Terug naar de website
Ga Terug   FC Twente Online > De Club > Supporters
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Post's van vandaag Markeer Forums als Gelezen
Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
Oud 20-11-2010, 00:38   #31
FCTWENTEX1
Supporter
FCTWENTEX1's Avatar

Stadion:106
Tactiek:Geen
Toto:-
Citaat:
Origineel gepost door Wyatt
Ik zie een mooie taak voor jou om Vak-D weer wat leven in te blazen.

Daar zit ik waarschijnlijk pas volgend jaar...
FCTWENTEX1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20-11-2010, 14:34   #32
briantijhoff
Registered User

Stadion:ja
ik zit zelf ook in vak-D maar ik vind het maar een dooie boel daar hoor,
mensen gaan je raar aan zitten kijken als je een keer gaat staan.
zelfs stewards die gaan zeuren omdat de oma achter je niks kan zien.
misschien zijn er meer mensen met dezelfde mening??
Oud 20-11-2010, 14:37   #33
Billy
Registered User
Billy's Avatar

Stadion:313
Citaat:
Origineel gepost door briantijhoff

Ja erg hé..... zo'n oud omaatje... laat zo'n mens toch achter de geraniums gaan zitten. Of vrijwillige euthanasie plegen.
“Het was geweldig hier mee te doen, oude vrienden weer te zien, maar ik vond ook de reacties van de supporters geweldig! Vandaag heb je echt kunnen zien dat FC Twente de beste fans ter wereld heeft.” (Rahim Ouedragao)
Billy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20-11-2010, 14:47   #34
fctwentehengelo
Registered User

Stadion:104
Zit zelf in 122 en ben hier wel een voorstander van. Als er ontwikkelingen zijn met betrekking tot een sfeervak hoor ik hier graag meer over !
Oud 20-11-2010, 14:56   #35
TheSweet
Druiventeler
TheSweet's Avatar

Stadion:28
vandaag zit ik voor het eerst in 122.......mooi lekker zitten en niet zingen, koppie koffie erbij......heerlijk
Oud 20-11-2010, 15:00   #36
briantijhoff
Registered User

Stadion:ja
Citaat:
Origineel gepost door fctwentehengelo
Zit zelf in 122 en ben hier wel een voorstander van. Als er ontwikkelingen zijn met betrekking tot een sfeervak hoor ik hier graag meer over !

ja, ik zit zelf in 121 op de 1e rij,top plekken echtwaar
maar de sfeer is echt slecht.
misschien is het een idee om iedereen wat wél wil zingen en met de rest mee wil doen in 1 vak te zetten.
Oud 20-11-2010, 15:35   #37
Billy
Registered User
Billy's Avatar

Stadion:313
Citaat:
misschien is het een idee om iedereen wat wél wil zingen en met de rest mee wil doen in 1 vak te zetten.

Da's een goed idee.... oprotten naar een vak waar je wel kunt staan.
“Het was geweldig hier mee te doen, oude vrienden weer te zien, maar ik vond ook de reacties van de supporters geweldig! Vandaag heb je echt kunnen zien dat FC Twente de beste fans ter wereld heeft.” (Rahim Ouedragao)
Billy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20-11-2010, 16:05   #38
Joep Meloen
Registered Abuser
Joep Meloen's Avatar

Stadion:hoi
Citaat:
ik zit zelf ook in vak-D maar ik vind het maar een dooie boel daar hoor,
mensen gaan je raar aan zitten kijken als je een keer gaat staan.
misschien zijn er meer mensen met dezelfde mening??

Tja je zit daar nu eenmaal aan de verkeerde kant van het veld als je wilt staan en bleren. De illusie dat vak D zoveel sfeer gaat brengen is wat mij betreft dan ook een misvatting. Alleen al getuige jouw ervaringen en de daaropvolgende reactie van Billy.
Daarom is het ook stuitend om te lezen dat een heel goed voorstel van 1982 op deze manier wordt weggehoond door lui die op hun pikkie zijn getrapt "ik sta wel, op vak.."...

En niet mogelijk? Zoiets is heel goed mogelijk! Is ook al bij verschillende andere stadions succesvol doorgevoerd.

Het blijkt gewoon dat er voldoende jongelui van 303 tot 308 zijn die lekker bleren. Maar omdat er tussen al die groepjes halve vakken volk alleen in actie komen als er wat te fluiten valt..

Het zou een gemiste kans zijn als er bij de oplevering van de overige korte zijde niks mee gedaan wordt. Het mes snijdt aan 2 kanten want de wat rustigere mensen (zoals die oma en billy) zijn blij dat dat zichtontnemende, schreeuwende volk voor hun neus weg is, anderen kunnen eindelijk schreeuwen tot de stem weg is, zonder zich opgelaten te voelen omdat anderen zich misschien aan hen storen, en het elftal krijgt vaker die extra 'push' waardoor dat winnende doelpunt toch nog gemaakt wordt en dat zijn net de 2 punten die we aan het eind van de rit nodig hadden om psv van de eerste plek te houden!
En dan kunnen oma en de skreeuwerds samen weer naar de Oude Markt, is dat niet wat we allemaal, jong en oud, stil en luid, willen?

Goed idee 1982
Joep Meloen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20-11-2010, 16:32   #39
fctwentehengelo
Registered User

Citaat:
Origineel gepost door TheSweet
vandaag zit ik voor het eerst in 122.......mooi lekker zitten en niet zingen, koppie koffie erbij......heerlijk

Goh laat ik nou vandaag de omgekeerde weg maken
Oud 20-11-2010, 17:06   #40
koen441
Proud to be a tukker!

Stadion:303
Ik zit 303 en daar staat iedereen toch bijna wel. Ik zie zelden mensen zitten en daar zingen ook veel mensen. En als je alles bij elkaar gaat zetten is er alleen sfeer in dat vak en niet in de andere vakken, dus heb je op de 2e ring maar 1 leuk vak en de rest is dan 'saai'.

Laatst aangepast door koen441 : 20-11-2010 om 17:14.
koen441 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20-11-2010, 17:18   #41
fctwentehengelo
Registered User

Citaat:
Origineel gepost door koen441
Ik zit 303 en daar staat iedereen toch bijna wel. Ik zie zelden mensen zitten en daar zingen ook veel mensen. En als je alles bij elkaar gaat zetten is er alleen sfeer in dat vak en niet in de andere vakken, dus heb je op de 2e ring maar 1 leuk vak en de rest is dan 'saai'.

En wat wil je hier mee zeggen
Oud 20-11-2010, 17:20   #42
koen441
Proud to be a tukker!

Stadion:303
dat er dan nog maar 1 sfeer vak is in de 2e ring en dat er dan helemaal niemand meer meezingd uit de andere vakken. Nu doen ze nog af en toe mee met de rest, dus is er denk ik minder sfeer.

Laatst aangepast door koen441 : 20-11-2010 om 17:24.
koen441 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22-11-2010, 12:54   #43
tukkerproud
ultras vak-p
tukkerproud's Avatar

Stadion:29
Een sfeervak maakt de andere supporters lui, zie bij andere clubs in NL, "dat groepje zingt toch wel," niemand die dan verder zen bek nog opentrekt, en net dat was onze sterke kracht dat een gehele zijde achter de goal goed los ging.
Oud 22-11-2010, 13:04   #44
d0nvito
Registered User

Stadion:307
Citaat:
Origineel gepost door Richr
307 vanaf rij 14 support wel de hele wedstrijd (Y).

Maar "nadeel" in 307 is dat er veel ouders met kinderen op de voorste rijen zitten.

Klopt ik zit in 307 en zit op de 1e rij. Links naast mij zitten altijd andere mensen, vaak ouder+kind. Ik neem aan dat dat voor cc'ers is..?
Ik vind het wel jammer dat ze in 307(onderste gedeelte) niet meer staan. Ik wordt direct 'gecorrigeerd' door mensen boven mij...

Laatst aangepast door d0nvito : 22-11-2010 om 13:07.
d0nvito is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22-11-2010, 14:12   #45
Lamanaman
Loat mar kuul'n!
Lamanaman's Avatar

Stadion:Q
Misschien moet je de 2e ring er af halen! Heb je dit gezeur ook niet meer... hahaha
Oud 22-11-2010, 14:21   #46
Ryan
El Vigo

Stadion:306
Lijkt me een zeer sterk plan om Vak D als sfeer vak aan te merken.
Ik zit zelf in Vak 306. Wanneer je op de onderste 3/4 rijen staat krijg je de sfeer in het rest van het stadion goed mee. Wanneer je verder naar boven zit is het heel moeilijk om bijv. P nog te horen, laat staan de rest van het stadion.
Wanneer alle fanatieke supporters van 302t/m306 een plek konden krijg op Vak D zou dit de sfeer zeer ten goede komen in het stadion.
Wanneer het uitvak naar de 2de ring verhuisd kun je dit plan zonder moeite uitvoeren, dan komen er genoeg plekken vrij.......
Oud 22-11-2010, 15:25   #47
thomaskoopmam
Registered User

Dan is wel de hele bedoeling met de "Wall of noise" weg.
thomaskoopmam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22-11-2010, 15:50   #48
Dwight K. Schrute
ULTRAS VAK-P
Dwight K. Schrute's Avatar

Citaat:
Origineel gepost door tukkerproud
Een sfeervak maakt de andere supporters lui, zie bij andere clubs in NL, "dat groepje zingt toch wel," niemand die dan verder zen bek nog opentrekt, en net dat was onze sterke kracht dat een gehele zijde achter de goal goed los ging.

opzich heb je daar gelijk in, maar laat dan de korte zijde 2e ring tenminste iets soepeler behandeld worden door FC Twente. Nu moeten we als we het vak oplopen vaak nog een keer onze scc laten zien, want stel je voor dat mensen van de lange zijde er stiekem bij gaan staan, ook wordt er ontzettend gezeurd als je op de trap staat. Wat volgens mij ook wel sfeerverhogend werkt is om de stoel en rij nummers in de vakken achter de goal af te schaffen. Dan kun je zelf bij mensen gaan staan die de wedstrijd op eenzelfde manier beleven als dat jij dat doet.
Oud 22-11-2010, 15:52   #49
mklkhanou
Registered User
mklkhanou's Avatar

Als ze nu eens alle stoelen uit vak-p halen, denk dat die dingen nog nooit een kont op zich hebben gehad (m.u.v. jong oranje, oefeninterland japan bla bla..)

Zoals je hier ook ziet, rij mensen-rij stoelen-rij mensen etc.

Er zal zo 25-30% meer volk inpassen!
mklkhanou is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22-11-2010, 16:09   #50
tukkeRoel
-
tukkeRoel's Avatar

Stadion:312
Citaat:
Origineel gepost door mklkhanou
Als ze nu eens alle stoelen uit vak-p halen, denk dat die dingen nog nooit een kont op zich hebben gehad (m.u.v. jong oranje, oefeninterland japan bla bla..)

Zoals je hier ook ziet, rij mensen-rij stoelen-rij mensen etc.

Er zal zo 25-30% meer volk inpassen!

Om er vervolgens voor een mogelijk interlandduel weer stoeltjes in te plaatsen? En volgens mij mogen er ook geen staanvakken bij de CL.
tukkeRoel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22-11-2010, 16:16   #51
mklkhanou
Registered User
mklkhanou's Avatar

Citaat:
Origineel gepost door tukkeRoel
Om er vervolgens voor een mogelijk interlandduel weer stoeltjes in te plaatsen? En volgens mij mogen er ook geen staanvakken bij de CL.

Stoeltjes terug plaatsen is niet echt zo'n issue, handjevol supporters en je bent zo klaar. Denk eerder dat het een kwestie van regels is idd..
mklkhanou is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22-11-2010, 16:35   #52
Platjes
Tukker 4 Life
Platjes's Avatar

Stadion:P29
Citaat:

Volgens mij hebben ze dat bij Auf Schalke Arena ook, tijdens de reguliere conp duels halen ze de stoeltjes eruit en wanneer er CL / EL wedstrijden gespeeld worden danwel interlands, schuiven ze de stoeltjes er weer in... Schijnbaar hebben ze daar een of ander ophangsysteem waardoor dit vrij makkelijk om te wisselen is???
Hoop ik ook al jaren op dat dat systeem ook bij ons ingevoerd gaat worden, maar dat is denk ik hopen op het onmogelijke.
Ik ga af en toe wel eens met vrienden mee naar de Eagles en daar hebben ze ook twee vakken op de B-side waar geen stoeltjes staan maar dwarshekken. Er zijn weinig dingen waar ik als Twente supporter jaloers op wordt bij de Eagles, maar dat staan vak maakt wel degelijk verschil... Doet voor mij Engels aan, dicht op elkaar gepakt en fanatiek de wedstrijd beleven... Ja, ik ben wel voor stavakken, maar daar gaat het in deze topic niet over...

OT: Misschien zou je eens met Twente kunnen overleggen wat de mogelijkheden zijn mbt brieven/oproep versturen en wat de mogelijkheden zijn voor verhuizen??

Twentse nuchterheid hoort niet thuis in de Grolsch Veste!!
Platjes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22-11-2010, 16:38   #53
FCTRuud
Registered User

Citaat:
Origineel gepost door Dwight K. Schrute
opzich heb je daar gelijk in, maar laat dan de korte zijde 2e ring tenminste iets soepeler behandeld worden door FC Twente. Nu moeten we als we het vak oplopen vaak nog een keer onze scc laten zien, want stel je voor dat mensen van de lange zijde er stiekem bij gaan staan, ook wordt er ontzettend gezeurd als je op de trap staat. Wat volgens mij ook wel sfeerverhogend werkt is om de stoel en rij nummers in de vakken achter de goal af te schaffen. Dan kun je zelf bij mensen gaan staan die de wedstrijd op eenzelfde manier beleven als dat jij dat doet.

Wel sfeer verhogend. Niet haalbaar.
Oud 22-11-2010, 16:58   #54
Lamanaman
Loat mar kuul'n!
Lamanaman's Avatar

Citaat:
Origineel gepost door Ryan
Ik zit zelf in Vak 306. Wanneer je op de onderste 3/4 rijen staat krijg je de sfeer in het rest van het stadion goed mee. Wanneer je verder naar boven zit is het heel moeilijk om bijv. P nog te horen, laat staan de rest van het stadion.
Wanneer alle fanatieke supporters van 302t/m306 een plek konden krijg op Vak D zou dit de sfeer zeer ten goede komen in het stadion.
Wanneer het uitvak naar de 2de ring verhuisd kun je dit plan zonder moeite uitvoeren, dan komen er genoeg plekken vrij.......

En de mensen in VAK D die bijvoorbeeld al 20 jaren een scc hebben moeten naar de tweede ring plaats maken voor "glory-hunters" die nog maar 2 jaar een scc hebben??????
Oud 22-11-2010, 17:16   #55
Ryan
El Vigo

Stadion:306
Citaat:
Origineel gepost door Lamanaman
En de mensen in VAK D die bijvoorbeeld al 20 jaren een scc hebben moeten naar de tweede ring plaats maken voor "glory-hunters" die nog maar 2 jaar een scc hebben??????

Als je mijn berichtje nog eens goed doorleest kun je zien dat ik voorstel om de ''gloryhunters'' (mensen die geen scc konden krijgen omdat het stadion te klein was) in het bestaande uitvak te plaatsen. Dit kan waarschijnlijk omdat het betreffende uitvak naar de 2de ring gaat. Naar mijn mening komt dit gedeelte van het stadion dus vrij......
Niet te snel roepen, lezen kan al veel goedmaken
Oud 22-11-2010, 19:26   #56
FrS
Registered User

Citaat:

inderdaad, alles erin weer inbouwen voor die wedstrijden
FrS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22-11-2010, 20:19   #57
m-twente enschede
Come on Twente
m-twente enschede's Avatar

Stadion:305
Als je zo in de vakken boven vak-P kijkt zie je dat het bovenste deel en onderstel fanatiek is maar het tussenstuk niet. ( Grootste gedeelte dus)
Oud 23-11-2010, 11:59   #58
Lamanaman
Loat mar kuul'n!
Lamanaman's Avatar

Citaat:
Als je mijn berichtje nog eens goed doorleest kun je zien dat ik voorstel om de ''gloryhunters'' (mensen die geen scc konden krijgen omdat het stadion te klein was) in het bestaande uitvak te plaatsen. Dit kan waarschijnlijk omdat het betreffende uitvak naar de 2de ring gaat. Naar mijn mening komt dit gedeelte van het stadion dus vrij......
Niet te snel roepen, lezen kan al veel goedmaken

Twente gaat echt geen "fanatieke" vak in de buurt van het uitvak maken.
Oud 23-11-2010, 12:11   #59
SFG
Registered User

Citaat:

als jij dit nou na de nieuwe uitbreiding in werking stelt is het toch opgelost!
SFG is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23-11-2010, 12:12   #60
SFG
Registered User

Citaat:
Origineel gepost door thomaskoopmam
Dan is wel de hele bedoeling met de "Wall of noise" weg.

die was prachtig afgelopen weekend, vooral het massale fluiten.
SFG is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken