Terug naar de website
Ga Terug   FC Twente Online > De Club > Supporters
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Post's van vandaag Markeer Forums als Gelezen
Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
Oud 12-04-2013, 08:49   #1
Utop
Junior Senior
Utop's Avatar

Stadion:31
Tactiek:Geen
Toto:-
De supportersavond van afgelopen dinsdag was zowel voor de bezoekers als voor FC Twente zelf geen succes. Na kritiek van de achterban over de weinige interactie en de onderwerpen die aan de orde kwamen, heeft FC Twente besloten om volgende week een nieuwe, meer informele avond in te lassen. Op donderdag 18 april vanaf 19.00 uur is er gelegenheid om (ook 1-op-1) vragen te stellen aan Joop Munsterman, de overige leden van het Management Team en Alfred Schreuder.

Laat deze avond niet aan je voorbijgaan. FC Twente laat met deze extra avond zien open te staan voor de wensen en grieven van de supporters, ook nu het sportief minder gaat. Maar het moet wel van twee kanten komen. In eerdere edities was er meer gelegenheid tot vragen, maar werd daar als puntje bij paaltje kwam nauwelijks gebruik van gemaakt door de supporters. Juist op dit forum worden vaak kritische noten geplaatst, maar nu heb je ook de kans om daar met de club over van gedachten te wisselen. Preses Munsterman heeft al eens aangegeven dat hij op internet veel kritiek leest, maar daar op dit soort avonden nooit wat van terughoort. Donderdag is dé gelegenheid om te laten horen dat je forum-posts geen vrijblijvend gezeik zijn, maar betrokkenheid bij het reilen en zeilen van FC Twente.

In dit topic is het alvast mogelijk om -in aanloop naar de avond zelf- te brainstormen en vragen te formuleren. Hopelijk tot donderdag!
Utop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12-04-2013, 08:53   #2
Gus
sinds 1968

Stadion:soms
Heel goed van de club.

Geen pers en geen camera's, prima. In mijn werk spreek ik wel eens af bij dit soort gesprekken dat bepaalde details zelfs binnen de vier muren blijven. En dus niet nog dezelfde avond al op Twitter o.i.d. te lezen zijn.

Het gaat er uiteindelijk natuurlijk om dat ik als supporter met een gevoel van vertrouwen in mijn club weer naar huis ga.
Oud 12-04-2013, 08:59   #3
Ricky
Zeikerd forever...
Ricky's Avatar

Stadion:312
Het is in ieder geval een goed begin. Om zich wat meer open en kwetsbaar op te stellen.

Er is toch een behoorlijke kloof aan het ontstaan en dit is een aardige poging om die wat smaller te maken. Ik hoop dat zich dit de komende tijd ook in de hele organisatie doorzet en dat er verstandige keuzes blijven worden gemaakt....

Kritiek: het is niet altijd leuk om te krijgen, maar vanuit onze hoek is het slechts een gratis tip om zaken beter te maken dan ze zijn...
Oud 12-04-2013, 09:17   #4
Nacional
Registered User

Stadion:Ja
Citaat:
Origineel gepost door Utop
Preses Munsterman heeft al eens aangegeven dat hij op internet veel kritiek leest, maar daar op dit soort avonden nooit wat van terughoort.

Ze moeten ook begrijpen dat niet iedereen zomaar voor de microfoon gaat staan en dat men nog altijd opkijkt tegen de jongetjes en mannen achter de tafel met rood shirt of rode stropdas.

Anoniem klagen is makkelijk, maar dat is tegenwoordig het moderne klagen dus ook dat kan en moet 'Joop' serieus nemen.

Men is echt niet achterlijk en helemaal goed doen kun je het toch niet, dat snap ik.
Nacional is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12-04-2013, 09:21   #5
Orpheus
Bananeneter
Orpheus's Avatar

Stadion:Dak
Ik zie trouwens nergens spelers staan. Die mogen op eigen initiatief aanschuiven lijkt me?
Orpheus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12-04-2013, 09:27   #6
twentse bikkels
Registered User

Goed van de club om het signaal op te pikken. Zo blijkt maar weer dat er twee kanten aan het verhaal zitten mbt ruimte om vragen te stellen. Toen er in het verleden veel ruimte was werden ze niet gesteld en nu eerdere inzichten hebben geleid tot aanpassing van de ruimte om vragen te stellen is de behoefte weer toegenomen.
twentse bikkels is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12-04-2013, 09:30   #7
Haldamir
...i eneth nín
Haldamir's Avatar

Stadion:Roof
Citaat:
Origineel gepost door Orpheus
Ik zie trouwens nergens spelers staan. Die mogen op eigen initiatief aanschuiven lijkt me?
Spelers als Brama bedoel je? Ik mag toch aannemen dat hij er igg bij zal zijn. We zien het wel Orpheus. Schreuder is er wel bij en die zal een eventuele boodschap echt wel overbrengen op de selectie.

Is het overigens niet handig om als .net forummembers af te spreken bij de hoofdingang op een bepaald tijdstip? Dan kun je elkaar de hand schudden of op de smoel slaan .

Zonder dollen, dit lijkt mij persoonlijk iets handiger om bepaalde punten te bespreken en zodoende af te stemmen welke vragen specifiek gesteld gaan worden aangezien er voor zo'n buitenkans geen uren uitgetrokken zullen worden.
Haldamir is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12-04-2013, 09:48   #8
Orpheus
Bananeneter
Orpheus's Avatar

Stadion:Dak
De lijst van Joep is natuurlijk al een begin. Dit zijn voorlopig wat punten van mijn kant:

- Schreuder gaf eerst aan niet veel te zullen veranderen, maar wil het vervolgens op 3 terreinen wel anders doen:
--> discipline terugbrengen
--> duidelijkheid naar spelers
--> positiespel terugbrengen
Dit komt op mij wel degelijk over als een grote verandering (en dat was tege Vitesse en Roda ook te zien). Waarom is dit niet aangedragen toen Steve er nog zat? Toen was duidelijkheid naar spelers, discipline en positiespel niet belangrijk?
(in het verlengde hiervan: heeft de trainer bij Twente een soort dictatorpositie?--> zie ook het gedonder uit bij Wisla Krakow.)

- Beleving van de afgelopen 1,5 jaar. Spelers geven aan dat het sinds de winterstop kut gaat en het daarom opportunistisch is om Steve weg te willen hebben. Blijkbaar waren ze wel tevreden over de 1e seizoenshelft?! (supporters vinden het al 1,5 jaar niet om aan te zien...waar komt dit verschil in beleving vandaan?)

- Toegang in de Grolsch Veste alleen vanaf 16 jaar. De ellende die je daar moet aanschouwen is niet geschikt voor jonge kinderen.

- Zelfkritiek van de spelers en staf. De ellende van de afgelopen tijd werd eerst afgewimpeld op de verwendheid van de supporters, toen op de blessures, vervolgens zou de selectie toch niet zo goed zijn (kritiek op bestuur?) en vorig jaar was het de fitheid. Als dieptepunt werd laatst nog het vrouwenvoetbal aangedragen als extra oorzaak. Waarom ventileren de spelers zelden zelfkritiek naar buiten toe? Volgens mij is dat waar de spelers momenteel het contact en de sympathie van het publiek verliezen.
Orpheus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12-04-2013, 10:02   #9
Haldamir
...i eneth nín
Haldamir's Avatar

Niet teveel opschrijven mensen want FC Twente leest dus (blijkbaar) mee Schrijf desnoods je vragen op een briefje.

Antwoorden moeten namelijk spontaan komen, en geen voorgekauwde en "besproken" antwoorden
Oud 12-04-2013, 10:12   #10
deejee
Registered User

Citaat:
Origineel gepost door Haldamir
Niet teveel opschrijven mensen want FC Twente leest dus (blijkbaar) mee Schrijf desnoods je vragen op een briefje.

Antwoorden moeten namelijk spontaan komen, en geen voorgekauwde en "besproken" antwoorden

Dat spreekt niet echt van vertrouwen.Je hebt wel gelijk hoor. Maar ook Joop is gewoon een fan. Dat vergeet hij alleen af en toe.
deejee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12-04-2013, 10:16   #11
mdewals
HUP FCT
mdewals's Avatar

Stadion:
Helaas voor mij een onmogelijke tijd.
Donderdags moet ik altijd tot half 7 werken omdat mijn collega smiddags altijd vrij is. Zitten maar met 2 man op de afdeling.
Oud 12-04-2013, 11:24   #12
Haldamir
...i eneth nín
Haldamir's Avatar

Ik ben Joop heel dankbaar dat hij de criticasters deze uitgelezen mogelijkheid verschaft om informeel om de tafel te gaan zitten en zaken te bespreken. Van Wallace valt het mij wel erg tegen, altijd weer een smoes klaar om niet te gaan maar wel "veilig" vanachter z'n pc of laptop allerlei vuiligheid spuwen richting FC Twente?
Oud 12-04-2013, 11:30   #13
mdewals
HUP FCT
mdewals's Avatar

Stadion:
Citaat:
Toch erg jammer dat er members zijn die anderen min of meer belachelijk willen of moeten maken. Ik ben Joop heel dankbaar dat hij de criticasters deze uitgelezen mogelijkheid verschaft om informeel om de tafel te gaan zitten en zaken te bespreken. Van Wallace valt het mij wel erg tegen, altijd weer een smoes klaar om niet te gaan maar wel "veilig" vanachter z'n pc of laptop allerlei vuiligheid spuwen richting FC Twente?

We kunnen het dus wel met elkaar eens zijn

Ik was anders wel gegaan. Wou wel persoonlijk meemaken hoe het er aan toe gaat.
En was ook wel benieuwt wat ze met het veld willen gaan doen indien het 2e echt in de Jupiler League mee mag doen komend seizoen. De dubbele belasting en het slechte weer is al dodelijk voor het veld. En dan driedubbel gaan belasten?
Oud 12-04-2013, 11:33   #14
Haldamir
...i eneth nín
Haldamir's Avatar

Citaat:
Origineel gepost door mdewals
We kunnen het dus wel met elkaar eens zijn

Ik was anders wel gegaan. Wou wel persoonlijk meemaken hoe het er aan toe gaat.
En was ook wel benieuwt wat ze met het veld willen gaan doen indien het 2e echt in de Jupiler League mee mag doen komend seizoen. De dubbele belasting en het slechte weer is al dodelijk voor het veld. En dan driedubbel gaan belasten?
Dan moeten de dames het veld gaan ruimen denk ik zelf. Die kunnen dan mooi hun wedstrijden op het kunstgras in Hengelo afwerken
Oud 12-04-2013, 11:40   #15
mdewals
HUP FCT
mdewals's Avatar

Stadion:
Citaat:
Dan moeten de dames het veld gaan ruimen denk ik zelf. Die kunnen dan mooi hun wedstrijden op het kunstgras in Hengelo afwerken

FBK-stadion rap overnemen en zowel 2e als de dames die kant op. Grolsch Veste alleen voor Eredivisie, beker en Europees. Ook trainingen voor 99,9% in Hengelo.
Oud 12-04-2013, 11:46   #16
Haldamir
...i eneth nín
Haldamir's Avatar

Aangezien FC Twente toch meeleest op .net even het volgende.

Laat FC Twente maar iets wijzigen aangaande de supportersavonden. Maak er iets van in 2 gedeeltes. In gedeelte 1 worden financiële zaken en stadion informatie gegeven en besproken, een soort van pure informatie avond dus.

Daarop en zoals nu, een 2e gedeelte wat geheel informeel plaatsvindt en zaken besproken (kunnen) worden welke het technisch hart en of aan- en verkoopbeleid betreffen en de sportieve prestaties.

Geen camera's en radio's hierbij aanwezig zoals aangegeven want het op zo'n avond puur tussen de supporters en FC Twente.
Oud 12-04-2013, 11:48   #17
Haldamir
...i eneth nín
Haldamir's Avatar

Citaat:
FBK-stadion rap overnemen en zowel 2e als de dames die kant op. Grolsch Veste alleen voor Eredivisie, beker en Europees. Ook trainingen voor 99,9% in Hengelo.
FBK hoeft niet persé. Je kunt ook verrijdbare tribunes overwegen. Dat zal vele malen goedkoper zijn

Er zijn echt geen duizenden supporters die het vrouwenvoetbal bezoeken, het gaat om een paar honderd man/vrouw.

Laatst aangepast door Haldamir : 12-04-2013 om 11:50.
Oud 12-04-2013, 11:54   #18
mdewals
HUP FCT
mdewals's Avatar

Stadion:
Citaat:
FBK hoeft niet persé. Je kunt ook verrijdbare tribunes overwegen. Dat zal vele malen goedkoper zijn

Er zijn echt geen duizenden supporters die het vrouwenvoetbal bezoeken, het gaat om een par honderd man/vrouw.

Tijdens de kampioenswedstrijd zat het behoorlijk vol. Daarnaast zit er nog voldoende groei in die tak
Daarbij, mocht het 2e in de Jupiler League mee gaan doen op termijn en je kunt voor een paar tientjes extra met dezelfde jaarkaart ook naar alle wedstrijden uit de Jupiler League, sluit ik niet uit dat daar ook soms duizenden man gaat zitten op termijn. Ik denk dat een Jupiler League meer aanspreekt dan een Reserve-competitie.

Doe het dan gelijk goed. FBK-stadion bied voldoende plek. Twente sprak ook al over stadion van 8000-10.000 man.

maar we dwalen volgens mij beetje af van de kern van dit topic
Oud 12-04-2013, 11:55   #19
Melkmuil
Registered User
Melkmuil's Avatar

Stadion:
Goed initiatief dit! Ik zal eens kijken of mijn werk kan verzetten en aanwezig kan zijn.
Melkmuil is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12-04-2013, 12:10   #20
Haldamir
...i eneth nín
Haldamir's Avatar

Citaat:
Origineel gepost door Melkmuil
Goed initiatief dit! Ik zal eens kijken of mijn werk kan verzetten en aanwezig kan zijn.
Oud 12-04-2013, 12:24   #21
Gus
sinds 1968

Stadion:soms
Citaat:
Origineel gepost door Melkmuil

Ja, doe ik ook.
Oud 12-04-2013, 12:48   #22
DNNY
Registered User

Stadion:103
Citaat:
Aangezien FC Twente toch meeleest op .net even het volgende.

Laat FC Twente maar iets wijzigen aangaande de supportersavonden. Maak er iets van in 2 gedeeltes. In gedeelte 1 worden financiële zaken en stadion informatie gegeven en besproken, een soort van pure informatie avond dus.

Daarop en zoals nu, een 2e gedeelte wat geheel informeel plaatsvindt en zaken besproken (kunnen) worden welke het technisch hart en of aan- en verkoopbeleid betreffen en de sportieve prestaties.

Geen camera's en radio's hierbij aanwezig zoals aangegeven want het op zo'n avond puur tussen de supporters en FC Twente.

En op een Vrijdag,zodat de werkweek voorbij is voor de meesten. Maarja,ieder zal zn eigen voorkeur hebben.
DNNY is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12-04-2013, 12:49   #23
DNNY
Registered User

Citaat:
Tijdens de kampioenswedstrijd zat het behoorlijk vol. Daarnaast zit er nog voldoende groei in die tak
Daarbij, mocht het 2e in de Jupiler League mee gaan doen op termijn en je kunt voor een paar tientjes extra met dezelfde jaarkaart ook naar alle wedstrijden uit de Jupiler League, sluit ik niet uit dat daar ook soms duizenden man gaat zitten op termijn. Ik denk dat een Jupiler League meer aanspreekt dan een Reserve-competitie.

Doe het dan gelijk goed. FBK-stadion bied voldoende plek. Twente sprak ook al over stadion van 8000-10.000 man.

maar we dwalen volgens mij beetje af van de kern van dit topic

Ik vind een stadion van 8000 man ook wat overdreven. Voor die ene keer dat er een kampioenswedstrijd wordt gespeeld,kun je dat gewoon in de Veste doen.
Dan is het ook iets speciaals en een extra stimulans voor die elftallen.
Oud 12-04-2013, 12:52   #24
wallace
hamishphere
wallace's Avatar

Stadion:roof
Citaat:
Origineel gepost door DNNY
Ik vind een stadion van 8000 man ook wat overdreven. Voor die ene keer dat er een kampioenswedstrijd wordt gespeeld,kun je dat gewoon in de Veste doen.

Er is geen club in de wereld die er twee stadions op na kan houden, maar luchtfietser Joop weet het wel zeker. Soms wordt je gewoon ontzettend moe van de spookverhalen van die man.
Oud 12-04-2013, 13:31   #25
Kneupke
Heya de Keu!
Kneupke's Avatar

Stadion:106
Citaat:
Origineel gepost door wallace
Er is geen club in de wereld die er twee stadions op na kan houden, maar luchtfietser Joop weet het wel zeker. Soms wordt je gewoon ontzettend moe van de spookverhalen van die man.

Weet je ook eens hoe een flink aantal forum-leden zich regelmatig voelt...
Oud 12-04-2013, 13:47   #26
mdewals
HUP FCT
mdewals's Avatar

Stadion:
Citaat:
Origineel gepost door DNNY

8000 is inderdaad overdreven maar Twente zet wel serieus in op het damesvoetbal en deelname aan de Jupiler League met het 2e. Dan moet je niet met halfbakken oplossingen als verrijdbare tribunes komen maar gewoon fatsoenlijk, Jupiler League waardig, stadionnetje er neer zetten. 3-4000 man minimaal??
Oud 12-04-2013, 13:50   #27
DNNY
Registered User

Citaat:
8000 is inderdaad overdreven maar Twente zet wel serieus in op het damesvoetbal en deelname aan de Jupiler League met het 2e. Dan moet je niet met halfbakken oplossingen als verrijdbare tribunes komen maar gewoon fatsoenlijk, Jupiler League waardig, stadionnetje er neer zetten. 3-4000 man minimaal??

Maximaal. Als er een keer 1000 man komt kijken,doe je het super geweldig.
Hoeveel man komt er nu bij Jong Twente of bij de Dames in de mooie Grolsch Veste?
Maak een leuk klein gezellig stadionnetje compleet met kantorencomplex met uitkijk op het veld net als bij Vitesse. Eventueel helemaal dicht(rond het veld) voor maximaal 2500/3000 toeschouwers die je "mocht ooit de noodzaak aanwezig zijn",verder kunt uitbreiden.
Lijkt mij gezelliger en minder kil en zal vast een hoop kosten schelen.
Oud 12-04-2013, 14:47   #28
East Ham
Registered User

Citaat:
Origineel gepost door wallace

Barcelona heeft er ook twee, prima voorbeeld toch?
East Ham is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 12-04-2013, 15:02   #29
CTV
Registered User
CTV's Avatar

Stadion:121
Citaat:
Origineel gepost door East Ham
Barcelona heeft er ook twee, prima voorbeeld toch?

Klopt. In het stadion van Barcelona B heeft het Nederlands Elftal al een paar keer een EK/WK kwalificatiewedstrijd gespeeld. Daar kon dacht ik zo'n 10-15000 man in.
CTV is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12-04-2013, 15:07   #30
Joep Meloen
Registered Abuser
Joep Meloen's Avatar

Stadion:hoi
Citaat:
Twente sprak ook al over stadion van 8000-10.000 man.

Het FBK moet er toch ook zoveel hebben voor de APM Games?
Joep Meloen is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken