Terug naar de website
Ga Terug   FC Twente Online > De Club > Bestuur | Beleid
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Post's van vandaag Markeer Forums als Gelezen
Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
Oud 08-01-2014, 12:18   #1
Dirty Harry
Oi va voi
Dirty Harry's Avatar

Stadion:105
Tactiek:Geen
Toto:-
Twente gaat in zee met Doyen. E.e.a wordt spoedig bekend gemaakt.
Oud 08-01-2014, 12:24   #2
Kneupke
Heya de Keu!
Kneupke's Avatar

Stadion:106
KWW........
Oud 08-01-2014, 12:28   #3
Tukker aan Zee
Registered User
Tukker aan Zee's Avatar

Stadion:
En het heeft nog niet eens gevroren ?.....

Ben benieuwd en neem aan dat het dan om een minimalistische samenwerking gaat. De uefa wil de invloed van dit soort maatschappijtjes juist terugdringen en veel clubs komen terug van hun eerdere enthousiasme....jammer dat dit gaat gebeuren (zie eerdere discussies hierover op dit forum).
Tukker aan Zee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 08-01-2014, 12:34   #4
Dirty Harry
Oi va voi
Dirty Harry's Avatar

Citaat:
Origineel gepost door Tukker aan Zee
En het heeft nog niet eens gevroren ?.....

Ben benieuwd en neem aan dat het dan om een minimalistische samenwerking gaat. De uefa wil de invloed van dit soort maatschappijtjes juist terugdringen en veel clubs komen terug van hun eerdere enthousiasme....jammer dat dit gaat gebeuren (zie eerdere discussies hierover op dit forum).

Twente heeft werk kapitaal nodig. Veel kleine en middelgrote sponsors van FCT zijn op de fles gegaan.
Oud 08-01-2014, 12:43   #5
Tukker aan Zee
Registered User
Tukker aan Zee's Avatar

Stadion:
Citaat:
Origineel gepost door Dirty Harry
Twente heeft werk kapitaal nodig. Veel kleine en middelgrote sponsors van FCT zijn op de fles gegaan.

Dat blijkt, daar leven die investeringsmaatschappijen uiteraard ook van. Minder sponsorinkomsten en weigerachtige banken....een weg die je normaliter als club niet in zou willen slaan en zou moeten slaan.
Tukker aan Zee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 08-01-2014, 13:05   #6
Gozermans
Unlimited
Gozermans's Avatar

Citaat:

En de sponsors die niet op de fles zijn gegaan zullen kritisch kijken naar hun uitgaven. Sponsoring valt bij mogelijke bezuinigingen in de categorie 'laaghangend fruit'. Dat er iets moet gebeuren is daarom niet vreemd.
Gozermans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 08-01-2014, 13:05   #7
East Ham
Registered User

In ieder geval de bevestiging dat FCT op te grote voet heeft geleefd en nu alle zeilen moet bijzetten om niet in elkaar te donderen.
Maar goed, dat mag geen nieuws meer heten!
East Ham is offline   Met citaat antwoorden
Oud 08-01-2014, 13:08   #8
Dirty Harry
Oi va voi
Dirty Harry's Avatar

Citaat:
Origineel gepost door East Ham
In ieder geval de bevestiging dat FCT op te grote voet heeft geleefd en nu alle zeilen moet bijzetten om niet in elkaar te donderen.

Fout.. Dit jaar weer winst gemaakt. 1,5 miljoen en net nog een spits gehaald van 500.000... Twente heeft te maken met een te grote terugslag in sponsor inkomsten.
Oud 08-01-2014, 13:10   #9
twentse bikkels
Registered User

Benfica ook in elkaar gedonderd door Doyen? Volgens mij nog steeds een topclub die internationaal behoorlijk aan de weg timmert, mede door Doyen.
twentse bikkels is offline   Met citaat antwoorden
Oud 08-01-2014, 13:13   #10
hannibal
I love it when a plan....
hannibal's Avatar

Stadion:Yep
Citaat:
Origineel gepost door Gozermans
En de sponsors die niet op de fles zijn gegaan zullen kritisch kijken naar hun uitgaven. Sponsoring valt bij mogelijke bezuinigingen in de categorie 'laaghangend fruit'. Dat er iets moet gebeuren is daarom niet vreemd.

Aan de andere kant moet Twente daar ook wel een beetje de hand in eigen boezem steken, want naast de sponsoren die het moeilijk hebben, valt er in het MKB nog genoeg te halen bij bedrijven die zich wel prima staande houden. Een commerciële afdeling met bijna alleen oud-spelers is in een lastige markt echter niet genoeg. Dat er per januari weer een accountmanager is aangetrokken die wel uit het bedrijfsleven komt is dan ook een goed teken...
hannibal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 08-01-2014, 13:17   #11
Poldertukker
Registered User

Het ken vriezen, het ken doyen.... Ik sta niet bij voorbaat te juichen over dit soort samenwerkingen, maar veel zal afhangen van de voorwaarden. Uiteraard mag er geen sprake zijn van technische invloed. Doyen zal natuurlijk een winstmarge willen hebben, maar als dit voor Twente betekent dat ze eerder beschikking hebben over grote talenten dan hoeft dit niet per definitie slecht te zijn.

Betekent dit dat een deel van de transferrechten op Luc Castaignos, Shadrach Eghan, Kyle Ebecilio en Bilal Ould-Chikh wordt verkocht aan Doyen?
Poldertukker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 08-01-2014, 13:23   #12
TegenIedereen
Registered User

Stadion:P-R
Citaat:
Origineel gepost door Gozermans

Dat is een hele grote groep. Veel kleine ondernemers zijn al gestopt en veel gaan na dit seizoen stoppen.

Ik vind het wel logisch dat JoopAldo in gesprek zijn met Doyen. Benfica raakt haar aandeel in Ola kwijt als Ola niet voor medio 2015 met winst wordt verkocht.
Welke risico loopt Twente dan met spelers als Kyle Ebecilio, Shadrach Eghan en Quincy Promes? Weinig tot vrijwel niets.
JoopAldo gaan nu wederom goede zaken doen!
Oud 08-01-2014, 13:25   #13
asjbakkie
ontringt
asjbakkie's Avatar

Stadion:snik
Taxeren ze spelers op waarde? Kan aan de hand van deze taxatie een geldbedrag ontvangen worden? Blijf het een gevaarlijke constructie vinden.
Oud 08-01-2014, 13:31   #14
TegenIedereen
Registered User

Stadion:P-R
Citaat:
Origineel gepost door asjbakkie
Taxeren ze spelers op waarde? Kan aan de hand van deze taxatie een geldbedrag ontvangen worden? Blijf het een gevaarlijke constructie vinden.

Zolang zaken met Doyen Sports Group geen invloed heeft op de TS en de opstelling + speelwijze zie ik weinig risico's.

Enigste waar je een vraagteken kan plaatsen is de rol van de directie en de controlerende rol van dezelfde personen in de RvC als ze zaken gaan doen met Doyen, maar dat is een oude discussie waar we niet opnieuw over moeten beginnen.
Oud 08-01-2014, 13:53   #15
_enschede_
ik hier??
_enschede_'s Avatar

Stadion:
Citaat:
Fout.. Dit jaar weer winst gemaakt. 1,5 miljoen en net nog een spits gehaald van 500.000... Twente heeft te maken met een te grote terugslag in sponsor inkomsten.

DEnk dat je laatste conclusie voor alle nederlandse ploegen geldt.
_enschede_ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 08-01-2014, 14:54   #16
Twentet
Registered User
Twentet's Avatar

Citaat:

Niet alleen omdat het bij de sponsoren slecht gaat. Twente geeft volgens veel ondernemers te weinig terug.
Ook al hebben veel sponsoren een warm hart voor Twente, uiteindelijk gaat het om de knaken. Twente biedt ondernemers hele dure stoelen, maar betrekkelijk weinig rendement.
Tsja en dan vliegt zo'n lidmaatschap snel de deur uit bij veel ondernemers.

Over de samenwerking met Doyen kan ik kort zijn: verschrikkelijk! Kijk wat voor ravage ze bij Benfica hebben aangericht (complete jeugdopleiding opgekocht). Benfica is volledig onder bestuur van Doyen.

Enfin, we zullen het wel gaan meemaken.
Oud 08-01-2014, 15:16   #17
robbert
Registered User

Stadion:Nee
Citaat:
Origineel gepost door Twentet
Niet alleen omdat het bij de sponsoren slecht gaat. Twente geeft volgens veel ondernemers te weinig terug.
Ook al hebben veel sponsoren een warm hart voor Twente, uiteindelijk gaat het om de knaken. Twente biedt ondernemers hele dure stoelen, maar betrekkelijk weinig rendement.

Over de samenwerking met Doyen kan ik kort zijn: verschrikkelijk! Kijk wat voor ravage ze bij Benfica hebben aangericht (complete jeugdopleiding opgekocht). Benfica is volledig onder bestuur van Doyen.

Eens, heel erg jammer dit bericht. Ik vind dit BIJNA net zo erg als het opkopen van een club door een rijke Russische oliebandiet. Ik mag hopen, dat we hier geen spijt van zullen krijgen. Ik had zelfs liever gezien, dat Twente een stapje achteruit had gezet in de begroting of dat er verdere maatregelen waren gezet in de sanering.
robbert is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 08-01-2014, 15:21   #18
Underground
Registered User

Citaat:
Origineel gepost door East Ham

Wil je aub ff uitleggen hoe je daarbij komt?
Underground is offline   Met citaat antwoorden
Oud 08-01-2014, 15:24   #19
Underground
Registered User

Citaat:
Origineel gepost door robbert
Eens, heel erg jammer dit bericht. Ik vind dit BIJNA net zo erg als het opkopen van een club door een rijke Russische oliebandiet. Ik mag hopen, dat we hier geen spijt van zullen krijgen. Ik had zelfs liever gezien, dat Twente een stapje achteruit had gezet in de begroting of dat er verdere maatregelen waren gezet in de sanering.

Ben je niet helemaal goed bij je hoofd om een participatie in spelers waarbij je ook nog eens de risico's beter spreidt, te vergelijken met de constructie van een 'club' als Vitesse? Doyen zal nooit en te nimmer invloed kunnen uitoefenen op het beleid van de club en ook niet op haar ziel... Heb een beetje vertrouwen in het MT en de RvC van onze club, aub!
Underground is offline   Met citaat antwoorden
Oud 08-01-2014, 15:26   #20
Booth8
Registered User

Citaat:
Origineel gepost door _enschede_
DEnk dat je laatste conclusie voor alle nederlandse ploegen geldt.

En voor buitenlandse. Inclusief amateurclubs, orkesten, toneelgezelschappen musea etc.
Booth8 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 08-01-2014, 15:26   #21
Booth8
Registered User

Citaat:
Origineel gepost door Underground
Wil je aub ff uitleggen hoe je daarbij komt?

Wegzetten in de categorie hersenspinsels
Booth8 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 08-01-2014, 15:29   #22
Die Hard FCT
Come on Twente
Die Hard FCT's Avatar

Stadion:103
Citaat:

Toch benieuwd waar je hier op doelt met de tekst: betrekkelijk weinig rendement.

Citaat:

De complete jeugdopleiding opgekocht? Volgens mij investeren ze in bepaalde spelers om daar in de toekomst aan te verdienen. Investeren in een complete jeugdopleiding lijkt me niet voor de hand liggen.

Daarbij hebben ze i.i.g. bij Benfica geen zeggenschap over de speeltijd van een speler en verdienen ze alleen mee indien een speler, waarin ze rechten bezitten door de club wordt verkocht. Dit waarschijnlijk ook allemaal nog weer op basis van percentages afhankelijk van afspraken onderling.

Of je nu Doyen laat investeren of de groep Wessels, Brandriet, Boekhoorn, het speelt mijn inziens al jaren.
Die Hard FCT is offline   Met citaat antwoorden
Oud 08-01-2014, 15:30   #23
Twentet
Registered User
Twentet's Avatar

Citaat:
Origineel gepost door Underground
Ben je niet helemaal goed bij je hoofd om een participatie in spelers waarbij je ook nog eens de risico's beter spreidt, te vergelijken met de constructie van een 'club' als Vitesse? Doyen zal nooit en te nimmer invloed kunnen uitoefenen op het beleid van de club en ook niet op haar ziel... Heb een beetje vertrouwen in het MT en de RvC van onze club, aub!

Aigh! Niet te naïef alstublieft. Verdiep jezelf even snel in wat Doyen bij Benfica heeft gedaan.
Aanraden kan ik het eerste augustus nummer van Voetbal International, met een 5 pagina tellend stuk over investeringsmaatschappijen. Conclusie? Door het systeem waarmee zij werken is het onmogelijk om er als club op langere termijn (meer dan 3 seizoenen) beter van te worden.
Oud 08-01-2014, 15:38   #24
Adamo Baretti
Registered User

Was te verwachten. Alle signalen staan immers al maanden op rood. Het wijten aan het omvallen van een paar sponsoren is wederom lachwekkend. Joop heeft op veel te grote voet geleeft. We mogen ons ernstig zorgen gaan maken. Iets wat ik een paar jaar geleden al deed. Het is jammer dat de deal niet een paar weken eerder is rondgemaakt, hadden de spelers toch nog op trainingskamp gekunt... #bangetijden
Adamo Baretti is offline   Met citaat antwoorden
Oud 08-01-2014, 15:39   #25
Adamo Baretti
Registered User

Doyen geeft Joop nog ff adem. Status van Karel Aalbers komt akelig dichtbij.
Adamo Baretti is offline   Met citaat antwoorden
Oud 08-01-2014, 15:47   #26
Viswinkel
Registered User

Stadion:Nee
Ik wordt hier eerlijk gezegd ook niet bepaald blij van. Ik weet het fijne niet van die investeringsmaatschappijen maar ik zie liever dat Twente zelf 100% van de transferrechten in huis houdt. De situatie van Gutierrez is dan nog tot daar aan toe, dat betreft (naast Corona) een uitzondering. Ik heb er alleen geen fijn gevoel bij dat de helft van de selectie deels 'bezit' is van een ander bedrijf.

De enige manier dat je hier beter uit komt is als je de toekomstige transferbedragen beter kan inschatten dan die bedrijven. Afgezien van het geld dat je direct krijgt zie ik weinig voordelen. De 30% die deze bedrijven nu voor 1 miljoen kopen zijn bij hun transfer misschien wel 3 miljoen euro waard. Dan schrijf je toch aardig wat geld af voor een kleine kapitaalinjectie op de korte termijn.
Viswinkel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 08-01-2014, 15:57   #27
IJsbeer
Registered User

Hoehooi... overal is het crisis, bedrijven vallen om. Dus dat FC Twente financieel dan ook een stap terug moet doen is logisch. Banken verstrekken geen leningen, clubs betalen niet de transfer bedragen in 1 termijn maar op zijn minst in 3 termijnen. Er moet deze periode dan ook creatief worden nagedacht over inkomsten danwel het genereren van geld. Voor op staat uiteraard dat de club de club blijft en niet in handen komt van Sjek of een Oliebaron. Maar zakelijke deals die het mogelijk maken om de club op dit niveau te behouden juich ik alleen maar toe.
Oud 08-01-2014, 16:24   #28
DareDevil
Why so serious?
DareDevil's Avatar

Stadion:Ja
Doyen of een rijke rus, al dan niet deels, op de voorzittersstoel...zoek de verschillen.

Ik ben er in ieder geval niet blij mee en die deal baart mij dan ook zorgen. Heeft Munsterman op te grote voet geleefd? Het heeft er alle schijn van, maar bewijzen kan niemand het. Sponsoren stoppen omdat bedrijven onderhevig zijn aan de crisis, maar zijn er geen 'gezonde' sponsoren meer te vinden? PSV heeft bedankt en ging niet met Doyen in zee, maar waarom FC Twente dan in vredesnaam wel? Stevent FC Twente op een faillissement af als zij niet met Doyen in zee gaan? Als je verschillende berichtgevingen leest m.b.t. Doyen dan komt al snel naar voren dat deze groep niet in de categorie 'heilig' valt en dat er veel vraagtekens opdoemen omtrent hun handelswijze en toch wel hoge percentages bij doorverkoop van spelers.

Wordt FC Twente daarnaast straks gedwongen om spelers te verkopen zodra er interesse komt voor een speler, die Doyen in bezit heeft, en derhalve een flinke winst voor Doyen oplevert? Doyen is leuk voor de korte termijn als je 'snel geld' nodig hebt, maar in hoeverre blijft het op de lange termijn nog goed gaan bij FC Twente, en in hoeverre blijft FC Twente 'baas in eigen huis'?
DareDevil is offline   Met citaat antwoorden
Oud 08-01-2014, 16:31   #29
Twentet
Registered User
Twentet's Avatar

Citaat:
Origineel gepost door Die Hard FCT
Toch benieuwd waar je hier op doelt met de tekst: betrekkelijk weinig rendement.

Rendement wat vanuit netwerken rondom wedstrijden en bijeenkomsten voortbrengt.
Twente is erg gericht op stoelen verkopen voor wedstrijden, maar weet volgens veel ondernemers welke ik heb gesproken weinig indruk te maken met het binden van ondernemers aan elkaar.
Andere clubs doen dat momenteel gewoon beter. Ik was laatst bij FC Emmen en ondanks dat dit op geen enkele schaal te vergelijken is met FC Twente, is hun aanpak een stuk beter. Die club heeft een prachtig commercieel beleid opgesteld, wat nu al zijn vruchten afwerpt.

Citaat:
De complete jeugdopleiding opgekocht? Volgens mij investeren ze in bepaalde spelers om daar in de toekomst aan te verdienen. Investeren in een complete jeugdopleiding lijkt me niet voor de hand liggen.

Daarbij hebben ze i.i.g. bij Benfica geen zeggenschap over de speeltijd van een speler en verdienen ze alleen mee indien een speler, waarin ze rechten bezitten door de club wordt verkocht. Dit waarschijnlijk ook allemaal nog weer op basis van percentages afhankelijk van afspraken onderling.

Of je nu Doyen laat investeren of de groep Wessels, Brandriet, Boekhoorn, het speelt mijn inziens al jaren.

Doyen heeft 32 spelers uit de B-Jeugd opgekocht. Ook wederom te lezen in de VI van begin augustus.

Laatst aangepast door Twentet : 08-01-2014 om 16:37.
Twentet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 08-01-2014, 16:31   #30
East Ham
Registered User

Dit doe je niet uit luxe, FCT is zometeen geen eigen baas meer, hooguit gedeeltelijk eigen baas.
Weet nu al wel dat Joop er er een goed nieuw show tegenaan gaat gooien via het eigen medium FCT TV. Maar als je een beetje wakker bent dan zijn dit signalen bepaald niet goed te noemen. Er zal komende zomer weer aardig wat verkocht moeten worden om overeind te blijven!
East Ham is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken