Terug naar de website
Ga Terug   FC Twente Online > De Club > Supporters
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Post's van vandaag Markeer Forums als Gelezen
Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
Oud 25-05-2020, 22:47   #181
Vak 25 Hoelie
Registered User

Stadion:311
Tactiek:Geen
Toto:-
Citaat:
Origineel gepost door Tys
Meer dan 12000 verkochte scc!
Benieuwd na deze week wanneer aardig wat mensen hun vakantiegeld hebben ontvangen

Misschien is dat effect al wel zichtbaar. Zaterdag 11.307 en nu 12.012, dat is heel behoorlijk. UWV geeft bijvoorbeeld aan dat vakantiegeld 25 mei op de rekening staat van mensen met een WW-uitkering e.d. Ook veel bedrijven en overheden zullen nu zo'n beetje het vakantiegeld storten.

Eens kijken hoe het deze week verder gaat.

En daarna met een kraampje van Peters Partycatering met broodjes warm vlees de markten langs in alle kernen in de regio. Eddy bakt de uien, Kick gooit het vlees op de bakplaat, Wout snijdt de broodjes en Andy is de sausman. Allemaal een broodje warm vlees bij verlenging van de jaarkaart of aanschaf van een nieuwe en als klapper op de vuurpijl mag iedereen gratis op de foto met Peet. Ik zie het helemaal zitten!

Laatst aangepast door Vak 25 Hoelie : 25-05-2020 om 22:51.
Vak 25 Hoelie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26-05-2020, 01:25   #182
Jan Willem
Registered User

Citaat:
Origineel gepost door Steve_McClaren
Voor de mensen die hun vakantiegeld liever aan het goede doel willen schenken stuur ik graag mijn bankrekening.

Jij hebt al genoeg Twents geld ontvangen Steve!
Jan Willem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26-05-2020, 06:42   #183
Hotbossie
Registered User

Het was van te voren al duidelijk dat de 15.000 moeilijke zaak ging worden. Denk ook niet dat de aankondiging van een TD of trainer veel zal helpen. Het is nu gewoon een kwestie van value for money.

Is allemaal helemaal niet erg, volledig te begrijpen. Als ze uiteindelijk de 15 aantikken is het sowieso een bijzondere prestatie.

https://www.nu.nl/economie/6053460/...ronacrisis.html

Laatst aangepast door Hotbossie : 26-05-2020 om 06:46.
Hotbossie is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 26-05-2020, 06:43   #184
Hotbossie
Registered User

Citaat:
Origineel gepost door Jan Willem

En in natura....
Oud 26-05-2020, 08:20   #185
Steve_McClaren
Groene knuppels

Stadion:
Citaat:

maar mijn bankrekening is momenteel een clean sheet dus help Steve de zomer door!
Oud 26-05-2020, 09:04   #186
Beek
5e man

Stadion:666
Citaat:
Origineel gepost door Hotbossie
En in natura....

Deldense GILF`s met roomboter opt aarsch
Oud 26-05-2020, 10:46   #187
Vak 25 Hoelie
Registered User

Citaat:
Origineel gepost door Hotbossie
Het was van te voren al duidelijk dat de 15.000 moeilijke zaak ging worden. Denk ook niet dat de aankondiging van een TD of trainer veel zal helpen. Het is nu gewoon een kwestie van value for money.

Is allemaal helemaal niet erg, volledig te begrijpen. Als ze uiteindelijk de 15 aantikken is het sowieso een bijzondere prestatie.

https://www.nu.nl/economie/6053460/...ronacrisis.html

Moeten gewoon weer richting de 20.000. Kan ook best, ongeacht corona. Deze club is hot als een kroket. Misschien bij de laatste paar duizend dan wat vaker gebruik van opties 2 en 3 maar dat zien we dan wel weer.

In ons stadion kunnen 30.000 man. Nooit genoegen nemen met 15.000 jaarkaarten, zal per wedstrijd nog wel wat bijkomen door losse verkoop, maar met zo veel/weinig jaarkaarten krijg je onherroepelijk een Vitesse-'sfeertje'.
Oud 26-05-2020, 12:59   #188
FC Twente Loyal
Wij zijn Twente!

Citaat:
Origineel gepost door Vak 25 Hoelie
Moeten gewoon weer richting de 20.000. Kan ook best, ongeacht corona. Deze club is hot als een kroket. Misschien bij de laatste paar duizend dan wat vaker gebruik van opties 2 en 3 maar dat zien we dan wel weer.

In ons stadion kunnen 30.000 man. Nooit genoegen nemen met 15.000 jaarkaarten, zal per wedstrijd nog wel wat bijkomen door losse verkoop, maar met zo veel/weinig jaarkaarten krijg je onherroepelijk een Vitesse-'sfeertje'.

Je roept nu echt maar wat.
Ik heb zelf optie 1 gekozen maar verder hoor ik alleen de andere opties maar voorbij komen.
Daarnaast kunnen we rond de 21K seizoenskaarten verkopen dus die 15K zou in deze tijd al helemaal geweldig zijn.
En wat bedoel je met Vitesse sfeertje? Wil je Twente vergelijken met Vitesse? Je weet dat er in het Arke stadion maar zo'n 13K konden? En je weet welke sfeer daar hing?
Oud 26-05-2020, 13:08   #189
reemzz
Enschede, Voetbalbolwerk
reemzz's Avatar

Stadion:102
Citaat:
Origineel gepost door FC Twente Loyal
Ik heb zelf optie 1 gekozen maar verder hoor ik alleen de andere opties maar voorbij komen.
Daarnaast kunnen we rond de 21K seizoenskaarten verkopen dus die 15K zou in deze tijd al helemaal geweldig zijn.
En wat bedoel je met Vitesse sfeertje? Wil je Twente vergelijken met Vitesse? Je weet dat er in het Arke stadion maar zo'n 13K konden? En je weet welke sfeer daar hing?

Het gaat Hoelie er, mijn inziens, om dat je dan maar een half gevuld stadion hebt. En dat heeft dan weer raakvlakken met Vitesse. Dat de sfeer met 13.000 mensen in een stadion beter kan zijn dan met 25.000 is evident, echter geven lege plekken ook een sfeerloos beeld.
reemzz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26-05-2020, 13:12   #190
FC Twente Loyal
Wij zijn Twente!

Dat snap ik wel. Alleen is 15K op dit moment echt helemaal geweldig voor een club als Twente. Zodra er weer publiek bij de wedstrijden mag zijn dan worden die andere kaarten wel weer verkocht. Daar ben ik van overtuigd.

Twente is een compleet andere club dan bijvoorbeeld Vitesse of Heerenveen. Dat is de laatste jaren wel bewezen hier. Ik kan er daarom ook nooit zo goed tegen dat mensen die vergelijkingen blijven maken. Mea Culpa
Oud 26-05-2020, 14:00   #191
asjbakkie
ontringt
asjbakkie's Avatar

Stadion:snik
Citaat:
Dat snap ik wel. Alleen is 15K op dit moment echt helemaal geweldig voor een club als Twente. Zodra er weer publiek bij de wedstrijden mag zijn dan worden die andere kaarten wel weer verkocht. Daar ben ik van overtuigd.

Twente is een compleet andere club dan bijvoorbeeld Vitesse of Heerenveen. Dat is de laatste jaren wel bewezen hier. Ik kan er daarom ook nooit zo goed tegen dat mensen die vergelijkingen blijven maken. Mea Culpa

Dat denk ik ook wel ... bij mensen, voor wie de seizoenskaart een behoorlijke uitgave is, blijven logisch wachten. Geld apart zetten en afwachten wat er gaat gebeuren ... geheel logisch!
Wanneer je van een klein inkomen rond moet komen en de seizoenskaart je "uitjes" zijn gedurende het jaar ... tja!
Oud 26-05-2020, 14:04   #192
FC Twente Loyal
Wij zijn Twente!

Ja idd asjbakkie. Daarnaast zijn er veel mensen met een flexibel contract die op dit moment hun kaart niet eens kunnen betalen. Hopen op het beste voor iedereen
Oud 26-05-2020, 14:09   #193
Virgil
Registered User

Citaat:

15K zou een fenomenaal aantal zijn. Hoelie lult weer eens uit z'n nek.
Oud 26-05-2020, 14:36   #194
Vak 25 Hoelie
Registered User

Citaat:

Tut tut, ik had al een jaarkaart in het Diekman, zat vaak niet meer dan 5 tot 6.500 man, de topwedstrijden niet meegerekend. En vaak een betere, ruigere sfeer dan nu in de Veste. Daar is het de laatste jaren helaas een beetje te georkestreerd geworden.

Hoe dan ook zijn wij qua sfeer natuurlijk niet te vergelijken met Vitesse. Maar als er bij ons 15.000 mensen zitten waar er plek is voor 30.000, dan krijg je wel een beetje dezelfde uitstraling: te veel lege plekken.
Oud 26-05-2020, 14:39   #195
Jan Willem
Registered User

15K zou ook prima zijn omdat de overige 7k personen waarschijnlijk alsnog net als altijd hun wedstrijden willen bezoeken en dan losse kaarten gaan kopen. Dwz, als de wedstrijden doorgaan en met publiek gespeeld worden, uiteraard. Daarentegen leveren losse tickets per wedstrijd wel meer op dan een seizoenskaart, dus per saldo lijkt me dit alsnog geen grote ramp. Maar da's een conclusie met veel mitsen en maren

Los hiervan, hoeveel mensen passen er eigenlijk in ons stadion als het anderhalvemeter-proof moet gaan worden?
Jan Willem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26-05-2020, 14:39   #196
Vak 25 Hoelie
Registered User

Citaat:
Origineel gepost door Virgil
15K zou een fenomenaal aantal zijn. Hoelie lult weer eens uit z'n nek.

Je bent gewoon te snel tevreden. Ik vind 7.500 kaarten na een dag fenomenaal. Nu 12.000 fenomenaal...

... maar als de teller uiteindelijk blijft steken op 15.000, dan ben ik niet blij, ontevreden zelfs neigend naar verdrietig.

Er zijn nog zoveel dagen te gaan voordat de bal weer rolt, er zullen nog best wat huidige jaarkaarthouders nog over de streep te trekken zijn en dan heb je nog de mensen die voor het eerst een kaart willen. Dan mag je nooit tevreden zijn met vanaf nu nog maar 3.000 erbij. Niks uit de nek lullen, gewoon kwestie van ambitie in combinatie met toch voldoende realisme.
Oud 26-05-2020, 14:46   #197
WirSindWiederDa
Registered User

Citaat:
Los hiervan, hoeveel mensen passen er eigenlijk in ons stadion als het anderhalvemeter-proof moet gaan worden?
Reken maar uut................Oppervlakte cirkel = πr²
3,14 x 1,5² = 7,06 m2 pp.

Ik weet de oppervlakte van de tribunes niet. Mssn is er hier een idioot die dat weet.
iig opp. tribune : opp. corona cirkeltje = uitkomst hoeveel personen er in kunnen in een stadion.
WirSindWiederDa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26-05-2020, 14:58   #198
Virgil
Registered User

Citaat:
Je bent gewoon te snel tevreden. Ik vind 7.500 kaarten na een dag fenomenaal. Nu 12.000 fenomenaal...

... maar als de teller uiteindelijk blijft steken op 15.000, dan ben ik niet blij, ontevreden zelfs neigend naar verdrietig.

Er zijn nog zoveel dagen te gaan voordat de bal weer rolt, er zullen nog best wat huidige jaarkaarthouders nog over de streep te trekken zijn en dan heb je nog de mensen die voor het eerst een kaart willen. Dan mag je nooit tevreden zijn met vanaf nu nog maar 3.000 erbij. Niks uit de nek lullen, gewoon kwestie van ambitie in combinatie met toch voldoende realisme.

Alsof er na 15.000 iemand zegt, nu stoppen we ermee, dit is genoeg

Natuurlijk is alles boven de 15K fantastisch en mooi meegenomen. Maar als je daar niet tevreden mee bent dan ben je echt niet goed bij je knikker. Dan snap je er helemaal niets van.
Oud 26-05-2020, 14:59   #199
Vak 25 Hoelie
Registered User

Citaat:
Origineel gepost door WirSindWiederDa
Reken maar uut................Oppervlakte cirkel = πr²
3,14 x 1,5² = 7,06 m2 pp.

Ik weet de oppervlakte van de tribunes niet. Mssn is er hier een idioot die dat weet.
iig opp. tribune : opp. corona cirkeltje = uitkomst hoeveel personen er in kunnen in een stadion.

Ik voel me niet aangesproken , maar je formule klopt natuurlijk niet.

Omdat het cirkeltjes zijn, is er altijd sprake van 'restruimte', snijverlies. Verder staan de stoeltjes nu eenmaal op een bepaalde afstand van elkaar. Misschien moet je wel twee stoeltjes tussen jou en je buurman hebben en zit je dan niet op precies 1,5 meter afstand maar op tegen de 2 meter afstand.
Oud 26-05-2020, 15:01   #200
WirSindWiederDa
Registered User

Citaat:

Omdat het cirkeltjes zijn, is er altijd sprake van 'restruimte', snijverlies. Verder staan de stoeltjes nu eenmaal op een bepaalde afstand van elkaar. Misschien moet je wel twee stoeltjes tussen jou en je buurman hebben en zit je dan niet op precies 1,5 meter afstand maar op tegen de 2 meter afstand.
Ik had het niet over de praktische uitwerking, daar ben jij meer van......
Ging mij meer over een theoretische benadering. Je mot toch ergus beginnuhhhhhh
WirSindWiederDa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26-05-2020, 15:11   #201
Vak 25 Hoelie
Registered User

Citaat:
Origineel gepost door WirSindWiederDa
Ik had het niet over de praktische uitwerking, daar ben jij meer van......
Ging mij meer over een theoretische benadering. Je mot toch ergus beginnuhhhhhh

Nou vooruit dan...

... zeg 30.000 plekken in totaal.

Uitgangspunten:
(1) Het lijkt mij nodig om twee stoeltjes afstand te houden
(2) Het lijkt mij ook nodig om telkens een hele rij vrij te houden

Dan betekent (2) dat je van 30.000 naar 15.000 max gaat en in combinatie met (1) daal je dan verder van 15.000 naar 5.000 omdat je per stoel twee stoelen vrij moet laten.

Simpel toch.
Oud 26-05-2020, 15:14   #202
Vak 25 Hoelie
Registered User

Als we er dan vanuit gaan dat we geen schoolkinderen uitnodigen maar gewoon jaarkaarthouders en daaronder dan weer selecteren op de grootste zoepers, dan levert een wedstrijd met 5.000 man zo'n € 60-100.000 aan bieromzet op en nog eens € 50.000 aan worsten, ballen en warm vlees...

... harken we dus alsnog € 110.000 tot 150.000 per potje binnen uit de tuk van Jan Publiek. Maar de kosten zijn dan wel relatief hoog, voor het bemensen van de cateringpunten, winst uit catering zal nog wel verder dalen.
Oud 26-05-2020, 16:20   #203
FC Twente Loyal
Wij zijn Twente!

Citaat:
Als we er dan vanuit gaan dat we geen schoolkinderen uitnodigen maar gewoon jaarkaarthouders en daaronder dan weer selecteren op de grootste zoepers, dan levert een wedstrijd met 5.000 man zo'n € 60-100.000 aan bieromzet op en nog eens € 50.000 aan worsten, ballen en warm vlees...

... harken we dus alsnog € 110.000 tot 150.000 per potje binnen uit de tuk van Jan Publiek. Maar de kosten zijn dan wel relatief hoog, voor het bemensen van de cateringpunten, winst uit catering zal nog wel verder dalen.

Als je dan alle cateringpunten open gooit wel ja.
Roep je al weer zo maar wat
Oud 26-05-2020, 16:31   #204
asjbakkie
ontringt
asjbakkie's Avatar

Hoelie heeft gelijk en denk, volgens mijn eigen berekeningen, dat dat aantal eerder richting 4000 zal gaan.
Die 1,5m-samenleving is dan ook iets waar je je in zou moeten verdiepen en je af zou moeten vragen waarom?
Het legt alles plat wat ooit eens is opgebouwd ... Inclusief de geliefde voetbalclub!

Aannemen dat alles wat er nu gebeurd (en beslist wordt) voor je eigen veiligheid is (en als je je er niet aan houdt voor die van anderen) geeft mij een onderbuikgevoel welke bijna de oren heeft bereikt.

Flikker op met "het nieuwe normaal"!
Oud 26-05-2020, 16:44   #205
Virgil
Registered User

Citaat:
Origineel gepost door asjbakkie
Hoelie heeft gelijk en denk, volgens mijn eigen berekeningen, dat dat aantal eerder richting 4000 zal gaan.
Die 1,5m-samenleving is dan ook iets waar je je in zou moeten verdiepen en je af zou moeten vragen waarom?
Het legt alles plat wat ooit eens is opgebouwd ... Inclusief de geliefde voetbalclub!

Aannemen dat alles wat er nu gebeurd (en beslist wordt) voor je eigen veiligheid is (en als je je er niet aan houdt voor die van anderen) geeft mij een onderbuikgevoel welke bijna de oren heeft bereikt.

Flikker op met "het nieuwe normaal"!

Jouw onderbuikgevoel is te imbeciel voor woorden. Lekker blijven zitten waar je zit
Oud 26-05-2020, 17:07   #206
Hotbossie
Registered User

Citaat:
Tut tut, ik had al een jaarkaart in het Diekman, zat vaak niet meer dan 5 tot 6.500 man, de topwedstrijden niet meegerekend. En vaak een betere, ruigere sfeer dan nu in de Veste. Daar is het de laatste jaren helaas een beetje te georkestreerd geworden.

Hoe dan ook zijn wij qua sfeer natuurlijk niet te vergelijken met Vitesse. Maar als er bij ons 15.000 mensen zitten waar er plek is voor 30.000, dan krijg je wel een beetje dezelfde uitstraling: te veel lege plekken.

Bij Vitesse hebben ze veeeeeel te lang gewacht met ingrijpen wat betreft sfeer. Als de toko half vol zit dan druk je zoveel mogelik mensen richting P zijde, de overzijde is sowieso dood, de lange zijdes ook. Dus met een beetje vernuft deel je het zo in dat het de sfeer bevordert. Gesloten delen, gewoon bedekken met verwijderbare reclame indien nodig. Of club art.
Oud 26-05-2020, 17:22   #207
asjbakkie
ontringt
asjbakkie's Avatar

Citaat:
Origineel gepost door Virgil
Jouw onderbuikgevoel is te imbeciel voor woorden. Lekker blijven zitten waar je zit

Heb je door waarom er minder scc's over de toonbank gaan?
Wat het gesprek is van de dag?

Zal even met mijn onderbuik in discussie gaan en hem aan je voorstellen!
Oud 26-05-2020, 17:24   #208
ihatereferees
Registered User

Citaat:

Om aan 1.5 meter te komen moet je zowel links als rechts naast je 3 stoelen vrij laten. dan ook nog eens 2 rijden voor en achter je ( minimaal 5 stoelen naast elkaar dus 1 persoon neemt 17 stoelen in.
ihatereferees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26-05-2020, 17:52   #209
Virgil
Registered User

Citaat:
Origineel gepost door asjbakkie
Heb je door waarom er minder scc's over de toonbank gaan?
Wat het gesprek is van de dag?

Zal even met mijn onderbuik in discussie gaan en hem aan je voorstellen!

Heb jij door waarom we niet gezellig met 30.000 man bij elkaar gaan zitten?
Oud 26-05-2020, 18:00   #210
Vak 25 Hoelie
Registered User

Heracles zit inmiddels op 3.200 seizoenkaarten. Voor hun ook niet slecht. Maar of ze nu weer op 7.500 uitkomen, dat vraag ik me af, terwijl wij wel weer lekker de 20.000 aan gaan tikken.
Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken