Terug naar de website
Ga Terug   FC Twente Online > Overig > Voetbal Nationaal | Internationaal
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Post's van vandaag Markeer Forums als Gelezen
Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
Oud 19-05-2011, 20:52   #1
Krc-fan
Registered User

Tactiek:Geen
Toto:-
Bedankt, Forza FCT!
Bedankt, Poldertukker!

Het feestje is voorbij. De realiteit begint.
De transfercarrousel, die al begonnen was in december, is niet meer te stoppen. Waar er toen nog gesproken werd over Standard Luik, Anderlecht, Ajax, Psv en Twente spraken we gisteren over Bayern München, Schalke 04, Manchester United, Manchester City. Ondertussen achterhaald. Het nieuws vandaag in Limburg, is het officiële bod van Chelsea op Thibaut Courtois. Als Genk en Thibaut op het aanbod van Chelsea zouden ingaan, is de kans groot dat hij nog een jaar bij ons blijft.

Zoals ik al schreef in mijn eerste post, heeft Racing Genk een samenwerkingsakkoord met Liverpool. Een zelfde scenario voor Kevin is best mogelijk. Ik ben er nu nog meer van overtuigd, dat zij vooraan op de eerste rij zitten. We huren trouwens momenteel ook een speler van hun. De gesprekken met Liverpool zullen snel volgen.

Ik denk niet dat er een 'tussenstop' bij een andere club komt. Zowel Thibaut als Kevin, kunnen de stap naar een grote club aan. Hun groeipotentieel is enorm snel. Daarbij tonen ze alle twee volwassenheid in hun verantwoordelijkheid. En worden ze schitterend gesteund door hun ouders en families.

Onze buurjongens. Het is inderdaad meer dan een sprookje. Samen met Jelle, Marvin, David, ... onze jeugd. Ondertussen 5, 6, 7, 8 jaar bij onze club. Onwaarschijnlijk! Wie had dat gedacht? Ik zie ze nog lopen en plots zijn ze kampioen. Maar toch ook niet plots. We zagen ze groeien. En eigenlijk is er ook niets veranderd. Ook vandaag liepen ze in Genk. In één of andere winkel.
Slenterend. Genietend. Onze buurjongens.

Ze hebben een Genk-hart! Daarom denk ik dat ze nog even blijven.

En, we zouden het niet erg vinden. We gunnen het ze. Moeilijker zou ik het vinden als onze trainer zou vertrekken. Voor de evolutie van onze club hebben we hem nodig. We bestaan tenslotte nog maar 23 jaar, en moeten/mogen nog veel leren. Laat ons maar rustig verder doen.

Maar ik weet, beste Twente-supporters. Voetbal is relatief. Op een dag vertrekken ze. Net zoals bij jullie. Net zoals bij Anderlecht. Net zoals bij Ajax. Daarom focus ik mij ook niet op spelers. Maar draag ik een clubhart. Een blauw-wit. De kleuren van een familieclub. Een club zoals jullie club. Een club zoals FC Twente. En ik herhaal. Niet gemaakt. Niet gekocht. Maar ontstaan uit respect en waarden!
Krc-fan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19-05-2011, 21:29   #2
MarinoFCT
Registered User
MarinoFCT's Avatar

Citaat:
Origineel gepost door Krc-fan

Maar ik weet, beste Twente-supporters. Voetbal is relatief. Op een dag vertrekken ze. Net zoals bij jullie. Net zoals bij Anderlecht. Net zoals bij Ajax. Daarom focus ik mij ook niet op spelers. Maar draag ik een clubhart. Een blauw-wit. De kleuren van een familieclub. Een club zoals jullie club. Een club zoals FC Twente. En ik herhaal. Niet gemaakt. Niet gekocht. Maar ontstaan uit respect en waarden!

....
MarinoFCT is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19-05-2011, 22:27   #3
eddy35
Registered User

Nog gefeliciteerd KRC-fan. Ik zie dat jullie in Genk nog steeds kunnen feesten !

Kijk ff naar privebericht !!
eddy35 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19-05-2011, 22:33   #4
asjbakkie
ontringt
asjbakkie's Avatar

Stadion:snik
Tering wat mooi!
Wie heeft hier een topic van gemaakt? Geloof namelijk niet dat het KRC was!
Erwin?
Oud 20-05-2011, 02:04   #5
Krc-fan
Registered User

Bij deze, van harte welkom in 'the Danish Pub', Eddy35!
Herinneringen ophalen.

Deze was mooi. Anders mooi. Niet verwacht.
Meer emotie.
Anders, dan mijn mooiste. Onze eerste beker!
Anders, dan de spectaculairste. Onze overwinning in Dortmund!
Alles op tien minuten. Het zal toch niet waar zijn, en dan de ontlading.
Het ligt zeer kort bij elkaar. Een filterdunne grens.

http://www.sporza.be/cm/sporza/vide...15003/1.1026279

(Racing Genk - Standard in slow motion)

ps. ik verneem net dat er maandag een persconfrentie is. Dan zullen we meer weten.
Oud 20-05-2011, 08:18   #6
Twentet
Registered User
Twentet's Avatar

Citaat:

En dan staan rellen op je kampioensfeestje? Je eigen stad slopen? Sorry hoor, maar dat zie ik in Amsterdam ook gebeuren. Welke waarden, welke normen? Zo trots dat je maar gaat lopen rellen.... Sorry, je zult vast een prima kerel zijn, maar dit soort opmerkingen met wat er in Genk is gebeurd, vind ik echt ongepast.

Besides: Gefeliciteerd met jullie kampioenschap.

Laatst aangepast door Twentet : 20-05-2011 om 08:21.
Twentet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20-05-2011, 08:50   #7
Forza FCT
YNWA

Citaat:
Bedankt, Forza FCT!
Bedankt, Poldertukker!

De transfercarrousel, die al begonnen was in december, is niet meer te stoppen. Waar er toen nog gesproken werd over Standard Luik, Anderlecht, Ajax, Psv en Twente spraken we gisteren over Bayern München, Schalke 04, Manchester United, Manchester City. Ondertussen achterhaald. Het nieuws vandaag in Limburg, is het officiële bod van Chelsea op Thibaut Courtois. Als Genk en Thibaut op het aanbod van Chelsea zouden ingaan, is de kans groot dat hij nog een jaar bij ons blijft.

Zoals ik al schreef in mijn eerste post, heeft Racing Genk een samenwerkingsakkoord met Liverpool. Een zelfde scenario voor Kevin is best mogelijk. Ik ben er nu nog meer van overtuigd, dat zij vooraan op de eerste rij zitten. We huren trouwens momenteel ook een speler van hun. De gesprekken met Liverpool zullen snel volgen.

Ik denk niet dat er een 'tussenstop' bij een andere club komt. Zowel Thibaut als Kevin, kunnen de stap naar een grote club aan. Hun groeipotentieel is enorm snel. Daarbij tonen ze alle twee volwassenheid in hun verantwoordelijkheid. En worden ze schitterend gesteund door hun ouders en families.

Onze buurjongens. Het is inderdaad meer dan een sprookje. Samen met Jelle, Marvin, David, ... onze jeugd. Ondertussen 5, 6, 7, 8 jaar bij onze club. Onwaarschijnlijk! Wie had dat gedacht? Ik zie ze nog lopen en plots zijn ze kampioen. Maar toch ook niet plots. We zagen ze groeien. En eigenlijk is er ook niets veranderd. Ook vandaag liepen ze in Genk. In één of andere winkel.

En, we zouden het niet erg vinden. We gunnen het ze. Moeilijker zou ik het vinden als onze trainer zou vertrekken. Voor de evolutie van onze club hebben we hem nodig. We bestaan tenslotte nog maar 23 jaar, en moeten/mogen nog veel leren. Laat ons maar rustig verder doen.

Mooi gesproken en het zal lastig worden de komende tijd maar dat denkt men bij ons ook al een aantal jaren met al die vertrekkende dragende spelers. Rustig blijven en goed anticiperen dat is het beleid wat gevoerd dient te worden maar dat gaat zo te zien bij jullie wel goed.
Mochten er spelers gaan dan komen er nieuwe en ook die zullen je doen verrassen (zie bij ons Chadli: persoonlijk vond ik het al een goede voetballer maar de ontwikkeling die hij doormaakt is super, en ook bij ons zal men zich afvragen of hij te houden is) En ook dan..... komt er weer een nieuwe.

Keep the faith en succes en nogmaals proficiat met de titel.
Forza FCT is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20-05-2011, 10:00   #8
Krc-fan
Registered User

Inderdaad Twentet, een fenomeen dat ook wij blijkbaar niet konden voorkomen.
Jammer. Het hoort niet bij ons. En het was inderdaad een domper.

Vijfentwintig duizend in het stadion. Honderden buiten het stadion. Duizenden in de stad. En twintig anderen. Met een andere reden aanwezig.

Blijkt ook, dat de vier aanzetters niet uit Genk komen. Zelfs niet uit de buurt. En de zestien anderen, snotneuzen waarvan je denkt, hoe is het in godsnaam mogelijk.
Bleek ook dat dit niets met voetbal te maken had. Eerder met politiek en religie, in de meest enge betekenis.

Dit had niets met ons kampioenfeest te maken. Onze stad werd ook niet gesloopt. Een rond punt of pleintje. Een verkeersbord. Een nadar. Een winkelruit. En de ruit van een wagen. Twintig minuutjes, een halfuurtje. Maar twintig minuutjes, een half uurtje teveel. Jammer. Maar hoe hou je dit tegen, Twentet? Het beeld van onze huidige maatschappij. Chaos? Gelukkig waren er op dat moment, duizenden en duizenden feestvierders in het stadion, in de stad, thuis die er niets van gemerkt hebben.

En dan is er natuurlijk de media. Er zijn journalisten die dit minimaliseren, en er zijn er die dit uitvergroten. Sensatie verkoopt ook. Helaas.
Oud 20-05-2011, 10:49   #9
Mulderini
Registered User

Stadion:104
Citaat:
Bedankt, Forza FCT! Maar draag ik een clubhart. Een blauw-wit. De kleuren van een familieclub. Een club zoals jullie club. Een club zoals FC Twente. En ik herhaal. Niet gemaakt. Niet gekocht. Maar ontstaan uit respect en waarden!

Ik heb genoten in jullie stadion van de gemoedelijke sfeer en het feest op het veld na afloop. Gefeliciteerd...en wie weet komen we elkaar in de voorrondes CL nog tegen!
Oud 20-05-2011, 11:34   #10
Krc-fan
Registered User

Mijn dank trouwens, voor jouw felicitatie, Twentet!
Het zijn deze dingen die ik beschouw als een fundament van respect en waarden!

Ook jij, Mulderini! Fijn dat je er was!

Terug naar de realiteit.
Mag dit terug naar 'geruchten en roddels', aub.
De bedoeling van dit schrijven, kwam uit de vraag van vele Twente-supporters inzake een eventuele transfer van Kevin de Bruyne en Thibaut Coutois naar FC-Twente.
Alvast mijn dank.
Zoals ik al schreef, weten we maandag meer.
Natuurlijk zijn jullie tips voor Racing Genk, ook van harte welkom.
Oud 20-05-2011, 11:47   #11
tukkeRoel
-
tukkeRoel's Avatar

Stadion:312
Gefeliciteerd met het kampioenschap maar Standaard hoorde dit natuurlijk te winnen. Mavinga had duidelijk rood moeten hebben en dan was het een gelopen race.
tukkeRoel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20-05-2011, 12:32   #12
boon
Registered User

Citaat:
Bedankt, Forza FCT!
Bedankt, Poldertukker!

Gefeliciteerd en respect. Mooi dat clubliefde nog steeds betstaat, mooi dat er clubs bestaan met een gezonde basis namelijk het spelletje zelf en de supporter. Het ga jullie goed.... enjoy today and be suprised tomorrow!

Een bloedrood blauw hart... omdat het kan!
Oud 20-05-2011, 12:39   #13
Twentet
Registered User
Twentet's Avatar

Citaat:
Inderdaad Twentet, een fenomeen dat ook wij blijkbaar niet konden voorkomen.
Jammer. Het hoort niet bij ons. En het was inderdaad een domper.

Vijfentwintig duizend in het stadion. Honderden buiten het stadion. Duizenden in de stad. En twintig anderen. Met een andere reden aanwezig.

Blijkt ook, dat de vier aanzetters niet uit Genk komen. Zelfs niet uit de buurt. En de zestien anderen, snotneuzen waarvan je denkt, hoe is het in godsnaam mogelijk.
Bleek ook dat dit niets met voetbal te maken had. Eerder met politiek en religie, in de meest enge betekenis.

Dit had niets met ons kampioenfeest te maken. Onze stad werd ook niet gesloopt. Een rond punt of pleintje. Een verkeersbord. Een nadar. Een winkelruit. En de ruit van een wagen. Twintig minuutjes, een halfuurtje. Maar twintig minuutjes, een half uurtje teveel. Jammer. Maar hoe hou je dit tegen, Twentet? Het beeld van onze huidige maatschappij. Chaos? Gelukkig waren er op dat moment, duizenden en duizenden feestvierders in het stadion, in de stad, thuis die er niets van gemerkt hebben.

En dan is er natuurlijk de media. Er zijn journalisten die dit minimaliseren, en er zijn er die dit uitvergroten. Sensatie verkoopt ook. Helaas.

Ik zeg ook niet dat je het tegen houdt, maar je hebt het over respect en waarden. Het is lullig dat die jongens niet uit de buurt komen of what so ever, maar het is inderdaad wel een domper op zo'n mooi feest.

Het is ook raar dat het niet op een normale manier kan tegenwoordig. Wij kloppen onszelf continu op de borst om te laten zien hoe goed wij wel niet zijn dat het hier zonder rellen kan. Maar is dat normaal gedrag dan? Nee, normaal zou zijn dat er niets gebeurd en dat het vervolgens normaal wordt bevonden.

Verder ken ik jullie club niet echt goed. Sowieso ben ik weinig ingelicht over het Belgisch voetbal. Maar de gene met de meeste punten is verdiend kampioen, vandaar mijn felicitaties.

Laatst aangepast door Twentet : 20-05-2011 om 12:42.
Twentet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21-05-2011, 01:25   #14
Krc-fan
Registered User

'We kloppen onszelf continu op de borst om te laten zien hoe goed wij wel niet zijn dat het het hier zonder rellen kan. Maar is dat normaal gedrag? Nee, normaal zou zijn dat er niets gebeurd en dat het vervolgens normaal wordt bevonden.'
Een krachtige visie, Twentet. Zo is het.

Het feit dat je een onbekende supporter van een voor jou niet bekende ploeg feliciteert, respecteer ik en draagt mijn waardering. Een basisfundament.

Zo respecteer ik ook het schrijven van Bertjedevries op de homepage. Clubliefde. Ik 'herken' zijn gevoel. We hebben dit in Genk ook al te veel en te vaak meegemaakt. De wet van het geld? Clubs met macht. Spelers die weggekocht werden, niet alleen om zich zelf te versterken maar tegelijkertijd om ons ook te verzwakken.

Ik heb ook respect voor jullie voorzitter. Zoals ik al schreef in mijn eerste post over Kevin, heb ik de man een aantal jaren geleden gehoord op Studio Voetbal. Knappe visie met een zeer snel resultaat. Ik zou hem graag eens willen ontmoeten.

Iets over Racing Genk. Kort.
Ontstaan in 1988. Drie titels, drie bekers. 22000 à 24000 toeschouwers, waaronder veel Nederlandse supporters. Genk ligt op een 25 kilometer van Maastricht. Heel wat MVV-supporters komen naar Genk kijken en omgekeerd. We hebben een zeer goede jeugdopleiding, maar verliezen nog vaak talenten aan PSV. Bekende Nederlandse voetballers zijn Theo Janssen en Orlando Engelaar. In 2002 werd Genk voor de tweede maal kampioen onder Sef Vergoossen. Hulptrainer toen was o.a. Jos Daerden. Ons mooiste Europees resultaat . De 1-2 overwinning in Dortmund, waardoor de uitschakeling van Dortmund. Dortmund, toen onder leiding van Bert van Marwijk. Ons dieptepunt. De 6-0 in Bernabéu. Onze populairste spelers. Branko Strupar en Wesley Sonck (later Ajax). Onze beste speler. Waarschijnlijk Steven Defour,maar ik verkies Didier Zokora. Onze huidige beste talenten. Kevin de Bruyne en Thibaut Courtois.

Omwille van de vragen van enkele Twente-supporters over deze twee, ben ik dit schrijven begonnen. En graag wil ik jullie blijven informeren.

Ondertussen dank ik ook tukkeRoel en boon voor hun reacties en felicitaties. Knappe tekst, boon. Herkenning nietwaar!

Alvast voor iedereen een fijn weekend!
Oud 22-05-2011, 14:03   #15
Krc-fan
Registered User

In Brussel werd net Thibaut Courtois, doelman van het jaar.
Frank Vercauteren, trainer van het jaar.

Oud 22-05-2011, 14:36   #16
Jordan
Registered User

Kijk aan, jullie seizoen wordt almaar mooier.
Jordan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22-05-2011, 15:03   #17
TheSweet
Druiventeler
TheSweet's Avatar

Stadion:28
Citaat:
In Brussel werd net Thibaut Courtois, doelman van het jaar.
Frank Vercauteren, trainer van het jaar.

Nog gefeliciteerd met jullie kampioenschap . Bij jullie ook nog steeds iedereen dronken?
Oud 23-05-2011, 09:32   #18
Krc-fan
Registered User

Thanks Jordan en TheSweet!

Niet dronken; maar tranen bij het opnieuw bekijken van de beelden.

Oud 23-05-2011, 11:07   #19
Jordan
Registered User

Tis ook een patat van een seizoen nie?
Jordan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24-05-2011, 00:25   #20
Krc-fan
Registered User

Ik las vandaag in de 'Sport/Voetbalmagazine (jaargang 11, nr.20):

Rc Genk. Wonderlijk kampioen (p.12)

... Voor transfers had Genk in de gegeven omstandigheden geen geld. Had het gewild, had het in augustus Kevin De Bruyne aan Fc Twente verkocht en vijf miljoen euro op de bankrekening bijgeschreven. Het had dan zelf de markt op gekund, maar De Bruyne verkopen was geen optie.
... (door Jan Hauspie)

Er zijn dus blijkbaar in augustus toch wel contacten geweest.

Oud 24-05-2011, 00:44   #21
Joep Meloen
Registered Abuser
Joep Meloen's Avatar

Stadion:hoi
Ja dat is niets nieuws, dat is hier zeer uitgebreid besproken.
Joep Meloen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24-05-2011, 00:54   #22
Krc-fan
Registered User

Klopt, Joep Meloen.

Blijkbaar toch geen geruchten of roddels.
Maar concreet.
En ook geen drie, maar vijf miljoen.

Oud 26-05-2011, 00:09   #23
Krc-fan
Registered User

Na de persconfrentie.

Volgens Dirk Degraen is er vanuit Engeland een concreet bod op twee spelers. Ook uit Italië. Eveneens voor twee spelers en het zijn niet dezelfden. Vier spelers die op een verlanglijstje staan. 'Als je wint, heb je vrienden'!

Namen zijn niet bekend. Ook over Nederlandse clubs werd er niet gesproken.

Belangrijker voor ons, is dat de lijn van 'eigen jeugd' wordt doorgetrokken. Er zijn nog beloftevolle jongeren op komst. Vanaf volgend seizoen trainen zij met de A-kern mee. Ik kijk alvast uit naar de eerste training. Een beetje een fan-dag. Zeer veel volk. Ontspannen sfeertje. Gelukkig! Gelukkig, zal de sfeer dit jaar anders zijn, dan de afgelopen drie seizoenen. Eentje zonder vragen. Nu kunnen we verder bouwen.

Het beleid van Racing Genk zit deze week ook aan tafel met de mensen van Liverpool. Er zouden een vijftal spelers in aanmerking komen om aan ons uitgeleend te worden.

Voor de rest is het koffiedik kijken en het begin van de komkommertijd.

Vijf jongens (onze kapitein David Hubert, Kevin De Bruyne, Thibaut Courtois, Jelle Vossen en Marvin Ogunjimi) werden geselecteerd voor de nationale ploeg tegen de Turken. Ik ben benieuwd. Ik verwacht een geladen duel. Tegelijkertijd voor hun een eerste echte Europese test.

Momenteel in Genk; geen geruchten, geen roddels.
Rust en vakantie.

Oud 27-05-2011, 23:46   #24
Krc-fan
Registered User

cfr. post 1412 geschreven door Hogelander onder geruchten/roddels - Kevin De Bruyne.

Inderdaad Hogelander. De tijden zijn veranderd. Racing Genk wil zijn ploeg samenhouden. Het beleid is begonnen met Thibaut Courtois!

'Courtois mag niet weg, dat hebben we aan zijn vader gezegd. We willen zijn contract openbreken, om hem te belonen voor zijn knappe prestaties', vertelt directeur Dirk Degraen in Het belang van Limburg.

Vader Courtois: 'Mijn zoon is nog jong en moet in de eerste plaats spelen. Dat kan bij Genk, dat de ploeg nog wil versterken en volgend seizoen ook Europees speelt. Genk heeft een mooi sportief project. Thibaut is hier content.'

Schitterend. Nu Kevin!

Racing Genk schoot als een feniks omhoog. Beker in 1998. Landskampioen in 1999. Opnieuw de beker in 2000. Een tweede maal landskampioen in 2002. Europees spelen we tegen Duisburg (toenmalig bekerwinnaar in een toch sterke Duitse competitie). 1-1 en 5-0. Tegen Mallorca, de latere finalist spelen we 1-1 en 0-0. Ons hoogtepunt in de poules van de Champions League. Nadat we Sparta Praag uitschakelen. De evenknie van AEK Athene en AS Roma. De 1-1 thuis tegen Real Madrid.

Onze vreugde kon niet op. Natuurlijk verwacht je dan als supporter een verdere gelijkwaardige evolutie. Aan doemdenken doen we niet.

We hebben eventjes moeten wachten. Eventjes, als tijd relatief is. Ook jullie laatste zeven jaar waren onwaarschijnlijk. Wij vielen ietwat stil. Jullie groeiden. Toch, dat stil vallen kan ik gemakkelijk nuanceren en relativeren. Het hoort bij de groei van een jonge club. Een jonge provincieclub. Racing Genk is geen staatsclub. Aan de top komen was indrukwekkend. Bevestigen is moeilijker.

Er is 'in tijd' altijd een golfbeweging. Na de succesjaren komen de mindere. Ook bij Standard Luik, Anderlecht, Ajax, Psv. Zelfs bij Real Madrid of Chelsea. Daarna komen weer de sterke. De vette. Ik hoop dat die van ons, na een mindere periode, terug gestart zijn. Ik hoop dat FC Twente er midden in zit. We gaan nog groeien, hoor! Zowel Racing Genk als FC Twente! Ons plafond is nog niet bereikt. Dat van Genk niet. Dat van Twente ook niet. Toch?

Net als bij jullie was er ooit sprake van een grote drie. Dat is voorbij. We zijn er nog niet, maar we doen wel al mee! Inderdaad Wolfhound32 (post 4632, geruchten/roddels - aanvallers (centraal topic)). 'Met een goed en verstandig beleid'.

cfr. post 4625, geschreven door Billy onder geruchten/roddels - aanvallers (centraal topic).
Billy schrijft in zijn citaat; Joop Musterman: 'Een club als Ajax kan maar niet wennen aan de nieuwe realiteit van FC Twente. Wij zijn volwaardige handelspartners geworden, laten ons door niemand meer afscheppen met een fooi.' Dat is ook onze visie, Billy. Het is ook in België nog even wennen. Ook bij ons houden Anderlecht, Standard Luik en Club Brugge nu rekening met Racing Genk.

Er zijn dus volgens mij geen verschilpunten tussen Racing Genk en FC Twente. Enkel raakpunten. Herkenbare raakpunten. Onder andere deze. Beiden op weg naar een schitterende toekomst!

Kan je de Belgische competitie momenteel vergelijken met de Nederlandse. Ik weet het niet. Een andere spelstijl. Er kwamen in het verleden wel al zeer talentrijke spelers uit jullie competitie. En ook de toekomst beloofd. Een schitterend jeugdbeleid, terwijl ze bij ons meer heil zagen in een buitenlands beleid. Eentje met een grote 'onvoldoende'. En spelvreugde. jullie hebben spelvreugde. Dat soort van energie, wat Racing Genk nu ook heeft en de kracht is achter het kampioenschap. We doen in onze competitie nu wel een inhaalbeweging. Europa heeft dat ontdekt, wat niet altijd een voordeel is, uiteraard. In Nederland heeft men meer financieel geëxperimenteerd. Of dat uiteindelijk geloond heeft, zouden we moeten vragen aan AZ, Feyenoord en Psv. En Ajax voor dat ze alsnog onverwachts kampioen werden. En wat als ...

Over Oranje valt niet te discussiëren. Dat is top. En jullie hebben ons vorig jaar geïnspireerd. We hebben het gezien. We hebben het geleerd. Alles kan! We komen eraan.

Voor Rik1982 (post 4218, geruchten/roddels - aanvallers (centraal topic)).
Over ons stadion. Dit jaar wordt ons stadion niet vergroot. Maar de mogelijkheden zijn er. Voorzien in de bouw. Ook de plannen zijn er. Ofwel komt er een derde ring (voorzien, als we het WK mochten organiseren, helaas). Ofwel wordt er in de diepte gewerkt. Het is nog mogelijk om het plein te verlagen. We wachten af. Realisme in tijd, weet je wel!

Oud 29-05-2011, 09:49   #25
Krc-fan
Registered User

Racing Genk verwelkomt de Nederlands jeugdinternationaal, Sandy Walsh.
Wie is Sandy Walsh?

Oud 29-05-2011, 10:06   #26
Guess@Who
Registered User
Guess@Who's Avatar

Stadion:311
Een simpel google opdracht biedt duidelijkheid.

Speelde al in Belgie. Bij mij totaal onbekend.

http://www.voetbal-talenten.nl/Sand...7-28227-14.html
Guess@Who is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 29-05-2011, 10:16   #27
Krc-fan
Registered User

Klopt, Guess@Who, maar beperkt.
Ik hoop op wat reacties van supporters die het jeugdvoetbal (Oranje) volgen.

Oud 29-05-2011, 10:23   #28
Rik1982
Registered User

Ga je hier denk ik niet krijgen. Een enkeling kijkt hier nog wel eens naar wedstrijden op Eurosport, maar dat begint bij u-17.
Rik1982 is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 03-06-2011, 23:39   #29
Krc-fan
Registered User

Onze Marvin scoort tegen de Turken.
Maar helaas, niet genoeg vandaag. Jammer.

Laatst aangepast door Krc-fan : 03-06-2011 om 23:46.
Oud 13-06-2011, 10:14   #30
Krc-fan
Registered User

Ondertussen ...;

Is voetbal nog simpel?

Koen Casteels is bij Racing Genk een volgend talent. Ik lees in 'Het Belang van Limburg' (11 juni 2011) dat het Duitse Hoffenheim een officieel bod heeft uitgebracht voor onze reservedoelman. Nu al!

Ik lees in datzelfde 'Belang van Limburg', dat het Nederlandse Value8 een overnamebod doet voor Standard Luik. Wel of niet in opdracht van Abramovich, de grote baas achter Chelsea. 'De Russische miljardair is dus op zoek naar een speeltje voor zijn zoon. Standard is met zijn succesrijke academie trouwens een ideale sattelietclub voor Chelsea.' (het BVL (stjo))

Ik lees op dit forum dat Nederlandse clubs in België, nog koopjes kunnen doen.
Is dat dan daadwerkelijk nog zo?
Kunnen Nederlandse clubs in België nog koopjes doen?
En over welke spelers gaat het dan?
Vijf miljoen, zeven miljoen, tien miljoen?
Betaalbaar of niet?
Koopjes?

Gegeerde Belgen die naar Nederland trekken.
Wie dan?
Waren Sébastien Pocognoli en Bjorn Vleminckx de laatste?

Poco vertrok bij Racing Genk. Ambitieus omdat een succestrainer (Louis van Gaal) hem wou. Met tranen in de ogen, nam hij afscheid. Om een goed jaar later terug te keren naar onze grootste concurrent.

Bjorn Vleminckx wist, dat hij na het verliezen van de beker tegen ons, KV-Mechelen moest verlaten. Het liefst naar Club Brugge. Maar dat kon niet. Dit zouden de KV-supporters nooit aanvaard hebben. Vleminckx heeft (had) een KV-hart en zou zo'n transfer nooit kunnen verantwoorden. Een jaar later gaat hij naar Club Brugge. Iedereen content. Geen heisa. Vreemd.

Beide keren, was de korte tussenstap in Nederland. En inderdaad met succes. Pocognoli werd kampioen met AZ. Vleminckx werd topschutter. Loopbaanplanning. Toeval of doordacht?

Wat was nu de reden dat zij voor Nederland kozen?
Waarom kiezen gegeerde Belgen voor Nederland?
Is het voor de spelstijl? Voor het aanvallend karakter?
Voor de spelvreugde?
Geld? Ambitie?
Ambitie naar wat?
Opleiding? Groei? Zeker!
Chadli, Mertens breken door.
Vertonghen, Alderweireld inspireren.
Of is voetbal echt simpel?
En gaat het over grenzen heen, en liefst naar waar men dezelfde taal spreekt.
Of gaat een voetballer gewoon naar de ploeg die hem op dat moment het meest nodig heeft?
Volgt een voetballer zijn hart, of maakt het hem niets uit? Clubspelers?
Zijn er nog 'bruggenbouwers', tussen clubs en supporters?

Zijn er, gegeerde Belgen die voor Nederland kiezen?
Groeien onze competities, met Europa mee? Of blijven wij achter?
Worden wij de B-elftallen van Manchester United, Liverpool, Chelsea, Barcelona en Real Madrid?
Worden wij afhankelijk van spelers, bij hun op overschot?
Was dan de Champions League uiteindelijk een zegen?

Geruchten en roddels.
Chelsea wenst Romelu Lukaku (Anderlecht) en Kevin De Bruyne. Chelsea zou 20 miljoen bieden voor Lukaku en 10 miljoen voor Kevin. Geen discussie over 20 miljoen. Geen discussie over 10 miljoen. Maar waar zit het verschil? Waarom kost iemand 10 miljoen meer of minder? Hoe wordt dat bepaald? Wie bepaald dat? Wordt dat emotioneel bepaald? Is dat gevoelsmatig? Bestaat hiervoor een folder met prijslijst? Mag een miljoen meer of minder ook? Is deze prijsbepaling op goed geluk? Zo maar met de natte vinger? Is het dan nog realistisch? Of wordt het ooit chaotisch?

Ik lees dat Feyenoord een injectie krijgt van 30 tot 40 miljoen. Is dat uit vriendschap? Doen mensen dat zo maar? Of zit daar iets aan vast? Moet dat geld ooit terug? En wat als ...? PSV krijgt gemeenschapsgeld. Kan dat zo maar? En andere clubs dan?
Heeft Ajax, PSV en Feyenoord het dan echt financieel moeilijk? Ondenkbaar. Bijna niet te geloven. Met al die successen. En al die supporters. Met dure abonnementen. Waar loopt het dan fout?
Succes gekocht, of is voetbal te koop?
Kan je succes nog kopen?
Kan je voetbal kopen?
Kan je het spelletje kopen?
En wordt het dan ook voor ons uiteindelijk duurder?

Wordt voetbal straks een luxeprodukt?
Voor ons onbetaalbaar.
Enkel voor bedrijven en elite.
Geen plaats voor families.
Kunnen we in de toekomst nog wel aan een plaats geraken?
Of gaan zitjes weggeschonken worden?
Aan bekende personen.
Wordt een voetbalstadion een politieke-, business-, showbizz-ontmoetingsplek of iets dergelijks?

Vreemd toch?
Wat een evolutie de laatste jaren!
Clubs die na honderd jaar ophouden te bestaan. Die clubs die wereldoorlogen overwonnen hebben. En problemen hebben met de huidige tijd.
Clubs die te koop staan.
Als een club verkocht wordt, is dat dan inclusief ziel en identiteit?

Mijn eerste voetbalbeleving.
Bij Thor Waterschei.
Samen met mijn vader, broer, grootvader en oom.
Simpel. Een uitstapje. Geen vragen.
Een hoogmis in de eenvoud.
De tijden zijn veranderd.

Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong

Soortgelijke onderwerpen
Onderwerp Auteur Forum Reacties Laatste Post
Aanvallers (Centraal topic) - deel 2 Basco Geruchten | Roddels 4381 25-03-2009 23:10
Stein Huysegems tekent voor 4.5 jaar bij KRC Genk Tijs84 Laatste Nieuws 368 17-02-2009 13:05
Orlando Engelaar TwentsRos De Selectie 633 18-04-2007 00:19
Vandereycken onder druk bij Genk reuvje Voetbal Nationaal | Internationaal 5 22-10-2004 19:08
Vandereycken tekent bij Genk buks Laatste Nieuws 21 26-04-2004 15:57