Terug naar de website
Ga Terug   FC Twente Online > De Club > Supporters
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Post's van vandaag Markeer Forums als Gelezen
Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
Oud 04-09-2012, 19:23   #1
mattus
Registered User
mattus's Avatar

Stadion:20
Tactiek:Geen
Toto:-
Supporters van FC Twente zijn op zondag 18 november niet welkom in Utrecht als hun club het opneemt tegen de plaatselijke FC. Vorig seizoen liep het tijdens en na de wedstrijd, die in een 2-6 overwinning voor de Tukkers eindigde, compleet uit de hand. Dat heeft de Utrechtse autoriteiten in overleg met het bestuur van FC Utrecht doen besluiten dat fans uit Enschede dit jaar niet welkom zijn.

“Het is verstandiger om de wedstrijd dit jaar zonder uitpubliek te spelen”, laat algemeen directeur Wilco van Schaik van FC Utrecht weten aan persbureau ANP. Vorig seizoen werden de Utrecht-supporters naar eigen zeggen geprovoceerd door de fans van Twente, die vuurwerk in de thuisvakken gooiden.

Scheidsrechter Ronald Wiedemeijer legde de wedstrijd tijdelijk stil, maar dat hielp niet om de gemoederen te bedaren. Na afloop van de wedstrijd ging het buiten het stadion helemaal mis. Zeker acht agenten raakten gewond door rondvliegende stenen en de politie moest enkele waarschuwingsschoten lossen.

Update 4 september 19.08 uur - FC Twente reageert teleurgesteld op besluit FC Utrecht
FC Twente heeft dinsdag met een officieel statement gereageerd op het bericht van FC Utrecht. De club uit de Domstad maakte bekend dat supporters van de Tukkers 18 november niet welkom zijn in stadion De Galgenwaard. Aanleiding hiervoor zijn de ongeregeldheden die plaatsvonden tijdens FC Utrecht - FC Twente op 4 december 2011. In Enschede is men teleurgesteld, luidt een bericht op de clubwebsite. "FC Twente betreurt de situatie die zich op 4 december 2011 heeft voorgedaan, zoals ook een dag later vermeld op de website van de club."

"26 februari jongstleden bezochten ongeveer 150 FC Utrecht-supporters de wedstrijd FC Twente-FC Utrecht. Dat duel in De Grolsch Veste is zonder incidenten verlopen. FC Utrecht-supporters zijn bij de komende wedstrijd FC Twente-FC Utrecht op 3 februari aanstaande ook van harte welkom in Enschede", laat de vereniging weten
Oud 04-09-2012, 19:30   #2
hopmania
Cafe de beurs hengelo
hopmania's Avatar

Stadion:122
Stakkers sukkels lekker in de kroeg kijken.
Uitslag 1 5
hopmania is offline   Met citaat antwoorden
Oud 04-09-2012, 19:36   #3
side24
Registered User
side24's Avatar

En wie begon er met vuurwerkgeluiden....... Schuld wordt wel erg eenzijdig belicht, jammer dat Twente hier niet op reageert en haar supporters in bescherming neemt.
side24 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 04-09-2012, 20:15   #4
Jasper11
Registered User

Stadion:305
Net uitgebreid item in het NOS journaal van 20 uur. Dat er weer meer hooligans waren aangehouden dan vorig jaar, et. Expliciet werd nog de wedstrijd van Utrecht - Twente genoemd en dat toevallig of niet Utrecht vandaag bekend maakte geen Tukkers te willen ontvangen.
Jasper11 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 04-09-2012, 20:16   #5
bruintje
Registered User
bruintje's Avatar

Stadion:
Als ik het allemaal goed heb begrepen hebben Twente supporter gegooid met vuurwerk. Ik heb nergens kunnen vinden dat het bewezen is dat dit richting Utrecht fans/gezinsvak was. Dat vervolgens Utrecht supporters er een zooitje van maken en gaan vechten met de ME wordt dus nu beloond met het niet toestaan van Twente supporters. Kortom Utrechters zijn NU OOK NIET MEER WELKOM IN DE HEL VAN ENSCHEDE!!!!!!!!!

Als je vandaag niets verandert, is morgen alles hetzelfde als gisteren.

Relativeren is een kunst
bruintje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 04-09-2012, 20:28   #6
Paul Water
Registered User
Paul Water's Avatar

Stadion:306
Citaat:
Origineel gepost door bruintje
Als ik het allemaal goed heb begrepen hebben Twente supporter gegooid met vuurwerk. Ik heb nergens kunnen vinden dat het bewezen is dat dit richting Utrecht fans/gezinsvak was. Dat vervolgens Utrecht supporters er een zooitje van maken en gaan vechten met de ME wordt dus nu beloond met het niet toestaan van Twente supporters. Kortom Utrechters zijn NU OOK NIET MEER WELKOM IN DE HEL VAN ENSCHEDE!!!!!!!!!

Blijkbaar wel:

FC Twente betreurt de situatie die zich op 4 december 2011 heeft voorgedaan, zoals ook een dag later vermeld op de website van de club. Overigens hebben zich daarna bij de thuiswedstrijd, op 26 februari jl., geen enkele incidenten voorgedaan. 150 FC Utrecht-supporters hebben de wedstrijd FC Twente – FC Utrecht bezocht. Ook op 3 februari a.s. zijn de supporters van FC Utrecht van harte welkom bij de wedstrijd in Enschede.

http://www.fctwente.nl/blog/2012/09...-teleurgesteld/
Paul Water is offline   Met citaat antwoorden
Oud 04-09-2012, 20:32   #7
bruintje
Registered User
bruintje's Avatar

Stadion:
het bestuur kan dat wel zeggen.......... je weet nooit wat de eigen "supporters" doen!

Als je vandaag niets verandert, is morgen alles hetzelfde als gisteren.

Relativeren is een kunst
bruintje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 04-09-2012, 20:41   #8
hogelander
Registered User

De manier om Utrecht af te zeiken is door hun supporters van harte te verwelkomen, overdreven vriendelijk te doen, gooi er maar een gratis broodje beenham tegenaan voor mijn part.

En uit er gewoon weer net zo makkelijk met 5-0 overheen zodat ze de Utrechtse binnenstad kunnen verbouwen zonder dat hun burgemeester daar een zondebok voor kan vinden.
hogelander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 04-09-2012, 20:43   #9
DNNY
Registered User

Stadion:103
Met deze actie doet Utrecht ook net of het de schuld van de Twentesupporters was. Erg zielig.
ZEg dan gewoon dat je je eigen aanhang niet in de hand kan houden bij een ruime achterstand.
DNNY is offline   Met citaat antwoorden
Oud 04-09-2012, 20:45   #10
RedTukker
Registered User
RedTukker's Avatar

Stadion:106
Ongelofelijk hoe ze vanuit Utrecht aan verkeerde beeldvorming hebben gedaan en hoe de media dat allemaal weer klakkeloos overneemt zonder ook maar 1x de harde feiten te benoemen...
RedTukker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 04-09-2012, 20:50   #11
hogelander
Registered User

Citaat:
Origineel gepost door DNNY
Met deze actie doet Utrecht ook net of het de schuld van de Twentesupporters was. Erg zielig.
ZEg dan gewoon dat je je eigen aanhang niet in de hand kan houden bij een ruime achterstand.

Wat mij stoort is het hypocriete gedrag van de Utrechtse autoriteiten. Als je weet dat er genoeg boefjes bij je eigen aanhang zitten ga je niet met de vinger naar de ander wijzen. Daarom ben ik ook trots op Twente in deze. Zullen een andere club nooit afzeiken, kijken alleen maar naar zichzelf. Topclub waardig.
Oud 04-09-2012, 20:53   #12
Ouwegrag
Registered User

Alsof het merendeel van de Utrechtsupporters hierop zit te wachten..! Ik vind het in ieder geval een overdreven actie, en een lichtelijk zwaktebod van de FC. Voetbal hoort voor beide supportersgroepen toegankelijk te zijn, zonder dit soort maatregelen. Incidenten worden op deze manier gebruikt om ons als (veelal goede) supporters uit te schakelen, terwijl het veelal de autoriteiten zijn die hier verkeerd op anticiperen. Erg jammer en balen dat er voor jullie geen wedstrijd tegen mijn geliefde FC Utrecht inzit.
Ouwegrag is offline   Met citaat antwoorden
Oud 04-09-2012, 20:55   #13
RedTukker
Registered User
RedTukker's Avatar

Stadion:106
Citaat:
Origineel gepost door hogelander
Wat mij stoort is het hypocriete gedrag van de Utrechtse autoriteiten. Als je weet dat er genoeg boefjes bij je eigen aanhang zitten ga je niet met de vinger naar de ander wijzen. Daarom ben ik ook trots op Twente in deze. Zullen een andere club nooit afzeiken, kijken alleen maar naar zichzelf. Topclub waardig.

Geef ze van Utrecht gratis toegang hier.
Met een vol uitvak ze helemaal weg spelen en 7-0 winnen waarna er op Vak P een 100.000 knaller wordt ontstoken
RedTukker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 04-09-2012, 21:04   #14
hogelander
Registered User

Citaat:
Origineel gepost door Ouwegrag
Alsof het merendeel van de Utrechtsupporters hierop zit te wachten..! Ik vind het in ieder geval een overdreven actie, en een lichtelijk zwaktebod van de FC. Voetbal hoort voor beide supportersgroepen toegankelijk te zijn, zonder dit soort maatregelen. Incidenten worden op deze manier gebruikt om ons als (veelal goede) supporters uit te schakelen, terwijl het veelal de autoriteiten zijn die hier verkeerd op anticiperen. Erg jammer en balen dat er voor jullie geen wedstrijd tegen mijn geliefde FC Utrecht inzit.

Bedankt voor je fatsoenlijke reactie! Uiteindelijk worden alle supporters gestigmatiseerd, van alle clubs. En de grootste zeikerds weten niet hoe snel ze in de polonaise moeten aansluiten als er wat te vieren valt.
Oud 04-09-2012, 21:11   #15
krienspen
Registered User

Ik zeg alle Utrecht bezoekers een biertje, hamburger en een voetbalklappertje van Twente kado!
krienspen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 04-09-2012, 21:19   #16
mattus
Registered User
mattus's Avatar

Stadion:20
bespottelijk om nu op dit moment dit te verbieden, maanden na het ongeval pas deze uitspraak. Er zijn deze dag veel utrecht supporters aangehouden wegens agressief gedrag tegen ambtenaren.

dan kunnen we ook wel verder terug kijken...

http://www.youtube.com/watch?v=HrVDdMAOwXU

en dit is niks??

twente heeft recht op haar uitsupporters!
Oud 04-09-2012, 21:25   #17
hogelander
Registered User

Citaat:
Origineel gepost door krienspen
Ik zeg alle Utrecht bezoekers een biertje, hamburger en een voetbalklappertje van Twente kado!

Even leentjebuur bij AZ en klaar, net zo makkelijk.
Oud 04-09-2012, 21:53   #18
emtec
Registered User

Het is volgens mij ook niet aan FC Utrecht om Twente supporters te weigeren. Ook vind ik het voortdurende gezever van de heer van Schaik ook onfatsoenlijk en ronduit onprofessioneel. Door constant maar met de vinger richting Twente te wijzen geeft die de relschoppers van Utrecht van bijna gelijk dat ze zo gehandeld hebben. Hij ziet schijnbaar niet in dat hij als uithangbord van FC Utrecht de-escalerend moet communiceren in plaats van waar die nu mee bezig is. Zo kan ik me nog wel meer dingetjes herinneren waarin ze zo naar buiten treden zonder werkelijk alle feiten te kennen en/of juist te benoemen. Het heeft er veel van weg dat ze expres halve waarheden vertellen en de andere kant telkens aandikken om hun eigen falen constant te verhullen. Zoals ik al eerder meldde lijkt het me niet meer dan logisch dat de goedwillende supporters van Utrecht gewoon hier naartoe mogen komen en dat provocerende voetbal prominenten zoals de heer van Schaik gewoon een eenmalig stadionverbod krijgen voor de Grolsch Veste voor het willens en wetens in gevaar brengen van de openbare orde en veiligheid.
emtec is offline   Met citaat antwoorden
Oud 04-09-2012, 22:13   #19
krienspen
Registered User

Eigenlijk ook triest en jammer hoe Utrecht sportief is afgegleden. Vroeger was je nog blij met een puntje daar. Nu vrees ik RKC- Twente meer.
krienspen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 04-09-2012, 22:17   #20
Epi
Immer zirkus
Epi's Avatar

Citaat:
Origineel gepost door krienspen
Eigenlijk ook triest en jammer hoe Utrecht sportief is afgegleden. Vroeger was je nog blij met een puntje daar. Nu vrees ik RKC- Twente meer.

RKC - Twente is al sinds mensenheugenis een wedstrijd om te vrezen!
Epi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 04-09-2012, 22:50   #21
Gozermans
Unlimited
Gozermans's Avatar

Inmiddels al bijna beside the point maar is er nou wel of niet vuurwerk gegooid vorig jaar? Sowieso is dat geen rechtvaardiging voor het mongolengedrag van die Utrechters, maar ik vraag het me gewoon af. Feit is in ieder geval dat niemand er voor is veroordeeld.
Gozermans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 04-09-2012, 23:05   #22
drRed
voor al uw vragen
drRed's Avatar

drRed is offline   Met citaat antwoorden
Oud 04-09-2012, 23:15   #23
Tukkers Delight
Registered User
Tukkers Delight's Avatar

Stadion:
Citaat:
Origineel gepost door Gozermans
Inmiddels al bijna beside the point maar is er nou wel of niet vuurwerk gegooid vorig jaar? Sowieso is dat geen rechtvaardiging voor het mongolengedrag van die Utrechters, maar ik vraag het me gewoon af. Feit is in ieder geval dat niemand er voor is veroordeeld.

Een vuurpijl in de lucht en een stuk vuurwerk in de gracht volgens het officiele onderzoek, een paar weken eerder tegen Ajax trouwens een vuurwerkbom in een vak maar die mogen wel gewoon komen.
Tukkers Delight is offline   Met citaat antwoorden
Oud 04-09-2012, 23:15   #24
Gozermans
Unlimited
Gozermans's Avatar

Citaat:
Origineel gepost door drRed

Terecht dat in het bericht fijntjes wordt opgemerkt dat het geklooi begon bij de stand 0-5.
Oud 04-09-2012, 23:35   #25
drRed
voor al uw vragen
drRed's Avatar

repost van de link naar het bewuste rapport:
http://www.rijksoverheid.nl/documen...n-intuitie.html

7 conclusies en 5 aanbevelingen.
Dan blijft het interessant om te zien wat ze daarmee gaan doen.
Ik zou willen zeggen tegen van Schaik begin eens te lezen en dan pas te roepen, want het rapport stelt klip en klaar dat er in het voortraject veel te veel mis is gegaan en dat het vuurwerk de katalysator was en niet de direct aanleiding.
KNVB doe wat aan deze roeptoeters!
drRed is offline   Met citaat antwoorden
Oud 05-09-2012, 07:08   #26
DNNY
Registered User

Weet iemand of Twente verplicht is om een aantal kaarten af te staan aan het bestuur van Utrecht? Als dat het geval is stel ik voor; 20 kaarten voor Vak P. 106 lijkt me gezellig voor ze. En ze zijn ook van harte welkom in 103.
Die 20 supporters geef je maar een keer een kaart voor een verzorgd dagje in een skybox.
Anders de komende 10 jaar het bestuur van Utrecht niet meer toelaten,tenzij ze gewoon tussen de gezellige aanhang van Utrecht in het uitvak willen zitten.
Wel grondig fouilleren dat volk.
Oud 05-09-2012, 07:21   #27
Diaz77
FC Twente 4 ever
Diaz77's Avatar

Stadion:305
http://www.trouw.nl/tr/nl/5009/Arch...na-rellen.dhtml FC Utrecht - FC Twente in 1998

Kan me deze wedstrijd nog goed herinneren. Verdomde koud op de terugweg zonder een paar ruiten. Onderweg stond bij een tankstation ambulance klaar om een zwaargewonde (dacht schedelbasisfractuur) FCT-supporter naar het ziekenhuis af te voeren.

Aldus Wijnaldum in de VI
Diaz77 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 05-09-2012, 07:49   #28
DNNY
Registered User

Citaat:
Origineel gepost door Diaz77
http://www.trouw.nl/tr/nl/5009/Arch...na-rellen.dhtml FC Utrecht - FC Twente in 1998

Kan me deze wedstrijd nog goed herinneren. Verdomde koud op de terugweg zonder een paar ruiten. Onderweg stond bij een tankstation ambulance klaar om een zwaargewonde (dacht schedelbasisfractuur) FCT-supporter naar het ziekenhuis af te voeren.

Kan ik mij ook herinneren. Ik kwam laat aan bij het stadion. Wilde naar Vak P lopen door de massa die werd verdreven door politie te paard en kreeg nietsvermoedend een knuppel vol op mn neus. Dr Vierhout,arts van Twente heeft die toen recht gezet en met een handdoek heb ik de wedstrijd in PP bekeken.
Na afloop ter controle naar het ziekenhuis via de Beltstraat.
Kom ik een stuk of 20 Utrechtsupporters tegen die uit de auto's kwamen die daar geparkeerd stonden.
In mijn eentje lokte ik natuurlijk niks uit maar moest echt een sprint trekken en het ziekenhuis invluchten.
Want tot aan de parkeerplaats kwamen ze mij met messen in de hand achterna.
Vies volk.
Oud 05-09-2012, 07:50   #29
DNNY
Registered User

Ik kijk verkeerd. Dit ging over de thuiswedstrijd tegen Utrecht,maar volgens mij ook in dat seizoen.
Oud 05-09-2012, 09:43   #30
Gozermans
Unlimited
Gozermans's Avatar

Citaat:
Origineel gepost door Diaz77

Kan ik mij ook nog herinneren, ik zat toen incognito in een thuisvak. Na afloop veel onrust buiten het stadion waarbij grote groepen Utrechtsupporters richting het uitvak trokken. Ik vroeg nog "wat is is er aan de hand?". Volgens de jongen die ik toen sprak was er bij de vorige thuiswedstrijd van Twente iets gebeurd "en er moest even wraak genomen worden". Ik ben nog even gebleven en je hoorde de stenen op de bussen en auto's vallen. Kort daarna werd er "charge nu!" oid geroepen en begon iedereen om mij heen weg te rennen. Ik had het eerst niet door maar er kwamen allemaal ME-mannetjes, die met veel te weinig waren, mijn richting op. Eerst dacht ik nog dat ik gewoon kon blijven staan omdat ik nergens aan deelnam. Toen toch maar weggerend want als je als enige blijft staan kan je wachten op problemen natuurlijk. Daarna maar helemaal weggegaan, later hoorde ik dat de supportersbussen echt hebben moeten vluchten en er gewonden waren. Supertriest. Kansloos volk bij Utrecht, dat was toen zo en dat is nog steeds zo.
Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong

Soortgelijke onderwerpen
Onderwerp Auteur Forum Reacties Laatste Post
Humor Steegje25 Stamtafel | Chit-chat 8589 28-11-2018 18:38
2e voorronde EL - 19 en 26 Juli - FC Inter Turku (Finland) PTBAT Europese wedstrijden 980 28-07-2012 20:40
Speelschema Eredivisie 2011-2012 Bella Roma Eredivisie / Eerste Divisie 250 05-08-2011 19:47
De nieuwe trainer/coach Carlos Geruchten | Roddels 3631 17-06-2011 11:50