ?

Het voetbal verandert en gaat mee met zijn tijd. Soit. Dat houdt niet in dat je alles maar voor zoete koek moet slikken toch ? Iedereen kan constateren dat het voetbal op zich steeds meer in de schaduw gezet wordt van het grote geld en de bedrijven die daar op af komen.

In Engeland worden hele families die van generatie op generatie hun cluppie steunen van de velden geweerd door de exorbitante prijzen voor tickets en seizoenskaarten. Wedstrijden worden op de meest onmogelijk tijdstippen gespeeld voor het geld van de TV. Spelers worden sommen geld in plaats van mensen van vlees en bloed. Nu komen de jongens die willen afromen in het spel. Wie niet meekan in deze race haakt af. Hier een waarschuwende vinger tegen opsteken is niet meer dan logisch in mijn beleving en staat los van de liefde voor je club of kijken naar amateurvoetbal.

TAZ ik ben het in grote lijnen met je eens maar ik ben bang dat het gewoon niet anders kan. Ik vermoed dat Twente hiermee trendsetter wordt in Nederland.
Oud 15-01-2014, 12:36   #427
Mister_TB
*****istrator
Mister_TB's Avatar

Stadion:105
Citaat:
Origineel gepost door hogelander
Als er een grote speler wordt binnengehaald met hulp van Doyen gaat zelfs bij de grootste criticasters hier de vlag uit, wedden....

Zou ik trouwens op tegen zijn. Ik vind het namelijk helemaal niet nodig om dure spelers op te halen, met jong talent redt je het in de eredivisie ook wel. Zou wel mooi zijn natuurlijk als het Doyen geld gebruikt zou kunnen worden om spelers juist wat langer te behouden.

Lijkt me dat Twente daar specifiek afspraken over gemaakt heeft, geen van die vier spelers zal hun contract uitdienen en transfervrij vertrekken.

Aan die vijf miljoen zullen vast en zeker meer voorwaarden kleven dan 'enkel' een percentage van de transfergelden.
Oud 15-01-2014, 12:38   #428
de boeskoolman
Registered User

Stadion:1
Ik ga er van uit dat de deal is op basis van transfer winsten.
v.b. Tadic is gekocht voor pak hem beet 5 miljoen en word verkocht voor 10 miljoen,
25% van de 5 miljoen is dan 1.25 miljoen.
De overige spelers zullen ook wel een basis prijs hebben, waar bij de meer opbrengsten bepalend zullen zijn voor het evt. percentage.
de boeskoolman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15-01-2014, 12:40   #429
Tukker aan Zee
Registered User
Tukker aan Zee's Avatar

Stadion:
Citaat:
TAZ ik ben het in grote lijnen met je eens maar ik ben bang dat het gewoon niet anders kan. Ik vermoed dat Twente hiermee trendsetter wordt in Nederland.

Als het anders kon, was het wel anders gegaan idd. Uit nood geboren etc....Het trendzetterschap is sterk afhankelijk van het ingangsmoment van het verbod van de Uefa op dit soort maatschappijen in het voetbal. Nu gesteld op 1 januari 2016 dacht ik....
Oud 15-01-2014, 12:40   #430
bertgeitz
Bertisback

Stadion:Nee
Citaat:
Buiten het financiële gekibbel hier. Marketingtechnisch en voetbaltechnisch is het een gigantische partij. Ben benieuwd welke spelers we in de toekomst kunnen gaan verwachten met behulp van Doyen..

Zullen ze ook gebruikt kunnen worden in het vinden van buitenlandse sponsoren of ga ik nu te ver?
bertgeitz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15-01-2014, 12:42   #431
hogelander
Registered User

Citaat:
Origineel gepost door Mister_TB
Lijkt me dat Twente daar specifiek afspraken over gemaakt heeft, geen van die vier spelers zal hun contract uitdienen en transfervrij vertrekken.

Aan die vijf miljoen zullen vast en zeker meer voorwaarden kleven dan 'enkel' een percentage van de transfergelden.

Doyen zal ook niet gelukkig worden van een speler die een transfer wil forceren onder de marktwaarde op de laatste transferdag, bijvoorbeeld. Er zullen nadelen en voordelen aan zitten.

Voor spelers zelf lijkt me dit wel een bizarre constructie.
Oud 15-01-2014, 12:48   #432
DareDevil
Why so serious?
DareDevil's Avatar

Stadion:Ja
Vrijdagavond maar eens even VI kijken middels uitzending gemist en eens kijken wat Derksen hierover te melden heeft.
DareDevil is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15-01-2014, 12:49   #433
TegenIedereen
Registered User

Stadion:P-R
Citaat:
Origineel gepost door Mister_TB

De speler bepaald uiteindelijk altijd waar en wanneer hij bij een club gaat spelen. Een speler kan net zoals Rosales zomaar transfervrij (ook bijvoorbeeld na een langdurige blessure) de deur uitlopen. Vooral als de risico- en transfer hoogte in de ogen van de kopende club veel te hoog is. Het is voor de kopende club simpelweg veel aantrekkelijker om een flinke tekenvergoeding uit te keren aan een transfervrije speler.

Laatst aangepast door TegenIedereen : 15-01-2014 om 12:52.
TegenIedereen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15-01-2014, 12:55   #434
hogelander
Registered User

Citaat:
Origineel gepost door DareDevil
Vrijdagavond maar eens even VI kijken middels uitzending gemist en eens kijken wat Derksen hierover te melden heeft.

Die krijgt geen inside info meer van Joop dus ik kan je nu al wel vertellen dat hij er negatief over gaat zijn..
Oud 15-01-2014, 13:03   #435
zweedsok
Registered User

Citaat:

Hahah ola John ???
Oud 15-01-2014, 13:06   #436
zweedsok
Registered User

Citaat:
Origineel gepost door Tukkers Delight
Alles gebaseerd op een artikel in VI dat over totaal andere constructies gaat of op basis van 'bronnen' die door anderen al ontkracht zijn.

Frappant dat mijn verhaal bijna naadloos aansluit bij wat Munsterman en Van der Laan vertellen of zijn dat ook 'eigenduimwaarheden'?

Zoals Joop en Aldo al zeiden, we zijn zeer tevreden met de bestuurlijke laag ( hunzelf uiteraard) en als je goed luisterde hadden ze het ook over een ene tukkers Delight... Steek zo'n compliment maar in je zak!
Oud 15-01-2014, 13:12   #437
DareDevil
Why so serious?
DareDevil's Avatar

Citaat:
Die krijgt geen inside info meer van Joop dus ik kan je nu al wel vertellen dat hij er negatief over gaat zijn..
Misschien meer over de achtergrond van Doyen
DareDevil is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15-01-2014, 13:18   #438
Tukker aan Zee
Registered User
Tukker aan Zee's Avatar

Stadion:
Citaat:
Misschien meer over de achtergrond van Doyen

Wellicht kun je nog meedoen aan deze discussie van geleerden...

http://www.sportbusinesscentre.com/...ting-integrity/

■It is morally repugnant for anyone to own the economic rights to another person’s labour and be able to trade these rights i.e. that it is a form of slavery;
■It interrupts the cascading of transfer fee payments from large “buying” clubs to smaller “selling” developing clubs (the ’Trickle Down’ effect), taking profits out of the football sector which might otherwise serve as a reward to smaller clubs for developing talent;
■It undermines the fundamental principle underlying the UEFA Financial Fair Play concept: that clubs should only be able to spend on playing talent what they can generate internally from the business;
■It raises particular challenges in terms of protecting the integrity of sporting competitions, as (part) ownership of the economics rights of a player(s) may allow the third party to exercise undue influence over the player, a potential threat exacerbated by the issue of anonymity of third party investors.
■It promotes player contractual instability by encouraging frequent transfers of players.
Oud 15-01-2014, 13:20   #439
Nacional
Registered User

Citaat:

Kijk je daar nog naar joh ? ....rode knop is het enig dat werkt !
Nacional is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15-01-2014, 13:25   #440
Rik1982
Registered User

Citaat:
Gebruikelijk is dat bij gebruik maken van het netwerk van Doyen, net als dat veelvuldig in het verleden ging, daar ook voor betaald moet worden. Doyen is geen Sinterklaas.
Zowel jij als ik weten niets van de inhoudelijk contractuele afspraken. Ik baseer mij dan even hoe Doyen over het algemeen te werk gaat onderbouwd met bronnen.

Typisch voor jou dat je 't verleden van Doyen als leidraad neemt en niet het verleden van onze bestuurders.
Rik1982 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15-01-2014, 13:28   #441
TegenIedereen
Registered User

Stadion:P-R
Citaat:
Origineel gepost door Nacional
Kijk je daar nog naar joh ? ....rode knop is het enig dat werkt !

Ik heb RTL 7 geblokkeerd voor mijn kinderen, levensgevaarlijk
Oud 15-01-2014, 13:46   #442
holly
Registered User

Citaat:
Origineel gepost door Rik1982
Typisch voor jou dat je 't verleden van Doyen als leidraad neemt en niet het verleden van onze bestuurders.

Maar onze bestuurders hebben geld nodig, dus ik denk dat Doyen dan wat sterker staat lijkt me? Niemand weet de inns en outs, maar ik ben huiverig.
holly is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15-01-2014, 13:50   #443
Redman
Hengeloos Haatkoar
Redman's Avatar

Stadion:27
Citaat:
Omdat de rente nu heel laag staat. Is uitgebreid uitgelegd door Joop en Aldo. Dit levert op termijn miljoenen op. Helaas zijn supporters niet erg goed in lange termijn denken.

Terwijl we toen ook wisten dat banken geen kredieten aan BVO's verstrekken en de plannen voor een tweede stadion er al waren. Om vervolgens noodgedwongen ("we kunnen niet anders") nog geen half jaar later door een tekort aan werkkapitaal (euro's) met een investeringsmaatschappij in zee te gaan? Dat is toch bijzonder merkwaardig en is het toch een noodzaak die we zelf hebben gecreeerd? (oprechte vraag)

De afgelopen jaren waren er zwarte cijfers door transfers (operationeel was er structureel verlies), dus tegenvallende inkomsten en geen transfers kunnen dan een perfect storm zijn voor je werkkapitaal. Shit happens, maar als dat zo is, dan lijkt me dat niet de meest geschikte uitgangspositie voor een deal met Doyen. Een tekort aan liquide middelen op de loer en met de panini-plaatjes van je grootste talenten in de portemonnee als wisselgeld. Munsterman en Van der Laan krijgen van mij absoluut het voordeel van de twijfel; Doyen Sports Group echter niet. Dus ik sta er in met gemengde gevoelens en vind het eerlijk gezegd vrij zorgelijk. Zolang details van een dergelijke deal niet naar buiten komen, is het natuurlijk onmogelijk om te beoordelen of het een “goede” of “slechte” deal is. Dus waar deze alinea vooral het resultaat is van het uiten van mijn zorgen, blijft mijn vraag uit alinea 1 overeind. Dus als iemand meer helderheid daarin kan verschaffen, please do.

Laatst aangepast door Redman : 15-01-2014 om 13:54.
Redman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15-01-2014, 14:12   #444
Kuierdroad
Registered User

Ik heb het volste vertrouwen in Joop, maar waar ik me de hele ochtend de kop over breek is het volgende: 25% van de opbrengst van een Transfer van Tadic is al bijna 5 mil. Dus het levert eigenlijk bijna niets op?

Daarnaast, als men versneld had afgelost, maar dan 5 mil minder, had je dit 'gedoe' dan kunnen omzeilen?

Nogmaals snap er weinig van, hoop dat iemand mij dit kan beantwoorden.
Joop zei ook, als je niet wilt vallen, moet je gaan liggen, de beste man is hartstikke ambitieus dus het zal wel los loopn.
*overigens veel post doorgelezen met goed beargumenteerde verhalen maar geen eenduidig antwoord kunnen vinden.

Laatst aangepast door Kuierdroad : 15-01-2014 om 14:16.
Kuierdroad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15-01-2014, 14:17   #445
Tukkers Delight
Registered User
Tukkers Delight's Avatar

Stadion:
Citaat:
Origineel gepost door Kuierdroad
Ik heb het volste vertrouwen in Joop, maar waar ik me de hele ochtend de kop over breek is het volgende: 25% van de opbrengst van een Transfer van Tadic is al bijna 5 mil. Dus het levert eigenlijk bijna niets op?

We weten hier met zijn allen helemaal niets, we weten geen bedragen, we weten geen percentages, we weten zelfs niet welke spelers het betreft. Twente heeft deze details namelijk niet bekend gemaakt.
Oud 15-01-2014, 14:18   #446
Kuierdroad
Registered User

Citaat:
Origineel gepost door Tukkers Delight
We weten hier met zijn allen helemaal niets, we weten geen bedragen, we weten geen percentages, we weten zelfs niet welke spelers het betreft. Twente heeft deze details namelijk niet bekend gemaakt.

Dan houdt het ook snel op, maar er staat wel vier namen in verschillende berichtgevingen, maar daar klopt dus weinig van?
Maar bedankt voor je reactie, dan houdt ik me bij mn eerdere standpunt, in Joop we trust
Oud 15-01-2014, 14:21   #447
Tukkers Delight
Registered User
Tukkers Delight's Avatar

Stadion:
Citaat:
Origineel gepost door Kuierdroad
Dan houdt het ook snel op, maar er staat wel vier namen in verschillende berichtgevingen, maar daar klopt dus weinig van?

Misschien zijn de bedragen en namen die Peter Wekking noemt correct maar vooralsnog lijkt het meer op een (gefundeerde) gok, een paar maanden geleden werden door hem nog andere namen en bedragen genoemd.

Wat ik er mee bedoel is dat alle rekensommetjes die hier gemaakt worden nergens op gebaseerd zijn omdat we de belangrijkste ingrediënten, laat staan de details, van de overeenkomst niet kennen. Het enige dat we kunnen doen is vertrouwen op het gezonde verstand van de leden van de RvC en volgens mij zit dat wel goed.
Oud 15-01-2014, 14:22   #448
Kuierdroad
Registered User

Nogmaals dank, en ik sluit me aan bij uw laatste alinea.
Oud 15-01-2014, 14:44   #449
FCT1968
Registered User
FCT1968's Avatar

Citaat:
De gegevens van de laatste 10 pagina's zijn foutief? Ik haal bronnen aan vriendelijke vriend, kom met feitelijke informatie en geef onderbouwingen voor hetgeen er geschreven wordt.

Gebruikelijk is dat bij gebruik maken van het netwerk van Doyen, net als dat veelvuldig in het verleden ging, daar ook voor betaald moet worden. Doyen is geen Sinterklaas.
Zowel jij als ik weten niets van de inhoudelijk contractuele afspraken. Ik baseer mij dan even hoe Doyen over het algemeen te werk gaat onderbouwd met bronnen.

Jij daarentegen brengt je eigen duimwaarheden met een schrijfstijl alsof de Dikke van Dale wordt geciteerd. Geloof niet te snel in je eigen duimwaarheden.

Doyen profiteert toch mee van een hogere transfersom?
Dat lijkt me een telefoontje naar een relatie wel waard.
FCT1968 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15-01-2014, 14:49   #450
East Ham
Registered User

Zag dat Joop en Aldo een mooi interview hebben gegeven op FCTwente TV. Allemaal leuk en aardig die voorgekauwde vragen die ze beantwoorden.
Maar ze kunnen niet verbloemen dat dit niet iets is wat je uit luxe doet. Durf nu ook al te stellen dat ook volgend seizoen het dubieuze Doyen een aandeel neemt in een aantal transferrechten. FCT zal simpelweg niet anders kunnen om het verdampen van de miljoenen bij de eerste vier spelers op te vangen. Het seizoen erna, hetzelfde verhaal. Doyen zal geleidelijk aan de eisen iets opschroeven en binnen een paar jaar zijn wij dan voor een groot deel afhankelijk van deze voetbalhandelaren.

FCT kiest nu voor de makkelijke weg door snel een paar miljoen op de bankrekening bij te schrijven, maar op de lange termijn is het zelf het kind van de rekening!
East Ham is nu online   Met citaat antwoorden
Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken