Terug naar de website
Ga Terug   FC Twente Online > De Club > Bestuur | Beleid
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Post's van vandaag Markeer Forums als Gelezen
Gesloten Onderwerp

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardering: Onderwerp waardering: 4 stemmen, 4.00 gemiddeld. Weergave Modus
Oud 04-06-2008, 09:46   #1
Basco
Tiocfaidh ár Lá
Basco's Avatar

Stadion:105
Tactiek:Geen
Toto:-
Vanwege groot succes van "Het grote stadionuitbreiding-topic" hier deel 2:

Plaats hier dus je foto's en nieuwtjes over de uitbreiding van de "Grolsch Veste" en discussieer (on topic!) over de vorderingen van de bouw.

Alle foto's uit het vorige topic zullen tzt worden overgezet naar het fotoboek op de site zodat je als je ze later nog eens wilt bekijken niet alle 273 pagina's van het vorige topic hoeft door te spitten.
Oud 04-06-2008, 09:51   #2
CASS
Registered User

Stadion:104
Beetje vroeg om nu over stadion uitbreiding deel 2 te gaan praten ergens in 2010 of 2011 lijkt mij dat dit actueel wordt
CASS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 04-06-2008, 09:53   #3
Basco
Tiocfaidh ár Lá
Basco's Avatar

Stadion:105
Of je leest gewoon even iets beter...
Oud 04-06-2008, 09:54   #4
krovandehoeve
Registered User

Stadion:315
Waarom word de gracht niet gedempt en het veld verdiept en dan uiteraard de tribunes door trekken naar het veld toe? Zo creeer je toch aardig wat nieuwe plekken erbij zonder te hoeven bouwen, lijkt mij......
krovandehoeve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 04-06-2008, 09:56   #5
bakfiets
Kappen/draaien
bakfiets's Avatar

Stadion:bank
Citaat:
Origineel gepost door krovandehoeve
Waarom word de gracht niet gedempt en het veld verdiept en dan uiteraard de tribunes door trekken naar het veld toe? Zo creeer je toch aardig wat nieuwe plekken erbij zonder te hoeven bouwen, lijkt mij......

heb jij het niet helemaal goed of zo? de gracht heeft een belangerijke sociale rol, daar blijf je af, hierbij is dit punt meteen gesloten
Oud 04-06-2008, 10:05   #6
enschede65
Registered User

Citaat:

zonder te bouwen? Hoe komen de mensen dan op de tribune? Er moet een gaten(omloop) in de huidge tribune worden gemaakt en er moet achter de tribune catering en dergelijke gecreeerd worden... zonder bouwen gaat het niet lukken.....
enschede65 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 04-06-2008, 10:10   #7
Octopus
Registered User

Op de cam is te zien dat ze beginnen met de rode gevel. Eerst ff een beetje isolatie en dan de rode wandbekleding
Octopus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 04-06-2008, 10:16   #8
Red
to the bone
Red's Avatar

Citaat:
Origineel gepost door Octopus
Op de cam is te zien dat ze beginnen met de rode gevel. Eerst ff een beetje isolatie en dan de rode wandbekleding

very nice.. denk dat ik vanmiddag eens ff ga kijken
Red is offline   Met citaat antwoorden
Oud 04-06-2008, 10:58   #9
Gosselkoop
Weekend fan

Stadion:102
Citaat:
Origineel gepost door bakfiets
heb jij het niet helemaal goed of zo? de gracht heeft een belangerijke sociale rol, daar blijf je af, hierbij is dit punt meteen gesloten

Belangrijke rol voor mensen die niets te melden hebben en alleen maar biertje willen drinken
Oud 04-06-2008, 11:02   #10
noatje
stiggellaar
noatje's Avatar

Citaat:

alleen de gedachte al..........
noatje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 04-06-2008, 11:06   #11
Gosselkoop
Weekend fan

Stadion:102
Citaat:
Origineel gepost door enschede65
zonder te bouwen? Hoe komen de mensen dan op de tribune? Er moet een gaten(omloop) in de huidge tribune worden gemaakt en er moet achter de tribune catering en dergelijke gecreeerd worden... zonder bouwen gaat het niet lukken.....

Mag ook wel wat kosten. Maar ik vind het goed idee. Krijg je beetje kuip idee. En je praat al dan over heel wat plaatsen!
Oud 04-06-2008, 11:11   #12
Ricky
Zeikerd forever...
Ricky's Avatar

Stadion:312
Citaat:
Origineel gepost door CASS
Beetje vroeg om nu over stadion uitbreiding deel 2 te gaan praten ergens in 2010 of 2011 lijkt mij dat dit actueel wordt

Mark my words: volgende zomer is de andere korte zijde aan de beurt (als het aan FcT en de gemeente ligt)...
Oud 04-06-2008, 11:21   #13
bakfiets
Kappen/draaien
bakfiets's Avatar

Stadion:bank
Citaat:
Origineel gepost door Ricky
Mark my words: volgende zomer is de andere korte zijde aan de beurt (als het aan FcT en de gemeente ligt)...

het is toch van grote noodzaak dat eerst de gehele infrastructuur rond om het stadion aangepast moet worden alvorens men verder kan gaan met de volgende fase?

Laatst aangepast door bakfiets : 04-06-2008 om 11:26.
bakfiets is offline   Met citaat antwoorden
Oud 04-06-2008, 11:45   #14
Jan Bakker
Zo ist!!
Jan Bakker's Avatar

Stadion:P
Heb dr nog een paar

De Vak-P bouwkeet

Laatst aangepast door Jan Bakker : 04-06-2008 om 11:49.
Jan Bakker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 04-06-2008, 11:45   #15
Tiroler
Registered User
Tiroler's Avatar

Stadion:
Citaat:
Origineel gepost door bakfiets
het is toch van grote noodzaak dat eerst de gehele infrastructuur rond om het stadion aangepast moet worden alvorens men verder kan gaan met de volgende fase?

Als de gemeente hier ook achter staat ben je al een heel eind. Wie weet kan het ineens toch wel dat de ontsluiting voldoende is voor circa 33.000 man, of geven ze een tijdelijke ontheffing totdat de Auke Vleer klaar is.

Vol komen doet het in de huidige markt toch wel. Zolang de stadions in West-Europa veilig en comfortabel zijn zie je haast overal een explosieve toename in de bezoekersaantallen. Wie weet waar het voor FCT eindigt. Twaalf jaar geleden was 13.000 nog ruim voldoende, vijf jaar geleden waren er grote twijfels of meer dan 20.000 wel ooit vol zou komen, nu gaan we met het grootste gemak naar de 25.000.

Wellicht dat de toekomstige oude hoofdtribune straks met 3 i.p.v. 2 ringen kan worden uitgebreid, uitbouw doortrekken naar het station, en de trein stopt in het stadion. Met de toename van het treinverkeer (6x per uur H'lo-D'lo-E'de in 2010) heb je dan bijna een metroverbinding.

Laatst aangepast door Tiroler : 04-06-2008 om 11:48.
Tiroler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 04-06-2008, 12:00   #16
L.S.
Gebruiker
L.S.'s Avatar

Citaat:
Origineel gepost door Tiroler
Met de toename van het treinverkeer (6x per uur H'lo-D'lo-E'de in 2010) heb je dan bijna een metroverbinding.

De gemeente enschede had jaren geleden al van Drienerlo een 'intercity'-station moeten maken, gemiste kans.
Oud 04-06-2008, 12:04   #17
Jan Bakker
Zo ist!!
Jan Bakker's Avatar

Stadion:P
Citaat:
Origineel gepost door L.S.
De gemeente enschede had jaren geleden al van Drienerlo een 'intercity'-station moeten maken, gemiste kans.

Volgens mij gaat de gemeente daar niet over,maar de spoorwegen.
Oud 04-06-2008, 12:11   #18
Ricky
Zeikerd forever...
Ricky's Avatar

Citaat:

Dat bepaalt de gemeente niet, maar de NS. En het aantal reizigers op dit station (onafhankelijk van de uitbreiding) is veel te laag voor die status. Enschede heeft hier ooit wel een plan voor geopperd, maar dan zou ook Hengelo de intercitystatus moeten opgeven en dat was een brug te ver daar (oude Twentse verdeeldheid...).

Uitbreiding 'oude' hoofdtribune schijnt overigens erg complex te worden (bouwtechnisch). Infrastructuur aanpassen is een zorg van de gemeente, maar als zij niet afwijzend staan tegen verdere uitbreiding vind ik dit al een enorme winst. Verkeersstromen regelen zichzelf wel weer. Dit zullen we over enkele maanden wel gaan ervaren...
Oud 04-06-2008, 12:15   #19
L.S.
Gebruiker
L.S.'s Avatar

Citaat:
Origineel gepost door Jan Bakker
Volgens mij gaat de gemeente daar niet over,maar de spoorwegen.

Zou de gemeente/provincie daar geen stem in hebben? Kan me niet voorstellen dat de spoorwegen hier alleen beslissingsbevoegd in zijn.

Ik weet wel dat Enschede maar 1 intercity-station mag hebben en dat dit toendertijd de reden was dat Drienerlo geen intercity-station is geworden. Echter als je van Drienerlo een intercity-station maakt kan de trein vanuit daar door rijden als stoptrein 1 station verder, dat is het voordeel van Enschede als eindstation.

Zullen ongetwijfeld veel haken en ogen aan zitten maar het is een goede stap in de richting van een goede logistieke ontsluiting van het gebied rond het stadion. Dan doel ik niet op wedstrijddagen maar vooral ook op bezoekers van de IJsbaan, bioscoop, UT en aanliggende bedrijven
Oud 04-06-2008, 12:21   #20
GoldenGoal
herrlich, Hakkentrick!
GoldenGoal's Avatar

Citaat:
Origineel gepost door Basco
Vanwege groot succes van "Het grote stadionuitbreiding-topic" hier deel 2:

Plaats hier dus je foto's en nieuwtjes over de uitbreiding van de "Grolsch Veste" en discussieer (on topic!) over de vorderingen van de bouw.

Alle foto's uit het vorige topic zullen tzt worden overgezet naar het fotoboek op de site zodat je als je ze later nog eens wilt bekijken niet alle 273 pagina's van het vorige topic hoeft door te spitten.

Succes d'r mee
GoldenGoal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 04-06-2008, 12:22   #21
GoldenGoal
herrlich, Hakkentrick!
GoldenGoal's Avatar

Citaat:
Origineel gepost door Jan Bakker
Heb dr nog een paar

bedankt voor de foto's. Gaat lekker hard
GoldenGoal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 04-06-2008, 12:26   #22
Ricky
Zeikerd forever...
Ricky's Avatar

Citaat:
Kan me niet voorstellen dat de spoorwegen hier alleen beslissingsbevoegd in zijn.
NS (lees de Rijksoverheid) neemt alleen het besluit. Derden (gemeenten, ondernemers) kunnen wel met plannen komen, maar die worden getoest aan normeringen.

Citaat:
Ik weet wel dat Enschede maar 1 intercity-station mag hebben en dat dit toendertijd de reden was dat Drienerlo geen intercity-station is geworden. Echter als je van Drienerlo een intercity-station maakt kan de trein vanuit daar door rijden als stoptrein 1 station verder, dat is het voordeel van Enschede als eindstation.

Enschede wilde dit wel, maar dan zou Hengelo ook de IC-status moeten inleveren, aangezien er anders binnen x kilometer 2 ic-stations zouden zijn. Bovendien zou het nieuwe Centraal Station Twente (werknaam destijds) te weinig reizigers hebben om de NS-norm te halen.
Oud 04-06-2008, 12:37   #23
Tiroler
Registered User
Tiroler's Avatar

Stadion:
Citaat:
NS (lees de Rijksoverheid) neemt alleen het besluit. Derden (gemeenten, ondernemers) kunnen wel met plannen komen, maar die worden getoest aan normeringen.

Enschede wilde dit wel, maar dan zou Hengelo ook de IC-status moeten inleveren, aangezien er anders binnen x kilometer 2 ic-stations zouden zijn. Bovendien zou het nieuwe Centraal Station Twente (werknaam destijds) te weinig reizigers hebben om de NS-norm te halen.

Het zou natuurlijk ook van de zotte zijn om van Drienerlo hét station van 'Twentestad' te maken. Er zitten nu eenmaal te weinig instellingen en woningen in de buurt. Dat heeft niets met typische Twentse verdeeldheid te maken Ricky.

Overigens stopt de Intercity Nijmegen-Zwolle wel standaard in niet-intercity-locaties als Olst en Wijhe. Nu zou je voor Driernerlo ook zo'gedoogstatus kunnen regelen lijkt me, maar binnenkort stopt er 6x per uur een trein.

Tweemaal per uur Enschede-Hengelo-Zwolle (zoals nu het geval)
Tweemaal per uur Enschede-Hengelo-Apeldoorn (vanaf 2009?)
Tweemaal per uur Gronau-Enschede-Hengelo (doortrekking vanaf 2009?)

De lijn vanuit Apeldoorn/Deventer zorgt er voor dat het station ook makkelijk te bereiken is vanuit het westen en midden.
Oud 04-06-2008, 12:46   #24
Rudi Assauer
Registered User
Rudi Assauer's Avatar

Citaat:
Overigens stopt de Intercity Nijmegen-Zwolle wel standaard in niet-intercity-locaties als Olst en Wijhe. Nu zou je voor Driernerlo ook zo'gedoogstatus kunnen regelen lijkt me, maar binnenkort stopt er 6x per uur een trein.

Dat is puur omdat er langs die stations geen stoptrein rijdt. Als die intercity er niet zou stoppen zouden die stations nooit bezocht worden hehe
Rudi Assauer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 04-06-2008, 12:50   #25
Ricky
Zeikerd forever...
Ricky's Avatar

Citaat:
Origineel gepost door Tiroler
Het zou natuurlijk ook van de zotte zijn om van Drienerlo hét station van 'Twentestad' te maken. Er zitten nu eenmaal te weinig instellingen en woningen in de buurt. Dat heeft niets met typische Twentse verdeeldheid te maken Ricky.

Ik zeg ook niet dat ik het wil of er mee eens was, maar dit is een plan wat een jaar of 7 geleden hoog op de agenda van de gemeente heeft gestaan. En door de reactie van NS er ook net zo hard weer is afgegaan...

Doortrekking naar Gronau is overigens onmogelijk aangezien het hier een lightrail-traject betreft...
Oud 04-06-2008, 12:52   #26
Tiroler
Registered User
Tiroler's Avatar

Stadion:
Citaat:
Origineel gepost door Rudi Assauer
Dat is puur omdat er langs die stations geen stoptrein rijdt. Als die intercity er niet zou stoppen zouden die stations nooit bezocht worden hehe

Ik meen dat voor de nieuwe dienstregeling in dec. 2006 hier maar 1x per uur een trein stopte. Maar goed, het zal wel een stukje sociaal beleid zijn

Maar ach, vanuit Twentestad perspectief doen we het niet slecht. Twee IC-stations binnen 7 minuten. Alleen Amsterdam en Rotterdam kunnen ons dat nazeggen.
Oud 04-06-2008, 12:57   #27
Tiroler
Registered User
Tiroler's Avatar

Stadion:
Citaat:

Doortrekking naar Gronau is overigens onmogelijk aangezien het hier een lightrail-traject betreft...

Je hebt gelijk. Doortrekking wordt te duur. Heb het even nagezocht en een andere optie die bekeken wordt is om de lijn Zutphen-Oldenzaal te wijzigen in Zutphen-Enschede. Geen idee hoe het daar mee staat, jij wel?

Oldenzaal zal dan aan de nieuwe lijn Hengelo-Bentheim komen te liggen.
Oud 04-06-2008, 13:37   #28
Machie
Registered User
Machie's Avatar

Stadion:307
Zutphen-Enschede lijkt me niet heel erg reeel.. Aangezien die stoptrein Apeldoorn-Enschede vanaf 1 december dit jaar 2 keer per uur gaat rijden. En Zutphen ligt 5 minuten treinen vanaf Deventer. Ik zie liever dat de stoptreinen uit Zutphen en Apeldoorn aansluiting op elkaar hebben in Hengelo. Want die aansluitingen zijn bar slecht sinds de nieuwe dienstregeling..
Machie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 04-06-2008, 13:53   #29
El_Luijo
vak p
El_Luijo's Avatar

Stadion:104
Tiroler.. Is dit een praktijkvoorbeeld van vanochtend wakker worden met de gedachte: Ineens heb je het.....?

El_Luijo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 04-06-2008, 14:26   #30
Joep Meloen
Registered Abuser
Joep Meloen's Avatar

Stadion:hoi
Citaat:

ProRail is ja weer wat anders dan de NS.
(Maar een metro verbinding van Hengelo (via Hengelo oost uiteraard) naar E'de lijkt me wel wat)
Joep Meloen is offline   Met citaat antwoorden
Gesloten Onderwerp

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong

Soortgelijke onderwerpen
Onderwerp Auteur Forum Reacties Laatste Post
Grolsch Veste afgekeurd voor UEFA-cup? Repelsteeltje Geruchten | Roddels 115 11-09-2008 13:27
Wilfred Gene in grolsch veste?? mdewals Geruchten | Roddels 4 17-06-2008 13:00
Waarschijnlijk overname Grolsch!! Mister_TB Stamtafel | Chit-chat 16 20-11-2007 18:06