Terug naar de website
Ga Terug   FC Twente Online > Overig > Stamtafel | Chit-chat
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Post's van vandaag Markeer Forums als Gelezen
Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardering: Onderwerp waardering: 5 stemmen, 5.00 gemiddeld. Weergave Modus
Oud 23-03-2020, 20:47   #15841
Steve_McClaren
Groene knuppels

Stadion:
Tactiek:Geen
Toto:-
Citaat:
Origineel gepost door Elenthril
In ieder geval voor het publiek

Ook voor de spelers, alle samenkomsten (ook met minder dan 100 mensen) zijn nu verboden. Dus dan kunnen wedstrijden ook niet doorgaan aangezien daar met spelers, coaches, scheidsrechters en andere werknemers al gauw 50 man aanwezig zijn.
Oud 23-03-2020, 20:48   #15842
Patrick 070
Sinds 1965
Patrick 070's Avatar

Stadion:soms
Citaat:
Origineel gepost door Steve_McClaren
Ook voor de spelers, alle samenkomsten (ook met minder dan 100 mensen) zijn nu verboden. Dus dan kunnen wedstrijden ook niet doorgaan aangezien daar met spelers, coaches, scheidsrechters en andere werknemers al gauw 50 man aanwezig zijn.

Hangt ervan af of het beschouwd kan/moet worden als een openbare bijeenkomst. Wordt ook (nog) niet gezegd dat scholen tot 1 juni gesloten blijven.
Patrick 070 is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 23-03-2020, 20:49   #15843
Elenthril
Registered User

Citaat:

Ja, is waar, als het een openbare bijeenkomst is. Gamma blijft ook open
Elenthril is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23-03-2020, 20:54   #15844
Hotbossie
Registered User

Citaat:
Origineel gepost door Elenthril
In ieder geval voor het publiek

Je speelt 1 wedstrijd... 1 speler wordt ziek, corona. En dan?

Gewoon kappen met die competitie en niet pretenderen dat het wel goed gaat komen.
Hotbossie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23-03-2020, 21:11   #15845
Elenthril
Registered User

Citaat:
Origineel gepost door Hotbossie
Je speelt 1 wedstrijd... 1 speler wordt ziek, corona. En dan?

Gewoon kappen met die competitie en niet pretenderen dat het wel goed gaat komen.

Vind ik ook hoor!
Elenthril is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23-03-2020, 21:55   #15846
wallace
hamishphere
wallace's Avatar

Stadion:roof
Deze competitie wordt ongeldig verklaard en de volgende begint op 1 Maart 2021. Let maar op. Dit virus is here to stay.
Oud 23-03-2020, 23:37   #15847
Vak 25 Hoelie
Registered User

Stadion:311
Citaat:

Gelukkig is de norm dat je niet binnen 1,5 meter van een ander komt. Voetbal wordt zo een heel ander spel. En met spelers als Bijen, Schenk en Busquets zijn wij daar al helemaal klaar voor!
Vak 25 Hoelie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24-03-2020, 01:12   #15848
Jordan
Registered User

We kunnen het nog steeds aardig behappen. Ondanks dat wij de meeste besmette patiënten hebben liggen, hebben we nog capaciteit en loopt de reguliere zorg gewoon door. We kunnen weer even vooruit met mondkapjes en andere spullen.

Wat je wel ziet is dat de aantallen snel stijgen. Wordt een spannende week. Hopelijk zijn de effecten van de social distance daarna te zien. De silent majority heeft zich volgens mij behoorlijk aan de regels gehouden. Kom in zo’n ziekenhuis veel mensen tegen op een dag en het valt me op dat praktisch niemand snift, kucht of snuit. Dat is normaal wel anders.

Las vandaag iets over de zorgcultuur in Italië. Schijnt dat ze daar mensen sneller en langer op de IC houden. Hier zijn we kritischer en behandelen we niet onnodig door om te rekken. Dat kan een extra druk op de ziekenhuizen hebben gegeven daar.

Verder een grafiek die Nederland vergelijkt met Italië vanaf dag 1 (eerste dode).

NL: dag 6 social distance, Dag 9 scholen dicht, dag 16 aangescherpte maatregelen en 179 doden

ITA: dag 16 Lombardije lockdown, dag 17 hele land lockdown, dag 16 366 doden en daarna schieten ze omhoog. Dag 20 1018 doden.
Jordan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24-03-2020, 09:25   #15849
WirSindWiederDa
Registered User

'UMCG heeft op vele paarden gewed en was heel goed voorbereid'

De rest van het land breekt zich het hoofd waarom er bij het UMCG geen capaciteitsprobleem lijkt te bestaan waar het gaat om testen op het coronavirus. 'Ze waren in Groningen gewoon heel goed voorbereid.'
De uitspraken van UMCG-microbioloog Alex Friedrich maakten de tongen los, maandag. In de Groene Amsterdammer zei hij dat het UMCG zich losmaakte van het landelijke beleid, en dat zijn ziekenhuis medewerkers volop testte op corona.

Hoezo capaciteitsprobleem?
Moraal van zijn verhaal: capaciteitsprobleem, hoezo capaciteitsprobleem? 'Hoe kan een land als Nederland, met de meeste artsen-bioloog per inwoner, nou een capaciteitsprobleem hebben?', vroeg Friedrich zich maandagavond in Nieuwsuur nogmaals af.

Feit is dat er in Groningen volop wordt getest, terwijl er in de rest van Nederland nauwelijks wordt getest en in Noord-Brabant zelfs helemaal niet meer, vanwege tekorten. Vooral wattenstaafjes en vloeistoffen om het virus te doden raken op.

Vooruitziende blik
Maar bij het UMCG is dat dus niet aan de hand. Daar hadden ze kennelijk een vooruitziende blik. 'Wij hebben ingekocht bij verschillende fabrikanten', vertelde Coretta van Leer van het UMCG in Nieuwsuur. 'Terwijl veel ziekenhuizen zich afhankelijk hebben gemaakt van één leverancier, die nu niet kan leveren. We merken nu dat onze insteek een goede is geweest. Als ze dat in Brabant ook hadden gedaan, hadden ze nu wellicht geen tekorten gehad.'

Friedrich: 'Het is een goede zaak dat we het nu merken, zodat we heel hard kunnen werken om het op te lossen.'

Heel goed voorbereid
Ann Vossen, viroloog en lid van het Outbreak Managementsteam, bekende in Nieuwsuur dat ze in Groningen hun zaakjes meer dan goed voor elkaar hadden.

'Een groot deel van Nederland heeft één specifiek apparaat gebruikt', aldus Vossen, 'terwijl men in Groningen op heel veel paarden heeft gewed. Ik weet niet of ze dat bewust hebben gedaan, maar ze waren daar gewoon heel goed voorbereid.'
WirSindWiederDa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24-03-2020, 10:09   #15850
Ricky
Zeikerd forever...
Ricky's Avatar

Stadion:312
Citaat:
Origineel gepost door WirSindWiederDa
'UMCG heeft op vele paarden gewed en was heel goed voorbereid'

Vraag is: zouden ze hetzelfde zeggen als er in Groningen ook zoveel aan de hand was? En vraag 2: waarom rijdt er geen busje met spullen naar het Zuiden?!? (Of is dat aardgas-wraak? )
Oud 24-03-2020, 10:37   #15851
Jan Willem
Registered User

Citaat:
Origineel gepost door Ricky
Vraag is: zouden ze hetzelfde zeggen als er in Groningen ook zoveel aan de hand was? En vraag 2: waarom rijdt er geen busje met spullen naar het Zuiden?!? (Of is dat aardgas-wraak? )

Haha die aardgaswraak zal toch op die verfoeide randstad gericht zijn en niet op het zuiden (hoewel ook het zuiden er natuurlijk van profiteerde).
Je eerste vraag lijkt me terecht, en het tweede gebeurt misschien wel. Maar hun toon en/in de vele media-aandacht die ze de laatste dagen zochten/kregen lijkt me niet nodig.
Jan Willem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24-03-2020, 10:41   #15852
WirSindWiederDa
Registered User

Citaat:
Vraag is: zouden ze hetzelfde zeggen als er in Groningen ook zoveel aan de hand was? En vraag 2: waarom rijdt er geen busje met spullen naar het Zuiden?!? (Of is dat aardgas-wraak? : )
Je stelt de foute vragen. Tuurlijk niet.

Waarom verklaren wij ons wel solidair met het zuiden en nemen wij wel patiënten op uit Brabant.
Dit bovenstaande en jouw vragen geven de krankzinnigheid van vele mensen weer.

Houd ermee op.......... het heeft geen zin.
WirSindWiederDa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24-03-2020, 10:43   #15853
asjbakkie
ontringt
asjbakkie's Avatar

Stadion:snik
Citaat:

Omdat men het nog steeds lekker vindt om eerst een veer in de kont te krijgen? Daarbij ... wat als het verder verspreid en Groningen heeft net alles afgestaan richting Zuiden? Misschien is hun model wel zo gecalculeerd dat ze de Noordelingen kunnen bijstaan wanneer dat nodig is.
Ziekenhuisanarchie
Oud 24-03-2020, 10:49   #15854
Ricky
Zeikerd forever...
Ricky's Avatar

Citaat:
Origineel gepost door WirSindWiederDa
Je stelt de foute vragen. Tuurlijk niet.

Waarom verklaren wij ons wel solidair met het zuiden en nemen wij wel patiënten op uit Brabant.
Dit bovenstaande en jouw vragen geven de krankzinnigheid van vele mensen weer.

Houd ermee op.......... het heeft geen zin.

Zoals ik het geen zin vind hebben om er op dit moment even fijntjes anderen erop te wijzen dat ze andere keuzes hebben gemaakt. Solidariteit is nodig, geen vingerwijzen....
Oud 24-03-2020, 11:05   #15855
Jordan
Registered User

Citaat:

Misschien omdat er in het zuiden vrije circulatie is (druppel op de gloeiende plaat) en zij nog in staat zijn om het voor een tijdje in te dammen. Daarmee winnen ze tijd en kunnen ze Brabant tot die tijd ondersteunen. Over een maand is het wellicht andersom.
Oud 24-03-2020, 11:18   #15856
Jordan
Registered User

Citaat:
Zoals ik het geen zin vind hebben om er op dit moment even fijntjes anderen erop te wijzen dat ze andere keuzes hebben gemaakt. Solidariteit is nodig, geen vingerwijzen....

Is volgens mij niet zo dat UMCG dat zelf de wereld heeft ingebracht met als reden: kijk ons eens.

Dit kwam doordat twee interviews afweken. Landelijke pers bij RIVM of NVZ kregen te horen: tekort. Lokale pers vroeg naar het tekort bij het UMCG en die zei dat ze nog steeds voldoende kunnen testen.

'Dat weet ik zo niet, dat zou je aan de arts-microbioloog van het UMCG moeten vragen.'

Daar komt dat verhaal vandaan.
Oud 24-03-2020, 11:20   #15857
Hotbossie
Registered User

Ik vind dat onze regering het uitstekend doet. In plaats van draconische maatregelen zoals in Spanje of Italië, doen ze nog immer een beroep op maatschappelijke volwassenheid. Doen ze nog immer een beroep op common sense en blijven weg bij hetgeen ze op basis van buurlanden allang hadden kunnen implementeren, de autocratische optie. Leger de straten op. Politie op elke hoek. Handhaving machtigen.

Wat mij betreft zijn onze vrijheden minimaal beperkt en zijn de maatregelen zeer goed leefbaar. Is het beroep op social distancing een oproep tot sociaal gedrag.
Oud 24-03-2020, 13:08   #15858
barrysnijboon
Registered User

Citaat:
Ik vind dat onze regering het uitstekend doet. In plaats van draconische maatregelen zoals in Spanje of Italië, doen ze nog immer een beroep op maatschappelijke volwassenheid. Doen ze nog immer een beroep op common sense en blijven weg bij hetgeen ze op basis van buurlanden allang hadden kunnen implementeren, de autocratische optie. Leger de straten op. Politie op elke hoek. Handhaving machtigen.

Wat mij betreft zijn onze vrijheden minimaal beperkt en zijn de maatregelen zeer goed leefbaar. Is het beroep op social distancing een oproep tot sociaal gedrag.

De draconische maatregelen hebben bij ons geen zin meer omdat onze overheid veel te laks heeft gereageerd, in eerste instantie dacht Rutte dat het virus nuchtere mensen niet zou treffen (natuurlijk niet echt maar hij zei het wel) en dat goed je handen wassen echt veel zin heeft (met een virus dat airborne of op bepaalde opervlakken gewoon een paar uur blijft leven).

Daardoor heeft heel Nederland een week of twee de tijd gehad om elkaar te besmetten. Als je steekproefs gewijs zou gaan testen op dit moment onder de gemiddelde bevolking zul je er achter komen dat er heel veel meer mensen zijn die het virus hebben gehad of op dit moment hebben dan er nu wordt medegedeeld.
Dat zal dan ook de reden zijn dat er, ondanks dat er meer dan voldoende testen zijn, tot op heden niemand getest wordt.

De maatregel zoals die nu wordt uitgelegd, we gaan immuniteit opbouwen door gefaseerd iedereen die het aankan te besmetten, is dan ook niets anders dan het redden van de reputatie van het RIVM. Een kwestie van je behandelplan aanpassen naar de uitkomst die er op dat moment is zodat je met terugwerkende kracht alsnog gelijk hebt.

Trouwens, een grappig weetje; Een procent of tien van alle IC gevallen in een gemiddelde griep golf wordt al jarenlang veroorzaakt door Corona virussen.
barrysnijboon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24-03-2020, 13:14   #15859
Ricky
Zeikerd forever...
Ricky's Avatar

Ik snap dat je even pauze hebt van je meest verantwoordelijke baan ter wereld, maar wil je alsjeblieft zo snel mogelijk weer aan de slag gaan? Anders gaan we er allemaal aan.... Please?
Oud 24-03-2020, 13:19   #15860
Kneupke
Heya de Keu!
Kneupke's Avatar

Stadion:106
Citaat:
Ik snap dat je even pauze hebt van je meest verantwoordelijke baan ter wereld, maar wil je alsjeblieft zo snel mogelijk weer aan de slag gaan? Anders gaan we er allemaal aan.... Please?

Hij heeft tussen zijn oneindig verantwoordelijke baan en het forumbezoek nog steeds geen tijd kunnen vinden om uit te doeken te doen wat die baan inhoudt...en we zijn o zo nieuwgierig...
Oud 24-03-2020, 13:33   #15861
reemzz
Enschede, Voetbalbolwerk
reemzz's Avatar

Stadion:102
Citaat:
Origineel gepost door barrysnijboon
Stelling: Jordan is een overheidstrol die, betaald of vrijwillig, hier de gemoederen rustig moet houden.
Niemand gelooft tegelijk zoveel door de overheid verspreide desinformatie.

Pfieuw, gelukkig. Ik was al bang dat iedereen hier blind achter de beleidsmakers aanliep. Gelukkig hebben we hier nog een vrije geest die wel zelfstandig na kan denken. Keep up the good work!

Altijd al zo'n vermoeden gehad dat de regering hier op het forum de touwtjes in handen had...
reemzz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24-03-2020, 13:54   #15862
barrysnijboon
Registered User

Citaat:
Origineel gepost door Kneupke
Hij heeft tussen zijn oneindig verantwoordelijke baan en het forumbezoek nog steeds geen tijd kunnen vinden om uit te doeken te doen wat die baan inhoudt...en we zijn o zo nieuwgierig...

Ga ik je niet vertellen en ga je ook niet achter komen, ik heb in ieder geval geen baan.
Maar ik hou het hier gewoon anoniem, zoals overal online, anders krijg je vooringenomenheid in discussies.
Oud 24-03-2020, 15:57   #15863
Hotbossie
Registered User

Citaat:
Ga ik je niet vertellen en ga je ook niet achter komen, ik heb in ieder geval geen baan.
Maar ik hou het hier gewoon anoniem, zoals overal online, anders krijg je vooringenomenheid in discussies.

BOEHH!!!! ZWAKSTROOM!!! Wel een grote waffel hebben tegen anderen, maar zelf geen kleur bekennen. Shame! Shaaaaaame!

Je maakte een opmerking tegen mij over grotten en vuur. Inhoudend. Dat je dus iets doet met elektriciteit? Waarvoor we je allen hartelijk dankbaar zijn, het is gevaarlijk werk en potentieel schadelijk voor de gezondheid/bovenkamer.
Oud 24-03-2020, 16:01   #15864
barrysnijboon
Registered User

Citaat:
BOEHH!!!! ZWAKSTROOM!!! Wel een grote waffel hebben tegen anderen, maar zelf geen kleur bekennen. Shame! Shaaaaaame!

Je maakte een opmerking tegen mij over grotten en vuur. Inhoudend. Dat je dus iets doet met elektriciteit? Waarvoor we je allen hartelijk dankbaar zijn, het is gevaarlijk werk en potentieel schadelijk voor de bovenkamer.

Natuurlijk doe ik iets met electriciteit, wie niet?
Maar ik verdien er mijn geld niet mee. Mijn grotten en vuur opmerking sloeg op creatief denkvermogen en daaruit voortvloeiende innovatie in het algemeen.
Jij had de eerste persoon die het wiel heeft uitgevonden of kon berekenen dat de aarde om de zon draait in plaats van andersom gerust voor rechts-extremistisch uitgemaakt.
Oud 24-03-2020, 16:02   #15865
Patrick 070
Sinds 1965
Patrick 070's Avatar

Stadion:soms
Ondertussen staat Nederland op de vierde plaats qua aantal doden per miljoen inwoners. Alleen in Italië, Spanje en Iran is het erger dan hier: https://www.worldometers.info/coronavirus/#countries
Patrick 070 is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 24-03-2020, 16:42   #15866
fctwentehengelo
Registered User

Stadion:104
Citaat:
Origineel gepost door Patrick 070
Ondertussen staat Nederland op de vierde plaats qua aantal doden per miljoen inwoners. Alleen in Italië, Spanje en Iran is het erger dan hier: https://www.worldometers.info/coronavirus/#countries

Verschil zit hem in dat Nederland, Italië etc iedereen die overlijdt mee neemt als overleden aan corona. Duitsland bijvoorbeeld kijkt specifiek naar overlijden zonder andere aandoening.

Het RIVM laat dat in bijgevoegde link zien op pagina 4. https://www.rivm.nl/sites/default/f...aart%202020.pdf
Oud 24-03-2020, 16:44   #15867
Jordan
Registered User

Citaat:

Je bent een ondernemer in de IT-sector.
Oud 24-03-2020, 16:46   #15868
Jordan
Registered User

Citaat:
Origineel gepost door reemzz
Pfieuw, gelukkig. Ik was al bang dat iedereen hier blind achter de beleidsmakers aanliep. Gelukkig hebben we hier nog een vrije geest die wel zelfstandig na kan denken. Keep up the good work!

Altijd al zo'n vermoeden gehad dat de regering hier op het forum de touwtjes in handen had...

Ik ben nog aan het ronselen. Interesse?
Oud 24-03-2020, 16:57   #15869
Twentet
Registered User
Twentet's Avatar

Gezellig hier. Doe is een beetje lief voor elkaar allemaal.
Oud 24-03-2020, 17:19   #15870
Jordan
Registered User

Citaat:
Origineel gepost door Twentet
Gezellig hier. Doe is een beetje lief voor elkaar allemaal.

Kan hier niet. Ik zit toevallig middenin deze hele shit en dacht dat het wel interessant was om een inkijkje te geven in de praktijk. Maar als je onvoldoende aan de FvD-vereisten voldoet dan gaan trolletjes zoals snijboontje je geloofwaardigheid onderuit schoffelen. Alleen is een gemiddelde nerd goed met eentjes en nulletjes, maar niet zo goed met groepsmanipulatie.

Succes verder.
Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong

Soortgelijke onderwerpen
Onderwerp Auteur Forum Reacties Laatste Post
@t the moment Knijn Stamtafel | Chit-chat 14 21-04-2020 20:31
Jouw eerste wedstrijd? Rik1983 Oud spelers / medewerkers 257 11-12-2014 23:36
Frits, wat is jouw moment van de dag? Tukkeroo Stamtafel | Chit-chat 6691 16-06-2010 19:12
Jouw hulp gevraagd richardor Gastenforum 20 06-04-2009 18:50
Finale... Hoe was jouw dag? Tiroler KNVB Beker 59 10-12-2004 13:14