Terug naar de website
Ga Terug   FC Twente Online > De Club > Bestuur | Beleid
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Post's van vandaag Markeer Forums als Gelezen
Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
Oud 27-02-2007, 10:38   #1
Kneupke
Heya de Keu!
Kneupke's Avatar

Stadion:106
Tactiek:Geen
Toto:-
Uit de Tubantia van vanmorgen:

FC Twente wil snel een nieuw veld in Arke Stadion
Club streeft ook naar aanleg kunstgrasveld op trainingscomplex.

ENSCHEDE - FC Twente wil zo snel mogelijk een nieuwe grasmat in het Arke Stadion. Voorzitter Joop Munsterman hoopt dat er aan het begin van het komende seizoen een ander veld ligt.
Tot ergernis van trainer Fred Rutten verkeert de huidige ondergrond het hele seizoen al in een slechte staat. De oefenmeester heeft zich daarover al meerdere keren beklaagd. Afgelopen zaterdag tegen Willem II was het veld door de modder vrijwel onbespeelbaar. „We hebben inmiddels een veldcommissie in het leven geroepen die gaat onderzoeken wat het beste is”, aldus Munsterman. Rutten maakt deel uit van die groep.
De preses is zelf het meest gecharmeerd van de oplossing waarvoor het Engelse Coventry City heeft gekozen. „ Daar bestaat de mat voor een eenderde uit kunstgras. En dat is dan verweven met gewoon gras. Het resultaat is fantastisch. Het is heel goed mogelijk dat ik binnenkort eens met Fred Rutten een kijkje bij Coventry ga nemen.”
Een geheel kunstgrasveld net als bij Heracles is geen optie voor Twente. „Wij willen een gewoon veld”, aldus Munsterman.
Naast een nieuw hoofdveld wil de club dit jaar ook een kunstgrasveld aanleggen op het trainingscomplex in Hengelo. Nu is het nog zo dat de eerste selectie van Twente bij winterse omstandigheden de hele regio door moet op zoek naar een goed kunstgrasveld. Zo trainde Twente de voorbije maanden al in Haaksbergen, Glanerbrug en Bornerbroek. „Dat kunstgrasveld moet er voor de volgende winter liggen”, zegt Munsterman.
Daarnaast komt de jeugdopleiding Twente/ Heracles nog een normaal speelveld tekort. Omdat er maar een wedstrijdveld is, ontstaan daar vooral op zaterdag moeilijkheden.
Probleem is dat er in Hengelo nauwelijks uitbreidingsmogelijkheden zijn. De noodzakelijke ruimte kan ontstaan als buurman Barbaros verhuist naar een andere locatie in de stad. Over die optie wordt binnen de gemeente Hengelo al een tijdje gesproken.
FC Twente- trainer Fred Rutten heeft zich vaak beklaagd over de slechte staat van het speelveld.
Afgelopen zaterdag tegen Willem II was het een modderpoel.
Oud 27-02-2007, 10:43   #2
MS-VIOS-B
Registered User

Stadion:Nee
Helemaal mee eens!
MS-VIOS-B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27-02-2007, 10:51   #3
Nacional
Registered User

Stadion:Ja
Citaat:
Origineel gepost door Kneupke
De preses is zelf het meest gecharmeerd van de oplossing waarvoor het Engelse Coventry City heeft gekozen. „ Daar bestaat de mat voor een eenderde uit kunstgras. En dat is dan verweven met gewoon gras. Het resultaat is fantastisch. Het is heel goed mogelijk dat ik binnenkort eens met Fred Rutten een kijkje bij Coventry ga nemen.”
Een geheel kunstgrasveld net als bij Heracles is geen optie voor Twente. „Wij willen een gewoon veld”, aldus Munsterman.

1/3 kunstgras is natuurlijk ook geen gewoon veld meer.
Dat het allemaal voordelen heeft is een ding wat zeker is.
Nacional is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27-02-2007, 10:58   #4
vak26
FC Twente Ireland
vak26's Avatar

Stadion:-
liever kunstgras dan dat k*t veld van afgelopen zaterdag !
vak26 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27-02-2007, 11:15   #5
jw-nijverdal
ultras'91

Stadion:29
flikker tog op!
liever een kut veld, dan en nep kunstgras veld
Oud 27-02-2007, 11:19   #6
vak26
FC Twente Ireland
vak26's Avatar

Citaat:
Origineel gepost door jw-nijverdal
flikker tog op!
liever een kut veld, dan en nep kunstgras veld

flikker toch op ????

Ik heb ook liever gewoon gras, maar als je door een k*t veld punten verliest...
Oud 27-02-2007, 11:19   #7
Mrkela'76
FCT ' 82
Mrkela'76's Avatar

Geen kunstgras in ons stadion !!!
Mrkela'76 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27-02-2007, 11:31   #8
Vak 30
fka McKinnon
Vak 30's Avatar

Stadion:105
Citaat:
Origineel gepost door Nacional
1/3 kunstgras is natuurlijk ook geen gewoon veld meer.
Dat het allemaal voordelen heeft is een ding wat zeker is.
Toch vind ik dat niet onder kunstgras vallen. Volgens mij houdt het veld alle eigenschappen van een gewoon grasveld.
Vak 30 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27-02-2007, 11:32   #9
jw-nijverdal
ultras'91

Citaat:
Origineel gepost door vak26
flikker toch op ????

oke tuurlijk is dat een nadeel, maar altijd nog 10X beter dan een kunstgras veld. egte voetballers hebben modder aan de poten en een smerig shirt!!
Oud 27-02-2007, 11:43   #10
Foxalert
Registered User
Foxalert's Avatar

Citaat:
liever kunstgras dan dat k*t veld van afgelopen zaterdag !

Nee liever 1/3 kunstgras dan een veld van 100% kunstgras.

Perfecte oplossing!

Hier hoopte ik stiekem al een beetje op.
Foxalert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27-02-2007, 11:45   #11
Fawkes
Brisingr raudhr!
Fawkes's Avatar

Stadion:
Helemaal mee eens, 1/3 kunstgras is denk ik de beste oplossing.
Fawkes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27-02-2007, 11:49   #12
Nacional
Registered User

Citaat:
oke tuurlijk is dat een nadeel, maar altijd nog 10X beter dan een kunstgras veld. egte voetballers hebben modder aan de poten en een smerig shirt!!

Ben ik met je eens, maar er zijn tegenwoordig andere dingen die meespelen.
Nederlanders willen sowieso aantrekkelijk, aanvallend en technisch voetbal zien.

Op een veld zoals afgelopen zaterdag was dat bijna onmogelijk.
Ik ben ook niet tegen slidings van 30 meter en onvoorspelbare situaties, maar aan de eisen die tegenwoordig aan het 'moderne' voetbal worden gesteld kun je niet meer voldoen als je op een knollenveld speelt.

Nu is ons veld echt geen knollenveld en is het even een beetje aangetast door 2 werstrijden in de stromende regen, maar ik denk dat een dergelijk oplossing zoals bij Coventry wel een goede oplossing is.
De 'geur' van het gras blijft behouden en men wint op de lange termijn meer geld door een grotere garantie op voetbal waarvoor mensen naar het stadion komen.

Een veld zoals bij Heracles vind ik ronduit verschrikkelijk, maar eerder genoemde optie lijkt mij zeker het bekijken waard.

Link RicohArena Coventry

Laatst aangepast door Nacional : 27-02-2007 om 11:58.
Oud 27-02-2007, 11:50   #13
Tukkerrandy
Registered User
Tukkerrandy's Avatar

Stadion:
Ik ook, vooral handig voor Rutten's tactiek en de technische vaardigheden van de spelers.
Tukkerrandy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27-02-2007, 11:53   #14
Corky
Gast

Ach, dat veld is ook een wedstrijd slecht en dan moet er gelijk een kunstgrasveld komen???? Dat veld is altijd goed geweest, trouwens ook niet raar dat het slecht was afgelopen zaterdag als je zag hoeveel water eruit de lucht viel....

Dus gewoon laten liggen die GRASmat!!
  Met citaat antwoorden
Oud 27-02-2007, 12:00   #15
Nacional
Registered User

Citaat:
Origineel gepost door Corky
Ach, dat veld is ook een wedstrijd slecht en dan moet er gelijk een kunstgrasveld komen???? Dat veld is altijd goed geweest, trouwens ook niet raar dat het slecht was afgelopen zaterdag als je zag hoeveel water eruit de lucht viel....

Ben ik ook wel weer met je eens, we hebben eigenlijk altijd wel de beschikking over een goede grasmat.

Toch denk ik dat we er in de (nabije) toekomst niet aan ontkomen.
Oud 27-02-2007, 12:03   #16
fct_nero
Registered User

Citaat:

Het veld is altijd niet top geweest. maar nu twente beter voetbal speelt loopt het tegen de problemen van het veld om. En als twente niks had gezegt of 1/3 kunstgras had jij hetnooit gezien.

Zorgt er alleen voor dat het sterke is en meer kan hebben. en je ziet geen plaggen meer rondvliegen zo nu en dan
fct_nero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27-02-2007, 12:04   #17
Die Hard FCT
Come on Twente
Die Hard FCT's Avatar

Stadion:103
De combinatie kunstgras en normaal gras lijkt me ideaal. Wanneer het veld dan beter blijft bij slechte omstandigheden is het voor Twente beter. Het grotere percentage echt gras zorgt ervoor dat het voetbal blijft.
Die Hard FCT is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27-02-2007, 12:06   #18
tukkerproud
ultras vak-p
tukkerproud's Avatar

Citaat:
flikker toch op ????

Hoort er allemaal bij, niemand heeft het klimaat onder controle. Dat wij laatste 2 duels spelen tijdens een halve wolkbreuk, hou je toch niet tegen... Waarom dan nu direct over kunstgras (1/3e) beginnen
Zijn diverse factoren die kwaliteit gras nu beinvloeden, wk<21 waardoor niet opnieuw was ingezaaid en afgelopen jaar de intertoto.
%$@^$@^@$ play-offs waardoor de mat in de winter geen rust periode krijgt, clubs wilden met al die dingen geld binnen halen, dan moet je nu ook niet zeiken
Oud 27-02-2007, 12:11   #19
Nacional
Registered User

Citaat:
Origineel gepost door tukkerproud
wk<21 waardoor niet opnieuw was ingezaaid en afgelopen jaar de intertoto.
%$@^$@^@$ play-offs waardoor de mat in de winter geen rust periode krijgt, clubs wilden met al die dingen geld binnen halen, dan moet je nu ook niet zeiken

Klopt heb je helemaal gelijk in, maar als je dus een sterkere 'grasmat' hebt dan kun je dus dat geld binnenhalen en hoef je na de tijd niet zeiken en kun je optimaler profiteren van de mogelijkheden.
Oud 27-02-2007, 12:17   #20
jw-nijverdal
ultras'91

Citaat:
.
%$@^$@^@$ play-offs

moeiijk hé typen met 1 hand

verder ben ik ook geen voorstander van 1/3 kunstgras.
gewoon echt gras! heb je ook niks geen gedonder met trainers die worden geraakt door sproeiers . en tja dat het veld de ene keer slechter is dan de andere kan gebeuren, dat we daarmee punten laten liggen (afgelopen zaterdag) hoort er ook bij vind ik, alles beter dan dat neppe spul wat ze in almelo hebben.
Oud 27-02-2007, 12:27   #21
Nacional
Registered User

Citaat:
dat we daarmee punten laten liggen (afgelopen zaterdag) hoort er ook bij vind ik, alles beter dan dat neppe spul wat ze in almelo hebben.

Twee ploegen hebben last van een slecht veld dus dat mag geen excuus zijn.

Het 'neppe spul' wat men in Almelo heeft, heeft men ook niet voor ogen.

Ik denk dat '1/3 optie' een goed compromis kan zijn voor de voor- en tegenstanders van 100 % kunstgras.
Niemand heeft natuurlijk al een idee over hoe het eruit ziet of hoe het voelt dus laten we eerst maar eens kijken wat men echt gaat doen.

Het enige feit is dat je met een betere grasmat meer rendement krijgt uit zowel een elftal als accomodatie.
Oud 27-02-2007, 12:28   #22
vak26
FC Twente Ireland
vak26's Avatar

Citaat:
Origineel gepost door Foxalert
Nee liever 1/3 kunstgras dan een veld van 100% kunstgras.

Perfecte oplossing!

Hier hoopte ik stiekem al een beetje op.

is inderdaad de beste oplossing
Oud 27-02-2007, 12:30   #23
tukkerproud
ultras vak-p
tukkerproud's Avatar

Citaat:
Origineel gepost door Nacional
Klopt heb je helemaal gelijk in, maar als je dus een sterkere 'grasmat' hebt dan kun je dus dat geld binnenhalen en hoef je na de tijd niet zeiken en kun je optimaler profiteren van de mogelijkheden.

Sorry ik ben principieel, ten eerste moet men niet zeiken als ze zelf verantwoordelijk zijn voor de huidige staat, (buiten de weeromstandigheden om). En geld binnen halen om en zelf gecreerd probleem op te lossen zie ik als overbodige gelduitgave. Gewoon op de blaren zitten, voor al die commerciele belangen waar de club zelf aan heeft gewerkt. Van het zomer nieuw inzaaien met die lavarommel erbij en we hebben augustes een top mat
Oud 27-02-2007, 13:06   #24
Busces
Registered User

Stadion:25
Citaat:

Tot ergernis van trainer Fred Rutten verkeert de huidige ondergrond het hele seizoen al in een slechte staat.

Kunnen wel net doen dat een slecht veld bij voetbal hoort, maar dat hoort het niet. Een goed veld hoort bij voetbal, het liefst een echte grasmat, kan dat niet dan met 1/3 kunstgras zodat de mat gewoon altijd goed bespeelbaar blijft. Van mij mag er ook wel kunstgras komen, het is bijna te vergelijken met echt gras en je hebt de zekerheid dat het altijd goed is.
Busces is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27-02-2007, 13:10   #25
Busces
Registered User

Stadion:25
Citaat:
Van het zomer nieuw inzaaien met die lavarommel erbij en we hebben augustes een top mat

Het gras moet met inzaaien een jaar rusten om goed en sterk te worden. Een nieuwe grasmat word altijd kant en klaar gelegd in een stadion.
Busces is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27-02-2007, 13:39   #26
Jeroen053
Registered User

Stadion:322
Bij Arsenal hebben ze dat toch ook in het nieuwe stadion? Meen dat gehoort te hebben tijden Bergkamps afscheid wedstrijd.
Jeroen053 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27-02-2007, 13:40   #27
Kneupke
Heya de Keu!
Kneupke's Avatar

Stadion:106
1/3 Kunstgras heeft AZ toch ook?
Oud 27-02-2007, 15:24   #28
Orpheus
Bananeneter
Orpheus's Avatar

Stadion:Dak
Citaat:
Origineel gepost door Kneupke
1/3 Kunstgras heeft AZ toch ook?

ja en bij Arsenal ook, je kunt dat niet eens zien, en het voetbald honderd keer beter, en je krijt hierbij waarschijnlijk nog steeds modder aan de poten, dus lijkt mij het beste voor iedereen; modder voor de supporters, fijner voetbal spelen voor de spelers.

100% kunstgras is fijn voor aanvallers enzo, makkelijker actie maken, passen etc. Het is alleen verschrikkelijk voor de verdedigers, ik weet niet hoe fantastisch dat ding van Almelo is, maar bij die van Avanti (zeer gepresen mat) maak ik 1 sliding en ik heb weer van die lekker bijtende schaafwonden in mn been zitten.

Als je nou 1/3 kunstgras hebt, heb je niet meer zo last van die slidings, en kun je nog steeds lekker voetballen.
Orpheus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27-02-2007, 15:42   #29
Ultras GE
t u k k e r
Ultras GE's Avatar

Stadion:P
Fantastische oplossing! Dit heb ik al eerder voorgesteld om hetzelfde gras als bij Arsenal (en dus ook Coventry City) te gaan gebruiken. Mooi dat er aktie wordt ondernomen. 1/3 kunstgras is niet 100% gelukkig. Je gaat er niets van zien terwijl de mat er altijd perfect bijligt!
Oud 27-02-2007, 15:47   #30
tukkerproud
ultras vak-p
tukkerproud's Avatar

Citaat:
Origineel gepost door Busces
Het gras moet met inzaaien een jaar rusten om goed en sterk te worden. Een nieuwe grasmat word altijd kant en klaar gelegd in een stadion.

FC Twentekrant thuis gekregen???, stond interview in met onze "pitch-manager".

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan