Terug naar de website
Ga Terug   FC Twente Online > Overig > Voetbal Nationaal | Internationaal
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Post's van vandaag Markeer Forums als Gelezen
Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
Oud 01-10-2009, 16:05   #1
eddy35
Registered User

Tactiek:Geen
Toto:-
http://www.telegraaf.nl/dft/nieuws_...__.html?p=1, 1

Het lijkt alsof de DSB bank zijn langste tijd gehad heeft en AZ zijn ambities bij zal moeten stellen.
eddy35 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 01-10-2009, 16:26   #2
FCT Michiel
Niet eenvoudig...
FCT Michiel's Avatar

Stadion:317
DSB Bank is de sponser van AZ en niet de eigenaar. De voorzitter, Scheringa, heeft zoveel geld dat hij deze privé heeft. (groot aandeelhouder >51%)
Voor AZ zal er niet veel gebeuren, misschien alleen een ander sponsorcontract.
Oud 01-10-2009, 16:28   #3
Orpheus
Bananeneter
Orpheus's Avatar

Stadion:Dak
Citaat:
Origineel gepost door FCT Michiel
DSB Bank is de sponser van AZ en niet de eigenaar. De voorzitter, Scheringa, heeft zoveel geld dat hij deze privé heeft. (groot aandeelhouder >51%)

Ik meende dat spelers van AZ op de loonlijst van DSB stonden, of was dat een suffe roddel?
Orpheus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 01-10-2009, 16:53   #4
Wyatt
Banned
Wyatt's Avatar

Stadion:29
Citaat:
Origineel gepost door FCT Michiel

En hoeveel zijn die aandelen nog waard bij een faillissement? Als die nepclub naar de haaien gaat hang ik de vlag uit.
Wyatt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 01-10-2009, 17:11   #5
Superkip
Registered User
Superkip's Avatar

Citaat:
Origineel gepost door Orpheus
Ik meende dat spelers van AZ op de loonlijst van DSB stonden, of was dat een suffe roddel?

Lijkt me een suffe roddel.
Mocht het echt misgaan met DSB bank, dan kan ik me niet voorstellen dat dit geen gevolgen heeft voor de sponsoring van AZ door Dirk (let op de dubbele ontkenning ).

Ach ja, ze zijn toch al kampioen geweest.
Superkip is offline   Met citaat antwoorden
Oud 02-10-2009, 06:26   #6
fct4ever77
fct4ever77

Stadion:135
Citaat:
Origineel gepost door Orpheus

klopt ze staan voor de helft van het salaris op de loonlijst bij dsb, hiervoor moeten ze altijd verschijnen op het grote dsb feest.

Ik heb er gewerkt, helaas.

Maar az zal er heel erg onder gaan lijden, want alle subsponsors zijn bedrijven waar dsb zaken mee doet en die alleen maar sponsoren om de zaken van dsb te mogen blijven doen. Zoals actus notarissen en de taxatheek.

Dus als dsb echt slecht gaat draaien draaien deze sponsoren ook de kraan dicht en dan gaat de begroting ver ver naar beneden.
fct4ever77 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 02-10-2009, 07:00   #7
TheSweet
Druiventeler
TheSweet's Avatar

Stadion:28
je zal maar supporter zijn van die club waarvan de voorzitter een grote oplichter is en mensen in ernstige financiele problemen heeft gebracht.
Klappertje erbij mijnheer? geheel gratis van Leen van Frisia. bah!
Oud 02-10-2009, 11:22   #8
Fladzes_FCT
Euh mag dat?
Fladzes_FCT's Avatar

Stadion:306
Citaat:
Origineel gepost door TheSweet
je zal maar supporter zijn van die club waarvan de voorzitter een grote oplichter is en mensen in ernstige financiele problemen heeft gebracht.

Helemaal mee eens , maar waarom kan dit in hemelsnaam niet gewoon in het topic 'overige voetbalnieuws' topic aan gaan maken omdat DSB failliet dreigt te gaan. Het is niet eens direct voetbalnieuws, plaats het lekker in het humor topic ofzo.
Nadat De Jong op de rand van het strafschopgebied naar de grond was getrokken, mocht Janssen aanleggen voor een van zijn specialiteiten: de ziedende vrije trap. De neo-international raakte de bal perfect, waardoor Julio Cesar, slechts kon luisteren naar het gesmoorde geluid van zijn ritselende doelnet, waaruit de waterdruppels woest werden weggeslagen.
Fladzes_FCT is offline   Met citaat antwoorden
Oud 02-10-2009, 11:44   #9
Ricky
Zeikerd forever...
Ricky's Avatar

Stadion:312
Citaat:
Origineel gepost door Superkip
Ach ja, ze zijn toch al kampioen geweest.

Twee keer zelfs. Zou het daarmee te maken hebben? Wastora ging ook failliet na malafide praktijken én een kampioenschap van AZ...
Oud 02-10-2009, 12:23   #10
mlk
Registered User

Stadion:33
Toch is die Pieter Lakeman van die Hypotheekleed-voorzitter ook niet helemaal zuiver. Gedupeerden mogen aanhaken voor jawel 59€ Zelf heeft de beste voorzitter aardig wat knaken van de DSB geleend. Als je zegt dat het beste is dat de DSB failliet moet ben je een grote lul. Er werken ongeveer 2500 man! Daarnaast zijn er al zeker oplossingen gevonden voor een behoorlijk wat personen die notabene zelf hun handtekening hebben gezet net zo als Pieter Lakeman! Dat eventueel de kraan voor AZ wat dichter wordt gedraaid zou ik dan wel weer toejuichen!
Oud 02-10-2009, 12:42   #11
Arjan
.
Arjan's Avatar

Stadion:105
Denk dat als de kraan dicht gaat dat het eerste wordt bezuinigd op de supporters. Die kunnen dan fluiten naar hun geld.
Arjan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 02-10-2009, 12:58   #12
Joey
Registered User

Stadion:105
Een tijd geleden had Scheringa aangekondigd dat de zaken voor AZ zijn geregeld vor het geval dat hij (of DSB) wegvalt. Nu hoop ik dat dat nu toch niet zo goed geregeld is...
Joey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 02-10-2009, 13:02   #13
tukkerproud
ultras vak-p
tukkerproud's Avatar

Stadion:29
Ach een club die praat over uitbereiding stadion maar haar eerste Champions League duel in de historie in een niet uitverkocht stadion speelt heeft geen bestaansrecht!
Oud 02-10-2009, 13:42   #14
JPM
Why so...
JPM's Avatar

Stadion:104
Citaat:
Origineel gepost door mlk
Toch is die Pieter Lakeman van die Hypotheekleed-voorzitter ook niet helemaal zuiver. Gedupeerden mogen aanhaken voor jawel 59€ Zelf heeft de beste voorzitter aardig wat knaken van de DSB geleend. Als je zegt dat het beste is dat de DSB failliet moet ben je een grote lul. Er werken ongeveer 2500 man! Daarnaast zijn er al zeker oplossingen gevonden voor een behoorlijk wat personen die notabene zelf hun handtekening hebben gezet net zo als Pieter Lakeman! Dat eventueel de kraan voor AZ wat dichter wordt gedraaid zou ik dan wel weer toejuichen!

Als je ziet dat die 2500 mensen daar alleen maar mogen werken zolang ze meegaan in de praktijken van Scheringa en dat dus ook doen zal het me eerlijk gezegd worst zijn of er 2500 mensen hun baan verliezen.

Die handtekening gezet hebben is in alle gevallen dom, maar dan nog is DSB zo fout als het maar kan. Ze moeten onderzoeken of mensen hun lening wel kunnen betalen en als je dan verhalen hoort van mensen die nog nooit door een BKR check zijn gekomen die vervolgens in Wognum het geld kunnen krijgen voor een nieuwe (woning, auto, badkamer; vul zelf maar in) met een dikke verzekering eraan vast. Dan is het wel duidelijk: Mensen die zich binnen een week door vijf verschillende banken laten checken en afgewezen worden, die kunnen niet voor zichzelf nadenken. Die wijs je dus op voorhand af.
Oud 03-10-2009, 18:56   #15
jacques
Posimist
jacques's Avatar

Stadion:EL12
Koeman stuurt laatkomer El Hamdaoui naar huis
03/10/2009 18:43

Mounir El Hamdaoui komt zaterdag niet in actie als AZ het in Alkmaar opneemt tegen NAC Breda. De spits kwam te laat, waarop trainer Ronald Koeman hem naar huis stuurde. Zijn basisplaats wordt ingenomen door Jeremain Lens, terwijl Graziano Pellè plaatsneemt op de bank.

Eerder dit seizoen kwam de Marokkaan ook al negatief in het nieuws tijdens een incident op het trainingsveld. Na een akkefietje met Gijs Luirink moest Kees Luijckx het ontgelden, waarna de gemoederen hoog opliepen en andere spelers de kemphanen uit elkaar moesten houden.

Eind juli stuurde Koeman El Hamdaoui ook al van de training na onenigheid met assistent Shota Arveladze. Bovendien maakte de aanvaller zich boos na zijn wissel in het duel met SC Heerenveen om de Johan Cruijff Schaal, terwijl hij een week later in Almelo uitviel naar de grensrechter.

Bron VI.NL
Oud 03-10-2009, 19:05   #16
Houthakker
good old blaise
Houthakker's Avatar

Gerommel begint al, benieuwd of Koeman de kerst haalt..
Houthakker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 03-10-2009, 19:46   #17
nazario_fct
Twente-Foggia

Ben benieuwd of dsb de kerst haalt zonder nog grotere kleerscheurtjes
nazario_fct is offline   Met citaat antwoorden
Oud 03-10-2009, 19:53   #18
nazario_fct
Twente-Foggia

Citaat:

Veel bedrijven die naaien mensen vaak , uit oogpunt van commercieele belangens . Maar door de recessie komen dingen aan het licht waar men normalite een oogje voor dicht knijpt .

Maar als dsb problemen krijgt dan kun je bemerken hoe erg het is met de recessie binnen Nederland lijkt me .
Oud 03-10-2009, 19:57   #19
TheSweet
Druiventeler
TheSweet's Avatar

Citaat:
Origineel gepost door nazario_fct
Veel bedrijven die naaien mensen vaak , uit oogpunt van commercieele belangens . Maar door de recessie komen dingen aan het licht waar men normalite een oogje voor dicht knijpt .

Maar als dsb problemen krijgt dan kun je bemerken hoe erg het is met de recessie binnen Nederland lijkt me .

whahahaha wat kun ie dom lullen........Heb je het nieuws gevolgd of wil je alleen wat typen? DSB heeft de boel geflest door zijn nep rente's , niets te maken met recessie's
Oud 03-10-2009, 20:01   #20
Aaron
Voetbalkenner
Aaron's Avatar

Citaat:
Origineel gepost door JPM
Als je ziet dat die 2500 mensen daar alleen maar mogen werken zolang ze meegaan in de praktijken van Scheringa en dat dus ook doen zal het me eerlijk gezegd worst zijn of er 2500 mensen hun baan verliezen.

Die handtekening gezet hebben is in alle gevallen dom, maar dan nog is DSB zo fout als het maar kan. Ze moeten onderzoeken of mensen hun lening wel kunnen betalen en als je dan verhalen hoort van mensen die nog nooit door een BKR check zijn gekomen die vervolgens in Wognum het geld kunnen krijgen voor een nieuwe (woning, auto, badkamer; vul zelf maar in) met een dikke verzekering eraan vast. Dan is het wel duidelijk: Mensen die zich binnen een week door vijf verschillende banken laten checken en afgewezen worden, die kunnen niet voor zichzelf nadenken. Die wijs je dus op voorhand af.

Als het je worst is dat 2500 mensen hun baan verliezen ben je een kloothommel.
Denk je nu werkelijk dat alle werknemers van de DSB bank met foute dingen bezig zijn geweest?Dan ben je op zn minst naief.
De meeste werknemers daar zijn hardwerkende mensen net als jij en ik en die gun je geen ontslag!
Aaron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 03-10-2009, 20:06   #21
nazario_fct
Twente-Foggia

Citaat:
whahahaha wat kun ie dom lullen........Heb je het nieuws gevolgd of wil je alleen wat typen? DSB heeft de boel geflest door zijn nep rente's , niets te maken met recessie's

ja en? Alsof ze de enigste commercieele instelling zijn die manipuleren . Maar het is lullig dat dit nu allemaal omhoog komt drijven . Mensen hebben al problemen en dan ook nog eens deze shit eroverheen .
Oud 03-10-2009, 20:10   #22
jacques
Posimist
jacques's Avatar

Er zijn natuurlijk niet voor niets zoveel kopstukken bij DSB vertrokken.
Kregen na enige tijd "bivak" last van hun geweten.
Denk dat er binnenkort nog wel smeuige berichten komen bovendrijven.
Ja, natuurlijk wel sneu voor de goedwillenden en de slachtoffers onder de klanten.
Oud 03-10-2009, 20:17   #23
TheSweet
Druiventeler
TheSweet's Avatar

Citaat:
ja en? Alsof ze de enigste commercieele instelling zijn die manipuleren . Maar het is lullig dat dit nu allemaal omhoog komt drijven . Mensen hebben al problemen en dan ook nog eens deze shit eroverheen .

uuuuhhhh het gaat hier over bedragen van 3 ton of meer......komt niet zo maar nu bovendrijven.
Oud 03-10-2009, 20:19   #24
nazario_fct
Twente-Foggia

Citaat:
uuuuhhhh het gaat hier over bedragen van 3 ton of meer......komt niet zo maar nu bovendrijven.

blijkbaar is het pas de laatste tijd een hot item .
Oud 03-10-2009, 20:23   #25
nazario_fct
Twente-Foggia

maar the sweet waarom hebben deze mensen een overeenkomst ondertekend voor diverse polissen als ze er later over gaan klagen? Lijkt mij dat je bij ondertekening zelf goed weet welke ongewenste polissen erop staan , dan onderteken je gewoon niks toch tot je tevreden bent?
Oud 03-10-2009, 20:31   #26
Kneupke
Heya de Keu!
Kneupke's Avatar

Stadion:106
Uit de Volkskrant van vandaag:
Bijgesloten Plaatje(s)

Oud 03-10-2009, 20:31   #27
asjbakkie
ontringt
asjbakkie's Avatar

Stadion:snik
Citaat:
maar the sweet waarom hebben deze mensen een overeenkomst ondertekend voor diverse polissen als ze er later over gaan klagen? Lijkt mij dat je bij ondertekening zelf goed weet welke ongewenste polissen erop staan , dan onderteken je gewoon niks toch tot je tevreden bent?

Veel mensen denken "hoera, de buit is binnen" en tekenen zonder ook maar iets te lezen. Denk dat het gros van de bevolking geen kleine lettertjes leest!
Oud 03-10-2009, 20:38   #28
jacques
Posimist
jacques's Avatar

Citaat:

Wat ik uit diverse publicaties heb begrepen zijn de meeste slachtoffers afkomstig uit klanten die hun financiering niet rond kregen bij andere banken / geldverstrekkers. Wel een beetje naief natuurlijk, maar zij werden gedwongen om de deal rond te krijgen om een z.g koopsom-polis te ondertekenen tegen woekerrentes / slechte resultaten, waardoor zij in de problemen kwamen. Het meest kwalijke dat er naar boven komt zijn echter de hoge provisies (tot 80%) werd uitgekeerd aan de verkopers / intermediairs. Sprak zelf een tijd geleden ook iemand die in enkele uren per week (veelal 's avonds) een vorstelijke premie (van duizenden euri per maand) opstreek. Hebbehebbecultuur dus.

Laatst aangepast door jacques : 03-10-2009 om 20:41.
jacques is offline   Met citaat antwoorden
Oud 03-10-2009, 20:46   #29
asjbakkie
ontringt
asjbakkie's Avatar

Stadion:snik
Citaat:
Origineel gepost door jacques
Wat ik uit diverse publicaties heb begrepen zijn de meeste slachtoffers afkomstig uit klanten die hun financiering niet rond kregen bij andere banken / geldverstrekkers. Wel een beetje naief natuurlijk, maar zij werden gedwongen om de deal rond te krijgen om een z.g koopsom-polis te ondertekenen tegen woekerrentes / slechte resultaten, waardoor zij in de problemen kwamen. Het meest kwalijke dat er naar boven komt zijn echter de hoge provisies (tot 80%) werd uitgekeerd aan de verkopers / intermediairs. Sprak zelf een tijd geleden ook iemand die in enkele uren per week (veelal 's avonds) een vorstelijke premie (van duizenden euri per maand) opstreek. Hebbehebbecultuur dus.

Werkte vast voor Decapolis
Oud 03-10-2009, 20:46   #30
nazario_fct
Twente-Foggia

Citaat:
Origineel gepost door jacques

Afhankelijkheid maakte ze dus zeer waarschijnlijk erg kwetsbaar . Reputatie schade voor dsb is allang een feit lijkt mij . Maar mijn vraag is kun je dsb oplichtings praktijken verwijten of de konsument een gebrek aan kennis of onzorgvuldigheid van handelen verwijten???
Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong

Soortgelijke onderwerpen
Onderwerp Auteur Forum Reacties Laatste Post
FC Groningen aan de rand van financiële afgrond Toetsie Laatste Nieuws 15 30-03-2009 19:17
Let op! Nieuwe situatie Supportershome Vak-P GILZO Supporters 127 21-02-2009 23:43
Financiële gevolgen CL krovandehoeve Europese wedstrijden 71 19-06-2008 23:51
Bespreek hier BVO's met financiële problemen IJsbeer Voetbal Nationaal | Internationaal 34 19-02-2007 16:26
De FC Twente financiele ideeenbus!! Epiwood Supporters 51 25-04-2003 14:13