Terug naar de website
Ga Terug   FC Twente Online > De Club > Oud spelers / medewerkers
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Post's van vandaag Markeer Forums als Gelezen
Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
Oud 17-09-2014, 13:36   #601
Fladzes_FCT
Euh mag dat?
Fladzes_FCT's Avatar

Stadion:306
Tactiek:Geen
Toto:-
Verschil tussen veldspeler en keeper wisselen is dat als je de 1e keeper wisselt dat ook meteen het einde betekend van het zelfvertrouwen en daarmee de carrière bij die club van de eerste keeper. Alleen de mentaal heel sterke en ervaren (als Boschker/Cassilas) weten zich nog in te kunnen zetten op de training of de sociaal tikje gestoorde (als Waterreus) weten zo'n concurrent kapot te maken. Zij komen dan ook nog vaak nog terug als eerste keeper Dat zijn de uitzonderingen die de regel bevestigen.

Bij een nog redelijk onervaren en niet zo'n geweldige keeper is dit vaak de doodsteek. Dus snap goed dat als de TS niet 100% overtuigd is dat Stevens beter is, ze minder gemakkelijk de keeper wisselen. Stevens voor de leeuwen gooien in de beker is iets wat je prima kunt doen, zonder gezichtsverlies voor Marsman. Mocht Stevens het daar heel goed in doen, kun je altijd nog voor Stevens opteren.
Nadat De Jong op de rand van het strafschopgebied naar de grond was getrokken, mocht Janssen aanleggen voor een van zijn specialiteiten: de ziedende vrije trap. De neo-international raakte de bal perfect, waardoor Julio Cesar, slechts kon luisteren naar het gesmoorde geluid van zijn ritselende doelnet, waaruit de waterdruppels woest werden weggeslagen.
Fladzes_FCT is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17-09-2014, 13:53   #602
Tukkers Delight
Registered User
Tukkers Delight's Avatar

Stadion:
Citaat:
Origineel gepost door East Ham
Stevens heeft ook al enkele bokken gemaakt dit en vorig seizoen.
Heeft de concurrentiestrijd (in ieder geval voorlopig) verloren. Zou voor elke partij de beste oplossing zijn dat we hem kunnen verhuren aan een club uit de Eredivisie en hij daar speeltijd krijgt. Misschien is dit in de winterstop een optie!

Ik ben benieuwd over welke wedstrijden je het dan hebt, er is binnen Twente volgens mij geen keeper die procentueel vaker de nul heeft gehouden dan Stevens.

Ik weet dat het misschien een beetje een oneerlijke vergelijking is maar Stevens heeft 10 wedstrijden gespeeld, 8 tegengoals geïncasseerd (0,8 per wedstrijd) en 5 keer (50% van de wedstrijden) de nul gehouden.

Marsman heeft 46 wedstrijden gespeeld voor Twente, 52 goals geïncasseerd (1,08 per wedstrijd) en 12 keer (26% van de wedstrijden) de nul gehouden.
Tukkers Delight is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17-09-2014, 14:06   #603
Administrator
Registered User

Citaat:
Origineel gepost door Fladzes_FCT
Verschil tussen veldspeler en keeper wisselen is dat als je de 1e keeper wisselt dat ook meteen het einde betekend van het zelfvertrouwen en daarmee de carrière bij die club van de eerste keeper. Alleen de mentaal heel sterke en ervaren (als Boschker/Cassilas) weten zich nog in te kunnen zetten op de training of de sociaal tikje gestoorde (als Waterreus) weten zo'n concurrent kapot te maken. Zij komen dan ook nog vaak nog terug als eerste keeper Dat zijn de uitzonderingen die de regel bevestigen.

Bij een nog redelijk onervaren en niet zo'n geweldige keeper is dit vaak de doodsteek. Dus snap goed dat als de TS niet 100% overtuigd is dat Stevens beter is, ze minder gemakkelijk de keeper wisselen. Stevens voor de leeuwen gooien in de beker is iets wat je prima kunt doen, zonder gezichtsverlies voor Marsman. Mocht Stevens het daar heel goed in doen, kun je altijd nog voor Stevens opteren.

En juist daarom hadden ze in juli (of anders direct na de verhuur van Fernandes) Marsman moeten verhuren en Diederik Boer of bijv. Pasveer als 2e keeper achter Stevens moeten halen. Dat de situatie nou zo ligt moge duidelijk zijn, maar die wijsheid hadden we al aan het eind van vorige competitie. Matig gehandeld Twente.
Administrator is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17-09-2014, 14:47   #604
Check your head
Registered User
Check your head's Avatar

Citaat:
Origineel gepost door Tukkers Delight
Ik ben benieuwd over welke wedstrijden je het dan hebt, er is binnen Twente volgens mij geen keeper die procentueel vaker de nul heeft gehouden dan Stevens.

Ik weet dat het misschien een beetje een oneerlijke vergelijking is maar Stevens heeft 10 wedstrijden gespeeld, 8 tegengoals geïncasseerd (0,8 per wedstrijd) en 5 keer (50% van de wedstrijden) de nul gehouden.

Marsman heeft 46 wedstrijden gespeeld voor Twente, 52 goals geïncasseerd (1,08 per wedstrijd) en 12 keer (26% van de wedstrijden) de nul gehouden.

Maar euhm....hoeveel schoten op doel en hoeveel reddingen etc. Om tot een goede analyse te komen heb je meer gegevens nodig, dus mi niet een beetje oneerlijk maar totaal nutteloze vergelijking die je nu maakt. Ik ben beter gewend van je ;-)
Check your head is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17-09-2014, 15:43   #605
Fladzes_FCT
Euh mag dat?
Fladzes_FCT's Avatar

Stadion:306
Citaat:
Origineel gepost door Administrator
En juist daarom hadden ze in juli (of anders direct na de verhuur van Fernandes) Marsman moeten verhuren en Diederik Boer of bijv. Pasveer als 2e keeper achter Stevens moeten halen. Dat de situatie nou zo ligt moge duidelijk zijn, maar die wijsheid hadden we al aan het eind van vorige competitie. Matig gehandeld Twente.

Marsman als eerste keeper verhuren is gevoelsmatig hetzelfde als hem op de bank zetten. Dan hadden ze hem meteen moeten verkopen, mits ze daadwerkelijk vinden dat Stevens beter is en dat weet ik dus niet.

Marsman is nu en zal ook nooit een topkeeper worden, maar kan denk ik wel uitgroeien tot een redelijke clubkeeper voor Twente. Of er bij Stevens meer in het vat zit kan ik niet beoordelen o.b.v. wedstrijdjes in de voorbereiding, jong Twente of bij Volendam omdat ik die nooit heb gezien (op de voorbereiding een enkele helft na) en daar in alle 3 gevallen er een hele andere druk op schouders ligt.
Nadat De Jong op de rand van het strafschopgebied naar de grond was getrokken, mocht Janssen aanleggen voor een van zijn specialiteiten: de ziedende vrije trap. De neo-international raakte de bal perfect, waardoor Julio Cesar, slechts kon luisteren naar het gesmoorde geluid van zijn ritselende doelnet, waaruit de waterdruppels woest werden weggeslagen.
Fladzes_FCT is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17-09-2014, 16:46   #606
ROS
Registered User
ROS's Avatar

Stadion:1813
Citaat:
Origineel gepost door Bazinga
Ik denk dat de technische staf het niet aandurft om Stevens op te stellen. Bij hem is het ook nog afwachten hoe hij zich manifesteert in het veld. Ik snap ook nooit zo het omhoog praten van Marsman bij de trainers. Hij heeft dit seizoen welgeteld 2 goede wedstrijden gekeept en zelfs daar kun je nog je vraagtekens bij zetten. Afgelopen maandag keepte Stevens zeer sterk, wordt het dan niet een keer tijd om hem ook bij het eerste te gebruiken? Kan me nog een quote van de keeperstrainer van Volendam herinneren, dat Sonny in de toekomst zich best bij het grote oranje in kan keepen. Kort gezegd, TS wordt wakker en geef deze jongen eens een kans! Marsman zou nooit een puntenpakker worden en keept vooral het laatste halfjaar zeer matig.

Hans de Koning (ons wel bekend) zei dat als kenner/trainer van Volendam!
Of hij de kans krijgt en het ook waar kan maken zal de tijd leren. Als hij echt talent heeft moet hij ook met druk om kunnen gaan.

Laatst aangepast door ROS : 17-09-2014 om 16:49.
ROS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17-09-2014, 16:50   #607
holly
Registered User

Citaat:
Origineel gepost door Fladzes_FCT
Marsman als eerste keeper verhuren is gevoelsmatig hetzelfde als hem op de bank zetten. Dan hadden ze hem meteen moeten verkopen, mits ze daadwerkelijk vinden dat Stevens beter is en dat weet ik dus niet.

Marsman is nu en zal ook nooit een topkeeper worden, maar kan denk ik wel uitgroeien tot een redelijke clubkeeper voor Twente. Of er bij Stevens meer in het vat zit kan ik niet beoordelen o.b.v. wedstrijdjes in de voorbereiding, jong Twente of bij Volendam omdat ik die nooit heb gezien (op de voorbereiding een enkele helft na) en daar in alle 3 gevallen er een hele andere druk op schouders ligt.

Laat ik me hier maar bij aansluiten
holly is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17-09-2014, 17:18   #608
Viswinkel
Registered User

Stadion:Nee
Citaat:
Origineel gepost door Check your head
Maar euhm....hoeveel schoten op doel en hoeveel reddingen etc. Om tot een goede analyse te komen heb je meer gegevens nodig, dus mi niet een beetje oneerlijk maar totaal nutteloze vergelijking die je nu maakt. Ik ben beter gewend van je ;-)

Vplgens de statistieken was Marsman vorig seizoen op Cillessen en Seda na de beste keeper voor wat betreft schoten op doel/ doelpunten tegen. Het is maar hoe je het wil zoen.
Viswinkel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17-09-2014, 17:44   #609
janpunne
vak Q
janpunne's Avatar

Citaat:
Origineel gepost door Viswinkel
Vplgens de statistieken was Marsman vorig seizoen op Cillessen en Seda na de beste keeper voor wat betreft schoten op doel/ doelpunten tegen. Het is maar hoe je het wil zoen.
ga je nu ook al kusjes uitdelen?
janpunne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17-09-2014, 18:07   #610
Check your head
Registered User
Check your head's Avatar

Citaat:
Origineel gepost door Viswinkel

Daarom ook een nutteloze vergelijking van td.....kusje terug
Oud 17-09-2014, 18:24   #611
Tukkers Delight
Registered User
Tukkers Delight's Avatar

Stadion:
Citaat:
Daarom ook een nutteloze vergelijking van td.....kusje terug

Ik geef toch al aan dat de vergelijking niet helemaal eerlijk is?

Dat ik Stevens beter vindt is gebaseerd op die 8 volledige wedstrijden die ik hem heb zien spelen, niet op zijn statistieken, die moet je zien als ondersteunend bewijsmateriaal.

Overigens denk ik dat Stevens bij Jong Twente gemiddeld meer reddingen moet verrichten dan Marsman maar dat terzijde.
Oud 17-09-2014, 18:35   #612
Check your head
Registered User
Check your head's Avatar

Citaat:
Ik geef toch al aan dat de vergelijking niet helemaal eerlijk is?

Dat ik Stevens beter vindt is gebaseerd op die 8 volledige wedstrijden die ik hem heb zien spelen, niet op zijn statistieken, die moet je zien als ondersteunend bewijsmateriaal.

Overigens denk ik dat Stevens bij Jong Twente gemiddeld meer reddingen moet verrichten dan Marsman maar dat terzijde.

Jij noemt het niet helemaal eerlijk, dat is wel een groot verschil met hoe ik het noem. Ik noem het zelfs helemaal geen ondersteunend bewijsmateriaal. Ook geef je aan dat Stevens gemiddeld meer reddingen moet verrichten. Ik denk zelfs ook veel meer makkelijke omdat de jl natuurlijk ook mindere spelers heeft dan de ed.....heb je daar ook rekening mee gehouden en zo kan ik nog wel ff doorgaan. Ik vertrouw op de TS die dagelijks met deze jongens traint.
Oud 17-09-2014, 19:02   #613
Tukkers Delight
Registered User
Tukkers Delight's Avatar

Stadion:
Citaat:
Jij noemt het niet helemaal eerlijk, dat is wel een groot verschil met hoe ik het noem. Ik noem het zelfs helemaal geen ondersteunend bewijsmateriaal. Ook geef je aan dat Stevens gemiddeld meer reddingen moet verrichten. Ik denk zelfs ook veel meer makkelijke omdat de jl natuurlijk ook mindere spelers heeft dan de ed.....heb je daar ook rekening mee gehouden en zo kan ik nog wel ff doorgaan. Ik vertrouw op de TS die dagelijks met deze jongens traint.

Dat mag natuurlijk. Ik ben het niet met je eens maar dat hoeft ook niet.

Dezelfde TS vond Kusk en Mokhtar ook beter dan Corona, dat zegt mij dus bar weinig.
Oud 17-09-2014, 19:13   #614
Check your head
Registered User
Check your head's Avatar

Citaat:
Dat mag natuurlijk. Ik ben het niet met je eens maar dat hoeft ook niet.

Dezelfde TS vond Kusk en Mokhtar ook beter dan Corona, dat zegt mij dus bar weinig.

Volgens mij had dat meer met inzet te maken en met zijn straf die hij had gekregen omdat hij te dik terugkwam van vakantie. Maar nu eindigen we in een discussie over corona....
Oud 18-09-2014, 19:50   #615
STK53
Registered User

Ik denk, gezien enkele wedstrijden bij Volendam en Jong, dat Stevens meer talent heeft. Ik vind Marsman niet eens zo heel slecht, hij is wel gegroeid sinds de jeigd, maar... Net niet...
Eigen toevoeging: ik vind Bednarek nog steeds een echt talent. De derde weg, heet dat. Zit qua talent, naar mijn smaak, voor Marsman.
STK53 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25-09-2014, 20:15   #616
Hugo
Anti handrem & controle

Foutloos, helaas niet de nul....
Hugo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25-09-2014, 21:09   #617
Tukkers Delight
Registered User
Tukkers Delight's Avatar

Stadion:
Voetballend iets minder maar in het doel degelijk en betrouwbaar en dat laatste weegt voor mij net even iets zwaarder. Zonde van die bal van Bengtsson, dat kost hem deze wedstrijd de nul.
Oud 25-09-2014, 21:13   #618
FCMark
Registered Fan
FCMark's Avatar

Jammer dat hij zo weinig weerstand kreeg. Heeft me weinig overtuigd.
FCMark is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25-09-2014, 21:14   #619
BruutFCT
Registered User

Wedstrijd waarop je hem niet kunt vergelijken met Marsman...
BruutFCT is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25-09-2014, 22:28   #620
Al Sahaf
Registered User

Citaat:
Origineel gepost door FCMark
Jammer dat hij zo weinig weerstand kreeg. Heeft me weinig overtuigd.

Knap als je geen kloten te doen hebt gehad. Zeg dan niks.
Al Sahaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26-09-2014, 00:18   #621
Paddy
Vak 30
Paddy's Avatar

Stadion:30
Heb toch wel 2 a 3 ballen gezien waarvan ik dacht, dat had Marsman minder snugger opgelost. Zoals een afstandsschot klemvast en een keer ver zijn goal uit komen om een bal weg te boksen. Maar ik ga Stevens niet op basis van 1 wedstrijd boven Marsman stellen.
Paddy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26-09-2014, 08:44   #622
Die Hard FCT
Come on Twente
Die Hard FCT's Avatar

Stadion:103
Vooral die reactie op een schot in de tweede helft verraad zijn keeperskwaliteiten. Je ziet hem nog een stapje de andere kant op maken, waardoor hij eigenlijk op het verkeerde been staat. Toch een uitstekende reactie op dat schot waardoor de aansluitingstreffer wordt voorkomen.

Vond hem in de coaching wat minder aanwezig, alleen Dico werd continue toegesproken (ook opvallend veel door Schreuder). Prima dat we twee goede keepers in de selectie hebben, dat geeft geen ruimte voor mindere prestaties.
Die Hard FCT is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26-09-2014, 13:40   #623
bewago
Registered User
bewago's Avatar

Nou ja hij mag zijn kunnen laten zien tegen eagels.
Eagels geven toch wat meer druk op onze verdediging en schoten op doel.
Dan kun iets beter zien wat zijn kwaliteit is, of niet.
Maar ik heb wel vertrouwen in hem heeft een goede reflex snelheid ,dat zag je door dat schot op doel in de tweede helft hij stapte eerst naar rechts en met zijn reflex houdt hij de bal naar links,knap!
bewago is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26-09-2014, 14:10   #624
janpunne
vak Q
janpunne's Avatar

In ieder geval geen Marsman in die wedstrijd. Marsman-GAE...
Oud 29-09-2014, 19:50   #625
Bakkes2.0
Banned

Maakte op mij een erg zekere indruk, ondanks dat hij maar weinig te doen had.
Straalt rust en vertrouwen uit, waar Marsman continue een bron van onrust is.
Ik had het wel geweten als ik trainer was.
Bakkes2.0 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30-09-2014, 08:33   #626
krukev
Registered User

Citaat:
Origineel gepost door Bakkes2.0
Maakte op mij een erg zekere indruk, ondanks dat hij maar weinig te doen had.
Straalt rust en vertrouwen uit, waar Marsman continue een bron van onrust is.
Ik had het wel geweten als ik trainer was.

Je zegt zelf dat ondanks dat hij maar weinig te doen had. Het was sinds de eerste minuten al een trainingspotje, dan straalt iedereen rust uit.
Ik vind overigens Marsman helemaal niet zoveel onrust uitstralen. In het stadion hoor je als hij de bal teruggespeeld krijgt ineens iedereen 'oooooh' en volgens mij zijn het allemaal vrouwen. Ik kan me de tijd van Boschker nog herinneren en maak me helemaal niet druk dat het misgaat. Marsman vind ik de laatste wedstrijden juist steeds meer rust uitstralen. Ik geef hem nog wel even de kans of Sonny moet ECHT opstaan, maar dat doet hij vooralsnog niet vind ik.
krukev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30-09-2014, 09:04   #627
jorginho
Registered User

Stadion:305
Citaat:
Origineel gepost door krukev
Je zegt zelf dat ondanks dat hij maar weinig te doen had. Het was sinds de eerste minuten al een trainingspotje, dan straalt iedereen rust uit.
Ik vind overigens Marsman helemaal niet zoveel onrust uitstralen. In het stadion hoor je als hij de bal teruggespeeld krijgt ineens iedereen 'oooooh' en volgens mij zijn het allemaal vrouwen. Ik kan me de tijd van Boschker nog herinneren en maak me helemaal niet druk dat het misgaat. Marsman vind ik de laatste wedstrijden juist steeds meer rust uitstralen. Ik geef hem nog wel even de kans of Sonny moet ECHT opstaan, maar dat doet hij vooralsnog niet vind ik.

Marsman is inderdaad juist heel rustig aan de bal. Het halve stadion heeft nog een trauma van Boschker, maar terugspeelballen zijn allang geen risico meer. Daarbij kan Marsman met beide benen trappen.
Marsman doet het eigenlijk gewoon prima nu. En we hebben een goede tweede keeper. Punt.
jorginho is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30-09-2014, 10:06   #628
holly
Registered User

Citaat:
Origineel gepost door jorginho
Marsman is inderdaad juist heel rustig aan de bal. Het halve stadion heeft nog een trauma van Boschker, maar terugspeelballen zijn allang geen risico meer. Daarbij kan Marsman met beide benen trappen.
Marsman doet het eigenlijk gewoon prima nu. En we hebben een goede tweede keeper. Punt.

Inderdaad. Schreuder gaat Marsman nu echt niet wisselen. Keept de laatste tijd gewoon prima en haalt geen rare fratsen meer uit met mee voetballen.
Oud 30-09-2014, 10:09   #629
janpunne
vak Q
janpunne's Avatar

Laten ze maar zorgen dat ze ver in de beker komen, dan zal Sonny nog voldoende kansen krijgen. Marsman tegen GAE zie ik toch al niet zo zitten gelet op zijn voorgeschiedenis dus dan valt ook dat puzzelstukje op zijn plaats
Oud 30-09-2014, 10:18   #630
holly
Registered User

Citaat:
Origineel gepost door janpunne
Laten ze maar zorgen dat ze ver in de beker komen, dan zal Sonny nog voldoende kansen krijgen. Marsman tegen GAE zie ik toch al niet zo zitten gelet op zijn voorgeschiedenis dus dan valt ook dat puzzelstukje op zijn plaats

Is inderdaad een prima oplossing, Stevens in de beker laten keepen. Mocht hij het dan echt heel goed doen, dan krijgt hij vanzelf zijn kans in de competitie ook nog wel.

Op dit moment hebben we 2 jonge, talentvolle keepers.
Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong

Soortgelijke onderwerpen
Onderwerp Auteur Forum Reacties Laatste Post
Nikolay Mihaylov Dionysos Oud spelers / medewerkers 3888 23-03-2017 10:12
Huub Stevens tweax Geruchten | Roddels 33 05-05-2013 22:08
Koeman weg uit Eindhoven 100% tukker Voetbal Nationaal | Internationaal 156 12-11-2007 11:28
Huub Stevens HOGE Geruchten | Roddels 15 11-01-2004 15:50