Terug naar de website
Ga Terug   FC Twente Online > Overig > Stamtafel | Chit-chat
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Post's van vandaag Markeer Forums als Gelezen
Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
Oud 28-01-2015, 16:48   #1
Tukker aan Zee
Registered User
Tukker aan Zee's Avatar

Stadion:
Tactiek:Geen
Toto:-
Plaats hier recensies, op- en of aanmerkingen of vragen over TV series die je aan het kijken bent, hebt gezien of juist wit gaan kijken.

Homeland 4e seizoen is zeker aan te raden.....
Tukker aan Zee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28-01-2015, 17:04   #2
Joep Meloen
Registered Abuser
Joep Meloen's Avatar

Stadion:hoi
Deze kijk ik dus soms TAZ, jij ook?

http://www.imdb.com/title/tt0408381/
Joep Meloen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28-01-2015, 17:06   #3
Kneupke
Heya de Keu!
Kneupke's Avatar

Stadion:106
Al eerder in een ander topic aangekaart: Peaky Blinders....twee series van elk zes afleveringen ondertussen al gezien. Derde is ook al klaar, maar nog niet uitgezonden.

http://www.imdb.com/title/tt2442560/

Oh ja, Doc Martin ook gezien, Britse humor....Dokter Tinus is er niks bij.
Oud 28-01-2015, 17:08   #4
Joep Meloen
Registered Abuser
Joep Meloen's Avatar

Ja die wou ik als Brummie graag kijken maar gemist..
Oud 28-01-2015, 17:11   #5
Die Hard FCT
Come on Twente
Die Hard FCT's Avatar

Stadion:103
The Swede maakt de serie Hell on Wheels echt wel de moeite waard.
Die Hard FCT is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28-01-2015, 17:11   #6
Kneupke
Heya de Keu!
Kneupke's Avatar

@ Joep: nee, niks gemist....slap aftreksel.
Oud 28-01-2015, 17:24   #7
janpunne
vak Q
janpunne's Avatar

Stadion:Nee
Valt Boer zoekt Vrouw ook onder tv series?
janpunne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28-01-2015, 17:25   #8
Hotbossie
Registered User

Citaat:
Origineel gepost door Die Hard FCT
The Swede maakt de serie Hell on Wheels echt wel de moeite waard.

The Swede is geniaal. Je moet er echter aan wennen. Hij lijkt niet in het geheel te passen, echter zijn rol word steeds beter. Het is ook een zeer goede acteur.

Hell on Wheels zelf. Tja, ik vond het een geweldige serie. Mooi verhaallijn, goede achtergronden, goede acteurs. En toch begrijp ik het als een commerciële kwaliteitskijker deze serie niet kan waarderen.
Hotbossie is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 28-01-2015, 17:34   #9
Tukker aan Zee
Registered User
Tukker aan Zee's Avatar

Stadion:
Citaat:
Origineel gepost door janpunne
Valt Boer zoekt Vrouw ook onder tv series?

Dat valt onder de jammerlijke dwalingen van onze lieve heer.
Oud 28-01-2015, 17:36   #10
Tukker aan Zee
Registered User
Tukker aan Zee's Avatar

Stadion:
Citaat:
Origineel gepost door Joep Meloen
Deze kijk ik dus soms TAZ, jij ook?

http://www.imdb.com/title/tt0408381/

Ken ik nog niet. Wellicht eens het proberen waard. Treedt eens binnen in de wereld van het betere seriewerk Joep. Ik wilde er ook ooit niets van weten....en toen kwam The Sopranos en The Wire en Justified en Mad Men en Suits....het houdt voorlopig ook niet op ook....thank god !
Oud 28-01-2015, 17:39   #11
Tukker aan Zee
Registered User
Tukker aan Zee's Avatar

Stadion:
Citaat:
Origineel gepost door Kneupke
Al eerder in een ander topic aangekaart: Peaky Blinders....twee series van elk zes afleveringen ondertussen al gezien. Derde is ook al klaar, maar nog niet uitgezonden.

http://www.imdb.com/title/tt2442560/

Oh ja, Doc Martin ook gezien, Britse humor....Dokter Tinus is er niks bij.

1e seizoen gezien....goede serie met een sterk tijdsbeeld en heul veul accenten.....vooral die Ieren. Ontzettend lekker wijf trouwens, die spionne....weet hoe ze een goed biertje moet tappen en kan nog zingen ook. Ga het vervolg zeker nog kijken.
Oud 28-01-2015, 17:44   #12
Hotbossie
Registered User

The Tudors.

Best een aanrader, maar niet als je 'Game of Thrones' vers in het geheugen hebt. Voor mij, is alles zonder 'Science Fiction' beter dan met. De makers hebben de 'Tudor Dynastie', 16de Eeuw Wales, ergens tussen 1400 en 1700, aangegrepen voor een mooie (drama)serie. Als je geschiedenis leraar bent, zul je het niet waarderen. Het verhaal is deel waarheid, deel fictie.

De lead-acteur vind ik iets te zwak en ongeloofwaardig. Misschien is dat omdat het nog altijd moeilijk is om je een voorstelling te maken van een erg jonge koning. Op Kim Jong Un na, hebben we er niet veel.

Het mooiste verschil tussen typische Hollywood en Britse producties zijn tieten. In Game of Thrones heeft elke tiet een perfecte vorm met een passende tepel, gevormd naar het commerciële ideaalbeeld. In Briste series, zoals Tudor, heb je vaak te maken met typische Europese melkflessen, met areolas waar je een grammofoonplaat op af kunt spelen. Maar dat terzijde.
Oud 28-01-2015, 17:49   #13
Tukker aan Zee
Registered User
Tukker aan Zee's Avatar

Stadion:
Citaat:
Origineel gepost door Hotbossie
The Tudors.

Best een aanrader, maar niet als je 'Game of Thrones' vers in het geheugen hebt. Voor mij, is alles zonder 'Science Fiction' beter dan met. De makers hebben de 'Tudor Dynastie', 16de Eeuw Wales, ergens tussen 1400 en 1700, aangegrepen voor een mooie (drama)serie. Als je geschiedenis leraar bent, zul je het niet waarderen. Het verhaal is deel waarheid, deel fictie.

De lead-acteur vind ik iets te zwak en ongeloofwaardig. Misschien is dat omdat het nog altijd moeilijk is om je een voorstelling te maken van een erg jonge koning. Op Kim Jong Un na, hebben we er niet veel.

Het mooiste verschil tussen typische Hollywood en Britse producties zijn tieten. In Game of Thrones heeft elke tiet een perfecte vorm met een passende tepel, gevormd naar het commerciële ideaalbeeld. In Briste series, zoals Tudor, heb je vaak te maken met typische Europese melkflessen, met areolas waar je een grammofoonplaat op af kunt spelen. Maar dat terzijde.

Downton Abbey geeft ook een verrassend goed tijdsbeeld weer van de adel die de veranderende tijden op haar dak krijgt. Sterke serie.Het leven boven en het leven beneden en de verwevenheid daartussen.
Oud 28-01-2015, 17:52   #14
Sven
"Niks mis mee ouwe reus!"
Sven's Avatar

Stadion:25
Gaat nog steeds niets boven Bassie & Adriaan!
Oud 28-01-2015, 17:55   #15
asjbakkie
ontringt
asjbakkie's Avatar

Stadion:snik
Arrow ... gestopt maar vrouwlief kijkt het nog steeds
Glee ... alleen voor vrouwlief maar ik luister graag mee
Braking Bad was geweldig.
Zojuist de laatste aflevering van Resurrection seizoen 2 gedownload ... gemengde gevoelens over maar ben benieuwd naar het eind (van het seizoen?)
Oud 28-01-2015, 17:56   #16
Tukker aan Zee
Registered User
Tukker aan Zee's Avatar

Stadion:
Citaat:
Origineel gepost door Sven

In dat genre prefereer ik toch nog steeds ' Tita Tovenaar' ......die gast kon alles en iedereen stil zetten....zelfs de tijd. Daar zat je als kind toch even over na te denken voor de slaap in trad.
Oud 28-01-2015, 18:01   #17
Hotbossie
Registered User

Citaat:
Origineel gepost door Tukker aan Zee
Downton Abbey geeft ook een verrassend goed tijdsbeeld weer van de adel die de veranderende tijden op haar dak krijgt. Sterke serie.Het leven boven en het leven beneden en de verwevenheid daartussen.

Staat op de binge-watch-list!

Nog maar eentje.

The Wrong Mans.

Een leuke komische BBC-serie over 2 klungels die zich bemoeien met een geld-transactie, en hierdoor nogal wat problemen krijgen. Het gaat van kwaad tot erger. Het leuke is dat seizoen 1 gewoon een verhaal met een einde is, en seizoen twee (bezig) waarvan ik denk dat het slappe hap gaat worden (omdat de karakters 'op' zijn, en nu uitgemolken gaan worden), gewoon genegeerd kan worden zonder een 'onvoldaan' gevoel te hebben.

http://www.imdb.com/title/tt2603596/

Maddogs - absolute aanrader. Amerikaanse versie is onderweg volgens mij. Deze eerst kijken! http://www.imdb.com/title/tt1652218/
Oud 28-01-2015, 18:07   #18
VeniVidiVici
Registered User
VeniVidiVici's Avatar

Stadion:105
Heb net de eerste aflevering van Kampen om tungtvannet (The heavy water war) gezien. Dit is het verhaal:

The story behind Hitler's plan of Germany getting the atomic bomb during WW2, and the heavy water sabotages in Rjukan, Norway, seen from four angles, the German side, the allied, the saboteurs and the company side.

Dit is een Noorse miniserie en er zijn in totaal 6 afleveringen van deze serie gemaakt, waar de laatste op 1 februari wordt uitgezonden. Na de eerste aflevering gezien te hebben, ben ik er ook zeer positief over. Op IMDB heeft deze serie dan ook een rating van 9,0. Eenieder die interesse in de Tweede Wereldoorlog heeft, kan ik van harte aanbevelen om deze miniserie te gaan bekijken.
Oud 28-01-2015, 18:10   #19
Kneupke
Heya de Keu!
Kneupke's Avatar

Citaat:
Origineel gepost door Sven

Ik zou zeggen: verander Sven in B100....
Oud 28-01-2015, 18:13   #20
Hotbossie
Registered User

Oeh oeh!!

De nieuwe special van TopGear. Hij is weer geweldig!!m Patagonia!!

Alles specials van top-gear zijn ge-wel-dig. Patagonia was een beetje van hetzelfde, het leek ietwat gemaakt. Alsof creativiteit-tube leeg is. Maar dan, net als het begint te vervelen, komt 'politiek' om de hoek kijken...... and on this bombshell, it's time to get the F out!!!

Niet over lezen, gewoon kijken!!

(Als je Kickass gebruikt, even deel 1 van een andere site halen)
Oud 28-01-2015, 18:18   #21
Rik1982
Registered User

Citaat:
Ken ik nog niet. Wellicht eens het proberen waard. Treedt eens binnen in de wereld van het betere seriewerk Joep. Ik wilde er ook ooit niets van weten....en toen kwam The Sopranos en The Wire en Justified en Mad Men en Suits....het houdt voorlopig ook niet op ook....thank god !

Kan dat alleen maar beamen. D'r zijn een hoop generieke series die leunen op cliche's en een soort van karikaturen van personages. Zo heb je die CSI/NCIS/Criminal Minds franchises waar standaard een womanizer, een nerd en een ouwe rot als soort van surrogaat-vader van de groep aan meedoen.

Maar ga je eens zoeken dan zijn er een hoop hele mooie series te zien. Een echt goede serie is iets waar een film ook niet aan kan tippen omdat je gewoon veel meer tijd hebt een personage uit te werken. The Wire is mijn absolute favoriet, Band Of Brothers is van een vergelijkbaar niveau maar een mini-serie. Breaking Bad was goed, Fargo ook, Game of Thrones vind ik ook prima, maar dat moet je liggen blijkbaar.
Rik1982 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28-01-2015, 18:28   #22
tukker1965
Twente komt d'r an!
tukker1965's Avatar

Stadion:306
De serie Hannibal is ook wel aan te raden
45 jaar hebben we er op moeten wachten! Tot die tijd konden we er alleen van dromen! 2 MEI 2010, werd de dag die nooit vergeten zou worden! Op deze dag werd het onmogelijke waar gemaakt! FC TWENTE KAMPIOEN
tukker1965 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28-01-2015, 18:31   #23
Joep Meloen
Registered Abuser
Joep Meloen's Avatar

Citaat:
In dat genre prefereer ik toch nog steeds ' Tita Tovenaar' ......die gast kon alles en iedereen stil zetten....zelfs de tijd. Daar zat je als kind toch even over na te denken voor de slaap in trad.

Pipi Langkaus staat er hier op t moment bijna dagelijks op. Gisteren ging Pipi haar vader redden die gevangen was gezet door piraten. Dubbele pret

Ik kijk graag even mee. Maar telkens weer uren verdoen aan series waar je niks wijzer van wordt is niet mijn ding op t moment.
Oud 28-01-2015, 19:35   #24
Hotbossie
Registered User

Citaat:
Origineel gepost door Rik1982
Kan dat alleen maar beamen. D'r zijn een hoop generieke series die leunen op cliche's en een soort van karikaturen van personages. Zo heb je die CSI/NCIS/Criminal Minds franchises waar standaard een womanizer, een nerd en een ouwe rot als soort van surrogaat-vader van de groep aan meedoen.

Maar ga je eens zoeken dan zijn er een hoop hele mooie series te zien. Een echt goede serie is iets waar een film ook niet aan kan tippen omdat je gewoon veel meer tijd hebt een personage uit te werken. The Wire is mijn absolute favoriet, Band Of Brothers is van een vergelijkbaar niveau maar een mini-serie. Breaking Bad was goed, Fargo ook, Game of Thrones vind ik ook prima, maar dat moet je liggen blijkbaar.

Lillyhammer!

Oud 28-01-2015, 19:44   #25
Sammy-Kaze
Registered User
Sammy-Kaze's Avatar

Citaat:
Origineel gepost door Hotbossie
Lillyhammer!

Is inderdaad prachtig..!
Weeds vond ik ook erg vermakelijk en breaking bad is echt top!
Ben echt een fan van Netflix; homeland en house of cards staan bij mij ook op de rol binnenkort.
Oud 28-01-2015, 20:05   #26
Sven
"Niks mis mee ouwe reus!"
Sven's Avatar

Stadion:25
Citaat:
Origineel gepost door Kneupke
Ik zou zeggen: verander Sven in B100....

Ik ga liever voor Vlugge Japie, deal?
Oud 28-01-2015, 20:17   #27
Hotbossie
Registered User

Citaat:
Origineel gepost door Sammy-Kaze
Is inderdaad prachtig..!
Weeds vond ik ook erg vermakelijk en breaking bad is echt top!
Ben echt een fan van Netflix; homeland en house of cards staan bij mij ook op de rol binnenkort.

Elke keer als iemand House of Cards noemt, kan ik het niet laten House of Lies te zeggen. Geweldige serie over cut-throat consultants.

http://www.imdb.com/title/tt1797404/

IMDB, 7,4. Dat mag gewoon een 8 zijn. Kut-amerikanen, zodra het moeilijk word, lage score. Maar It's Always Sunny In Philadelphia, een 8.9. Omdat dat dom is. Schreeuwen en herhalen, werkt altijd voor Amerikanen.
Oud 28-01-2015, 20:17   #28
Hugo
Anti handrem & controle

Recentelijk in minder dan een week seizoen 1 & 2 van House of Cards gekeken. Enorm verslavend....
Hugo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28-01-2015, 20:35   #29
APP
Registered User

House of Cards, echt geweldig vanaf 28 februari of in die buurt deel 3.
Samen met vrouwlief Masters of sex kijken is ook prima, beetje vreemd maar stiekem toch ook wel weer lekker.......
Oud 28-01-2015, 20:48   #30
Hotbossie
Registered User

Citaat:
Origineel gepost door APP
House of Cards, echt geweldig vanaf 28 februari of in die buurt deel 3.
Samen met vrouwlief Masters of sex kijken is ook prima, beetje vreemd maar stiekem toch ook wel weer lekker.......

Waarom vreemd? Is gebaseerd op sexuologen in de jaren 60 en hun bevindingen. In hoeverre correct weet ik niet, ik vind het een geweldige, smaakvolle en intrigerende serie.
Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong

Soortgelijke onderwerpen
Onderwerp Auteur Forum Reacties Laatste Post
De filmtopic _enschede_ Stamtafel | Chit-chat 4596 17-02-2020 11:27
Olympische Zomerspelen Londen 2012 Scarflady Sport Algemeen 821 08-12-2012 20:10