Terug naar de website
Ga Terug   FC Twente Online > De Club > Laatste Nieuws
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Post's van vandaag Markeer Forums als Gelezen
Gesloten Onderwerp

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardering: Onderwerp waardering: 2 stemmen, 5.00 gemiddeld. Weergave Modus
Oud 04-03-2015, 08:25   #1
Toetsie
Registered User

Tactiek:Geen
Toto:-
Het nieuws waar de supporters van FC Twente al voor vreesden is woensdagochtend bevestigd: de club uit Enschede heeft drie punten in mindering gekregen van de KNVB, vanwege het opnieuw niet halen van een normstelling zoals in het plan van aanpak is afgesproken. Dat meldt Twente op de officiële website van de vereniging. De Tukkers zakken hierdoor naar de negende plek op de ranglijst.

Twente is door de puntenstraf ingehaald door SC Cambuur en weet dat het nu nog heel erg lastig zal gaan worden om zich te plaatsen voor de play-offs om Europees voetbal. "Dit is een blamage voor de club", zegt bestuurslid en toekomstig voorzitter Aldo van der Laan van Twente. "We betreuren de beslissing, maar zullen op grond van formele onderbouwing geen beroep aantekenen. Twente zal met de licentiecommissie en de KNVB over het vervolg van plan van aanpak in overleg treden, waarbij de afschrijvingsmethodiek ook een onderdeel is."
Toetsie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 04-03-2015, 08:40   #2
Twentet
Registered User
Twentet's Avatar

Ach die paar puntjes missen we ook niet meer. Alles maar op de beker.
Oud 04-03-2015, 08:43   #3
Militair11
Communitate Valemus
Militair11's Avatar

Stadion:125
Om hier nu weer een apart topic voor te openenen??? Het heeft allemaal raakvlakken met de financien... of komt er ook een topic 'jong twente uit de JL'?

Blijft kloten dat het gebeurt, maar blij hoe het in de tct geschetst wordt en dat er nu eindelijk schoon schip gemaakt gaat worden.

Op naar een nuchter FC Twente
Oud 04-03-2015, 08:49   #4
Jommeke
Registered User
Jommeke's Avatar

Toch een flinke deuk in het imago van Joop. Zelfs de grootste aanhanger van hem moet toch nu vraagtekens gaan zetten. Heeft heeeeeeel veel voor de club betekend maar is waarschijnlijk te ver gegaan in zijn enthousiasme.
Jommeke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 04-03-2015, 08:51   #5
Enschede-Zuid
Registered User

Stadion:Nee
Ik kan dit toch niet helemaal los zien van het feit dat Twente de KNVB vorig jaar flink in het hemd gezet heeft met het hele Janssen/Schreuder-verhaal.
kan 't zölfde as Twèènte ons schèènk'n.
Enschede-Zuid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 04-03-2015, 08:58   #6
Superkip
Registered User
Superkip's Avatar

Verdomd, kortgeleden zei iemand hier nog dat opmerkingen hierover stemmingmakerij waren en zeer voorbarig.
Superkip is offline   Met citaat antwoorden
Oud 04-03-2015, 09:10   #7
ZenderenFCT
Twente is onze glorie!
ZenderenFCT's Avatar

Stadion:105
WoW, dit had ik zeker niet verwacht....
Enschede!!
ZenderenFCT is offline   Met citaat antwoorden
Oud 04-03-2015, 09:13   #8
twente 4-ever
Registered User
twente 4-ever's Avatar

Citaat:
Origineel gepost door ZenderenFCT
WoW, dit had ik zeker niet verwacht....

Nee, dat was te merken...geintje.
Is gewoon niet anders.
twente 4-ever is offline   Met citaat antwoorden
Oud 04-03-2015, 09:15   #9
Dionysos
Registered User

Wat een blamage. Maar niet de drie punten, vooral de imagoschade gaat de club op langere termijn ontzettend veel pijn doen. Wat is er met onze club gebeurd?
Dionysos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 04-03-2015, 09:20   #10
Bazzie
Registered User

Stadion:103
idd wat een blamage. dit kan heel veel imagoschade opleveren. hopelijk weten Joop & co wel wat er gebeurd is. maar wel kant en klare tekst van VD Belt.
Bazzie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 04-03-2015, 09:53   #11
East Ham
Registered User

Tja, geen verrassing meer, was in feite al min of meer bekend dat dit eraan gaat komen. Is wel te hopen dat het hier bij blijft.
East Ham is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 04-03-2015, 09:54   #12
_enschede_
ik hier??
_enschede_'s Avatar

Stadion:
Die vd Belt zegt gelukkig zoals het is en maakt het niet mooier wat joop dus altijd wel heeft gedaan.
_enschede_ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 04-03-2015, 10:07   #13
Klaashamme
Fc Twente a way of life
Klaashamme's Avatar

Lijkt me tijd dan mensen wie de club naar de klote hebben geholpen hieraan de conclusies trekken. Nu kun je niet meer door de voordeur vertrekken.
Oud 04-03-2015, 10:08   #14
S.L
Registered User

Citaat:
Origineel gepost door Enschede-Zuid
Ik kan dit toch niet helemaal los zien van het feit dat Twente de KNVB vorig jaar flink in het hemd gezet heeft met het hele Janssen/Schreuder-verhaal.

Geloof ik niet in. KNVB voert gewoon de regels uit die voor iedereen gelden.
S.L is offline   Met citaat antwoorden
Oud 04-03-2015, 10:13   #15
Nuchtere-Tukker
Registered User
Nuchtere-Tukker's Avatar

Stadion:105
Citaat:
Origineel gepost door Enschede-Zuid

Zou maar zo kunnen. Feit is dat de KNVB de regeltjes in elk geval streng na leeft. Niets aan te doen. Jammer dat Twente de puntenaftrek niet heeft kunnen voorkomen, maar we zullen het kampioenschap er niet door verspelen. De algemene beeldvorming is nu wel nog negatiever dan ie al was, maar zwaar weer hoort er nu eenmaal soms bij. Clichés als: Na regen komt zonneschijn of goede en slechte tijden, blijken maar al te vaak te kloppen. Breekpunt van de malaise zou net als in 2004 het spelen van de bekerfinale kunnen zijn. Zie onderstaand artikel uit de tc uit 2004. Na deze wedstrijd werd de vlucht naar de top ingezet die zes jaar duurde.

Beker zet FC Twente weer op de kaart
FC Twente kan de beker heel goed gebruiken na de ellende van vorig jaar. Die prijs geeft de club weer de broodnodige status en uitstraling. Een medewerker van FC Twente zei het deze week nog als volgt: ‘Vorig jaar rond deze tijd waren we druk met het faillissement van de stichting FC Twente’65, nu zijn we druk met de voorbereiding op de bekerfinale.’ Dat contrast geeft treffend aan hoe de wereld in twaalf maanden tijd is gekanteld bij FC Twente. De plek in de schaduw is ingeruild voor een stek in de zon. Wat een serie van zes zeges op rij wel niet kan doen voor het welzijn van een club.
Na alle problemen van vorig seizoen zou het binnenhalen van de beker een geweldige opkikker zijn voor Twente. Dit sportieve succes - met de massale volksverhuizing op zondag - is het beste wat de Enschedese eredivisionist kan overkomen. Een betere timing bestaat gewoon niet. Want de beker is voor Twente - dat normaal gesproken nooit kampioen zal worden - de absolute hoofdprijs. En net als in 2001 zit er voor Twente ook dit keer weer iets extra’s aan. Een zege is na vorig jaar niet alleen een signaal aan de eigen fans, het is ook een signaal aan de buitenwacht: Twente bestaat nog. En, het stelt ook nog wel degelijk wat voor in Nederland.
Dat laatste is ook belangrijk voor de nabije sportieve toekomst van de club. Omdat Twente niet de financiële middelen heeft om dure spelers te halen, moet de club op andere manieren voetballers proberen te verleiden.
Als bekerwinnaar - met als beloning Europees voetbal - is het nou eenmaal makkelijker aankloppen bij geïnteresseerden dan als nummer acht van het seizoen.
Nuchtere-Tukker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 04-03-2015, 10:25   #16
rataplan
Registered User
rataplan's Avatar

Een pikzwarte dag met een rood randje....
rataplan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 04-03-2015, 10:30   #17
dagtopper
Registered User
dagtopper's Avatar

Stadion:322
Citaat:
Origineel gepost door Dionysos
Wat een blamage. Maar niet de drie punten, vooral de imagoschade gaat de club op langere termijn ontzettend veel pijn doen. Wat is er met onze club gebeurd?

Waar mensen ons nu niets gunnen en lachen om de flaters die we slaan, slaat dit vaak net zo snel weer om als de resultaten beter worden. Dan neemt vaak de 'gun-factor' toe met de gedachte dat het pas nog zo slecht ging.

Wat hierboven ook wordt geschreven: Na regen komt zonneschijn.

Nu puin ruimen, daarna weer oogsten. T is niet anders, maar het moet maar zo.
dagtopper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 04-03-2015, 10:40   #18
ThunderFCT
Scream & Shout!
ThunderFCT's Avatar

Stadion:104
Een blamage van de grootste orde. Maar wat ik niet snap: Hele tijd lees je overal dat de puntenaftrek zou komen ivm de te grote salarishuishouding. Nu lees ik her en der dat het komt door een manier van afwaarderen van het stadion, die door de KNVB niet akkoord werd bevonden, maar door de accountant wel. Om dit recht te trekken is er een groter verlies geleden. Dat is een hele andere reden dan tot nu toe werd aangenomen. Kunnen ze daar eens niet verder onderzoek naar doen? Kijken of het allemaal terecht is of dat de KNVB nu echt spijkers op laag water aan het zoeken is om de club maar de beschadigen?
Oud 04-03-2015, 10:48   #19
mdewals
HUP FCT
mdewals's Avatar

Stadion:
Citaat:
Origineel gepost door ThunderFCT
Een blamage van de grootste orde. Maar wat ik niet snap: Hele tijd lees je overal dat de puntenaftrek zou komen ivm de te grote salarishuishouding. Nu lees ik her en der dat het komt door een manier van afwaarderen van het stadion, die door de KNVB niet akkoord werd bevonden, maar door de accountant wel. Om dit recht te trekken is er een groter verlies geleden. Dat is een hele andere reden dan tot nu toe werd aangenomen. Kunnen ze daar eens niet verder onderzoek naar doen? Kijken of het allemaal terecht is of dat de KNVB nu echt spijkers op laag water aan het zoeken is om de club maar de beschadigen?

Dat gevoel bekruipt mij ook een beetje.
Doet me denken aan het verhaal van Jan Smit van Heracles paar jaar terug.
Zij gaven meer dan 60% uit aan spelers salarissen en dat mocht niet. Echter konden ze dit doordat ze op andere punten bezuinigden (geen dure secretaresses bijvoorbeeld).

Het had natuurlijk nooit zo ver mogen komen maar ik vrees dat het spelletje door de KNVB ook niet 100% eerlijk gespeeld word momenteel.
Zouden ze balen dat DE voorbeeldclub van paar jaar terug nu een zorgenkindje is?
Oud 04-03-2015, 11:09   #20
Dionysos
Registered User

Citaat:
Origineel gepost door mdewals
Dat gevoel bekruipt mij ook een beetje.
Doet me denken aan het verhaal van Jan Smit van Heracles paar jaar terug.
Zij gaven meer dan 60% uit aan spelers salarissen en dat mocht niet. Echter konden ze dit doordat ze op andere punten bezuinigden (geen dure secretaresses bijvoorbeeld).

Het had natuurlijk nooit zo ver mogen komen maar ik vrees dat het spelletje door de KNVB ook niet 100% eerlijk gespeeld word momenteel.
Zouden ze balen dat DE voorbeeldclub van paar jaar terug nu een zorgenkindje is?

Volgens mij is het tijd om de hand in eigen boezem te steken, niet om te gaan wijzen naar de KNVB als spil in een schimmige complottheorie.
Oud 04-03-2015, 11:13   #21
twente 4-ever
Registered User
twente 4-ever's Avatar

Citaat:
Volgens mij is het tijd om de hand in eigen boezem te steken, niet om te gaan wijzen naar de KNVB als spil in een schimmige complottheorie.

Juist. Is veel te makkelijk om de schuld maar buiten Twente te leggen. Stilzitten als je geschoren wordt.
twente 4-ever is offline   Met citaat antwoorden
Oud 04-03-2015, 11:15   #22
Achterhöker
Achterhoek, beste hoek

Citaat:

Nee. Maar het is natuurlijk deels wel waar. Als Twente nog wat goodwill bij de KNVB had, en hun best deden om zich aan de regels te houden.. Misschien hadden ze dan het hand over het hard gestreken.

Maar FCT verzet zich constant tegen de KNVB maar dan krijg je de deksel op de neus.
Achterhöker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 04-03-2015, 11:16   #23
Rudi Assauer
Registered User
Rudi Assauer's Avatar

Citaat:

Volgens mij heeft Twente gewoon de afschrijvingen op het stadion achterwege gelaten om zodoende het verlies, ongetwijfeld ontstaan door de hoge salarislasten te drukken. Weer een boekhoudkundige truc natuurlijk en trucjes doe je alleen als je iets wilt verbergen. Dat de accountant hier overigens aan meewerkt zegt ook genoeg over de financiële wereld maar dat is een andere discussie.

Denk dat de KNVB gewoon een impairment op het stadion heeft laten uitvoeren waardoor er dus toch meer afschreven moest worden, ergo met de salarislasten een hoger verlies ten gevolge hebbende.

En dat resulteert, uiteraard, in het niet halen van je plan van aanpak. Omdat er dus weer, net als met de tv-gelden, boekhoudkundige trucjes worden uitgevoerd om de werkelijkheid maar niet te hoeven tonen.
Oud 04-03-2015, 11:24   #24
Elenthril
Registered User

Citaat:

Ik snap het ook niet helemaal. Twente spreekt over een verschil van inzicht over de afschrijvingsmethodiek die voor het stadion wordt toegepast. De licentiecommissie legt de sanctie op omdat Twente niet voldoet aan het zelf opgestelde plan van aanpak voor financieel herstel. Is die afschrijvingsmethodiek dan recent gewijzigd? Probeert Twente vertraagd af te schrijven om de resultaten te pimpen? Heren boekhouders, ... eh accountants, kom maar in....

edit: de heer Assauer heeft de vraag al beantwoord
Elenthril is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 04-03-2015, 11:25   #25
Achterhöker
Achterhoek, beste hoek

Citaat:
Origineel gepost door Rudi Assauer
Volgens mij heeft Twente gewoon de afschrijvingen op het stadion achterwege gelaten om zodoende het verlies, ongetwijfeld ontstaan door de hoge salarislasten te drukken. Weer een boekhoudkundige truc natuurlijk en trucjes doe je alleen als je iets wilt verbergen. Dat de accountant hier overigens aan meewerkt zegt ook genoeg over de financiële wereld maar dat is een andere discussie.

Denk dat de KNVB gewoon een impairment op het stadion heeft laten uitvoeren waardoor er dus toch meer afschreven moest worden, ergo met de salarislasten een hoger verlies ten gevolge hebbende.

En dat resulteert, uiteraard, in het niet halen van je plan van aanpak. Omdat er dus weer, net als met de tv-gelden, boekhoudkundige trucjes worden uitgevoerd om de werkelijkheid maar niet te hoeven tonen.

De term 'trucjes' is misschien wat neerbuigend. De accountant keurt het namelijk gewoon goed, dus het is legaal. Tenzij de accountant ook in het complot zit wellicht.

Waar het uiteindelijk op neer komt is dat FCT zich niet aan zijn opgestelde plan heeft gehouden. Dan maakt het niet uit hoe of wat, de KNVB is dan niet tevreden. De KNVB heeft dan natuurlijk helemaal gelijk en dit zal dan ook wel terecht zijn.

Wel blijf ik er bij dat het systeem wat de KNVB op dit moment hanteert waardeloos is. Maar dat is natuurlijk geen excuus. Ze wisten bij FCT dat ze met vuur speelden.
Achterhöker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 04-03-2015, 11:28   #26
Dionysos
Registered User

Citaat:
Origineel gepost door Achterhöker
De term 'trucjes' is misschien wat neerbuigend. De accountant keurt het namelijk gewoon goed, dus het is legaal.

Als ik een euro zou krijgen voor de keren dat een accountant iets goedkeurde wat overduidelijk niet in de haak is... (kijk naar de financiële rampen die uit de doeken zijn gedaan in de afgelopen jaren)
Oud 04-03-2015, 11:32   #27
S.L
Registered User

Het feit dat Twente niet in beroep gaat spreekt boekdelen.
S.L is offline   Met citaat antwoorden
Oud 04-03-2015, 11:40   #28
Erik4Twente
Registered User

Stadion:vakN
FC Twente was op de hoogte en de beleidsvoerders in het algemeen moeten nu niet gaan doen, of ze nergens wat van afwisten. Iedereen was daarvan namelijk op de hoogte, die daar wat mee te maken had. Het punt is, dat bij onze club nu een financiële maar ook een sportieve chaos heerst. Ik ben daarom ook heel benieuwd, hoe deze puinhoop wordt opgelost, want op deze manier wordt er op een ramp afgekoerst.
Oud 04-03-2015, 11:52   #29
Pipe
Registered User

Hoe kun je 8 jaar op rij een positief transferresultaat hebben met uitschieters van 7 tot wel 17 miljoen in de plus en tegelijkertijd zo in de financiële problemen raken? Had er dan ieder jaar 15 miljoen meer binnen moeten komen uit transfers dan dat ze uitgaven? Ik snap er helemaal niks van, op zoiets kun je je beleid toch niet afstemmen.
Pipe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 04-03-2015, 11:56   #30
tukker1965
Twente komt d'r an!
tukker1965's Avatar

Stadion:306
Citaat:
Origineel gepost door Pipe
Hoe kun je 8 jaar op rij een positief transferresultaat hebben met uitschieters van 7 tot wel 17 miljoen in de plus en tegelijkertijd zo in de financiële problemen raken? Had er dan ieder jaar 15 miljoen meer binnen moeten komen uit transfers dan dat ze uitgaven? Ik snap er helemaal niks van, op zoiets kun je je beleid toch niet afstemmen.

Al het geld naar het stadion, hoge lonen, vrouwenvoetbal, jong twente..
45 jaar hebben we er op moeten wachten! Tot die tijd konden we er alleen van dromen! 2 MEI 2010, werd de dag die nooit vergeten zou worden! Op deze dag werd het onmogelijke waar gemaakt! FC TWENTE KAMPIOEN
tukker1965 is offline   Met citaat antwoorden
Gesloten Onderwerp

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong

Soortgelijke onderwerpen
Onderwerp Auteur Forum Reacties Laatste Post
Stelling: Vitesse Puntenaftrek..... stefanototti Voetbal Nationaal | Internationaal 24 01-09-2004 17:29