Terug naar de website
Ga Terug   FC Twente Online > Overig > Voetbal Nationaal | Internationaal
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Post's van vandaag Markeer Forums als Gelezen
Gesloten Onderwerp

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
Oud 12-01-2009, 11:42   #1
Arjan
.
Arjan's Avatar

Stadion:105
Tactiek:Geen
Toto:-
Een vers topic om over De rest van het voetbalnieuws te praten.

Alle berichten uit het vorige topic kun je hier nog nalezen.

Over het nut van een nieuw deel kun je hier lezen.

Zelfde als in het vorige deel: Geen uitslagen, transfers.. Gewoon opvallende berichten..
Arjan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12-01-2009, 12:07   #2
TheSweet
Druiventeler
TheSweet's Avatar

Stadion:28
ik zal de spits afbijten dan:

Ajax wil Grigalava week langer aan het werk zien
12/01/2009 09:05

Ajax heeft FK Rostov verzocht Gia Grigalava langer af te staan. De negentienjarige verdediger was afgelopen week op proef in Amsterdam en Ajax zou hem graag nog langer laten meetrainen.

'Omdat hij in het centrum én op linksback kan spelen, fysiek sterk is en aan de bal vaardig, is het zinvol zo'n jongen eens goed te testen', zegt manager technische zaken Danny Blind in het Algemeen Dagblad.

Grigalava werd afgelopen seizoen met FK Rostov kampioen van de Russische tweede divisie. De verdediger begon 25 keer in de basis en scoorde twee keer. Ook de Russische topclubs CSKA Moskou en Spartak Moskou zouden interesse hebben in Grigalava.

vi.nl
Oud 12-01-2009, 12:09   #3
Delta
Registered User

Uit de Volkskrant:

Hoe onduidelijk de gevolgen van de financiële crisis voor het voetbal ook zijn, betrokkenen gaan uit van een ‘zuiverende’ werking: lagere salarissen en transfersommen, mogelijk zelfs een paar failliete clubs.

FC Groningen-directeur Nijland, met een kwinkslag: ‘Het zou mooi zijn als voetballers weer zouden verdienen wat directeuren van voetbalclubs verdienen.’

Dát de crisis gevolgen heeft voor het internationale voetbal, een wereld van miljarden en een van de pijlers van de entertainmentindustrie, is vooral in Engeland al te zien. De leiding van de Premier League stuurde een brief naar de clubs met het dringende verzoek aan elkaars financiële verplichtingen te voldoen, om een effect van onderling wantrouwen als in de bankwereld te voorkomen.

Eigenaar Abramovitsj van Chelsea heeft miljarden zien verdampen en zijn club ‘op rantsoen’ gezet, onder meer door te schrappen in het aantal scouts en het budget voor versterkingen te beperken. Liverpool stelde de bouw van een nieuw stadion uit en zal vermoedelijk de huidige accommodatie, Anfield, restaureren.

Arsenal zei bij monde van manager Wenger dat het ondanks de blessures één gerichte aankoop doet in de winter; Arsjavin is de belangrijkste kandidaat. Manchester United trok alleen twee jonge Serviërs aan. De verwachting is dat de overnamegolf van clubs stagneert.

Marketingdeskundige Frank van de Wall Bake: ‘De kredietcrisis gaat een enorme rol spelen in Engeland, want daar gaat het een stuk slechter dan in andere Europese landen.’ Kleinere clubs worden vermoedelijk zwaarder getroffen dan de grote, die beter zijn gestructureerd.

En wat zich op de top van de piramide afspeelt, zo stelt zaakwaarnemer Rob Jansen, druppelt door naar beneden. Jansen, die verwacht dat clubs vooral spelers zullen huren of verhuren, in plaats van kopen en verkopen: ‘Als ze bij de grote clubs in Spanje en Engeland anders gaan denken, heeft dat gevolgen voor de transfers van Emmen.’ Waarschijnlijk zullen salarissen op den duur dalen, waarbij Jansen hoopt dat collega-makelaars het gezonde verstand gebruiken: ‘Wie vakblind is, kan de zaak opjutten met gemakkelijke teksten. Daarmee creëer je alleen irritatie.’

In Spanje, waar de gezamenlijke schuld van de clubs net als in Engeland volgens sommige schattingen drie miljard euro bedraagt, bestaat vooral vrees voor het financiële wel en wee van kleinere en middelgrote clubs.

In Engeland zijn de ogen gericht op Manchester City, dat een half jaar geleden is overgenomen door sjeiks uit Abu Dhabi. Maar de verrichtingen van City worden met een aparte blik bekeken, omdat ze als atypisch gelden voor de beweging op de gehele markt.

De transfermarkt, die gedurende de maand januari is geopend, is voorzichtig te beschouwen als een barometer van effecten van de crisis. Het is, bijna halverwege, nog relatief rustig. Heerenveen haalde twee spelers van Kalmar, de transfervrije Elm en spits Ingelsten. Heerenveen wordt beschouwd als rijk, na de verkoop van onder meer Afonso Alves en Sulejmani.

Ajax, dat in ruim anderhalf jaar alleen met Sneijder, Babel en Huntelaar 70 miljoen opstreek, jaagt op Wielaert en Elia van FC Twente, maar de onderhandelingen verlopen moeizaam. FC Groningen trok ruim twee miljoen uit voor de Deense aanvaller Pedersen.

Over de hele linie lijkt het op stilzitten en afwachten. Wat de gevolgen van de crisis zijn? ‘Dat vragen wij ons ook af’, zegt NEC-directeur Swart. De seizoenkaarten zijn al verkocht, sponsorcontracten afgesloten, de tv-zender Eredivisie Live maakte een aardige start. De vraag is hoe het straks gaat met de bedrijven die al die contracten hebben getekend. Verlengen ze straks hun verbintenis? Gaan ze failliet?

Swart: ‘Meer dan 500 bedrijven zijn commercieel verbonden aan NEC. De risico’s zijn gespreid en de meeste contracten lopen door. Het is niet te overzien wie zijn contract kan waarmaken en wie eventueel niet. Het lijken solide partijen.’

De onzekerheid leidt tot ‘waakzaamheid’ bij de clubs, zoals directeur betaald voetbal van de KNVB Henk Kesler het uitdrukt. Rob Jansen: ‘Als we het los zien van getroffen individuen, zuivert de huidige situatie het voetbal. De crisis zal leiden tot normalisering.’

Ook degenen die daaraan zelf verdienen, vinden dat salarissen en transfersommen soms tot onwerkelijke hoogten zijn gestegen.

Kesler: ‘We moeten onszelf geen problemen aanpraten, maar je bent blind als je denkt dat het voetbal geen last krijgt van de geldcrisis. Druk op de hoogte van salarissen zou niet verkeerd zijn. Zoals de bankiers exorbitant verdienden, zo kan het bij de voetballers ook wel wat minder. Waarom zou een voetballer vier auto’s moeten hebben, terwijl hij maar in één auto tegelijk kan rijden? En dan mag hij best eens een autootje kopen voor zijn vrouw.’

Meningen schieten op en neer. Nijland: ‘Ik ben geen doemdenker, maar een rasoptimist. Ik zie geweldige kansen om geld te verdienen.’ De Nederlander kijkt volgens Nijland straks verrast op als hij zijn eerste salarisbrief van 2009 ontvangt, waarin de ww-premie is geschrapt. Hij houdt meer geld over, ook door de drastisch gezakte brandstofkosten. Van den Wall Bake stelt daar tegenover: ‘Voetbal is een dagje uit. Mensen zullen snoeien in hun budget voor het dagje uit.’

Real Madrid trok een slordige 45 miljoen uit voor Huntelaar en Diarra, maar net als Manchester City kent Real een status aparte. Jansen: ‘Real wordt niet gezien als een financieel realistisch bolwerk. De incrowd neemt Real wat dat aangaat niet helemaal serieus.’ Hij bedoelt dat Madrid een aparte manier van boekhouden heeft en ondanks een miljoenenschuld grote aankopen doet. ‘Een speler moet ook vooral naar Real gaan als hij de kans krijgt. Het is een politiek instituut dat nooit failliet zal gaan.’

Jansen verwacht dat een speler die een paar jaar geleden 30 miljoen kostte, nu misschien 18 miljoen opbrengt. Dat zal een signaal zijn voor de rest. ‘Het proces blijft bestaan, maar de bedragen kloppen niet meer.’

In die wereld van miljoenen spelen de kleine clubs een bescheiden rol. Neem Telstar, dat moet rondkomen van een begroting van 1,8 miljoen. Directeur De Waard: ‘Grote clubs kunnen misschien iets van onze zuinigheid leren. Wij draaien sowieso elke euro om en proberen er twee euro rendement uit te halen. Wij, maar ook clubs als Haarlem en Dordrecht, zijn beregoed in het met minimale middelen draaiende houden van een club.’

Lachend: ‘Wij hebben met 13 punten een periodetitel gewonnen, waar dat ook 18 punten kunnen zijn. We hoefden dus niet veel uit te betalen aan premies.’ De Waard is overigens ontvankelijk voor de eis van de KNVB, om ambities te tonen en te groeien als club. ‘Zuinigheid is onze kracht, maar tevens onze valkuil.’

Van den Wall Bake ziet veranderingen in de sponsoring opdoemen. Grote geldschieters, die hun relaties fêteren rond het voetbal, zullen bezuinigen: ‘In de budgetten rond de contracten wordt al zwaar gesneden. Stel dat Aegon per wedstrijd 200 mensen uitnodigde om Ajax te bezoeken, dan zullen het er straks 100 zijn. En het driegangenmenu wordt, bij wijze van spreken, een broodje kroket.

‘Het mes gaat zwaar in het activatiebudget, zoals wij dat noemen. Ik vind dat trouwens onverstandig, want dan werkt sponsoring niet meer zoals het is bedoeld. Je moet blijven communiceren.’

Maar net als anderen ziet hij ook de positieve kanten: Van den Wall Bake: ‘Sanering is vaak goed voor de economie. Zwakke bedrijven worden geëlimineerd. Ik zie kansen voor een eerste divisie met een regionale indeling. Dan gaan de kosten omlaag, zo krijg je meer streekderby’s en lokale contracten. Ik denk dat ook voetbalinstituten zullen omvallen. En ik verwacht dat Fortuna en Roda geen andere keus hebben om samen te gaan.’
Delta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12-01-2009, 13:49   #4
m-twente enschede
Come on Twente
m-twente enschede's Avatar

Stadion:305
Ex-Spartaan Kaita verruilt Monaco voor Rusland
12/01/2009 10:20

Sani Kaita stapt per direct over van AS Monaco naar Kuban Krasnodar. De Nigeriaanse middenvelder stond vorig seizoen nog onder contract bij Sparta Rotterdam.

Kaita speelde drie seizoenen voor Sparta, maar de tweevoudig Nigeriaans international kwam niet verder dan 24 optredens in de hoofdmacht. Ook Bij AS Monaco slaagde hij niet. De 22-jarige middenvelder verscheen drie keer binnen de lijnen namens de Monegasken.

Kuban Krasnodar komt in het nieuwe Russische seizoen uit op het hoogste niveau. De club eindigde als tweede in de tweede klasse en dwong daarmee promotie af.

vi.nl
Oud 12-01-2009, 21:44   #5
JPM
Why so...
JPM's Avatar

Stadion:104
Scheringa: weg met buitenspel

Een artikel op sportwereld.nl. Ik heb het niet eens gelezen, maar ik vraag me toch ten zeerste af wat voor nieuwswaarde het heeft als een voorzitter van AZ een spelregel wil veranderen.
Oud 12-01-2009, 23:55   #6
Billy
Registered User
Billy's Avatar

Stadion:313
Citaat:
Origineel gepost door JPM

Een artikel op sportwereld.nl. Ik heb het niet eens gelezen, maar ik vraag me toch ten zeerste af wat voor nieuwswaarde het heeft als een voorzitter van AZ een spelregel wil veranderen.

Nou.... het bewijst eens te meer dat die man totaal geen affiniteit met het voetbalspelletje heeft.
“Het was geweldig hier mee te doen, oude vrienden weer te zien, maar ik vond ook de reacties van de supporters geweldig! Vandaag heb je echt kunnen zien dat FC Twente de beste fans ter wereld heeft.” (Rahim Ouedragao)
Billy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12-01-2009, 23:57   #7
Ties
Registered User
Ties's Avatar

Stadion:307
Citaat:

Dat komt Blaise wel ten goede
Ties is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13-01-2009, 00:08   #8
De Kei
Im- en export Tukker
De Kei's Avatar

Stadion:102
Citaat:

dan was ik wel hockeysupporter geworden
Oud 13-01-2009, 01:38   #9
SANDER_FCT
Fly Twente Fly
SANDER_FCT's Avatar

Stadion:303
Wat ik Scheringa zou willen zeggen; roep je Alkmaarse "supporters" eens op te kappen met die k*tklappers. Maar, dat was vast en zeker ook zo'n wonderbaarlijke "uitvinding" van je!
SANDER_FCT is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13-01-2009, 15:36   #10
wouter1988
Geregistreerde gebruiker
wouter1988's Avatar

'De verwachte oogst van 2009'
13/01/2009 13:15

De vraag der vragen is natuurlijk: wat brengt 2009? De sterren hebben al het nodige onthuld. Lees maar.

Januari Nadat Marc van Hintum heeft verklaard nooit te hebben geweten dat Theo Bos en Edward Sturing niet door één deur kunnen, komt de technisch directeur van Vitesse met een nieuwe ontboezeming. Van Hintum kan zich niet herinneren zelf ooit speler van Vitesse te zijn geweest. Clubarts Leo Heere rept in een eerste diagnose van een totale black-out en schrijft rust voor.

Februari Huub Stevens mist de vrijdagavondwedstrijd tegen SC Heerenveen. De trainer is door de leiding van PSV verplicht naar Regina Coeli in Vught gestuurd om de Spaanse taal te leren en moet van de nonnen voor straf nablijven omdat hij zijn huiswerk niet heeft gemaakt. De zichtbaar opgefleurde Danko Lazovic maakt prompt een hattrick. Edison Méndez verzorgt drie assists.

Maart Het kleinburgerlijk leed bij Feyenoord houdt maar aan. Kevin Hofland, die eerder geblesseerd raakte bij het uitlaten van zijn hond, bezwijkt dit keer als de huisparkiet uitglijdt bij de landing op zijn hoofd en met zijn snaveltje in een oog prikt. Hofland moet twee weken rondlopen met een zwart ooglapje en krijgt de bijnaam Piet Piraat.

April Door een spectaculaire 0-0 bij Ajax verzekert AZ zich van het kampioenschap. Tijdens de huldiging op het podium voor het Waaggebouw schreeuwt Louis van Gaal eerst dat AZ de beste is van Amsterdam, knapt vervolgens bij een karatesprong uit zijn pantalon en crasht bij de landing zodanig dat hij gescheurde enkelbanden oploopt.

Mei Foppe de Haan (foto) en een zichtbaar ontroerde Royston Drenthe verzoenen zich tijdens een ontbijtje met echte boter. De reclamespot kan pas in de avonduren worden opgenomen omdat Drenthe zich een tikje heeft verlaat.

Juni Nieuw-Zeeland, Spanje, de VS, Italië, Egypte, Brazilië en gastland Zuid-Afrika trekken zich terug voor het toernooi om de Confederations Cup nadat in Rustenburg, Bloemfontein en Johannesburg drie WK-officials zijn vermoord. De enig overgebleven deelnemer Irak spreekt meesmuilend van kouwe drukte en wordt uitgeroepen tot winnaar.

Juli In Lanaken in Belgisch Limburg ziet een opzienbarende fusieclub het licht. Racing Lanaken, Roda JC en Fortuna Sittard gaan op in RFC, ofwel Racing Fortuna Combinatie. Maastrichtenaar André Rieu biedt zich spontaan aan als internationaal ambassadeur van de club die gaat spelen in de Belgische competitie.

Augustus Na een abominabele competitiestart is Frans van Seumeren FC Utrecht dermate beu dat hij besluit de club te koop te zetten. De Litouwse bankier Vladimir Romanov, ook al eigenaar van de Schotse club Heart of Midlothian, hapt onmiddellijk toe. De deal wordt gesloten op de K19, de Russische kernonderzeeër die Romanov in 2006 kocht om te spelevaren. Willem van Hanegem constateert als analist van Sport 1 misprijzend dat er bij FC Utrecht ook nooit iets zal veranderen.

September Rafael van der Vaart tilt dermate zwaar aan aanhoudende verhalen in de Spaanse media als zou hij kampen met overgewicht, dat hij besluit een week in de kost te gaan bij Jhonny van Beukering. Na de afvalrace die elke dag door SBS op tv wordt gebracht, is Van der Vaart zeven kilo kwijt en Van Beukering zijn bewustzijn. De spits van NEC blijkt aan acute ondervoeding te lijden.

Oktober De werkloze trainer Willem van Hanegem barst in huilen uit als hij verneemt dat hij zowaar is genomineerd voor een prijs. Het blijkt te gaan om de Loden Leeuw die wordt vergeven door de meest irritante tv-reclame van het jaar.

November De vader van Klaas-Jan Huntelaar verkondigt met een stalen gezicht op AT5 dat hij ook in 2009 geen contact heeft gehad met de ouders van Klaas-Jan Huntelaar.

December Hans Westerhof laat vanuit Mexico weten dat het prima met hem gaat en dat hij de Vitesse-directeuren Marc van Hintum en Paul van der Kraan hun zonden heeft vergeven. Westerhof besluit zijn nieuwjaarsboodschap met de tranentrekker: liever een goed mens dan een goede trainer. Marc van Hintum zegt in een eerste reactie zich niet te kunnen herinneren dat het jaar 2009 heeft plaatsgehad.

Peter Wekking
Oud 13-01-2009, 15:46   #11
Eitje
Hard gekookt
Eitje's Avatar

Citaat:
Origineel gepost door wouter1988
'De verwachte oogst van 2009'
13/01/2009 13:15
blablablablabla

Peter Wekking

Ik las deze een paar dagen geleden al en toen vond ik dat er toch verdacht veel overeenkomsten zijn met de column uit de TCT van vorige week zaterdag... Plagiaat?
Eitje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13-01-2009, 17:19   #12
Kneupke
Heya de Keu!
Kneupke's Avatar

Stadion:106
Spits:

Van Basten: 'Sfeer Arena is het best'

De oefenmeester van Ajax, Marco van Basten, is erg tevreden over het heersende gevoelsklimaat bij Ajax. “Ik vind Ajax helemaal niet killer geworden sinds ik achttien jaar geleden vertrok. Ajax wordt momenteel goed geleid. Dat heeft zijn weerslag op de relatie tussen medewerkers en publiek. Die is heel goed.”

Van Basten durft zelfs verder te gaan: “In de Arena heerst mijns inziens momenteel de beste sfeer van alle stadions in Nederland. Het publiek is heel positief, zelfs als we slecht spelen. Natuurlijk proef je de behoefte om kampioen te worden. Maar ze staan niet stil langs de kant. Ze willen helpen. Dat komt doordat er veel warmte is van alle kanten. En herkenbaarheid. Ajax is nog steeds de uitzondering met 15 van de 24 selectiespelers die uit de jeugdopleiding komen. Het blijft een bijzondere club”, zo zegt hij tegen Sportweek.nl.

--

Oud 13-01-2009, 17:40   #13
kweetniet1974
Registered User

Stadion:26
Citaat:
Origineel gepost door Kneupke
Spits:

De oefenmeester van Ajax, Marco van Basten, is erg tevreden over het heersende gevoelsklimaat bij Ajax. “Ik vind Ajax helemaal niet killer geworden sinds ik achttien jaar geleden vertrok. Ajax wordt momenteel goed geleid. Dat heeft zijn weerslag op de relatie tussen medewerkers en publiek. Die is heel goed.”

Van Basten durft zelfs verder te gaan: “In de Arena heerst mijns inziens momenteel de beste sfeer van alle stadions in Nederland. Het publiek is heel positief, zelfs als we slecht spelen. Natuurlijk proef je de behoefte om kampioen te worden. Maar ze staan niet stil langs de kant. Ze willen helpen. Dat komt doordat er veel warmte is van alle kanten. En herkenbaarheid. Ajax is nog steeds de uitzondering met 15 van de 24 selectiespelers die uit de jeugdopleiding komen. Het blijft een bijzondere club”, zo zegt hij tegen Sportweek.nl.

--

Haha, die idioot spoort niet, wat een mafkees
kweetniet1974 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13-01-2009, 17:47   #14
Fladzes_FCT
Euh mag dat?
Fladzes_FCT's Avatar

Stadion:306
Citaat:
Origineel gepost door kweetniet1974

Maar ja dat hij niet sociaal vaardig is, is al langer bekend dus dat hij zoiets niet kan beoordelen en dus met zo'n uitspraak komt verbaasd me eigenlijk al helemaal niet meer. MvB heeft geen idee wat warmte is .
Nadat De Jong op de rand van het strafschopgebied naar de grond was getrokken, mocht Janssen aanleggen voor een van zijn specialiteiten: de ziedende vrije trap. De neo-international raakte de bal perfect, waardoor Julio Cesar, slechts kon luisteren naar het gesmoorde geluid van zijn ritselende doelnet, waaruit de waterdruppels woest werden weggeslagen.
Fladzes_FCT is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13-01-2009, 17:50   #15
tukkertje
Registered User
tukkertje's Avatar

Citaat:
Origineel gepost door kweetniet1974

zal wel zieltjes moeten scoren in de Arena ofzo.. wat een debiel inderdaad! of zou hij een dubbelganger meesturen naar uitwedstrijden?
Oud 13-01-2009, 17:55   #16
m-twente enschede
Come on Twente
m-twente enschede's Avatar

Stadion:305
hij bedoeld zeker het tegen over gestelde.
Oud 13-01-2009, 17:56   #17
ktcm
Registered User

Gerets heeft met Brandão gewenste spits binnen

Niet Henrik Larsson of Milan Jovanovic, maar Evaeverson Lemos da Silva - kortweg Brandão - wordt de nieuwe spits van Olympique Marseille. De Braziliaan komt over van Shakhtar Donetsk.

De 28-jarige spits speelt al ruim zes seizoen voor de Oekraïense topclub. In 139 duels scoorde hij 65 treffers voor de oranjehemden. Alleen een medische keuring kan de overgang van de Braziliaan naar Zuid-Frankrijk nog dwarsbomen.

Olympique Marseille was naarstig op zoek naar aanvullende versterking nadat aanvaller Mamadou Niang een flinke blessure opliep. Diverse namen werden in verband gebracht met het elftal van Erik Gerets. De keuze viel uiteindelijk op Brandão.

bron: voetbalprimeur
ktcm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13-01-2009, 18:02   #18
niels_FCT
Come on you reds!!

Stadion:104
Citaat:
Onverslaanbaar Rennes doet aanval op heersend Lyon
13/01/2009 12:30

In de jacht op de achtste titel in successie ondervindt Olympique Lyon dit seizoen hevige concurrentie in de Franse Ligue 1. Stade Rennes is de verrassendste belager. Les rouges et noirs zijn al achttien duels ongeslagen en hebben slechts twee punten minder dan koploper Lyon.

Stade Rennes heeft niet zo'n grote naam in het Franse voetbal als bijvoorbeeld Girondins Bordeaux, Olympique Marseille of Paris Saint-Germain, drie andere clubs die dit seizoen meestrijden om het kampioenschap. Toch timmert Rennes de afgelopen jaren aan de weg. Zo eindigde de club in de seizoenen 2004/05 en 2006/07 als vierde in de Ligue 1.

Tijdens de afgelopen jaargang eindigde Rennes onder leiding van Guy Lacombe als zesde, een positie die recht gaf op deelname aan de Intertoto Cup. Via dat toernooi plaatsten de Fransen zich voor de strijd om de UEFA Cup. Het Europese avontuur eindigde echter in de eerste ronde. FC Twente verloor in Stade de la Route-de-Lorient weliswaar met 2-1, maar in Enschede wonnen de Tukkers met 1-0.

Pagis (links) viert een van zijn goals met Olivier Thomert
De Europese uitschakeling van Stade Rennes viel samen met een matige seizoensstart. Na twee duels hadden de rood-zwarten pas één punt verzameld. Daarna volgde de ommekeer. Op de derde speeldag won Rennes thuis met 2-1 van Lille. Het was het begin van een ongeslagen serie, die nu al achttien wedstrijden duurt.

Met 37 punten uit twintig wedstrijden bezet Rennes de derde plaats in de Ligue 1. Opvallend is dat de mannen van Lacombe in die twintig duels slechts 25 keer tot scoren kwamen. De 35-jarige routinier Mickaël Pagis is clubtopscorer met zes goals. Jimmy Briand en Moussa Sow troffen ieder vijf keer doel. De wispelturige Sylvain Wiltord kwam pas zes keer in actie en scoorde nog helemaal niet.

Het succes van Rennes is dan ook voornamelijk gebaseerd op de sterke defensie. Doelman Nicolas Douchez hoefde pas dertien treffers te incasseren. De vaste verdedigers zijn de internationals Rod Fanni (Frankrijk), voormalig SC Heerenveen-speler Petter Hansson (Zweden/foto), Abdou Mangane (Senegal) en Carlos Bocanegra (Verenigde Staten).

Ondanks de goede prestaties zijn ze in Rennes nog niet bezig met het behalen van de eerste landstitel uit de clubhistorie. 'Dit betekent nog niets', weet coach Lacombe. 'Op dit moment gaat het goed en genieten we ervan om gelijke tred te houden met de grote clubs.' Middenvelder Bruno Cheyrou onderschrijft de woorden van zijn trainer. 'We dromen er allemaal van kampioen van Frankrijk te worden, maar de weg is nog lang.'

Wat hebben wij het eigenlijk geweldig gedaan tegen deze ploeg
Oud 13-01-2009, 18:11   #19
tukkerproud
ultras vak-p
tukkerproud's Avatar

Stadion:29
'De verwachte oogst van 2009' ...
September
Rafael van der Vaart tilt dermate zwaar aan aanhoudende verhalen in de Spaanse media als zou hij kampen met overgewicht, dat hij besluit een week in de kost te gaan bij Jhonny van Beukering. Na de afvalrace die elke dag door SBS op tv wordt gebracht, is Van der Vaart zeven kilo kwijt en Van Beukering zijn bewustzijn. De spits van NEC blijkt aan acute ondervoeding te lijden.

www.vi.nl,
Oud 13-01-2009, 18:13   #20
tukkerproud
ultras vak-p
tukkerproud's Avatar

Stadion:29
Citaat:
Spits:

Oeiiii dat wordt Pieter Baan Centrum voor die man
Oud 13-01-2009, 20:44   #21
Regiotap
Registered User

Citaat:
Origineel gepost door Mrkela'76"
Vrouw Krüzen gewond bij overval
Door EDDY VAN DER LEY

ALMELO - Bij een overval op de woning van Hendrie Krüzen, assistent-trainer van Heracles Almelo, is diens echtgenote zaterdagavond gewond geraakt aan hoofd en gezicht.

De vrouw werd, na tegen de grond te zijn gewerkt, diverse keren geschopt en moest in het ziekenhuis worden opgenomen. Op het moment van de overval verbleef Krüzen met Heracles Almelo in Zuid-Spanje.

Aanvankelijk zou de selectie zaterdag terugkeren op eigen bodem, maar door de slechte weersomstandigheden in Nederland werd het trainingskamp met twee dagen verlengd.

De indringers gingen er met een tas vandoor, maar konden later op de avond in Almelo worden aangehouden. Het gaat om een 22-jarige man en zijn 19-jarige vriendin.

Wat het nog erger maakt, is dat die 19-jarige vriendin de dochter is van Hendrie Kruzen.
Regiotap is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13-01-2009, 20:51   #22
Billy
Registered User
Billy's Avatar

Citaat:
Origineel gepost door ktcm
Gerets heeft met Brandão gewenste spits binnen

Niet Henrik Larsson of Milan Jovanovic, maar Evaeverson Lemos da Silva - kortweg Brandão - wordt de nieuwe spits van Olympique Marseille. De Braziliaan komt over van Shakhtar Donetsk.

De brandende vraag is nu.... heeft deze knakker inmiddels al in de UEFA-cup gespeeld en mag hij dan niet meedoen tegen ons ?
“Het was geweldig hier mee te doen, oude vrienden weer te zien, maar ik vond ook de reacties van de supporters geweldig! Vandaag heb je echt kunnen zien dat FC Twente de beste fans ter wereld heeft.” (Rahim Ouedragao)
Oud 13-01-2009, 20:52   #23
Arjan
.
Arjan's Avatar

Citaat:
Origineel gepost door Billy
De brandende vraag is nu.... heeft deze knakker inmiddels al in de UEFA-cup gespeeld en mag hij dan niet meedoen tegen ons ?

Hij speelt nu in een andere competitie dan de club waar hij europees voor heeft gespeeld, dus mag hij meedoen mits OM hem inschrijft.
Arjan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13-01-2009, 20:58   #24
wouter1988
Geregistreerde gebruiker
wouter1988's Avatar

Tevens heeft hij in de CL gespeeld en niet in de uefa cup
Oud 13-01-2009, 21:01   #25
Kneupke
Heya de Keu!
Kneupke's Avatar

Stadion:106
Onderzoek naar Real Madrid preses

Real Madrid laat onderzoeken of voorzitter Ramon Calderon tijdens de laatste, onrustige algemene vergadering de stemming over het financieel jaarverslag heeft gemanipuleerd. In de Spaanse media zijn berichten verschenen dat Calderon bij de vergadering in december een grote groep niet stemgerechtigde vertrouwelingen zou hebben binnengelaten om zijn financiële beleid goedgekeurd te krijgen. Sportkrant Marca beriep zich op anonieme bronnen, die volgens de krant zeer betrouwbaar zijn.

De begroting van iets meer dan 400 miljoen euro voor 2009 werd met 564 stemmen voor en 517 tegen aangenomen. Daarbij onthielden 32 leden zich van stemming. Het financieel jaarverslag over 2008 werd met een nog kleinere marge aangenomen. Calderon kreeg daarbij van het gros van de leden scheldwoorden naar zijn hoofd geslingerd omdat de club het momenteel zo slecht doet. Real Madrid staat op twaalf punten van aartsrivaal Barcelona. ,,We stellen een onderzoek in naar de gebeurtenissen'', gaf Luis Barcena van de directie dinsdag aan. ,,Dat is een historisch besluit. Nooit eerder hebben we de uitslag van een ledenvergadering onderzocht.''
Oud 13-01-2009, 21:49   #26
Marcos #14
Ultras Vak-P
Marcos #14's Avatar

Stadion:P
Citaat:
Spits:

--

Hahaha, nu al grap van het jaar 2009
Marcos #14 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13-01-2009, 22:40   #27
tukker202
Bedrijfsgek

Stadion:303
Citaat:
Origineel gepost door Regiotap
Wat het nog erger maakt, is dat die 19-jarige vriendin de dochter is van Hendrie Kruzen.

Ik had begrepen dat het de dochter van zijn vrouw is en dat ze dus geen product uit zijn eigen zak is. Desondanks blijkt maar weer dat je het van je eigen kinderen maar moet hebben.
Oud 13-01-2009, 22:58   #28
Billy
Registered User
Billy's Avatar

Tja... LAP-ers hé !
Oud 13-01-2009, 23:07   #29
Joey
Registered User

Ik moest eind afgelopen seizoen tegen een elftal van LAP spelen op een zondagochtend. Een keer raden wie er langs de kant stond te kijken met badslippers aan...
Joey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14-01-2009, 00:07   #30
FCTWENGELO
KEUKENKAMPIOEN
FCTWENGELO's Avatar

Pieter van den Hoogenband ?
FCTWENGELO is offline   Met citaat antwoorden
Gesloten Onderwerp

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong

Soortgelijke onderwerpen
Onderwerp Auteur Forum Reacties Laatste Post
Chattopic passie1985 Stamtafel | Chit-chat 1680 08-08-2011 18:37
Leuke (en minder leuke) tussenstanden - deel 2 Ultras GE Voetbal Nationaal | Internationaal 13986 06-06-2010 14:25
De rest van het voetbalnieuws Erwin Voetbal Nationaal | Internationaal 4342 12-01-2009 11:44
De Grolsch Veste - deel 2 Basco Bestuur | Beleid 5551 11-01-2009 17:31
Middenvelders (Centraal topic) Erwin Geruchten | Roddels 2332 04-06-2008 10:01