Terug naar de website
Ga Terug   FC Twente Online > Overig > Voetbal Nationaal | Internationaal
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Post's van vandaag Markeer Forums als Gelezen
Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
Oud 03-10-2009, 20:50   #31
jacques
Posimist
jacques's Avatar

Stadion:EL12
Tactiek:Geen
Toto:-
Citaat:
Origineel gepost door asjbakkie
Werkte vast voor Decapolis

Zou zo maar kunnen, geen idee eigenlijk, maar sloten wel veel af voor DSB c.s
Oud 03-10-2009, 20:52   #32
jacques
Posimist
jacques's Avatar

Citaat:
Origineel gepost door nazario_fct
Afhankelijkheid maakte ze dus zeer waarschijnlijk erg kwetsbaar . Reputatie schade voor dsb is allang een feit lijkt mij . Maar mijn vraag is kun je dsb oplichtings praktijken verwijten of de konsument een gebrek aan kennis of onzorgvuldigheid van handelen verwijten???

Noem het maar gewetensverwijten t.a.v de kwetsbare / naieve groepen...
Oud 03-10-2009, 20:58   #33
nazario_fct
Twente-Foggia

Citaat:
Origineel gepost door jacques

Als dsb valt dan staat nederland er niet rooskleurige ervoor toch? Neem aan dat bij een failliet verklaren veel spaartegoeden van mensen komen te vervallen . Dus indirekt een slechte zaak om de nederlandse economie een stimulans mee te geven .
nazario_fct is offline   Met citaat antwoorden
Oud 03-10-2009, 21:06   #34
nazario_fct
Twente-Foggia

Citaat:

naief oke , maar deze kwetsbare groep kon toch op zn minst zich beter laten informeren voordat ze overgingen tot het tekenen van het contract . Als het over duizenden en duizenden euro's gaat dan lijkt het mij een peuleschilletje om eventjes bijv. een advocaat erover heen te laten lezen . Of bij een ongewenste contract opstelling zich eerst eventjes te laten informeren door een advocaat wat te doen .

Maar goed anderzijds als je met de rug tegen de muur staat dan moet je wel snel tot een overeenkomst komen . Dan is niet een snelle babbel van een verkoper diegene die de doorslag geeft , maar je eigen status op dat moment .
Oud 03-10-2009, 21:06   #35
Robmans
Registered User
Robmans's Avatar

Stadion:
Citaat:
Als dsb valt dan staat nederland er niet rooskleurige ervoor toch? Neem aan dat bij een failliet verklaren veel spaartegoeden van mensen komen te vervallen . Dus indirekt een slechte zaak om de nederlandse economie een stimulans mee te geven .

Bij een faillissement staat volgens mij de overheid tot 100.000 euro spaargeld per persoon garant, dus dat zou eventueel nog meevallen.
Robmans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 03-10-2009, 21:09   #36
asjbakkie
ontringt
asjbakkie's Avatar

Stadion:snik
Citaat:
Origineel gepost door Robmans
Bij een faillissement staat volgens mij de overheid tot 100.000 euro spaargeld per persoon garant, dus dat zou eventueel nog meevallen.

Ja lekker. In dit geval zijn jij en ik dus gewoon de overheid!
Men heeft het trouwens over leningen en niet over spaargeld.
Oud 03-10-2009, 21:11   #37
jacques
Posimist
jacques's Avatar

Citaat:

Nou, ik denk dat het nationaal gezien wel meevalt, gezien het marktaandeel van DSB. Maar door de slechte publiciteit (o.a Lakeman-adviezen en het uitvallen van het internetbankieren) is er paniek onder de rekeninghouders. Beetje vergelijkbaar met de "IJsland-disaster". Paniek is een slechte raadgever, maar toch: als ik er geld had staan, zou ik het ook graag ergens anders parkeren. Het Domino-effect lijkt onomkeerbaar voor Dirk.
Oud 03-10-2009, 21:14   #38
jacques
Posimist
jacques's Avatar

Citaat:
naief oke , maar deze kwetsbare groep kon toch op zn minst zich beter laten informeren voordat ze overgingen tot het tekenen van het contract . Als het over duizenden en duizenden euro's gaat dan lijkt het mij een peuleschilletje om eventjes bijv. een advocaat erover heen te laten lezen . Of bij een ongewenste contract opstelling zich eerst eventjes te laten informeren door een advocaat wat te doen .

Maar goed anderzijds als je met de rug tegen de muur staat dan moet je wel snel tot een overeenkomst komen . Dan is niet een snelle babbel van een verkoper diegene die de doorslag geeft , maar je eigen status op dat moment .

Ga, daar maar voorzichtig vanuit
Oud 03-10-2009, 21:19   #39
nazario_fct
Twente-Foggia

Citaat:
Nou, ik denk dat het nationaal gezien wel meevalt, gezien het marktaandeel van DSB. Maar door de slechte publiciteit (o.a Lakeman-adviezen en het uitvallen van het internetbankieren) is er paniek onder de rekeninghouders. Beetje vergelijkbaar met de "IJsland-disaster". Paniek is een slechte raadgever, maar toch: als ik er geld had staan, zou ik het ook graag ergens anders parkeren. Het Domino-effect lijkt onomkeerbaar voor Dirk.

dsb staat los van az . maar scheringa heeft volgens mij veel kapitaal in dsb zitten . failliet verklaren treft scheringa dus echt wel .

ing , abn amro , dsb , het blijft maar onzekerheid troef met al die banken .
Oud 03-10-2009, 21:19   #40
TheSweet
Druiventeler
TheSweet's Avatar

Stadion:28
Citaat:
Afhankelijkheid maakte ze dus zeer waarschijnlijk erg kwetsbaar . Reputatie schade voor dsb is allang een feit lijkt mij . Maar mijn vraag is kun je dsb oplichtings praktijken verwijten of de konsument een gebrek aan kennis of onzorgvuldigheid van handelen verwijten???

Wat ik begrepen heb gaan ze de DSB bank voor de rechter slapen wegens valse voorwendselen. Er zijn verhalen bekend waar de DSB bank de hypotheek over nam van mensen zodat ze even schuldenvrij waren en de BKR dus leningen goedkeurde.
Oud 03-10-2009, 21:21   #41
TheSweet
Druiventeler
TheSweet's Avatar

Citaat:
Origineel gepost door Robmans

nope...de Nederlands Bank staat voor 100% garant binnen de landgrensen.
Oud 03-10-2009, 21:22   #42
jacques
Posimist
jacques's Avatar

Citaat:
dsb staat los van az . maar scheringa heeft volgens mij veel kapitaal in dsb zitten . failliet verklaren treft scheringa dus echt wel .

ing , abn amro , dsb , het blijft maar onzekerheid troef met al die banken .

Hij heeft een meerderheid van belangen in DSB, dus treffen zal het hem zeker en indirect kan ik me niet voorstellen dat het AZ en andere door hem gesponsorde sportsectoren niet zal treffen op termijn.
Oud 03-10-2009, 21:30   #43
nazario_fct
Twente-Foggia

Citaat:
Origineel gepost door TheSweet
Wat ik begrepen heb gaan ze de DSB bank voor de rechter slapen wegens valse voorwendselen. Er zijn verhalen bekend waar de DSB bank de hypotheek over nam van mensen zodat ze even schuldenvrij waren en de BKR dus leningen goedkeurde.

ja man dat is een optie om de mazzelen van de wet te omzeilen . wat jacques al aangeeft dominoo effect is niet meer terug te draaien . Maar deze mensen kwamen voor dsb al in de problemen met hun hypotheek lasten???

maar tot hoeverre mag je gaan binnen een commercieele instelling??
Oud 03-10-2009, 21:36   #44
FCTWENGELO
KEUKENKAMPIOEN
FCTWENGELO's Avatar

Marcel Brands: AZ niet in gevaar
ALKMAAR - AZ valt niet om, zelfs niet in het hypothetische geval de DSB-bank van clubvoorzitter Dirk Scheringa dat wel zou doen. Dat verzekerde zaterdag Marcel Brands, de technisch directeur van de kampioen uit Alkmaar.

Volgens Brands is de enige directe lijn tussen beide partijen die van club en hoofdsponsor. "In het ergste geval zouden wij na dit seizoen op zoek moeten naar een andere shirtsponsor. Verder staan de inkomsten en het budget van AZ los van die van DSB.”

Wegens vermeende misstanden is het bedrijf van Scheringa in opspraak. Brands zegt dat het de club niet echt raakt. "We vinden het allemaal heel vervelend voor Dirk. In die sfeer raakt het ons wel. Maar verder zijn onze voetballers niet zo met de bankzaken bezig.”

In het verleden heeft Scheringa op persoonlijke titel veel schulden van AZ gesaneerd. Bovendien is het stadion van hem. Brands: "In de actuele situatie werkt het echter niet meer zo. Dat is ook niet van deze tijd. Dirk heeft enorm zijn nek voor de club uitgestoken. Maar de wijze waarop wij bijvoorbeeld de uitbreiding van het stadion zouden willen financieren staat los van hem.”

De plannen én de toekomstvisie van AZ blijven derhalve ongewijzigd, zegt Brands. Hoe de "affaire” Scheringa ook afloopt. "Ook over dat laatste ben ik helemaal niet pessimistisch. Van banken heb ik geen verstand, maar ik weet wel dat Dirk bijzonder strijdbaar is. Hij gelooft in de goede afloop en is daarvoor keihard aan het werk. Ja, wat dat betreft komt het voetbal voor hem nu even op de tweede plaats. Verder ben ik er van overtuigd dat Dirk hier goed uitkomt.”

telegraaf.nl
FCTWENGELO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 03-10-2009, 21:41   #45
TheSweet
Druiventeler
TheSweet's Avatar

Citaat:
Origineel gepost door FCTWENGELO
telegraaf.nl

hehehhe DSB weg=AZ weg
Oud 03-10-2009, 21:48   #46
jacques
Posimist
jacques's Avatar

Citaat:
hehehhe DSB weg=AZ weg

Nou weg denk ik niet, maar een ernstig probleem krijgen ze wel, ondanks de optimistische (lees: naieve) kijk van Marcel Brand op deze problemen. een nieuwe en lucratief spenderende (shirt)sponsor is tijdens een recessie uiterst moeilijk. Ook diverse andere clubs krijgen te maken met afhakende hoofd/shirtsponsors.
Oud 03-10-2009, 21:56   #47
nazario_fct
Twente-Foggia

Citaat:
Origineel gepost door FCTWENGELO
ALKMAAR - AZ valt niet om, zelfs niet in het hypothetische geval de DSB-bank van clubvoorzitter Dirk Scheringa dat wel zou doen. Dat verzekerde zaterdag Marcel Brands, de technisch directeur van de kampioen uit Alkmaar.

Volgens Brands is de enige directe lijn tussen beide partijen die van club en hoofdsponsor. "In het ergste geval zouden wij na dit seizoen op zoek moeten naar een andere shirtsponsor. Verder staan de inkomsten en het budget van AZ los van die van DSB.”

Wegens vermeende misstanden is het bedrijf van Scheringa in opspraak. Brands zegt dat het de club niet echt raakt. "We vinden het allemaal heel vervelend voor Dirk. In die sfeer raakt het ons wel. Maar verder zijn onze voetballers niet zo met de bankzaken bezig.”

In het verleden heeft Scheringa op persoonlijke titel veel schulden van AZ gesaneerd. Bovendien is het stadion van hem. Brands: "In de actuele situatie werkt het echter niet meer zo. Dat is ook niet van deze tijd. Dirk heeft enorm zijn nek voor de club uitgestoken. Maar de wijze waarop wij bijvoorbeeld de uitbreiding van het stadion zouden willen financieren staat los van hem.”

De plannen én de toekomstvisie van AZ blijven derhalve ongewijzigd, zegt Brands. Hoe de "affaire” Scheringa ook afloopt. "Ook over dat laatste ben ik helemaal niet pessimistisch. Van banken heb ik geen verstand, maar ik weet wel dat Dirk bijzonder strijdbaar is. Hij gelooft in de goede afloop en is daarvoor keihard aan het werk. Ja, wat dat betreft komt het voetbal voor hem nu even op de tweede plaats. Verder ben ik er van overtuigd dat Dirk hier goed uitkomt.”

telegraaf.nl

Balen voor hem dat hij niet kon schikken met klanten die geklaagd hebben . Nu ligt alles op straat en ebt het vetrouwen weg in scheringa en consorten . Je moet dan bijzonder bijzonder strijdbaar zijn om een andere wending te creeren om je reputatie weer een beetje op peil te brengen lijkt mij .
Oud 03-10-2009, 21:57   #48
Ties
Registered User
Ties's Avatar

Stadion:307
DSB=Dirk Scheringa=AZ
Dit heeft wel zeker gevolgen, want Dirk gaat dit voelen in z'n portemonnee en zal ergens op moeten inkorten..
Ties is offline   Met citaat antwoorden
Oud 03-10-2009, 21:58   #49
nazario_fct
Twente-Foggia

Citaat:
Nou weg denk ik niet, maar een ernstig probleem krijgen ze wel, ondanks de optimistische (lees: naieve) kijk van Marcel Brand op deze problemen. een nieuwe en lucratief spenderende (shirt)sponsor is tijdens een recessie uiterst moeilijk. Ook diverse andere clubs krijgen te maken met afhakende hoofd/shirtsponsors.

mischien een rijke olieboer uit rusland die wilt investeren in az . kapitaal genoeg in az om dat terug te verdienen door scheringa als er een hap uit je eigen kapitaal is getrokken , in het uiterste geval natuurlijk .
Oud 03-10-2009, 21:59   #50
Murphy_8
Red to the Bone
Murphy_8's Avatar

Stadion:135
Citaat:
Origineel gepost door Ties
DSB=Dirk Scheringa=AZ
Dit heeft wel zeker gevolgen, want Dirk gaat dit voelen in z'n portemonnee en zal ergens op moeten inkorten..
AZ zal minder "dure" spelers kunnen halen en terugvallen naar de middenmoot maar AZ zal echt niet failliet verklaard worden.
Murphy_8 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 03-10-2009, 22:00   #51
TheSweet
Druiventeler
TheSweet's Avatar

Citaat:

Ik denk dat de DSB er wat dieper inzit dan alleen de naam op de shirtjes.
Oud 03-10-2009, 22:03   #52
Murphy_8
Red to the Bone
Murphy_8's Avatar

Ik weet niet of DSB er zelf wel zo diep in zit. Privé vermogen van Scheringa allicht maar dit staat los van zijn "ondernemingen". Dirk is echt niet gek om zijn ondernemingen als onderpand te laten dienen voor AZ en/of andersom. Het één staat dus los van het ander.
Oud 03-10-2009, 22:05   #53
jacques
Posimist
jacques's Avatar

Citaat:

Dat "bruine" vermoeden heb ik ook
Oud 03-10-2009, 22:06   #54
nazario_fct
Twente-Foggia

Citaat:

he sweet denk je dat brands gewoon zo communiceerd om geen onrust te creeren via de media? al zou het slecht zijn voor az dan nog lijkt mij dat brands dit niet via de media 1 2 3 zou communiceren .

spelers kunnen wel zeggen dat ze niks van banken weten maar ze weten wel hoe sterk scheringa verbonden is met az .

dsb=az stadion , dsb=spelers , dsb=management concept , dsb=merknaam az . jij hebt zeker gelijk dat az meer is dan alleen maar de naam op de shirts .
Oud 03-10-2009, 22:13   #55
Murphy_8
Red to the Bone
Murphy_8's Avatar

Citaat:
dsb=az stadion , dsb=spelers , dsb=management concept , dsb=merknaam az . jij hebt zeker gelijk dat az meer is dan alleen maar de naam op de shirts .
Het stadion is geschonken aan AZ en daarom "draagt" het de naam DSB stadion. De spelers zijn geen werknemers van DSB...DSB is dus geen spelers. W.b.t. management concept ben ik het ook niet met je eens...daar zitten echt geen bankiers. Natuurlijk viert de commercie hoogtij bij AZ en daarom overal de naam DSB maar nogmaals...DSB en AZ staan los van elkaar.
Oud 03-10-2009, 22:14   #56
TheSweet
Druiventeler
TheSweet's Avatar

Citaat:
he sweet denk je dat brands gewoon zo communiceerd om geen onrust te creeren via de media? al zou het slecht zijn voor az dan nog lijkt mij dat brands dit niet via de media 1 2 3 zou communiceren .

spelers kunnen wel zeggen dat ze niks van banken weten maar ze weten wel hoe sterk scheringa verbonden is met az .

nee is niet vreemd dat Brands zo'n antwoord geeft en dat is ook het beste wat hij nu kan doen. Ik heb al met een aantal AZ supporters gesproken en die beginnen al aardig te piepen.
Oud 03-10-2009, 22:14   #57
nazario_fct
Twente-Foggia

Citaat:
Origineel gepost door Murphy_8
Ik weet niet of DSB er zelf wel zo diep in zit. Privé vermogen van Scheringa allicht maar dit staat los van zijn "ondernemingen". Dirk is echt niet gek om zijn ondernemingen als onderpand te laten dienen voor AZ en/of andersom. Het één staat dus los van het ander.

he murphy wie wilt nog zaken doen met een onbetrouwbare eigenaar ;-) . nu kun je mooi zien dat ze het bij Twente veel beter geregeld hebben . de boertjes uit het oosten die hebben wel verstand van zaken doen . afhankelijkheid van 1 grote investeerder kan jou veel goeds meegeven maar ook een kwetsbare positie . Twente heeft dat momenteel veel en veel beter op orde gebracht . Risico's zoveel mogelijk uitsluiten vind ik een geweldig iets om zo koppig mogelijk na te streven .
Oud 03-10-2009, 22:17   #58
jacques
Posimist
jacques's Avatar

Citaat:

Vres toch wel dat die andere ondernemingen het ook even moeilijk zullen krijgen na deze "besmetting". Dirk kan nog zo slim zijn om zijn belangen te waarborgen, maar dit kost heel veel energieen vindingrijkheid. De hete adem van concurrenten zal een schroeiende werking hebben. Zo werkt het wereldje van de "een zijn dood..." Maar op de een of andere manier heb ik het idee dat ie terugkomt met een "duurzame / eco-" formule die scoort en zijn aaibaarheidsfactor zal herstellen.
Oud 03-10-2009, 22:18   #59
TheSweet
Druiventeler
TheSweet's Avatar

Citaat:
Het stadion is geschonken aan AZ en daarom "draagt" het de naam DSB stadion. De spelers zijn geen werknemers van DSB...DSB is dus geen spelers. W.b.t. management concept ben ik het ook niet met je eens...daar zitten echt geen bankiers. Natuurlijk viert de commercie hoogtij bij AZ en daarom overal de naam DSB maar nogmaals...DSB en AZ staan los van elkaar.

Ok dan.......zit ff anders. Dirkje betaald dat geval voor AZ....Wat denk je wat de bank gaat doen met dat geval als het mis gaat??
Oud 03-10-2009, 22:19   #60
nazario_fct
Twente-Foggia

Citaat:

Ik bedoel dat scheringa de beheerder is die alles goed op orde heeft gebracht . Alle inkomsten wat bij az binnen komt kun je denk ik automatisch als de inkomsten van scheringa zien , aangezien hij de eigenaar is .

Neemt niet weg dat az 1 2 3 failliet zou gaan , maar als het dominoo effect zo ver gaat dat dsb komt te vallen . dan zou het een optie van scheringa kunnen zijn om az te verkopen lijkt mij als de nood aan de man is .
Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong

Soortgelijke onderwerpen
Onderwerp Auteur Forum Reacties Laatste Post
FC Groningen aan de rand van financiële afgrond Toetsie Laatste Nieuws 15 30-03-2009 19:17
Let op! Nieuwe situatie Supportershome Vak-P GILZO Supporters 127 21-02-2009 23:43
Financiële gevolgen CL krovandehoeve Europese wedstrijden 71 19-06-2008 23:51
Bespreek hier BVO's met financiële problemen IJsbeer Voetbal Nationaal | Internationaal 34 19-02-2007 16:26
De FC Twente financiele ideeenbus!! Epiwood Supporters 51 25-04-2003 14:13