Terug naar de website
Ga Terug   FC Twente Online > De Spelers en Technische staf > Tweede Elftal | Jeugd
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Post's van vandaag Markeer Forums als Gelezen
Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
Oud 02-07-2009, 16:08   #61
FCT Michiel
Niet eenvoudig...
FCT Michiel's Avatar

Stadion:317
Tactiek:Geen
Toto:-
De site van Sparta komt behoorlijk amateuristisch over, hopelijk krijgen we dan niet zo'n site, als dit aan de orde is.
Oud 02-07-2009, 16:29   #62
Eitje
Hard gekookt
Eitje's Avatar

Stadion:105
Citaat:
Origineel gepost door FCT Michiel
De site van Sparta komt behoorlijk amateuristisch over, hopelijk krijgen we dan niet zo'n site, als dit aan de orde is.

Volgens mij is het ook helemaal niet de officiele site van de jeugd van Sparta. Als ik het zo lees, lijkt het me meer een site van de C2 van Sparta. En dat soort teamsites hebben tegenwoordig bijna alle amateurteams ook...
Eitje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 02-07-2009, 16:40   #63
Donkaboem
YNWA
Donkaboem's Avatar

Stadion:105
Citaat:
Origineel gepost door Eitje
Volgens mij is het ook helemaal niet de officiele site van de jeugd van Sparta. Als ik het zo lees, lijkt het me meer een site van de C2 van Sparta. En dat soort teamsites hebben tegenwoordig bijna alle amateurteams ook...

Klopt inderdaad. Eerder was het de site van de hele jeugdopleiding, maar volgens mij is de maker nu alleen betrokken bij de C2. Beetje amateuristisch om de naam dan niet te wijzigen.

Toch een leuke site, waar ik al een aantal jaar terugkom!
Donkaboem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 02-07-2009, 22:30   #64
Johannes
Registered User

Voor zover ik weet heeft alleen PSV een officiële jeugdsite (www.psvjeugd.nl) De andere site's zijn allemaal onofficieel.
Johannes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 09-07-2009, 16:13   #65
Superkip
Registered User
Superkip's Avatar

http://fczwolle.org/index.php/artik...nog-de-toekomst

Heeft de jeugd nog de toekomst?

Geschreven door Roy Nijboer
donderdag 09 juli 2009 14:01

De KNVB wil in de toekomst de opleiding tot betaald voetballer laten plaatsvinden bij Regionale Jeugdopleidingen (RJO’s). Binnen een RJO is er veelal sprake van een samengaan van jeugdopleidingen van diverse betaald voetbal organisaties (BVO’s). De opzet van de KNVB is te komen tot 12 tot 14 regionale jeugdopleidingen in Nederland.

Veel BVO’s hebben hierop geanticipeerd door nu reeds de jeugdopleidingen te fuseren: FC Groningen – BV Veendam; SC Heerenveen – FC Emmen; FC Twente – Heracles Almelo – Go Ahead Eagles; Vitesse – AGOVV Apeldoorn; NEC – FC Oss; Feyenoord – Excelsior en AZ – Telstar. Daarmee zijn feitelijk al 7 RJO’s opgericht. Daarnaast werken sommige BVO’s, waaronder FC Utrecht en FC Volendam, nauw samen met amateurclubs.

Bij veel Jupiler League clubs prevaleren financiële motieven boven sportieve motieven bij het fuseren van de eigen jeugdopleiding. Zo heeft Go Ahead Eagles door het opheffen van de jeugdopleiding ondanks een dalende begroting (3 miljoen euro), het spelersbudget op hetzelfde niveau (1,2 miljoen euro) kunnen houden.

Een eigen jeugdopleiding is nooit een doel an sich. Altijd staat het zelf opleiden van jong talent, net als de seniorenscouting, ten dienste van het eerste elftal dat op een zo hoog mogelijk niveau dient te acteren.

De mate van succes van een jeugdopleiding wordt vaak afgemeten aan een drietal criteria: het aantal spelers dat instroomt in het eerste elftal, het aantal spelers dat regelmatig wordt opgeroepen voor diverse vertegenwoordigende elftallen en het aantal spelers die via de jeugdopleiding bij een andere BVO profvoetballer worden.

De KNVB heeft de jeugdopleiding van FC Zwolle 3 sterren toegekend op een maximum van 4. Deze papieren sterren worden vooral toegekend naar mate van de aanwezigheid van bepaalde faciliteiten. Het zegt niets over de kwaliteitsmerk van een jeugdopleiding: de kans die een jeugdopleiding jonge talenten biedt om uit te groeien tot profvoetballer.

Het eerste elftal telt momenteel 6 spelers met een verleden in de eigen jeugdopleiding. Achtereenvolgens stroomden Van der Haar (1994), Lim Duan (2000), Boer (2001), Van der Wal (2004), Reijnen (2005), en Bakker (2007) door naar het eerste elftal. De laatste 10 seizoenen schopten ook Louwdijk (199, Van Moll (199, Korf (2003) en Jansen (2006) het nog tot profvoetballer. Van hen is verdienen alleen Tjeerd Korf en Anco Jansen nog hun brood als profvoetballer. Veel spelers slaagden niet als profvoetballer en het merendeel kwam in de Hoofdklasse terecht: Vellinga, Kok, Blom, Lijzen, M. Jansen, Hogenkamp, Snippe, IJzerman, Acikgoz, Elaakel, Stolte, IJzebrink, Hoek, Van Trappe, Spaan, Assa, Van Harskamp, Vossebelt, Schuldink, Pluim en Gnodde. De Hoofdklasse betaalt tegenwoordig in veel gevallen beter dan de Jupiler League.

De meest succesvolle FC Zwolle-spelers: Martin Reijnders, Henk Timmer, Bert Konterman, Max Huiberts, Henri van der Vegt, Jaap Stam, Albert van der Haar en Arne Slot hebben de eigen jeugdopleiding nooit doorlopen maar maakten direct de overstap van de amateurs naar het eerste elftal. Sinds Arne Slot die in 2002 de overstap maakte naar NAC Breda, is er geen speler uit de eigen jeugdopleiding meer geslaagd op het niveau waar FC Zwolle heen wil. De laatste zelf opgeleide speler waarvoor FC Zwolle een transfersom ontving was Jaap Stam toen die in 1993 werd getransfereerd naar Cambuur Leeuwarden.

Oud-international Bert Konterman is als technisch manager hoofdverantwoordelijk voor het lange termijnbeleid waaronder de jeugdopleiding ressorteert. Hij staat voor een belangrijk dilemma: Heeft de eigen jeugdopleiding nog toekomst gelet op de ambitie en de ontwikkelingen in het betaald voetbal?

De eigen jeugdopleiding kost de club een kwart miljoen per seizoen, geen enkel jeugdelftal speelt op het hoogste niveau, de concurrentie bij het aantrekken van jonge talenten is (te) groot, de overstap naar het eerste elftal is (te) groot en feitelijk leidt de club vooral op voor de Hoofdklasse. Slechts enkele spelers uit de eigen jeugdopleiding hebben zich ontwikkeld tot een modale Jupiler League speler. Gelet op het niveau waar FC Zwolle de komende jaren naar toe wil groeien (Eredivisie) is dat onvoldoende. Daarom is het, het overwegen waard om de middelen die besteed worden aan het zelf opleiden van talent vrij te maken voor het eerste elftal (spelersbudget). Andere opties zijn de jeugdopleiding te fuseren met een BVO als FC Utrecht of de twee lokale hoofdklassers.

Al deze opties zijn een rationele overweging waard. Zeker nu de samenwerking met Landstede erin heeft geresulteerd dat de FC Zwolle alleen maar plaats heeft voor talenten die hun opleiding bij Landstede volgen. Nu maar hopen dat er geen talenten op het Deltion zitten.
Superkip is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11-07-2009, 13:45   #66
Rik1982
Registered User

Iemand hier die mij trouwens kan vertellen hoe de jeugdteams ingedeeld worden? De sterksten bij elkaar in de 1ste elftallen, en de minderen in de 2e? Of puur op leeftijd. Dus een onder 13, onder 14, onder 15 etc?
Rik1982 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11-07-2009, 14:18   #67
FCT Holten
Red is the color
FCT Holten's Avatar

Stadion:106
Citaat:
Origineel gepost door Rik1982
Iemand hier die mij trouwens kan vertellen hoe de jeugdteams ingedeeld worden? De sterksten bij elkaar in de 1ste elftallen, en de minderen in de 2e? Of puur op leeftijd. Dus een onder 13, onder 14, onder 15 etc?

Volgens mij puur op leeftijd. Ik weet in elk geval dat heel D2 dit jaar D1 wordt en de D1 dus C2 wordt.
FCT Holten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11-07-2009, 14:25   #68
Jeroen053
Registered User

Stadion:322
Spelers die goed genoeg zijn zullen waarschijnlijk wel eerder doorstromen zodat ze meer tegenstand krijgen.
Jeroen053 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11-07-2009, 16:03   #69
Rik1982
Registered User

Ben vandaag even aan het lezen geweest in een van de onderzoeken die Raymond Verheijen heeft gedaan naar het jeugdvoetbal. Daarin kwam onder andere naar voren dat heel veel clubs onterecht een scheiding op basis van kunde i.p.v. op leeftijd maken. Vandaar dat ik het vraag.

D'r schijnen verschrikkelijk veel talenten buiten de boot te vallen omdat ze op de verkeerde datum geboren zijn. Talenten geboren in januari/februari of maart hebben een enorm groeivoordeel op talenten die in bijv. december geboren zijn. Daardoor blijven ze beter op de been in wedstrijden, waardoor ze getalenteerder lijken. Tussen de 46 en 51 procent van de talenten in de Nederlandse jeugdopleidingen is dan ook geboren in het eerste kwartaal van het jaar. Spelers onderverdelen in een o-19, o-18, o-17 etc. is een van de dingen die feyenoord heeft gedaan om dit probleem deels te verhelpen. De feyenoord-opleiding is op dit moment mss ook wel de sterkste van het land.

Nou heb ik even tussen de leeftijden geneusd van de spelers bij de beloften en de a1 waarvan ik weet dat ze hier al geruime tijd in de opleiding zitten. En het is idd opvallend dat er erg veel uit het eerste kwartaal van het jaar komen. Daar is dus nog veel winst te behalen. Door de jeugdscouting en begeleiding in te stellen op de fysieke verschillen tussen de voetballer(tje)s zou je dus 2x zoveel talent af kunnen leveren. D'r vanuit gaande dat er in elk kwartaal evenveel talent geboren wordt.
Oud 11-07-2009, 19:48   #70
Sven
"Niks mis mee ouwe reus!"
Sven's Avatar

Stadion:25
Citaat:

Klopt, uit elk jaartal zijn er dus ongeveer 16 spelers. Waardoor er dus ook erg veel 'opvulmateriaal' tussen zit. De beteren uit een team trainen/spelen dus ook wel is met een hoger elftal mee.
Sven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11-07-2009, 22:10   #71
Orpheus
Bananeneter
Orpheus's Avatar

Stadion:Dak
Citaat:
Origineel gepost door Jeroen053
Spelers die goed genoeg zijn zullen waarschijnlijk wel eerder doorstromen zodat ze meer tegenstand krijgen.

Een rapport wees laatst trouwens uit dat zoiets juist heel slecht is. Door die sterkere tegenstand wordt de groei geremd, en krijg je dus allemaal van die dwerg voetballers. (bijv. Sneijder).
Orpheus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11-07-2009, 22:25   #72
Rik1982
Registered User

Citaat:
Origineel gepost door Orpheus
Een rapport wees laatst trouwens uit dat zoiets juist heel slecht is. Door die sterkere tegenstand wordt de groei geremd, en krijg je dus allemaal van die dwerg voetballers. (bijv. Sneijder).

De uitgebreide versie van dat rapport uit de VI(neem aan dat je dat bedoelt) had ik het dus over. De groei wordt inderdaad geremd, doordat ze op een, vooral fysiek, hoger niveau mee moeten zien te komen. En dat een groot aantal trainingen per week. Kan uitkomen op meer dan 6 centimeter in totaal. Een van de oplossingen die werd aangedragen is zulk soort jongens minder te laten trainen. Een andere is door de elftallen zo in te delen dat de leeftijden zo dicht mogelijk bij elkaar liggen. Binnen die elftallen moet je ook weer rekeningen houden met de verschillende leeftijden.

Hierin zou je trouwens ook de verklaring voor de blessure van Arnautovic en de terugval van Elia kunnen zoeken. Als spelers voor het eerst langdurig op een hoger niveau(hoeveel wedstrijden maakten ze beiden opeens) moeten presteren belast dat het lichaam extra. Meestal in plaats van dat je hier direct reacties op krijgt, worden je reserves langzaam opgemaakt. Wat kan leiden tot vermoeidheid en verminderde scherpte, of zelfs tot blessures.

Maar wat ik er vooral uit bedoelde te halen is dat je door anders te scouten. Bijv. door uit elk kwartaal van een bepaald jaar de beste 4 talenten te scouten. En er op de trainingen en het selecteren binnen je opleiding rekening mee te houden dat er zelfs tussen twee jongens van 13 jaar al een enorm verschil kan zitten qua groei. Je dus uiteindelijk veel meer uit je jeugdelftallen kunt halen. 50% van de jeugdopleidingen komt uit het eerste kwartaal, zo'n 8 spelers per elftal. Eenzelfde aantal talenten moet ook in elk ander kwartaal geboren worden. 4 x 50% = 200% = twee keer zoveel talent. Feyenoord heeft dat succesvol in de praktijk gebracht, waarom zouden wij dat niet kunnen...
Oud 11-07-2009, 22:47   #73
Superkip
Registered User
Superkip's Avatar

Citaat:

Hmmm, hoe zit het dan met die dwerg tennissers, wielrenners en ballerina's die al jonger starten met harder trainen dan voetballers ?

Of de voetballers die wel lang zijn geworden, hebben die minder hard getraind ?

Statistische misleiding. Kan het niet zo zijn dat spelers zo worden geselecteerd dat de kleintjes meer kans hebben ? Laat Verheijen eerst maar eens met een goed onderzoek komen.

Laatst aangepast door Superkip : 11-07-2009 om 22:49.
Oud 13-07-2009, 16:23   #74
Enrico
Registered User
Enrico's Avatar

Stadion:
Excuses als het reeds gemeld is (lees de jeugdtopics niet standaard door), maar opnieuw 4 sterrren voor de academie volgens FCTwente.nl
http://www.fctwente.nl/nieuws/index.php?item=8684

Opleiding dus met 5647 punten ook beter dan die van PSV? Die zou naar verluidt 5500 punten gekregen hebben onlangs.
Oud 13-07-2009, 16:30   #75
Orpheus
Bananeneter
Orpheus's Avatar

Citaat:
Origineel gepost door Superkip
Statistische misleiding. Kan het niet zo zijn dat spelers zo worden geselecteerd dat de kleintjes meer kans hebben ? Laat Verheijen eerst maar eens met een goed onderzoek komen.

Mij leek het in het begin ook een niet echt overtuigend rapport, maar het schijnt echt goed onderzocht te zijn. De echte oorzaken voor dwergvoetballers zijn echter nog moeilijk aan te wijzen. Ik kan het filmpje met die 2 mensen van VI niet meer terugvinden. Ik had het je hier wel even willen laten zien, helaas.
Oud 13-07-2009, 16:38   #76
Fawkes
Brisingr raudhr!
Fawkes's Avatar

Stadion:
Ik zie dat het logo ook vernieuwd is.
Bijgesloten Plaatje(s)

Fawkes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13-07-2009, 16:43   #77
Superkip
Registered User
Superkip's Avatar

Citaat:
Mij leek het in het begin ook een niet echt overtuigend rapport, maar het schijnt echt goed onderzocht te zijn. De echte oorzaken voor dwergvoetballers zijn echter nog moeilijk aan te wijzen. Ik kan het filmpje met die 2 mensen van VI niet meer terugvinden. Ik had het je hier wel even willen laten zien, helaas.

Ik wil het wel eens lezen.
Ik denk echter dat er correlaties zijn gevonden en dan is het gevaarlijk om daarvan relaties.

Zo was er eens een studie die 'aantoonde' dat mensen die meer alcohol drinken minder skiblessures krijgen.
Oud 13-07-2009, 17:16   #78
Orpheus
Bananeneter
Orpheus's Avatar

Citaat:
Origineel gepost door Fawkes
Ik zie dat het logo ook vernieuwd is.

Even iets anders. Is het plagiaat wanneer tekst van jouw Wikipedia kladblok letterlijk wordt gekopieërd? In het blad ELF staat deze week namelijk een overzichtje van de 'buitenlandse toptalenten' van Twente. De beschrijving bij bijvoorbeeld Máté Szolga is precies hetzelfde als op jouw kladblok.
Oud 13-07-2009, 17:32   #79
Fawkes
Brisingr raudhr!
Fawkes's Avatar

Stadion:
Citaat:
Even iets anders. Is het plagiaat wanneer tekst van jouw Wikipedia kladblok letterlijk wordt gekopieërd? In het blad ELF staat deze week namelijk een overzichtje van de 'buitenlandse toptalenten' van Twente. De beschrijving bij bijvoorbeeld Máté Szolga is precies hetzelfde als op jouw kladblok.

In principe moet er wel een bron bij vermeld worden, maar ik doe daar niet zo moeilijk over als het over wikipedia gaat.
Oud 13-07-2009, 17:35   #80
Enrico
Registered User
Enrico's Avatar

Stadion:
Citaat:
In principe moet er wel een bron bij vermeld worden, maar ik doe daar niet zo moeilijk over als het over wikipedia gaat.

Je geeft je tekst vrij onder de GFDL-licentie. Als je lullig wilt wezen kun je ze daar wel aanklagen voor onrechtmatig gebruik daarvan. En als iedereen er niet moeilijk over zou doen, wat heeft auteursrecht dan nog voor te stellen?
Oud 13-07-2009, 19:35   #81
Fawkes
Brisingr raudhr!
Fawkes's Avatar

Stadion:
Dat weet ik, maar ik heb geen zin om er tijd en moeite in te steken als iets van mij op wikipedia overgenomen wordt, op deze site is dat een ander geval.
Oud 13-07-2009, 20:13   #82
Superkip
Registered User
Superkip's Avatar

Ach, een mailtje naar de site zelf doet wonderen, hoef je heus niet aggressief te zijn.
Oud 13-07-2009, 21:41   #83
Rik1982
Registered User

Citaat:
Hmmm, hoe zit het dan met die dwerg tennissers, wielrenners en ballerina's die al jonger starten met harder trainen dan voetballers ?

Of de voetballers die wel lang zijn geworden, hebben die minder hard getraind ?

Het heeft blijkbaar vooral te maken met in hoeverre je conditionele grenzen opgezocht worden. Tennistraining bestaat, vooral in de jeugd, voor het grootste deel uit het trainen van je slagen en je voetenwerk. Van ballet heb ik geen verstand. Op wielrennen heb ik snel even gegoogled en daar kwam ik bij de eerste resultaten al bij het gegeven dat Lampre met een ploeg van 1,73 gemiddeld aan de Giro meedeed, daarna even wat aparte renners gegoogled(niet verschrikkelijk veel), maar moet de eerste die langer dan 1,80 is nog tegenkomen.

D'r zijn trouwens idd spelers op wie de groeiverschillen niet zo veel vat heeft. Wat veelal te maken heeft met de maanden waarin ze geboren worden. Jongens die de oudste van hun groep zijn, hebben van nature gemiddeld genomen een voorsprong op jongens die daar 3 maanden na komen, en op die daar weer 3 maanden na komen etc. De grootste groeitekorten zijn dan ook terug te vinden bij de jongste spelers van een team. Waarbij de verschillen het grootst zijn bij de spelertjes die veelal meetrainen met spelers die tot 2 jaar ouder zijn dan hun(iemand die geboren is in december 1995 bijv, die meetraind met veel jongens uit januari 1994).

Ze hebben dat gemeten door over een langere periode de groeicijfers bij te houden van de spelertjes in ik geloof 34 profopleidingen in Nederland. En dat tegenover de gemiddelde groeicijfers in Nederland te leggen. Voor zover ik kan zien is het onderzoek goed onderbouwd, maar om daarover te kunnen oordelen zou je natuurlijk het best zelf kunnen kijken. Het onderzoek is gewoon te verkrijgen bij de KNVB, Het periodiseren van voetballen, en dan de versie voor het profvoetbal nemen. Heb ze beide, van profvoetbal en amateurs, in het boek over periodiseren bij de amateurs ontbreekt het groeispurtonderzoek.
Oud 13-07-2009, 22:24   #84
Fawkes
Brisingr raudhr!
Fawkes's Avatar

Stadion:
Citaat:
Ach, een mailtje naar de site zelf doet wonderen, hoef je heus niet aggressief te zijn.

de site is niet echt nauw verbonden met het blad heb ik begrepen, maar het boeit me niet, dus ik ga er geen moeite voor doen.
Oud 13-07-2009, 23:26   #85
Superkip
Registered User
Superkip's Avatar

Citaat:
Het heeft blijkbaar vooral te maken met in hoeverre je conditionele grenzen opgezocht worden. Tennistraining bestaat, vooral in de jeugd, voor het grootste deel uit het trainen van je slagen en je voetenwerk. Van ballet heb ik geen verstand. Op wielrennen heb ik snel even gegoogled en daar kwam ik bij de eerste resultaten al bij het gegeven dat Lampre met een ploeg van 1,73 gemiddeld aan de Giro meedeed, daarna even wat aparte renners gegoogled(niet verschrikkelijk veel), maar moet de eerste die langer dan 1,80 is nog tegenkomen.

D'r zijn trouwens idd spelers op wie de groeiverschillen niet zo veel vat heeft. Wat veelal te maken heeft met de maanden waarin ze geboren worden. Jongens die de oudste van hun groep zijn, hebben van nature gemiddeld genomen een voorsprong op jongens die daar 3 maanden na komen, en op die daar weer 3 maanden na komen etc. De grootste groeitekorten zijn dan ook terug te vinden bij de jongste spelers van een team. Waarbij de verschillen het grootst zijn bij de spelertjes die veelal meetrainen met spelers die tot 2 jaar ouder zijn dan hun(iemand die geboren is in december 1995 bijv, die meetraind met veel jongens uit januari 1994).

Ze hebben dat gemeten door over een langere periode de groeicijfers bij te houden van de spelertjes in ik geloof 34 profopleidingen in Nederland. En dat tegenover de gemiddelde groeicijfers in Nederland te leggen. Voor zover ik kan zien is het onderzoek goed onderbouwd, maar om daarover te kunnen oordelen zou je natuurlijk het best zelf kunnen kijken. Het onderzoek is gewoon te verkrijgen bij de KNVB, Het periodiseren van voetballen, en dan de versie voor het profvoetbal nemen. Heb ze beide, van profvoetbal en amateurs, in het boek over periodiseren bij de amateurs ontbreekt het groeispurtonderzoek.

Als je wetenschappelijk onderzoek doet dan wil je weten of je te maken hebt met een causaal of toevallig verband. Ik geloof best dat voetballers gemiddeld kleiner zijn dan het gemiddelde, maar misschien hebben kleine mensen wel voordelen binnen het voetbal (vb. wendbaarheid) waardoor ze eerder geselecteerd worden.

Hier een stukje dat ik vond:
Climbing and growth
In one study of 90 male and female junior competition climbers, whose average age was 13.5 (a range of 10.5 to 16.5 years), the climbers were found to be at or below the 50th centile on growth velocity charts when measured for height, weight and amount of body fat. Even when these climbers were compared to athletic control subjects of identical age and gender, they were still found to be shorter, leaner and have less body fat. What was not clear was whether these competitive climbers were simply that size and shape because of selection in the first place, or from inappropriate training and dietary habits.

Ik wil hiermee overigens niet zeggen dat veel spelers niet regelmatig overtraind zijn. Voetballers komen gemiddeld echter ook uit een ander milieu dan bijv. hockeyers, met andere leef (eet) gewoontes.

Wil je het onderzoek goed doen, dan moet je de mogelijk storende variabelen gelijk houden en dan 2 groepen vergelijken. Bovendien; ik denk niet dat vd Vaart en Sneijder ermee zitten dat ze 5 cm kleiner zijn dan ze hadden kunnen worden terwijl ze hun 3e ferrari in hun 4e garage rijden
Oud 14-07-2009, 12:27   #86
Fawkes
Brisingr raudhr!
Fawkes's Avatar

Stadion:
Citaat:
Origineel gepost door Enrico
Excuses als het reeds gemeld is (lees de jeugdtopics niet standaard door), maar opnieuw 4 sterrren voor de academie volgens FCTwente.nl
http://www.fctwente.nl/nieuws/index.php?item=8684

Opleiding dus met 5647 punten ook beter dan die van PSV? Die zou naar verluidt 5500 punten gekregen hebben onlangs.

Om terug te komen op je vraag.

PSV kreeg inderdaad 5500 punten, http://www.psv.nl/web/show/id=11870...contentid=25883

Dat is wel genoeg voor 4 sterren, maar Twente's opleiding kun je dus als iets beter beschouwen.
Oud 14-07-2009, 14:26   #87
Superkip
Registered User
Superkip's Avatar

De sterren worden gegeven op basis van de organisatie, service, diensten etc.

Is er ook een overzicht van het aantal spelers dat jaarlijks doorstroomt naar prof voetbal per opleiding ?
Oud 14-07-2009, 14:47   #88
Orpheus
Bananeneter
Orpheus's Avatar

Citaat:
Om terug te komen op je vraag.

PSV kreeg inderdaad 5500 punten, http://www.psv.nl/web/show/id=11870...contentid=25883

Dat is wel genoeg voor 4 sterren, maar Twente's opleiding kun je dus als iets beter beschouwen.

Ik vind dit dan wel een erg subjectief bericht van Voetbalzone, waarom zou je dit er zo neerzetten, dat het lijkt alsof PSV de beste jeugdopleiding van Nederland heeft? (ja, ik weet dat het maar door een puber is geschreven die waarschijnlijk PSV fan is) Je wilt jezelf als site toch zo objectief mogelijk presenteren?

Citaat:
Origineel gepost door Voetbalzone.nl
Opleiding PSV krijgt weer hoogste waardering
Geschreven op vrijdag, 19 juni om 16:21

De jeugdopleiding van PSV heeft van de KNVB opnieuw een waardering van vier sterren gekregen. Dat is de hoogst mogelijke score voor een jeugdopleiding in Nederland. Daarmee wordt PSV voor de tweede keer op rij als beste gewaardeerd.

Drie jaar geleden kreeg de opleiding van PSV al vier sterren. De kwaliteit van een jeugdopleiding in Nederland wordt beoordeeld op meer dan tachtig aspecten die samenhangen met visie, scouting, opleiding, ondersteuning en resultaat

PSV ontving ruim 250 punten meer dan tijdens de vorige meting. De punten worden uitgedeeld op basis van de blokken visie (wegingsfactor 5), resultaat (5), scouting (3), opleiding (3) en ondersteuning (1). Wiljan Vloet is momenteel hoofd opleidingen
Oud 14-07-2009, 15:25   #89
Fawkes
Brisingr raudhr!
Fawkes's Avatar

Stadion:
Hier wat meer info over de sterrenverdeling: http://files.datawire.nl/uploads/im...7-2010_knvb.pdf
Oud 15-07-2009, 00:40   #90
Rik1982
Registered User

Citaat:
Als je wetenschappelijk onderzoek doet dan wil je weten of je te maken hebt met een causaal of toevallig verband. Ik geloof best dat voetballers gemiddeld kleiner zijn dan het gemiddelde, maar misschien hebben kleine mensen wel voordelen binnen het voetbal (vb. wendbaarheid) waardoor ze eerder geselecteerd worden.

D'r is niet naar lengte gekeken, maar naar gemiddelde groei. Waar de gemiddelde groeicijfers normaal erg stabiel zijn(gemiddeld zo'n 2 cm per maand), blijkt dit bij voetballers te schommelen. Hoe groter de leeftijdsverschillen, des te groter de schommelingen. En hoe vaker er getraind wordt ook weer des te groter de schommelingen. D'r zijn duizenden voetballers getest, in mijn ogen genoeg om toeval uit te sluiten. Jij kan dit natuurlijk anders zien. In ieder geval interessant om te lezen. Net als de onderzoeken naar uit welke geboortemaanden spelers komen. En hoe ook dit weer verband houdt met bovenstaande.

Citaat:
Ik wil hiermee overigens niet zeggen dat veel spelers niet regelmatig overtraind zijn. Voetballers komen gemiddeld echter ook uit een ander milieu dan bijv. hockeyers, met andere leef (eet) gewoontes.

Wil je het onderzoek goed doen, dan moet je de mogelijk storende variabelen gelijk houden en dan 2 groepen vergelijken. Bovendien; ik denk niet dat vd Vaart en Sneijder ermee zitten dat ze 5 cm kleiner zijn dan ze hadden kunnen worden terwijl ze hun 3e ferrari in hun 4e garage rijden

Het is koffiedik kijken of ze met meer lengte niet nog verder gekomen hadden. Had het bijv. ten koste gegaan van wendbaarheid, etc. Barcelona bewijst bijvoorbeeld dat je niet lang hoeft te zijn om geweldig te voetballen. Aan de andere kant, Engelse clubs bewijzen dat een bepaalde mate van postuur ook z'n voordelen heeft. Het beste is om beiden te combineren. Maar dan kom je weer op een heel ander gebied.
Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong

Soortgelijke onderwerpen
Onderwerp Auteur Forum Reacties Laatste Post
Duitse (jeugd)spelers bij Twente Tijs84 De Selectie 19 19-02-2009 19:48
Heracles Almelo - FC Twente 3-0 TukkerMania Eredivisie / Eerste Divisie 1088 25-08-2006 12:29
Wedstrijdschema HCE 2003/2004 TukkerMania Eredivisie / Eerste Divisie 44 27-07-2003 11:57
'FC Twente kansloos op de transfermarkt Storm Bestuur | Beleid 17 07-07-2003 10:26
Column : Eindelijk lente in Twente? Mastho Bestuur | Beleid 3 14-05-2003 23:17