Terug naar de website
Ga Terug   FC Twente Online > De Club > Supporters
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Post's van vandaag Markeer Forums als Gelezen
Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
Oud 19-08-2011, 16:33   #121
ihatereferees
Registered User

Tactiek:Geen
Toto:-
Dit vindt ik wel een zeer kortzichtig antwoord.

ten 1e gaat het niet om mooi maar om functioneel en dat is het niet, dat Twente daarbij de rekening geprecenteerd krijgt ( en daar bij gaat het om duizenden euro's) schijnt niet belangrijk te zijn.
Daarnaast lijkt het net alsof vak p supporters niet belangrijk zijn, daar voor mogen andere regels gelden ( dus als er daarvan een paar sneuvelen is niet erg, dacht het niet)

Ook vergeet je dat de door jou genoemde vakken voor vak p ook bevolkt worden door vaders/moeders met kinderen, ouderen, mensen die slecht ter been zijn en die met hulpmiddeleen lopen enzovoort.

Het kan toch niet zijn dat daar vanwege het mooie geen rekening mee gehouden worden.

Kortom de trappen zijn niet voor de mooiigheid, maar hebben een functie en zo lang er massa's supporters menen dat ze onder en boven de wet kunnen leven en deze trappen als hun vaste (staan)plaats toe-eigenen is het te hopen dat er zich geen callamiteiten voordoen.
ihatereferees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19-08-2011, 16:54   #122
Militair11
Communitate Valemus
Militair11's Avatar

Stadion:125
Citaat:
Origineel gepost door Bazzie
van de UEFA zijn er al boete's opgelegd. met name vorig jaar en het jaar daar voor. maar goed Twente neemt die boete's maar voor lief. ik ben het wel met hem eens. dat staan OK is maar niet op de trappen. neem een voorbeeld aan duitsland daar is het absoluut uit den boze dat men staat op de trappen. je krijgt daar 1 waarschuwing voor en anders wordt verwijderd. vaak genoeg meegemaakt bij Schalke.

Zouden ze hier ook eens moeten doen... En dan zijn het vaak ook nog lui die al een plaatsje aan de trap hebben, die dan nog eens op die trap gaan 'hangen', want staan kun je het niet eens noemen.
Oud 19-08-2011, 17:01   #123
92643
Registered User
92643's Avatar

Citaat:
Origineel gepost door m-twente enschede
[/B]

Juist minder. In begin was t veel mooier. En tegen Benfica kwam alles van P en niks meer van dit gedeelte... En ja ik zit toen in 305 en niet in P.

ik heb het over de competitie, niet over de Europese wedstrijden..
Oud 19-08-2011, 17:23   #124
SANDER_FCT
Fly Twente Fly
SANDER_FCT's Avatar

Stadion:303
Tegen Benfica stond ik de eerste helft onderaan de trap tussen vak 105 en 106, dit omdat ik aan de late kant was, en er vrijwel geen plaatsen meer waren te vinden in de vakken. Daarom zijn we toen maar op de trap gaan staan. Nou, ik kan je garanderen: dat doe ik nooit weer! Ontzettend irritant! Voortaan gewoon weer wat eerder en een plaatsje in 105... gelukkig de tweede helft tegen Benfica ook gewoon vanuit het vak gekeken.

Trouwens, van mij mogen ze nog steeds al die stoeltjes weghalen op Vak-P en er stavakken van maken, net als bij NAC! De potentie om zelfs dan nog uitverkocht te raken is er m.i. zeer zeker wel!

Laatst aangepast door SANDER_FCT : 19-08-2011 om 17:26.
SANDER_FCT is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19-08-2011, 17:29   #125
VAKP Arnhem!
Come on Twente Enschede!
VAKP Arnhem!'s Avatar

Stadion:P
Citaat:
Origineel gepost door Dwight K. Schrute
tja, erg handig is het niet, maar mooier wel, om ook te staan op de trappen, zo heb je zeg maar 1 groot vak en niet allemaal leegtes er tussen. Bovendien is dit alleen maar zo in vak p, en dat daar de regels wat anders zijn moet je alleen maar blij mee zijn denk ik. Mooi zo laten dus als het aan mij ligt.

Hier sluit ik me volledig op aan..1 grote massa creeeren...wat wel jammer is dat er richting de vakken 102-101 lege plekken ontstaan..
Oud 04-09-2011, 19:48   #126
tijpvar
Registered User
tijpvar's Avatar

Stadion:102
Volgens mij (of ik kijk wel heel zwart-wit) is er een hele simpele oplossing.
Informeer bij de ssc of zij liever naar een "sfeervak" of in hun eigen vak willen blijven. De plek waar je de sfeervakken wil maken (boven P kijkt mij het best) vrijmaken en daar de mensen plaatsen die in de sfeervakken willen.

Wat te doen met de mensen die er nog zitten en niet de hele wedstrijd willen staan hoor ik jullie denken.

Dat is heel simpel:
ook de mensen op de nieuwe sfeervakken stuur je een brief dat hun vakken sfeervakken zullen worden, en als zij dat niet willen, ze naar een plek kunnen verhuizen in het stadion die vrijkomt van de mensen die naar de sfeervakken willen verhuizen. Willen ze dit niet? dan moeten ze later ook niet zeuren over staande mensen.

Hoe kijken jullie hier tegenaan?
Oud 04-09-2011, 20:13   #127
Militair11
Communitate Valemus
Militair11's Avatar

Citaat:
Origineel gepost door tijpvar
Informeer bij de ssc of zij liever naar een "sfeervak" of in hun eigen vak willen blijven. De plek waar je de sfeervakken wil maken (boven P kijkt mij het best) vrijmaken en daar de mensen plaatsen die in de sfeervakken willen.

Wat te doen met de mensen die er nog zitten en niet de hele wedstrijd willen staan hoor ik jullie denken.

Dat is heel simpel:
ook de mensen op de nieuwe sfeervakken stuur je een brief dat hun vakken sfeervakken zullen worden, en als zij dat niet willen, ze naar een plek kunnen verhuizen in het stadion die vrijkomt van de mensen die naar de sfeervakken willen verhuizen. Willen ze dit niet? dan moeten ze later ook niet zeuren over staande mensen.

Zeker negatief! Wie gaat de meerprijs van een kaart op de langezijde voor zijn rekening nemen?
Oud 04-09-2011, 20:21   #128
Marcos #14
Ultras Vak-P
Marcos #14's Avatar

Stadion:P
Citaat:
Origineel gepost door Militair11
Zeker negatief! Wie gaat de meerprijs van een kaart op de langezijde voor zijn rekening nemen?

Dat kan vast wel gecompenseerd worden. Dan betaald Twente maar iets meer voor wat meer sfeer ofzo... Ik vind het echt een heel positief idee! Lijkt me probleem opgelost!
Marcos #14 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 04-09-2011, 20:46   #129
Militair11
Communitate Valemus
Militair11's Avatar

speelt dit verhaal trouwens? Is Twente zoiets van plan?
Oud 04-09-2011, 20:49   #130
Houthakker
good old blaise
Houthakker's Avatar

Prima idee. Mits er staanplaatsen komen en deze supportvakken luisteren(!!) naar de trommels van vak-p.
Houthakker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 05-09-2011, 13:23   #131
muis
AANPASSEN OF OPROTTEN
muis's Avatar

Stadion:304
Helemaal eens.. Sta zelf boven P...

En vindt het opzicht wel jammer dat er meestal alleen bij enkele songs wordt meegezongen..
muis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 05-09-2011, 14:10   #132
Foxalert
Registered User
Foxalert's Avatar

Ik zou het persoonlijk mooi vinden als er tegenover Vak-P een fanatieke groep bij elkaar gaat zitten. Ik heb het bij andere clubs ook gezien dat er meerdere fanatieke groepen de sfeer behoorlijk kunnen doen oplaaien.

Met de nieuwer aanwas van de afgelopen jaren moet me dit wel mogelijk lijken.
Foxalert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 05-09-2011, 14:36   #133
Die Hard FCT
Come on Twente
Die Hard FCT's Avatar

Stadion:103
Citaat:
Origineel gepost door Foxalert
Ik zou het persoonlijk mooi vinden als er tegenover Vak-P een fanatieke groep bij elkaar gaat zitten. Ik heb het bij andere clubs ook gezien dat er meerdere fanatieke groepen de sfeer behoorlijk kunnen doen oplaaien.

Met de nieuwer aanwas van de afgelopen jaren moet me dit wel mogelijk lijken.

Wanneer je dit alleen binnen Nederland gaat bekijken, kan ik er niet geheel mee eens zijn. Voorbeeld hiervan vind ik de clubs Ajax en NAC

410 --> totale stilte F-Side
Vak G --> stillere B-Side
Die Hard FCT is offline   Met citaat antwoorden
Oud 05-09-2011, 14:54   #134
Borne305
Registered User

Er zijn genoeg scc-houders die nu ergens anders in het stadion zitten, en best boven P sfeer willen maken. Maar er zijn er maar weinig die echt het `risico` nemen om naar de verhuisdag te gaan. Door zo`n grootschalige actie vanuit Twente zelf, trek je veel mensen over de streep en zorg je dat mensen die geen sfeer willen maken verhuizen. Voor die laatste groep lijkt me het een goede methode om de plaatsen gewoon te `spiegelen` naar de andere kant. Dan hebben ze namelijk precies hetzelfde zicht op het veld, en krijg je daar ook geen gezeur mee. Vooral niet als je het vantevoren vertelt, want dan haal je de mensen over met het argument dat ze hetzelfde zicht hebben.

Over aan de andere kant fanatieke supporters situeren: dit geeft bij andere clubs, zeker een mooi effect. Alleen ben ik een beetje bang voor de levensduur van zo`n groep. Je zag namelijk ook bij eerdere initiatieven (Ultras Vak 10, Madness Vak D) dat de mensen die deze groepen `dragen`, toch al snel weer de doorstroom vinden naar P toe. Het is natuurlijk wel te proberen, en zou erg mooi zijn als het lukt.

@diehard
daar heb je eigenlijk ook wel gelijk in... Maar zou dat niet komen doordat de mensen die sfeer willen maken van de F-side, overstappen naar Vak410? En hetzelfde geval bij NAC? Ik zie namelijk geen mensen van P vertrekken naar een ander sfeervak.
Wel zit je dan met het probleem, dat de nieuwe aanwas (die de laatste jaren ook niet goed doorstroomt) bij P, nog minder wordt. En moet dat andere vak dan met P meezingen of door elkaar? Want 2 verschillende plaatsen trommels lijkt me niet wat worden.

Laatst aangepast door Borne305 : 05-09-2011 om 14:59.
Borne305 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 05-09-2011, 15:07   #135
Rik1982
Registered User

Trommels d'ruit gooien, probleem opgelost. Van dat gemauw over synchroon zingen of meezingen wordt ik een beetje simpel eerlijk gezegd. Tegen VVV ging het ook continu door mekaar heen, was voor de tweede helft qua sfeer toch een prima wedstrijd.
Rik1982 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 05-09-2011, 15:13   #136
Wyatt
Banned
Wyatt's Avatar

Stadion:29
Citaat:
Origineel gepost door Die Hard FCT
Wanneer je dit alleen binnen Nederland gaat bekijken, kan ik er niet geheel mee eens zijn. Voorbeeld hiervan vind ik de clubs Ajax en NAC

410 --> totale stilte F-Side
Vak G --> stillere B-Side

F-Side ligt al 15 jaar in coma en in Breda maakt de B-Side meer kabaal dan Vak-G.

Zou best kunnen bij ons, maar het vergt enig doorzettingsvermogen. Vak-D heeft in het verleden een dappere poging gedaan, maar helaas is het daarbij gebleven. Boven Vak-P wordt al kabaal gemaakt. Nieuw initiatief aan de overkant zou ik toejuichen.

Zou mooi zijn als we een sfeertje zoals bij PSG kunnen krijgen.
Wyatt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 05-09-2011, 15:16   #137
Borne305
Registered User

@Rik
Op bepaalde spannende momenten in een wedstrijd, wanneer vanuit verschillende kanten liedjes worden ingezet, klinkt dat soms erg mooi inderdaad. Maar dat hou je niet hele wedstrijden vast...
Daarnaast vind ik dat de trommels gewoon bij Vak P en de sfeer bij FC Twente horen, die zouden naar mijn mening nooit weg mogen!
Oud 05-09-2011, 15:24   #138
Die Hard FCT
Come on Twente
Die Hard FCT's Avatar

Citaat:
Origineel gepost door Wyatt
F-Side ligt al 15 jaar in coma en in Breda maakt de B-Side meer kabaal dan Vak-G.

Zou mooi zijn als we een sfeertje zoals bij PSG kunnen krijgen.

De F-Side is inderdaad redelijk 'dood' gemaakt door de verhuizing naar de arena. Het opzetten van vak 410 heeft definitief het einde betekent van dat supportvak.

Wat je zegt over Vak-G en de B-side dat kan ik me haast niet voorstellen. Moet dan maar eens een wedstrijd daar op de hoofdtribune bekijken, maar volgens mij is G echt wel fanatieker.

Een sfeer zoals PSG of Marseille met verschillende supportersgroepen is daar meer noodzaak dan gewenst.

PS. Twente is doorstroom nodig in P / nieuwe aanwas die nog fanatiek wil meeleven met de wedstrijd. Niet het volk wat hier zo fijn kan zitten en kan genieten van de sfeer die gemaakt wordt .

Laatst aangepast door Die Hard FCT : 05-09-2011 om 15:32.
Oud 05-09-2011, 15:34   #139
Blondjee074
Registered User

Stadion:314
Citaat:
Origineel gepost door tijpvar

Dat is heel simpel:

Het is een leuk idee, maar denk nooit dat iedereen er mee akkoord gaat om te verhuizen. Ik heb zelf een plek precies op de middelijn, prachtige plek. Alleen ook geen super sfeer, maarja je kan mensen niet iets verplichten.
Blondjee074 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 05-09-2011, 15:43   #140
Borne305
Registered User

Citaat:
Een sfeer zoals PSG of Marseille met verschillende supportersgroepen is daar meer noodzaak dan gewenst.

Inderdaad, maar het geeft hoe dan ook wel een mooi effect. Dat kan ik me eigenlijk ook niet voorstellen. Die haat tussen de groepen daar is echt ongelofelijk, en dan dezelfde club supporten... Vorig jaar was er volgens mij ook zo`n groot gevecht tussen KoB en Virage Auteuil, waarbij zelfs een jongen om het leven zou zijn gekomen (correct me if i`m wrong).

On:
Denk dat het grootste `gevaar` is, dat de sfeer bij P minder wordt, door te weinig nieuwe aanwas (wat nu ook al een probleem is). Dit zou opgelost kunnen worden door de nieuwe fanatieke supporters toch boven P te laten zitten.
Oud 05-09-2011, 16:45   #141
Houthakker
good old blaise
Houthakker's Avatar

Citaat:
Origineel gepost door Borne305
Denk dat het grootste `gevaar` is, dat de sfeer bij P minder wordt, door te weinig nieuwe aanwas (wat nu ook al een probleem is). Dit zou opgelost kunnen worden door de nieuwe fanatieke supporters toch boven P te laten zitten.

Probleem is dat veel mensen in vak-p rustig een wedstrijd wil kijken zonder te willen zingen, schreeuwen etc. Prima, maar komt misschien wel ten nadele van de sfeer. Oude discussie trouwens..
Houthakker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 05-09-2011, 16:52   #142
Sicktus
Export

Stadion:105
Citaat:
Origineel gepost door Borne305
Je zag namelijk ook bij eerdere initiatieven (Ultras Vak 10, Madness Vak D) dat de mensen die deze groepen `dragen`, toch al snel weer de doorstroom vinden naar P toe. Het is natuurlijk wel te proberen, en zou erg mooi zijn als het lukt.

Bij Ultras Vak 10 had dat meerdere oorzaken: stewards + groot deel van toenmalige vak 10 vonden het maar niks dat er mensen stonden (voorste rij / rijen) + zongen en af en toe een doek, hoewel, doek vonden de meeste dan wel weer mooi dacht ik.

Stewards vonden het ook provocerend naar het uitvak en gingen steeds moeilijker doen en onze groep 'zoeken' met allerlei onzin, daarnaast was er een verhuisbericht (en daardoor verlenging van seizoenskaart vak 10) niet goed gelopen, plus er waren inderdaad vanuit de kleine groep in vak 10 al contacten gelegd met Ultras Vak P. "Naar de overkant verhuizen" is toen allemaal vrij snel gegaan. Een soort 'zomertransfer', hehe... Toch was naast het uitvak ook wel lachen... Vooral met Den Haag, hehe.

Madness Vak D.... Bestaat ook niet meer als zodanig, toch?
Oud 05-09-2011, 17:00   #143
Borne305
Registered User

@houthakker
Is volgens mij gewoon de oude garde Vak P die al heel wat jaren fanatiek heeft meegedaan en tegenwoordig gewoon rustig met een biertje de wedstrijd wil kijken. Deze mensen hebben in de jaren al zat respect verdiend en je kunt ze ook niet wegsturen omdat ze vandaag de dag niet meer zo meezingen als vroeger. Maarja, het helpt de sfeer in het stadion jammer genoeg niet echt...
@sicktus
Zoals hierboven aangegeven was Madness Vak D een goede, dappere poging, maar is het nooit echt geworden wat de bedoeling was...
Oud 05-09-2011, 17:36   #144
Wyatt
Banned
Wyatt's Avatar

Stadion:29
Citaat:
De F-Side is inderdaad redelijk 'dood' gemaakt door de verhuizing naar de arena. Het opzetten van vak 410 heeft definitief het einde betekent van dat supportvak.

Wat je zegt over Vak-G en de B-side dat kan ik me haast niet voorstellen. Moet dan maar eens een wedstrijd daar op de hoofdtribune bekijken, maar volgens mij is G echt wel fanatieker.

PS. Twente is doorstroom nodig in P / nieuwe aanwas die nog fanatiek wil meeleven met de wedstrijd. Niet het volk wat hier zo fijn kan zitten en kan genieten van de sfeer die gemaakt wordt .

Heb dit seizoen NAC-Twente in de hoek bij de B-Side gezeten.
Het heen en weer zingen daar is indrukwekkend.
Wyatt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 05-09-2011, 19:30   #145
tijpvar
Registered User
tijpvar's Avatar

Citaat:
Origineel gepost door Marcos #14
Dat kan vast wel gecompenseerd worden. Dan betaald Twente maar iets meer voor wat meer sfeer ofzo... Ik vind het echt een heel positief idee! Lijkt me probleem opgelost!

hij haalt me de woorden uit de mond
Oud 05-09-2011, 19:34   #146
tijpvar
Registered User
tijpvar's Avatar

Citaat:
Origineel gepost door Blondjee074
Het is een leuk idee, maar denk nooit dat iedereen er mee akkoord gaat om te verhuizen. Ik heb zelf een plek precies op de middelijn, prachtige plek. Alleen ook geen super sfeer, maarja je kan mensen niet iets verplichten.

het is toch nog echt aan de mensen zelf om te verhuizen, jij kiest misschien voor een betere plaats dan meer sfeer, zo maakt iedereen zn eigen keus
Oud 05-09-2011, 20:11   #147
KekFCT
Registered User

Stadion:323
Wij proberen het in ieder geval zo snel we er kunnen zitten. Nieuwe scc houder in 323 en met mij 74 anderen uit Geesteren en Vjenne. 1ste 3 rijen van dat vak.
Oud 05-09-2011, 20:16   #148
Die Hard FCT
Come on Twente
Die Hard FCT's Avatar

Citaat:
Origineel gepost door Wyatt
Heb dit seizoen NAC-Twente in de hoek bij de B-Side gezeten.
Het heen en weer zingen daar is indrukwekkend.

Ja en doordat ik altijd in het uitvak plaatsneem vind ik Vak G daarin leidend en indrukwekkender.
Oud 05-09-2011, 20:22   #149
Red
to the bone
Red's Avatar

Citaat:
Origineel gepost door KekFCT
Wij proberen het in ieder geval zo snel we er kunnen zitten. Nieuwe scc houder in 323 en met mij 74 anderen uit Geesteren en Vjenne. 1ste 3 rijen van dat vak.

Prachtig zo'n hele club bij elkaar
Oud 06-09-2011, 14:56   #150
muis
AANPASSEN OF OPROTTEN
muis's Avatar

Stadion:304
Als het maar samen met p is en niet zoals Benfica thuis dat er een paar allemaal andere nummers proberen in te zetten dan P, beetje irritant is dat...
muis is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken