Terug naar de website
Ga Terug   FC Twente Online > De Club > Oud spelers / medewerkers
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Post's van vandaag Markeer Forums als Gelezen
Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
Oud 15-05-2005, 19:56   #31
FCTJK
Vak-P
FCTJK's Avatar

Tactiek:Geen
Toto:-
Oud 15-05-2005, 23:53   #32
Tiroler
Registered User
Tiroler's Avatar

Stadion:
Ik, en vele anderen hebben Epi nooit zien voetballen, ook niet op archiefbeelden. Waarom was hij nou zo bijzonder? Voetbalkwaliteiten? Karakter? Flair?
Tiroler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16-05-2005, 00:07   #33
fctwente vak10
Ultras Vak-P

Stadion:29
Nooit de boeken uit de historie gelezen ?
fctwente vak10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16-05-2005, 01:25   #34
TukkerAlex
Registered User

Mit der Epi ist immer etwas los.
De woorden van ik dacht Ernst Happel.

Wat een schitterend spandoek!!!! Geweldig zeg. Mijn complimenten voor de makers
werkelijk fantastisch. Epi Moet op t dak komen.
TukkerAlex is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16-05-2005, 02:13   #35
Tiroler
Registered User
Tiroler's Avatar

Stadion:
Citaat:
Origineel gepost door fctwente vak10
Nooit de boeken uit de historie gelezen ?

Jawel, van de weinige boeken die er zijn alles gelezen, en ook de stukjes die hebben gestaan in de fanzines/bladen wel gelezen, maar die zijn allemaal vrij standaard. Hij heeft lang bij Twente gespeeld, was een 'idioot' in de verdediging en kon erg goed voetballen.

(Mijn pa zegt altijd dat Spira hem regelmatig aan Drost deed denken, zit dar wat in of niet?)

Maar dat konden er meerdere, dus wat maakt hem nou beter dan een Pahlplatz, Jeuring, Achterberg, Van Halst, Rutten, etc.

Ook Torres heb ik nooit helemaal begrepen. Het was mijn tijd niet, en er zijn ook geen beelden van, dus ik en anderen kunnen slecht inschatten waarom die spelers nou zo top/gaaf waren.
Tiroler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16-05-2005, 09:39   #36
El Salvador
Gast

Citaat:
Origineel gepost door Tiroler
Jawel, van de weinige boeken die er zijn alles gelezen, en ook de stukjes die hebben gestaan in de fanzines/bladen wel gelezen, maar die zijn allemaal vrij standaard. Hij heeft lang bij Twente gespeeld, was een 'idioot' in de verdediging en kon erg goed voetballen.

(Mijn pa zegt altijd dat Spira hem regelmatig aan Drost deed denken, zit dar wat in of niet?)

Maar dat konden er meerdere, dus wat maakt hem nou beter dan een Pahlplatz, Jeuring, Achterberg, Van Halst, Rutten, etc.

Ook Torres heb ik nooit helemaal begrepen. Het was mijn tijd niet, en er zijn ook geen beelden van, dus ik en anderen kunnen slecht inschatten waarom die spelers nou zo top/gaaf waren.

Epi heeft ongeveer 20 seizoenen bij FC Twente gevoetbald, hij was aanvoerder, had weergaloze acties in zijn eigen verdediging die vaak ook 1x per wedstrijd mis gingen, had een fantastische pass in de voeten en hij was ook nog cafehouder op de Oude Markt in Enschede.
Daarnaast heeft hij één van de mooiste en belangrijkste goals van FC Twente ooit gemaakt, nl. de 1-0 van 35 meter tegen PEC Zwolle in de bekerfinale van 1977. Er is niemand die ook maar in de buurt komt, hooguit Jan Jeuring (All-time clubtopscorer) of Fred Rutten (gezien de lengte van zijn staat van dienst en trainersjaren).

Wat Sanchez Torres betreft: prachtige voetballer, snel, mooie passeeracties, brutaal en altijd zijn feestje aan het vieren met de supporters.
Vind het nu nog jammer dat hij ooit naar Valencia vertrok!

Laatst aangepast door El Salvador : 16-05-2005 om 09:42.
  Met citaat antwoorden
Oud 16-05-2005, 11:06   #37
robibione
Registered User

Stadion:Nee
Epi was een grootheid in de geschiedenis van FC Twente. Zijn acties in de eigen 16
meter waren onnavolgbaar, fantastische wedstrijdinstelling, goede passing en bovenal
een echte persoonlijkheid op het veld. Ook na schooltijd regelmatig de trainingen be-
zocht, waar hij Theo Snelders en Andre van Gerven pittige keeperstrainingen gaf.
Was net zoals Sanchez Torres één met de supporters, ook na de training of wedstrijd. Zijn schot tegen PEC (finale KNVB Beker) zit me nog vers in het geheugen.
robibione is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17-05-2005, 13:10   #38
Robbie T
Trots
Robbie T's Avatar

Stadion:101
Waarom was de bijnaam van Epi eigelijk MANOLITO ?
Oud 17-05-2005, 13:28   #39
Nick
_______
Nick's Avatar

Stadion:2
Nick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18-05-2005, 12:26   #40
Epiwood
The Slugger
Epiwood's Avatar

Stadion:110
Citaat:
Origineel gepost door FC Twente
Waarom was de bijnaam van Epi eigelijk MANOLITO ?

Die bijnaam hield hij over aan de western serie "High Chapparal", waar een Manolito in speelde.
Bijgesloten Plaatje(s)

Epiwood is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27-05-2005, 14:12   #41
Michel
Registered User
Michel's Avatar

Stadion:2
Reed Epi destijds niet in zo'n goudkleurige Amerikaanse Corvette rond?
Michel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27-05-2005, 17:35   #42
Erwin
02-05-2010
Erwin's Avatar

Stadion:30
Epi, je bent en blijft een held. De immense betekenis die je voor FC Twente gehad hebt, daar kan en wil niemand aan voorbij gaan. Ook degenen die net als ik je nooit hebben zien spelen.

Epi is FC Twente & FC Twente is Epi.

Blijf zacht rusten, Mister FCT.
Erwin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 03-08-2005, 10:50   #43
Gr.R.
Teletekstsupporter...
Gr.R.'s Avatar

Uit het AD van vandaag:

EPI DROST populairder dan ooit

Rubriek: Sportwereld
Woensdag, 03-08-2005

Epi Drost, de beste voetballer uit de 40-jarige geschiedenis van FC Twente, is tien jaar na zijn dood populairder dan ooit. Met Kick van der Vall, gewezen ploeggenoot en boezemvriend van de flamboyante libero, onderzocht AD Sportwereld hoe de mythe werd gevormd. Verslag vanaf een tot bedevaartsplek omgetoverde rustplaats.

De herinnering aan Epi Drost komt op het Beukenveld van crematorium Usselo nadrukkelijk tot leven. De stenen urn met de as van Mister FC Twente is royaal gedecoreerd, met kaarsjes, een beeldje van de voetballer en een foto met diens opgewekte tronie. De uit brons opgetrokken Epi Drost draagt zelfs een echt sjaaltje van FC Twente. Opdat de diepe connectie tussen club en speler, bezegeld met 548 officiële wedstrijden, nooit zal verglijden in de tijd.
,,Mooi hè'', fluistert de kleine gestalte die al knielend restjes onkruid verwijdert. Ruim tien jaar na het verscheiden van de Twentse legende kiest Kick van der Vall nog vaak de intimiteit van een spiritueel één-tweetje. In de sereniteit van het samenzijn dwalen zijn gedachten dan af naar 33 jaren intense jaren van vriendschap en solidariteit.

,,Epi en ik waren meer dan broers'', zegt de nu 59-jarige Van der Vall. ,,We konden met elkaar lezen en schrijven, hadden aan een oogwenk genoeg om elkaar te begrijpen. Zowel in het veld als daarbuiten. Ofschoon we echte binnenvetters waren, die nooit iets aan de buitenwereld lieten merken, vertelden we elkáár wel alles. Voor mijn kinderen was Epi zelfs een soort van tweede vader. Gevoelig, emotioneel, begripvol. Voor de buitenwereld had Epi een ander imago, omdat hij vaak in de binnenstad van Enschede kwam, in een Amerikaanse slee reed en relatief snel van vriendin wisselde. Maar de schijn bedroog. Epi was een gouden gozer, die niet kon loslaten. Op zijn crematie waren zijn vrouw én drie exen van de partij. Ze vroegen me nog wie wie moest condoleren. Dat zegt genoeg, toch.''

Om niet in postume slijmjurkerij te vervallen, wil Van der Vall best toegeven dat Drost een `vreemde snoeshaan' was. Solidair, maar ook solitair. ,,Hij kon een Einzelgänger zijn, die ontzettend koppig en eigenzinnig was en altijd gelijk wilde hebben. Als iets wit was, zei hij dat het zwart was, of grijs. Maar je kon nooit kwaad op hem worden. In de 33 jaar dat ik hem heb gekend, heb ik nooit ruzie met hem gehad. Ondanks zijn vileine geintjes. Hij noemde me altijd `kleine', terwijl hij precies één centimeter groter was: 1.71 meter om 1.70 meter. Ach, dat kon ik wel hebben. Epi wás humor. Op het veld, maar ook daarbuiten.''

Circus

`Mit dem Epi ist es immer circus'. Met deze woorden smoort Frantisek Fahrdronc in 1969 de nog prille interlandloopbaan van Epi Drost in de kiem. De bondscoach is niet langer bestand tegen de halsbrekende capriolen die de vrije verdediger van FC Twente zich in naam van Oranje permitteert. Vanuit een conservatieve basisgedachte is dat standpunt te billijken, want Drost heeft een broertje dood aan obligate breedtepassjes; hij is een artiest die het risicovol uitverdedigen tot kunst verheft. Jongleren of soleren, desnoods in zijn eigen strafschopgebied: het is zijn tweede natuur. Drost wil álles voetballend oplossen.

,,Zelfs wij als ploeggenoten werden er gek van'', stelt Van der Vall. ,,Hij speelde me de bal van dichtbij soms zó hard in de voeten, dat ik mijn enkels bijna brak. Als je daar iets van wilde zeggen, keek je steevast in zijn ondeugende gezicht. Keepers zijn dol van hem geworden. Dan kopte hij plotseling een balletje terug of liet hij de bal zonder waarschuwing door zijn benen gaan. Volkmar Gross, de Duitse doelman van FC Twente, moet nóg nachtmerries hebben van zijn eerste wedstrijden met Epi. Tegenwoordig zie je dergelijke circusacts niet meer, hooguit in Brazilië.''

Het Epi Drost-circus is van een dermate hoge kwaliteit, dat de risico's worden overstemd door het rendement. ,,Hij was zó goed'', weet Van der Vall, ,,dat hij zijn gelijke in Nederland niet kende. Ook iemand als Ruud Krol kon niet aan hem tippen, echt niet. Epi kon de bal over een afstand van 70 meter op je stropdas leggen, hij had een verwoestend schot, een uitstekend inzicht en je speelde altijd met een mannetje meer op het middenveld, omdat hij zijn tijd ver vooruit was en toen al regelmatig doorschoof.''

In de aanloop naar het WK in 1974 lijkt Epi Drost alsnog op weg naar de internationale bevestiging van zijn klasse. Hij maakt zijn rentree in de kwalificatie-interland tegen Noorwegen, maar krijgt dan te maken met hardnekkig blessureleed. Weg is het WK, weg mondiale roem. Thuis, voor de tv, moet Drost lijdzaam toezien hoe het Oranje van Johan Cruijff de harten van de voetbalgoegemeente verovert.

,,Doodzonde'', zegt Van der Vall, ,,want met Epi Drost in de ploeg was Oranje nog sterker geweest. De vraag is echter of een speler uit de regio zich tegenover het machtsblok rond Johan Cruijff had kunnen doorzetten. Johan was toch zo ongeveer degene die alles bepaalde. Al denk ik dat hij wel pro-Drost zou zijn geweest, omdat Epi met zijn speelwijze precies paste in de filosofie van de Hollandse school. Maar Oranje speelde bijvoorbeeld niet met Piet Schrijvers, de beste keeper die we hadden. Nee, Jan Jongbloed stond in het doel omdat hij beter kon meevoetballen. Nou, we hebben in de finale gezien waartoe dat heeft geleid.''

Met FC Twente reikt Epi Drost in de jaren 70 wél tot de ijle hoogten van het voetbal. Onder architectuur van de excentrieke libero stapt de provincieclub uit de schaduw der anonimiteit. FC Twente is een vaste klant in de toplaag van de eredivisie, grijpt in 1974 pas op de laatste speeldag naast de landstitel en wekt ontzag in Europa, met een halve finaleplaats en een finaleplaats in het toernooi om de UEFA Cup. Drost balanceert continu op de fragiele scheidslijn van ernst en luim. Als levenskunstenaar tracht hij ook buiten het veld te excelleren.

Van der Vall: ,,Ik weet nog dat we in die tijd per persoon 1300 gulden voor een overwinning kregen. Op grond van het programma rekenden we dan uit hoeveel we over een bepaalde maand zouden verdienen. Als we 3900 gulden hadden ingecalculeerd, gaf Epi rustig 4000 gulden uit. En niet alleen voor zichzelf, hè. Hij liet iedereen meedelen in zijn financiële weelde. Zo was hij.''

Met zijn trainers onderhoudt Drost een haat-liefde-verhouding. ,,Van Kees Rijvers moesten we op jonge leeftijd trouwen, dat zou voor rust zorgen. Wij bleven echter streken uithalen. Rijvers heeft een keer een hele nacht voor het huis van Epi gepost, om te controleren of hij wel thuis was. Wat bleek: had Epi zijn dikke Camaro, die hij normaal gesproken voor de deur had staan, voor een keertje in de garage gezet. En Rijvers maar blauwbekken, tot een uur of drie 's nachts.

,,De maandag erop riep Rijvers Epi in de groep ter verantwoording. `Je was niet thuis', zei hij. En Epi: `Jawel, bel mijn vrouw maar.' Zo ging het nog een tijdje door, maar Rijvers had het laatste woord: we konden de bal laten liggen en moesten de hele middag rondjes lopen.''

De loopbaan van Drost is doorspekt met dergelijke capriolen en anekdotes. Maar het meest in het oog springen zijn prestaties op het veld. In 1977 schenkt hij FC Twente de eerste tastbare prijs in de clubgeschiedenis: de KNVB-beker. Tegen PEC Zwolle zet hij zijn ploeg in de verlenging met een verwoestend schot op het spoor van de 3-0 overwinning. In 1980 neemt Epi Drost afscheid van FC Twente, om in 1983 - als de club in last is - nog een keertje terug te keren als voetballende troubleshooter. Zonder succes. ,,Typisch Epi'', zegt Van der Vall. ,,FC Twente was een zinkend schip, maar op zijn 37ste wilde hij de club nog helpen.''

Na zijn actieve loopbaan, die hem ook nog langs DS'79 voert, omzeilt Drost met een grote bocht het spreekwoordelijke zwarte gat. Hij bestiert even een café in Enschede en blijft zich voortbewegen in de wereld die de zijne is: de voetballerij. Hij is assistent-trainer van FC Twente, trainer van hoofdklasser Stevo en speelt met kinderlijk plezier wedstrijdjes met de oud-internationals. Dat hij in de tussentijd een zware hartoperatie ondergaat, goed voor drie bypasses, schijnt hem niet te deren. ,,Epi leefde zijn leven in de vijfde versnelling'', weet Van der Vall. ,,Ik zei wel eens: doe het toch iets rustiger aan, maar dat kon hij niet.''

Op 27 mei 1995 daalt het noodlot op Mister FC Twente neer. Tijdens een wedstrijdje met de oud-internationals, in Rotterdam, krijgt hij een hartaanval. Drost sterft in het harnas, 49 jaar jong. Van der Vall: ,,Epi heeft altijd gezegd: ik wil sterven in het shirt van Oranje. Nou, die wens is uitgekomen, maar alleen veel te vroeg. Wim Meutstege heeft nog mond-op-mond-beademing toegepast, maar hij vertelde me later dat Epi een vredige uitstraling over zich had. Alsof hij wilde zeggen: het is goed zo.''

Als Van der Vall de auto van zijn boezemvriend wil ophalen, slaat hij aan het zoeken. ,,Zijn auto stond niet bij het voetbalveld, maar een heel stuk verder: naast een begraafplaats. Toeval? Weet ik niet. Misschien niet.'' In de jaren na de dood van Drost gebeuren er met Van der Vall dingen die aan het onverklaarbare grenzen. Alsof zijn vriend vanuit een andere dimensie signalen doorgeeft.

(einde deel 1)

It's far more important...
(Bill Shankley)
Gr.R. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 03-08-2005, 10:51   #44
Gr.R.
Teletekstsupporter...
Gr.R.'s Avatar

Mythe

Tien jaar na zijn dood is Epi Drost in Twente populairder dan ooit. De fans storten zich van het ene eerbetoon in het andere, met als hoogtepunt de onthulling van een levensgroot spandoek, rondom de thuiswedstrijd tegen AZ, in april van dit jaar. Verder vinden de Epi Drost-posters gretig aftrek en ijveren de fans hardnekkig voor het omdopen van het Arke-stadion in het Epi Drost-stadion.

,,Ik ben erg blij met die mythevorming'', zegt Van der Vall, ,,omdat het recht doet aan de voetballer en de mens Epi Drost. Want het heeft natuurlijk allemaal te maken met de persoon die hij was. Zonder verleden geen toekomst en dat beseffen de supporters van FC Twente terdege. Ik ben daar erg blij mee. Ik heb het kippenvel soms dik op de huid staan.''

Routineus verwijdert Van der Vall nog een plukje onkruid bij de stenen urn van Drost. Zijn wekelijkse bezoek moet hem een ambivalent gevoel opleveren, nu hij zelf op het randje van de dood balanceert. De ex-middenvelder lijdt sinds twee jaar aan kanker en inmiddels zijn er uitzaaiingen naar de lymfeklieren geconstateerd. Van der Vall, die het zware traject van de chemotherapie moet doorlopen, gaat echter nuchter om met zijn ziekte. ,,Het is belangrijk om optimistisch en wilskrachtig te blijven. Daarom probeer ik zoveel mogelijk van het leven te genieten. Juist, in de geest van Epi Drost.''

It's far more important...
(Bill Shankley)
Gr.R. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 03-08-2005, 12:26   #45
Red Nation
BLEEP
Red Nation's Avatar

Stadion:DAK
erg mooi stukje, zo zie je toch een beetje de persoonlijke kant van epi
Oud 04-08-2005, 16:20   #46
Vak 25 Hoelie
Registered User

Stadion:311
Dit stukje in het AD was mij gisteren ook opgevallen, erg goed artikel: hulde aan het AD en aan Kick van der Vall. Perfecte supergrote foto bovendien van het Epi-spandoek van tegen AZ.

En het was blijkbaar niet Happel die "Mit dem Epi ist immer was los" zei maar Frantisek Fahdronc. Het is uit de ouwe doos, maar ik heb Epi nog wel zien spelen, in het rampseizoen van de degradatie bijvoorbeeld. ... ik word oud!
Vak 25 Hoelie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 04-08-2005, 18:28   #47
Habbekrats
0_o
Habbekrats's Avatar

Stadion:31
Hoe zit het met van der Vall dan? Is tie ongeneeslijk ziek? Nee toch?
Habbekrats is offline   Met citaat antwoorden
Oud 04-08-2005, 18:50   #48
reemzz
Enschede, Voetbalbolwerk
reemzz's Avatar

Stadion:102
Ik weet alleen van Nick(zijn zoon) dat ie regelmatig naar het ziekenhuis moet, maar volgens mij is het wel te genezen.
reemzz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 04-08-2005, 18:50   #49
IJsbeer
Registered User

Inderdaad een aangrijpend stuk, en onze andere held, Kick hoop dat je nog lang bij ons blijft.
AD sportredactie is kwalitatief zowiezo erg goed.
Oud 04-08-2005, 20:37   #50
ErikFCT
Registered User

Bijzonder goed stuk en zeer mooi om te lezen. Hopen dat Kick goed door de behandelingen heen komt en nog lang onder ons blijft.
ErikFCT is offline   Met citaat antwoorden
Oud 04-08-2005, 21:44   #51
fctwente vak10
Ultras Vak-P

Las het vandaag ook nog even op m'n werk.Zat echt te genieten,heb de klanten soms maar even laten wachten.
Ode aan AD en (hoor je een harde knal,da's) Kicky van der Vall.
fctwente vak10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 09-08-2005, 21:38   #52
tukkerproud
ultras vak-p
tukkerproud's Avatar

Niemand die die foto kan inscannen ofzo, ik was op vakantie en zag dat de krant eraan kwam maar verliet het land toen.
Oud 10-08-2005, 08:47   #53
Ricky
Zeikerd forever...
Ricky's Avatar

Stadion:312
Citaat:
Origineel gepost door tukkerproud
Niemand die die foto kan inscannen ofzo, ik was op vakantie en zag dat de krant eraan kwam maar verliet het land toen.

Even los van jouw vraag mbt het inscannen, maar als ik bovenstaande zin lees dan slaat mijn fantasie helemaal op hol....

Fascinerend wat je bij zo'n ogenschijnlijk eenvoudig zinnetje kunt bedenken wat daar allemaal gebeurd moet zijn.
Ricky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10-08-2005, 11:08   #54
Chris
Registered User

Stadion:31
Citaat:
Origineel gepost door Ricky
Fascinerend wat je bij zo'n ogenschijnlijk eenvoudig zinnetje kunt bedenken wat daar allemaal gebeurd moet zijn.

Valt toch wel mee. Hij zag de krant aankomen, maar voordat hij hem kon grijpen vloog de krant het land uit. Tja, waarschijnlijk mag hij de grens zelf niet over om alsnog die krant te pakken.
Chris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19-08-2005, 19:21   #55
Ris
Registered User
Ris's Avatar

Mooi boekje over Epi Drost uit 1972 ingescand en geupload:

Epi Drost (uit Sportsterren)
Ris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19-08-2005, 19:59   #56
IJsbeer
Registered User

Citaat:
Origineel gepost door Ris
Mooi boekje over Epi Drost uit 1972 ingescand en geupload:

Epi Drost (uit Sportsterren)

Jeetje Ris prachtig, wil ze nu allemaal al doorlezen. Bedankt
Oud 21-09-2013, 11:35   #57
Epiwood
The Slugger
Epiwood's Avatar

Stadion:110
De Epi video van Eredivisie helden mag natuurlijk ook niet ontbreken in dit topic op zijn 68e geboortedag!

hier nog meer historische beelden

Epi's onafscheidelijke vriend Kick

Epiwood is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27-05-2014, 15:26   #58
Tukker aan Zee
Registered User
Tukker aan Zee's Avatar

Stadion:
Vandaag alweer 19 jaar geleden dat hij van ons heenging, voor altijd een standbeeld in ons hart...!

Tukker aan Zee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27-05-2014, 21:41   #59
twentehart
kloppend rood hart
twentehart's Avatar

Stadion:pp
De tijd gaat snel.

De geest van Epi zal altijd in het stadion aanwezig zijn.
twentehart is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28-05-2014, 20:17   #60
fcternie
Registered User
fcternie's Avatar

Citaat:
Origineel gepost door Michel
Reed Epi destijds niet in zo'n goudkleurige Amerikaanse Corvette rond?

Kan me wel een blauwe Camaro herinneren waar ie bij stokkers voor de deur kwam parkeren.
fcternie is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken