Terug naar de website
Ga Terug   FC Twente Online > De Club > Bestuur | Beleid
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Post's van vandaag Markeer Forums als Gelezen
Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
Oud 26-01-2017, 06:10   #3001
Rode Draak
passant.
Rode Draak's Avatar

Stadion:Nee
Tactiek:Geen
Toto:-
TcT

ENSCHEDE - Er wordt voor het dodelijke dakdrama in het FC Twentestadion in 2011 niemand vervolgd. De Bouwcombinatie Grolsch Veste en Voortman Staalbouw treffen een schikking met het Openbaar Ministerie (OM) en ontkomen daarmee aan een strafzaak.

De deal wordt vandaag (donderdag) door het OM bekend gemaakt. Eind december is de minister van justitie al akkoord gegaan met deze manier van afhandelen. Woensdag tekenden de bedrijven de transactie.

Boete
Voortman en de bouwcombinatie (bestaande uit Dura Vermeer, Trebbe en Te Pasbouw betalen elk een boete van 50.000 euro en nog eens 75.000 aan het Fonds Slachtofferhulp. Het treffen van de schikking is geen schuldbekentenis. De verdenkingen tegen zeven werknemers van de bouwbedrijven zijn geseponeerd. De slachtoffers en nabestaanden zijn geïnformeerd over het akkoord. Zij ‘kunnen leven met deze afhandeling’, zegt persofficier Mariële Hartman. Zij zouden dit liever hebben dan een strafzaak, waarin alles opnieuw wordt beleefd.”

2011
Tijdens de uitbreiding van het stadion van FC Twente in juli 2011 stortte een deel van het dak in. Op dat moment werd er aan de constructie gewerkt. Er vielen twee doden en negen zwaar gewonden. Vast staat dat het dak al werd afgebouwd, terwijl er nog essentiële onderdelen aan de dragende constructie ontbraken.

Hartman: “Er is lang en zorgvuldig onderzoek geweest, maar het heeft geen volledige duidelijkheid gegeven over de toedracht van het ongeluk. En ook niet aan wie gemaakte fouten precies dan strafrechtelijk zijn toe te schrijven. Niet vast staat dat de bedrijven of personen wisten dat de constructie niet stabiel was en dus gevaarlijk, maar ze hadden het moeten weten.”. Dat leverde een overtreding van de Arbowet op. Daarvoor is deze transactie gesloten.

Eerdere ongelukken
Volgens de persofficier is met dit bedrag aansluiting gezocht bij de justitiële afwikkeling van eerdere ernstige bouwongelukken, zoals een instorting in de zogenaamde B-Tower in Rotterdam (2010) en de Amercentrale in Geertruidenberg (2003, vijf doden). Het Openbaar Ministerie koos met name voor deze schikking, omdat ook in een strafzaak een bedrijf alleen een geldboete opgelegd kan worden. De verwachting van het OM is dat er dan een vergelijkbaar bedrag was uitgekomen.
Rode Draak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26-01-2017, 09:03   #3002
Orpheus
Bananeneter
Orpheus's Avatar

Stadion:Dak
Valt me mee dat ze er context bij geven waardoor je toch minder snel geneigd bent om te roepen 'belachelijk!'. Toch zeg ik vanuit m'n onderbuik dat ze er nog relatief soepel mee wegkomen.
Orpheus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26-01-2017, 10:04   #3003
Kneupke
Heya de Keu!
Kneupke's Avatar

Stadion:106
Citaat:
Origineel gepost door Orpheus
Valt me mee dat ze er context bij geven waardoor je toch minder snel geneigd bent om te roepen 'belachelijk!'. Toch zeg ik vanuit m'n onderbuik dat ze er nog relatief soepel mee wegkomen.

Da's inherent aan een schikking...
Oud 26-01-2017, 10:08   #3004
ihatereferees
Registered User

weer een onderdeel dat we af kunnen sluiten. Dit geldt ook voor de nabestaanden. Hen nogmaals sterkte gewenst met hun verlies.
ihatereferees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27-03-2017, 14:32   #3005
Tommasi
YNWA
Tommasi's Avatar

Stadion:105
Citaat:
Origineel gepost door Kneupke
FC Twente overweegt staantribune in Grolsch Veste

FC Twente neemt de geluiden van de supporters, die graag een staantribune in De Grolsch Vest willen, serieus. De clubleiding gaat op korte termijn in gesprek en overweegt een onderzoek naar de haalbaarheid te doen.
Afgelopen dinsdag op de supportersavond kwam de wens van een deel van de achterban nog eens naar voren. Steeds meer clubs in de eredivisie stappen over naar een staantribune, omdat dat sfeerverhogend werkt. Zo heeft PEC Zwolle dit seizoen een nieuwe tribune, en ook bij Heerenveen, de tegenstander van afgelopen zaterdag, staan de supporters tegenwoordig achter het doel. Heerenveen heeft in de zomer meerdere bijeenkomsten met de achterban gehad en vervolgens heeft men besloten de overstap te maken.

Bij Twente staan bijna alle supporters bij Vak-P tijdens de wedstrijd, maar officieel is het nog steeds een zittribune.

http://www.tubantia.nl/sport/fc-twe...veste-1.6375259

Het is al weer een tijdje geleden, maar ik was benieuwd of hier nog updates over waren? Het viel me laatst bij Ajax uit op dat het vrij goed kan werken, zelfs daar was een beetje sfeer.
Oud 27-03-2017, 17:11   #3006
wouTukker
Trézéguet
wouTukker's Avatar

Stadion:106
Simpelweg geen geld voor de komende tijd lijkt me. Gaat denk ik nog wel even duren voor dit weer in beeld komt, helaas...

Zelfs die betonbak in Zwolle ziet er tegenwoordig best sfeervol uit met die nieuwe tribunes.
wouTukker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27-03-2017, 19:18   #3007
Twente65
Registered User

Stadion:107
Citaat:
Origineel gepost door wouTukker
Simpelweg geen geld voor de komende tijd lijkt me. Gaat denk ik nog wel even duren voor dit weer in beeld komt, helaas...

Zelfs die betonbak in Zwolle ziet er tegenwoordig best sfeervol uit met die nieuwe tribunes.

Bij Twente niet een probleem toch? Sfeer genoeg, en denk niet dat er nog meer sfeer zal zijn wanneer er staantribunes komen. Eerder nog meer lege plekken..
Twente65 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 09-08-2017, 06:03   #3008
Rode Draak
passant.
Rode Draak's Avatar

Zou de verhuur van het stadion aan de UEFA niks hebben opgeleverd behalve de winst op een paar bitterballen?
Waarom dan die moeite, waarom een overweging maken met een stadionuitbreiding zodat je een UEFA gastheer kunt zijn. Wat interesseert een UEFA ster voor een stadion als je die kosten alleen kunt terug verdienen met een eenmalige kroketten verkoop.
Oud 09-08-2017, 10:00   #3009
Jan Willem
Registered User

Citaat:
Origineel gepost door Rode Draak
Zou de verhuur van het stadion aan de UEFA niks hebben opgeleverd behalve de winst op een paar bitterballen?
Waarom dan die moeite, waarom een overweging maken met een stadionuitbreiding zodat je een UEFA gastheer kunt zijn. Wat interesseert een UEFA ster voor een stadion als je die kosten alleen kunt terug verdienen met een eenmalige kroketten verkoop.

Dat lijkt me inderdaad een kwestie van prestige, maar een groter stadion (mis gevuld) brengt natuurlijk sowieso meer geld op. Ik geloof dat per 1000 stoeltjes de begroting met 1 miljoen kan stijgen.
Jan Willem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 09-08-2017, 10:26   #3010
Rode Draak
passant.
Rode Draak's Avatar

Citaat:
Origineel gepost door Jan Willem
Dat lijkt me inderdaad een kwestie van prestige, maar een groter stadion (mis gevuld) brengt natuurlijk sowieso meer geld op. Ik geloof dat per 1000 stoeltjes de begroting met 1 miljoen kan stijgen.

Het gaat mij om de huur van het stadion. Zouden de hotelkamers ook financieel dead even zijn verhuurt. Dat is dan niet bepaald een regionale, financieele opsteker.
Wat fastfood en Grolsch op een plein, of moest dat ook Carlsberg zijn.
Oud 03-01-2018, 10:59   #3011
Virgil
Registered User

Weet iemand voor hoe lang Grolsch haar naam aan ons stadion verbonden heeft? Als dat 10 jaar is, loopt dat dit jaar af...
Oud 03-01-2018, 13:41   #3012
letsgetserious
Registered User

Stadion:319
25 jaar zeker weten
letsgetserious is offline   Met citaat antwoorden
Oud 03-01-2018, 16:35   #3013
zweedsok
Registered User

Schijnt als Jantje 4x de bonus zou halen, als extra beloning, de naam in de van Halst Veste wordt gedoopt......
Oud 01-02-2018, 13:55   #3014
Rode Draak
passant.
Rode Draak's Avatar

Zo doet men dat. Een te duur stadion bouwen en kosten afschuiven op de gemeenschap. In Amsterdam een gemeentelijke parkeer garage welke een stadion moet dragen,en in Rotterdam een stormvloedkering met een stadion erop.
Oud 02-02-2018, 00:38   #3015
Epiwood
The Slugger
Epiwood's Avatar

Stadion:110
Citaat:
Origineel gepost door Virgil
Weet iemand voor hoe lang Grolsch haar naam aan ons stadion verbonden heeft? Als dat 10 jaar is, loopt dat dit jaar af...

Contract met Grolsch voor de Veste loopt tot 2020.

https://www.tubantia.nl/enschede/fc...t-bij~a3fa40ec/
Epiwood is offline   Met citaat antwoorden
Oud 02-02-2018, 08:40   #3016
Virgil
Registered User

Citaat:
Origineel gepost door Epiwood
Contract met Grolsch voor de Veste loopt tot 2020.

https://www.tubantia.nl/enschede/fc...t-bij~a3fa40ec/

Dat is al vrij snel dus. Ben benieuwd wat er dan gebeurt. Thanks voor de info
Oud 18-07-2018, 00:29   #3017
T.aalbers
Registered User

Ok, wat zullen we eens gaan doen met al die extra miljoenen ?

- Stadion naar 40.000
- Twente City
- Tweede stadion voor de vrouwen en beloftes
- De gracht dicht bouwen

T.aalbers is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18-07-2018, 00:41   #3018
Met het nr 7 ..
Krc-fan

Stadion:Sta
Ook nog wakker, T.aalbers?
Het nieuwe hoofdstuk! Het nieuwe hoofdstuk begint met reactie #5721 op pagina 191.
Met het nr 7 .. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18-07-2018, 01:03   #3019
Vak 25 Hoelie
Registered User

Stadion:311
Ik zie de knipoog, maar als je weet hoe f*cking belangrijk promotie in één keer is voor Twente, dan moet je het geld volledig gebruiken voor versterking van het eerste elftal. Al het andere komt daarna.

Dat is de best renderende investering: zorgen dat je in één keer terugkomt zodat je weer aan de trog kunt van de TV-gelden en je volgend jaar weer een begroting kunt opstellen op niveau eredivisie (subtop).

En natuurlijk morgen direct een campagne starten om de hut helemaal uit te verkopen.
Vak 25 Hoelie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18-07-2018, 07:22   #3020
Virgil
Registered User

Citaat:
Origineel gepost door T.aalbers
Ok, wat zullen we eens gaan doen met al die extra miljoenen ?

- Stadion naar 40.000
- Twente City
- Tweede stadion voor de vrouwen en beloftes
- De gracht dicht bouwen

Cappuccinoapparaten op de tweede ring!
Oud 18-07-2018, 09:05   #3021
Jan Willem
Registered User

Citaat:
Origineel gepost door Virgil
Cappuccinoapparaten op de tweede ring!

En vlaggetjes in de bitterballen
Jan Willem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18-07-2018, 09:18   #3022
Beek
5e man

Stadion:666
En Boud terug
Oud 18-07-2018, 09:21   #3023
JJDW
Boss

Het stadion is wel oké
Deel van het geld zal geïnvesteerd worden in de trainings accommodatie.
Deze is op veel vlakken sterk verouderd en past niet bij een topsport cultuur die weer terug moet keren. Het veld is al vervangen, maar nu zullen ook de kleedkamers en fitness ruimte verbeterd moeten worden. De jeugd, daar zit de toekomst en daar zal geïnvesteerd moeten worden voor de lange termijn.
JJDW is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18-07-2018, 16:32   #3024
Johnnie Walker
Supporter
Johnnie Walker's Avatar

Citaat:
Origineel gepost door JJDW
Het stadion is wel oké
Deze is op veel vlakken sterk verouderd en past niet bij een topsport cultuur die weer terug moet keren. Het veld is al vervangen, maar nu zullen ook de kleedkamers en fitness ruimte verbeterd moeten worden. De jeugd, daar zit de toekomst en daar zal geïnvesteerd moeten worden voor de lange termijn.

Dat hoeft de kop toch ook niet te kosten? Plan een weekend (of twee) in voor vrijwilligers en je hebt de boel weer op orde. Ga met een camera en een paar spelers op pad en ik ben ervan overtuigd dat genoeg leveranciers tegen kostprijs willen leveren.
Johnnie Walker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18-07-2018, 17:04   #3025
Virgil
Registered User

Citaat:
Origineel gepost door Johnnie Walker
Dat hoeft de kop toch ook niet te kosten? Plan een weekend (of twee) in voor vrijwilligers en je hebt de boel weer op orde. Ga met een camera en een paar spelers op pad en ik ben ervan overtuigd dat genoeg leveranciers tegen kostprijs willen leveren.

Haha, we hebben het over FC Twente, niet over Vosta

Misschien kan paarse broek vast een paar muurtjes omver slaan en dan 'Help mijn man is klusser' bellen?
Oud 18-07-2018, 20:33   #3026
Vakje28
hey hey
Vakje28's Avatar

Citaat:
Origineel gepost door JJDW
Het stadion is wel oké

Lekker zo'n Footbonaut op de kop tikken
Oud 18-07-2018, 21:22   #3027
buks
Registered User
buks's Avatar

Geen cent meer richting Hengelo. Alles zetten op een nieuw complex op het Diekman. Minimaal aantal jeugdteams en gaan voor kwaliteit. En gelijk kappen met die gezamenlijke opleiding met Heracles.
buks is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18-07-2018, 21:48   #3028
twente 4-ever
Registered User
twente 4-ever's Avatar

Citaat:
Origineel gepost door buks
Geen cent meer richting Hengelo. Alles zetten op een nieuw complex op het Diekman. Minimaal aantal jeugdteams en gaan voor kwaliteit. En gelijk kappen met die gezamenlijke opleiding met Heracles.

Leuk man, old-skool buks is ook nog aanwezig.
Inhoudelijk heb je helemaal gelijk.
Opdoeken die samenwerking en terug naar onze roots.
twente 4-ever is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 05-11-2018, 10:51   #3029
Administrator
Registered User

Om naast de uitverkocht-bordjes maar nog eens wat van zolder af te kunnen halen....
STAANPLAATSEN

Heren, even vooruitkijkend.
MOCHTEN we promoveren, is het dan mogelijk om dit per direct te realiseren?

Dat (bij promotie) zou namelijk het perfecte moment zijn om deze uitbreiding te realiseren.
Of is Twente bestuurlijk zo mank dat hierover nu niet, nooit niet kan worden gesproken?
In dat geval zou ik Fred Rutten hier eens op aanspreken. Die ziet het belang van de supporter-zaken wel en kan wel zorgen dat zoiets op de agenda komt.
Administrator is offline   Met citaat antwoorden
Oud 05-11-2018, 11:00   #3030
Twente65
Registered User

Stadion:107
Ik begrijp de roep om staanplaatsen niet zo. In P staat vrijwel iedereen. Uitgezonderd van een aantal plekken. In de rust kan je nu ff op je stoeltje zitten of de gracht in. Zal het dan echt meer sfeer opleveren dan nu?
Twente65 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong

Soortgelijke onderwerpen
Onderwerp Auteur Forum Reacties Laatste Post
Heineken in de Grolsch Veste? beuk Bestuur | Beleid 102 15-08-2012 18:38
Kesler pleit voor bekerfinale in Grolsch Veste (1 april) Wortelprei Laatste Nieuws 37 03-04-2010 00:37
FC Utrecht - FC Twente 0-0 B.A.D. Eredivisie / Eerste Divisie 1610 20-01-2010 09:35
Nederland - Japan in De Grolsch Veste Tijs84 Laatste Nieuws 614 09-09-2009 10:16