Terug naar de website
Ga Terug   FC Twente Online > Overig > Stamtafel | Chit-chat
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Post's van vandaag Markeer Forums als Gelezen
Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardering: Onderwerp waardering: 5 stemmen, 5.00 gemiddeld. Weergave Modus
Oud 22-03-2020, 14:34   #15811
Jordan
Registered User

Tactiek:Geen
Toto:-
Citaat:
Origineel gepost door Elenthril
Meer mensen die een NL-alert hebben ontvangen? Ben benieuwd of dit gedreven is door nieuwe data ...

Volgens mij wel. Als ik het goed volg (nu even als leek!), kan dit een strategie zijn:

1 Extreem strenge lockdown (niet zoals Italië, Frankrijk of Spanje, maar zoals China), niet voor maanden, maar voor enkele weken. Dit breekt de curve af. Denk aan eens per drie dagen je huis uit om boodschappen te doen.

2.1 Uitlopers van de huidige besmettingen zo goed mogelijk opvangen in de ziekenhuizen en thuis uitzieken, nu het nog redelijk te doen is. Aantal besmettingen gaat drastisch omlaag.

2.2 Testkitproductie weer op gang krijgen

3 Zo breed mogelijk testen

4 Alles wat positief test, in quarantaine plaatsen met contactonderzoek. Uit laten zieken en eventueel behandelen. Dit is wellicht redelijk behapbaar. Soort individuele lockdown voor alle positieve gevallen, dus. Mogelijke uitbraken zo snel mogelijk de kop indrukken.

5 Individuele gevallen in quarantaine financieel ondersteunen.

6 Bij eventuele nieuwe uitbraken (lokale) lockdown, testen traceren en besmette mensen in quarantaine en weer vrijgeven.

Laatst aangepast door Jordan : 22-03-2020 om 14:40.
Jordan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22-03-2020, 14:37   #15812
Jordan
Registered User

Citaat:
Origineel gepost door asjbakkie
Vind het jammer dat snijboon het even op de man deed.... verder mag hij best wel argwanend kijken.... Niets verkeerds aan... Net zoals Jensen echt niet alleen maar poep praat.... Jij geeft ook aan dat er wederom, helaas, maar twee keuzes zijn... Of je vertrouwd de overheid 100% en de rest praat poep Of je luister ook naar de rest en je bent fout.

Het is heel moeilijk om mensen dingen te laten doen als je het openlijk kunt organiseren. Laat staan als je het stiekem moet doen.
Oud 22-03-2020, 14:45   #15813
Jordan
Registered User

Enige probleem is dat de testen van nu alleen covid-19 aantonen als je echt klachten hebt. Die tests moeten dus beter en beter worden.
Oud 22-03-2020, 14:54   #15814
Patrick 070
Sinds 1965
Patrick 070's Avatar

Stadion:soms
Citaat:
Origineel gepost door Jordan
Volgens mij wel. Als ik het goed volg (nu even als leek!), kan dit een strategie zijn:

1 Extreem strenge lockdown (niet zoals Italië, Frankrijk of Spanje, maar zoals China), niet voor maanden, maar voor enkele weken. Dit breekt de curve af. Denk aan eens per drie dagen je huis uit om boodschappen te doen.

2.1 Uitlopers van de huidige besmettingen zo goed mogelijk opvangen in de ziekenhuizen en thuis uitzieken, nu het nog redelijk te doen is. Aantal besmettingen gaat drastisch omlaag.

2.2 Testkitproductie weer op gang krijgen

3 Zo breed mogelijk testen

4 Alles wat positief test, in quarantaine plaatsen met contactonderzoek. Uit laten zieken en eventueel behandelen. Dit is wellicht redelijk behapbaar. Soort individuele lockdown voor alle positieve gevallen, dus. Mogelijke uitbraken zo snel mogelijk de kop indrukken.

5 Individuele gevallen in quarantaine financieel ondersteunen.

6 Bij eventuele nieuwe uitbraken (lokale) lockdown, testen traceren en besmette mensen in quarantaine en weer vrijgeven.

Mijn eerste gedachte was: het is mooi weer, ze willen voorkomen dat iedereen massaal de bossen, parken en stranden bezoekt.
Patrick 070 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22-03-2020, 15:10   #15815
Jordan
Registered User

Citaat:
Origineel gepost door Patrick 070
Mijn eerste gedachte was: het is mooi weer, ze willen voorkomen dat iedereen massaal de bossen, parken en stranden bezoekt.

Dat kan ook maar zo

Mijn strategie is gebaseerd op een stuk dat ik in de groepsapp met deskundigen plots zag opduiken, maar op nu.nl staat het anders qua visie WHO.
Oud 22-03-2020, 15:23   #15816
Steve_McClaren
Groene knuppels

Stadion:
Weer 43 patiënten overleden... Rust in vrede!
Oud 22-03-2020, 15:27   #15817
Hotbossie
Registered User

Citaat:

Mensen weten, denk ik, niet wat te doen omdat ze het normaliter nooit doen. Daarom gaat iedereen lopen googlen WAT te doen. Komen dus allemaal bij hetzelfde park uit.

Dat terwijl de hele fucking provincie niets dan dorpen en wandelroutes telt.

Neem het Buursezand, Reutem, Ootmarsum, Dieren en ga zo maar door, ontelbare dorpen, ontelbare wandel en fietsroutes, er is geen enkele reden dat wij elkaar allemaal voor de poten moeten lopen.
Hotbossie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22-03-2020, 15:43   #15818
Elenthril
Registered User

Citaat:
Origineel gepost door Steve_McClaren
Weer 43 patiënten overleden... Rust in vrede!

Schrikbarend. Rust in vrede inderdaad.

Vragen voor Jordan. Ik zie dat in 2018 er gemiddeld tijdens het griepseizoen ook zo'n 75 mensen per dag aan griep zijn overleden en dat de ziekenhuizen toen ook aan hun tax hebben gezeten. Eerlijk gezegd aan mij voorbij gegaan dat het die omang gehad heeft. Schijnt ook in minder heftige griepjaren om schrikbarende aantallen te gaan. We zitten nu nog midden in het griepseizoen. Hebben de ziekenhuizen daar nu bovenop Sars-cov2 ook mee te maken. Of treft het met name het zelfde deel van de populatie. Of kunnen er meerdere besmettingen tegelihk bestaan. Worst we ook grote schaal ook op influenza getest?
Elenthril is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22-03-2020, 16:37   #15819
Hotbossie
Registered User

https://www.thenational.ae/business...crisis-1.995866

En daar gaan we. Het mondiale domino effect.

Bekijk ook het allerallerlaatste punt even. Dit is iets wat wij moeten echoen, ditmaal zullen de steenrijken (de CEO van Dnata zit met gemak op 40,000 Euro per maand) zullen als eerst moeten inleveren, genoegen nemen met halfslachtige maatregelen die ten koste gaan van rank en file mogen niet geaccepteerd worden.

De wereld zal FULL ON Bernie moeten gaan. Val de 1% aan, en neem geen genoegen met bailouts voor banken, hedgefund managers en dergelijke.....

Neem het voorbeeld Virgin Airlines. Met ongeveer 5% van het vermogen van Branson kan hij zijn hele workforce een kwartaal lang doorbetalen.

Ons Koningshuis mag gewoon 75% van hun vermogen inleveren en doneren aan sociale zaken, met de resterende 25% kunnen ze de kinderen van hun kinderen in weelde onderhouden.
Oud 22-03-2020, 17:01   #15820
Jordan
Registered User

Citaat:
Schrikbarend. Rust in vrede inderdaad.

Vragen voor Jordan. Ik zie dat in 2018 er gemiddeld tijdens het griepseizoen ook zo'n 75 mensen per dag aan griep zijn overleden en dat de ziekenhuizen toen ook aan hun tax hebben gezeten. Eerlijk gezegd aan mij voorbij gegaan dat het die omang gehad heeft. Schijnt ook in minder heftige griepjaren om schrikbarende aantallen te gaan. We zitten nu nog midden in het griepseizoen. Hebben de ziekenhuizen daar nu bovenop Sars-cov2 ook mee te maken. Of treft het met name het zelfde deel van de populatie. Of kunnen er meerdere besmettingen tegelihk bestaan. Worst we ook grote schaal ook op influenza getest?

Influenza velt ook velen per jaar. In 2018 10.000 personen. Dat hebben wij niet in de gaten, om dat dat in ons hoofd een geaccepteerd risico is. Dat geldt ook voor verkeersdoden en mensen die van de trap(!) donderen. Terrorisme bijv. niet. En volgens mij zijn wij zo geprogrammeerd dat oudjes geen biologische functie meer hebben, dus zolang het geen familie is, boeit dat ons niet zo. Dat is hard gezegd, maar ook precies dezelfde reden waarom veel ouderen weinig bezoek krijgen.

Het influenzaseizoen is gelukkig al voorbij, maar er is een kleine opleving. Ik verwacht dat die met onze huidige social distancing en hygiëne snel uitgedoofd zal zijn.

In de triage kunnen ze ze nu redelijk snel scheiden. Artsen herkennen covid-19 steeds beter. Klachten lijken op griep, maar er zit wat verschil tussen. We testen daarna op covid-19, zodat de patiënten elkaar niet onnodig aansteken. Covid-19 leggen we bij elkaar, ook om materiaal uit te sparen.

En wat de populatie betreft: voor de ouderen en zwakkeren is beide gevaarlijk. Voor ons zit het gevaar er vooral in dat je straks medische zorg nodig hebt, die er gewoon niet is en dat je alleen daardoor het loodje legt. Terwijl je met de juiste zorg er waarschijnlijk wel doorgekomen was.
Oud 22-03-2020, 17:02   #15821
janpunne
vak Q
janpunne's Avatar

Stadion:Nee
Citaat:

Zijn net terug van een wandeling door de Beemster samen met mijn echtgenote.
En we waren niet de enigen die er zo over dachten.
Nu heb ik een foto gezien van mensen die aan het wandelen waren in het Amsterdamse Bos. Het was druk maar de foto was van voren genomen en daardoor leek het nog veel drukker.
Ik kan me ook indenken dat er gezinnen zijn met meer dan 2 personen en als die een wandeling gaan maken in het bos of op het strand en dan is het ook een groepje dat pratend hun weg vervolgt. Afstand houden tussen elkaar? Waarom eigenlijk. Ze leven de hele week boven op elkaars lip in hun huis. Zijn er meer van zulke groepjes dan nog kunnen ze een paar meter achter elkaar lopen. Persoonlijk haken wij trouwens nooit aan bij een groepje andere wandelaars maar gaan ze voorbij of we houden afstand en blijven er achter. Dat is met deze crisis niet anders.
Vandaag hebben we alleen maar mensen gezien die al wandelend netjes afstand hielden van de andere wandelaars. Netjes!
janpunne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22-03-2020, 17:07   #15822
barrysnijboon
Registered User

Citaat:
Origineel gepost door Hotbossie
Hadden ze dat gedaan dan hadden Loyal en Wallace nog steeds staan schreeuwen. Het maakt echt geen ene ruk uit, het is zoals de Jensen show 135 afleveringen van zeuren, sleuren en tegen alles aanschoppen. Enkel kritiek leveren en Nul bijdragen.

Zie de reactie van Snijboon. Iemand die het niet kan verkroppen dat een ander bijdraagt en constructief bezig is, en daarom een diepe afgunst een voelt waardoor hij post wat hij post.

Van die mensen die in WO2 slechts 2 keuzes hadden, de NSB of in de Kerk zitten, zich bekeren uit angst, en het verzet overlaten aan mensen met kennis, vaardigheden en daadwerkelijke maatschappelijke meerwaarde.

Kerel je moest eens weten. Zodra ik stop met mijn werk gaat het halve land in full panic mode. Dan heb jij ook geen idee meer wat je moet doen.
Zonder types als mij zat je nog in een grot angstig te wezen voor dat enge oncontroleerbare vuur. Als ik ergens gekke patronen zie zit ik negen van de tien keer raak. Die Jordan komt niet organisch over.
barrysnijboon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22-03-2020, 17:56   #15823
Hotbossie
Registered User

Citaat:
Origineel gepost door barrysnijboon
Kerel je moest eens weten. Zodra ik stop met mijn werk gaat het halve land in full panic mode. Dan heb jij ook geen idee meer wat je moet doen.
Zonder types als mij zat je nog in een grot angstig te wezen voor dat enge oncontroleerbare vuur. Als ik ergens gekke patronen zie zit ik negen van de tien keer raak. Die Jordan komt niet organisch over.

Het spijt me Snijboon. Zoals jij profileert, je asociale en agressieve manier van communiceren, doen mij niet vermoeden dat jij essentieel bent voor ons bestaan.

Ik begrijp dat jij met electriciteit werkt. Of zoiets. Beetje sleutelen aan de centrales enzo? Hardstikke mooi, en onmeunig bedankt! Ben je zo zuur omdat je geen applaus hebt gekregen? Er zijn er wel meer die geen erkenning krijgen, zo werkt het leven doorgaans.

Kijk, dat je tegen mij niet normaal reageren kunt kan ik wel begrijpen. Ik zal het er vast wel naar gemaakt hebben de laatste jaren. Maar dat je geen draadje hier kunt lezen en Jordan op waarde kunt schatten, dat maakt je te dom om te poepen.

Laatst aangepast door Hotbossie : 22-03-2020 om 18:02.
Oud 22-03-2020, 18:05   #15824
Kneupke
Heya de Keu!
Kneupke's Avatar

Stadion:106
Citaat:

Geen idee wat jij voor de kost doet maar dat moet wel heel belangrijk zijn...aan zelfvertrouwen ontbreekt het je in ieder geval niet. Of gewoon een kwestie van zelfoverschatting? Ik vraag maar hoor...
Oud 22-03-2020, 20:07   #15825
Jordan
Registered User

Citaat:
Origineel gepost door Kneupke
Geen idee wat jij voor de kost doet maar dat moet wel heel belangrijk zijn...aan zelfvertrouwen ontbreekt het je in ieder geval niet. Of gewoon een kwestie van zelfoverschatting? Ik vraag maar hoor...

Ik heb veel commentaar en feedback gehad in mijn leven, maar niet integer zijn (trollen), niet organisch overkomen (hij bedoelt 'echt', neem ik aan) en meningloos zijn heb ik alle drie nog nooit gehoord.

Mensen die mij kennen zullen hier heel hard om lachen. Maar dat zal volgens Barry wel komen doordat hij uit een aantal posts op een voetbalforum meer haalt dan de mensen met wie ik werk en leef.
Oud 22-03-2020, 20:55   #15826
Superkip
Registered User
Superkip's Avatar

Superkip is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22-03-2020, 21:18   #15827
Jordan
Registered User

Citaat:
Origineel gepost door Superkip

Plunderen op het hoogste niveau
Oud 22-03-2020, 22:25   #15828
Jan Willem
Registered User

Citaat:
Origineel gepost door Kneupke

Diezelfde vraag riep het bij mij op.. De mensen die ik ken die essentieel werk doen zouden nooit op zo'n manier over zichzelf praten, laat staan op een voetbalforum geforceerd aanzien gaan zitten afdwingen. Met zo'n insteek ben je ongeschikt voor essentieel werk, ik hoop dat het onzin is en we in goede handen zijn
Jan Willem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22-03-2020, 23:58   #15829
Superkip
Registered User
Superkip's Avatar

Meneer Oosterhuis is ook sceptisch over het overheidsoptreden. Ik neem nu echt aan dat we vanaf morgenavond een lock down hebben. Ik hoop het maar.
Superkip is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23-03-2020, 00:13   #15830
Vak 25 Hoelie
Registered User

Stadion:311
Citaat:
Van die mensen die in WO2 slechts 2 keuzes hadden, de NSB of in de Kerk zitten, zich bekeren uit angst, en het verzet overlaten aan mensen met kennis, vaardigheden en daadwerkelijke maatschappelijke meerwaarde.

Ach ja, dus in WO II was het óf NSB dan wel de kerk óf verzet. Heb je het boek 'Vijftig tinten grijs' gemist?

Verder wil ik je er graag op wijzen dat naast de communisten vooral katholieken en in mindere mate gereformeerden hebben bijgedragen aan opvang joden en allerlei vormen van verzet (een deel van de gereformeerden was zo gezagsgetrouw dat ze zelfs Pol Pot hadden geaccepteerd). Lou de Jong had geen oog voor verzet buiten de Randstad. Alleen in Limburg zijn al 88 priesters afgevoerd naar concentratiekampen, niet vanwege fout parkeren, al waren die dekselse Duitsers op allerlei terreinen wel zeer pünktlich.
Vak 25 Hoelie is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 23-03-2020, 00:20   #15831
Check your head
Registered User
Check your head's Avatar

Citaat:
Origineel gepost door Jan Willem
Diezelfde vraag riep het bij mij op.. De mensen die ik ken die essentieel werk doen zouden nooit op zo'n manier over zichzelf praten, laat staan op een voetbalforum geforceerd aanzien gaan zitten afdwingen. Met zo'n insteek ben je ongeschikt voor essentieel werk, ik hoop dat het onzin is en we in goede handen zijn

Nou ja er zijn altijd uitzonderingen. Ik ga er maar van uit dat snijboon een uitzondering is. Mijn zwakte, want ik ga altijd uit van het beste van de mens.......maar het mooie wel is dat snijboon vindt dat zijn werk essentieel is. Iemand met hart voor zijn werk
Check your head is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23-03-2020, 01:08   #15832
Vak 25 Hoelie
Registered User

Stadion:311
Citaat:
Origineel gepost door Check your head
Nou ja er zijn altijd uitzonderingen. Ik ga er maar van uit dat snijboon een uitzondering is. Mijn zwakte, want ik ga altijd uit van het beste van de mens.......maar het mooie wel is dat snijboon vindt dat zijn werk essentieel is. Iemand met hart voor zijn werk

Zou het kunnen dat snijboom zich schuldig heeft gemaakt aan één of andere vorm van humor? Overdrijving tot in het absurde, vaak toegepaste figuur door zowel komiekelingen als politici. Je moet het wel willen zien hé.
Vak 25 Hoelie is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 23-03-2020, 01:09   #15833
FC Twente Loyal
Wij zijn Twente!

Ben wel benieuwd naar zijn baan moet ik zeggen. Kom er maar in Snijboon
Oud 23-03-2020, 08:19   #15834
WirSindWiederDa
Registered User

Citaat:
Origineel gepost door janpunne
Zijn net terug van een wandeling door de Beemster samen met mijn echtgenote.
En we waren niet de enigen die er zo over dachten.
Nu heb ik een foto gezien van mensen die aan het wandelen waren in het Amsterdamse Bos. Het was druk maar de foto was van voren genomen en daardoor leek het nog veel drukker.
Ik kan me ook indenken dat er gezinnen zijn met meer dan 2 personen en als die een wandeling gaan maken in het bos of op het strand en dan is het ook een groepje dat pratend hun weg vervolgt. Afstand houden tussen elkaar? Waarom eigenlijk. Ze leven de hele week boven op elkaars lip in hun huis. Zijn er meer van zulke groepjes dan nog kunnen ze een paar meter achter elkaar lopen. Persoonlijk haken wij trouwens nooit aan bij een groepje andere wandelaars maar gaan ze voorbij of we houden afstand en blijven er achter. Dat is met deze crisis niet anders.
Vandaag hebben we alleen maar mensen gezien die al wandelend netjes afstand hielden van de andere wandelaars. Netjes!
zoals M.S. altijd zegt: “mag ik even lachen,......... ja ik mag even lachen”.
Ik denk dat jullie de besten zijn.....
WirSindWiederDa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23-03-2020, 08:31   #15835
Elenthril
Registered User

Interessant. SWAB schrijft dat Mycofenolaatmofetil, gebruikt om afstoting bij niertransplantaties te voorkome, antiviraal effect lijkt tr tonen bij MERS maar dat het onbekend is of men daardoor beschermd is then coronavirussen. Washington post schrijft dat een niertransplantie patient positief op sars-vov-2 test, in een ziekenhuis in quarantine wordt geplaatst en zich afvraag wat is daar doet omdat ie zich kiplekker voelt. N=1 helaas, maar wie weet
Oud 23-03-2020, 09:32   #15836
barrysnijboon
Registered User

Citaat:
Origineel gepost door Superkip
Meneer Oosterhuis is ook sceptisch over het overheidsoptreden. Ik neem nu echt aan dat we vanaf morgenavond een lock down hebben. Ik hoop het maar.

Ah meneer Oosterhuis de man die moest juichen van een zieke kleuter en ons een paar miljoen nutteloze vaccins in de maag heeft gesplitst van een bedrijf waarvan hij zelf toevallig aandeelhouder was.
Doe er even een rondje whiskey in!
barrysnijboon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23-03-2020, 10:53   #15837
Rik1982
Registered User

Citaat:
Interessant. SWAB schrijft dat Mycofenolaatmofetil, gebruikt om afstoting bij niertransplantaties te voorkome, antiviraal effect lijkt tr tonen bij MERS maar dat het onbekend is of men daardoor beschermd is then coronavirussen. Washington post schrijft dat een niertransplantie patient positief op sars-vov-2 test, in een ziekenhuis in quarantine wordt geplaatst en zich afvraag wat is daar doet omdat ie zich kiplekker voelt. N=1 helaas, maar wie weet

Er moet op de wereld al zoveel zijn dat tegen zo'n virus werkt lijkt me... Punt is om het te vinden. Was het bij MERS en SARS niet zo dat ze enorm veel gevonden hadden dat uiteindelijk nutteloos bleek omdat de virussen verdwenen of muteerden naar ongevaarlijke varianten?
Rik1982 is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 23-03-2020, 19:21   #15838
Kneupke
Heya de Keu!
Kneupke's Avatar

Stadion:106
Citaat:
Ah meneer Oosterhuis de man die moest juichen van een zieke kleuter en ons een paar miljoen nutteloze vaccins in de maag heeft gesplitst van een bedrijf waarvan hij zelf toevallig aandeelhouder was.
Doe er even een rondje whiskey in!

Wil d’r best een rondje indoen, maar ik weet nog steeds niet welke belangrijke functie jij uitoefent...
Oud 23-03-2020, 20:21   #15839
Hotbossie
Registered User

Einde competitie dus?
Oud 23-03-2020, 20:39   #15840
Elenthril
Registered User

Citaat:
Einde competitie dus?

In ieder geval voor het publiek
Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong

Soortgelijke onderwerpen
Onderwerp Auteur Forum Reacties Laatste Post
@t the moment Knijn Stamtafel | Chit-chat 14 21-04-2020 20:31
Jouw eerste wedstrijd? Rik1983 Oud spelers / medewerkers 257 11-12-2014 23:36
Frits, wat is jouw moment van de dag? Tukkeroo Stamtafel | Chit-chat 6691 16-06-2010 19:12
Jouw hulp gevraagd richardor Gastenforum 20 06-04-2009 18:50
Finale... Hoe was jouw dag? Tiroler KNVB Beker 59 10-12-2004 13:14