Terug naar de website
Ga Terug   FC Twente Online > De Club > Bestuur | Beleid
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Post's van vandaag Markeer Forums als Gelezen
Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardering: Onderwerp waardering: 2 stemmen, 5.00 gemiddeld. Weergave Modus
Oud 01-09-2011, 22:42   #61
DRUGHI
noi non ti lasceremo mai
DRUGHI's Avatar

Stadion:29
Tactiek:Geen
Toto:-
Boerrigter al genoemd hier?
DRUGHI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 01-09-2011, 22:57   #62
bertgeitz
Bertisback

Stadion:Nee
Ik heb nergens gezegd dat de scouting gefaald heeft. Ik zeg alleen dat de scouting gewoon verbeterd moet worden. Lezen is moeilijk voor sommige mensen he.
En wat Parker, Jacodov gekost hebben? Nou ze komen niet uit een EUland dus betaald je meer dan 500000 salaris voor ze. En volgens mij hebben ze voor javadov wel transfersom betaald. Dus voor dat salaris hebben ze helemaal niks gebracht. En ik denk dat Brugging en Diba ook geen goedkope jongens waren qua salaris. Twente heeft ook goede spelers gehaald maar ik zeg alleen dat het gewoon nog beter kan.
bertgeitz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 01-09-2011, 22:58   #63
Schmirner
Schmirner

Als je spelers als Bruggink,Diba etc achter de hand kunt houden als reserve zegt dit ook iets over de selectie die in het veld staat.
Oud 01-09-2011, 23:13   #64
Superkip
Registered User
Superkip's Avatar

Volgens mij beslist de scouting over geen enkele aankoop, geven ze alleen namen door. Verder spelen er zoveel politieke zaken, afspraken en 1-2tjes tussen belanghebbenden, eisen van spelers (basisplaats, gemakkelijker te geven als je 5e staat), etc een rol. Wat ik twijfelachtig vind is dat degenen die de aankopen afronden geen rekening houden met een eventueel taalprobleem. Daarnaast zou ik eerder vraagtekens zetten bij de opleiding c.q. scouting van de jongere jeugd. Hoeveel spelers die doorstromen zijn gestart bij Twente bij de C, D of eerder ?
Superkip is offline   Met citaat antwoorden
Oud 01-09-2011, 23:18   #65
tukkertje
Registered User
tukkertje's Avatar

Stadion:105
Citaat:
Origineel gepost door Schmirner
Als je spelers als Bruggink,Diba etc achter de hand kunt houden als reserve zegt dit ook iets over de selectie die in het veld staat.

Niet mee eens, die hebben beide helemaal niets gebracht. Die zouden bij Heracles ook lekker de bank warm houden.
Oud 01-09-2011, 23:29   #66
Enrico
Registered User
Enrico's Avatar

Stadion:
Citaat:
Origineel gepost door tukkertje
Niet mee eens, die hebben beide helemaal niets gebracht. Die zouden bij Heracles ook lekker de bank warm houden.

Nee, die zouden een pijnlijk einde beleefd hebben van hun carrière door in de basis geplaatst te worden bij Heracles. Dat is ze nu tenminste bespaard gebleven.
Oud 01-09-2011, 23:38   #67
hogelander
Registered User

Citaat:
Origineel gepost door DRUGHI
Boerrigter al genoemd hier?

Boerrigter die volkomen uit eigen beweging naar Ajax wilde? Twente wilde hem houden maar had in die tijd geen geld om jongelingen een klap salaris te betalen.
hogelander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 01-09-2011, 23:53   #68
deejee
Registered User

Je moet altijd bezig zijn met verbeteren. De afgelopen 5 jaar ging het erg goed en zelfs dan heb je wel een aantal missers. Jullie kennen ze wel.

Al met al is het niveau van het complete elftal wel vooruitgegaan en dat gecombineerd met behoorlijke winsten uitverkoop. Daarvoor hulde aan het technisch beleid. Daarnaast perfecte ontwikkeling van de schaal van de club. Van 12.000 toeschouwers naar binnenkort 30.000. Van een begroting van 20 miljoen naar 43 miljoen. En dat in 5 jaar. Spectaculair!!!!!!!!!!!!!

En nu verder verbeteren. Hoe kun je concurreren op gewenste spelers als grotere clubs dezelfde belangstelling hebben. Moet je je concentreren op spelers waar grote clubs over twijfelen?? Beste voorbeeld is Ruiz, maar Landzaat kun je hier ook toe rekenen en Wisgerhof ook. Of ga je voor het absoluut perfecte, zoals de nieuwe Messi.

In dat laatste geval kun je het best de kunst afkijken in Portugal. Daar weten ze door korte lijntjes naar Brazilie naman te strikken als Hulk,Falcao en Luisao. Twente is daar wel mee bezig maar dat kost tijd.
deejee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 01-09-2011, 23:53   #69
zweedsok
Registered User

Refereer maar even naar mijn post Eerder vandaag. Hoe kun en durf je twijfelen aan de scouting/ transferbeleid van Twente de afgelopen jaren. Ondanks dat Twente altijd haar beste spelers moet verkopen, zijn ze erin geslaagd om de top van Nederland te halen. En financieel gezond te blijven. Dus echt onbegrijpelijk dat sommigen hier onze afkomst verloochenen en denken dat we man. City zijn en lukraak toppers kunnen kopen. En miskopen hou je altijd, toevals treffers ook. Echter het beleid (ook scoutings/ transfer) heeft ons een financieel en sportief verder gebracht dan een ieder heeft kunnen denken. Het geklaag is grote overmoedigheid wat grenst aan valse arrogantie.
Oud 02-09-2011, 00:22   #70
bertgeitz
Bertisback

Citaat:
Origineel gepost door zweedsok
Refereer maar even naar mijn post Eerder vandaag. Hoe kun en durf je twijfelen aan de scouting/ transferbeleid van Twente de afgelopen jaren. Ondanks dat Twente altijd haar beste spelers moet verkopen, zijn ze erin geslaagd om de top van Nederland te halen. En financieel gezond te blijven. Dus echt onbegrijpelijk dat sommigen hier onze afkomst verloochenen en denken dat we man. City zijn en lukraak toppers kunnen kopen. En miskopen hou je altijd, toevals treffers ook. Echter het beleid (ook scoutings/ transfer) heeft ons een financieel en sportief verder gebracht dan een ieder heeft kunnen denken. Het geklaag is grote overmoedigheid wat grenst aan valse arrogantie.

Je snapt gewoon mijn punt niet. Ik heb nergens gezegd dat het slecht beleid is geweest. Ik probeer alleen maar uit te leggen als je zowel de scouting als de jeugdopleiding verder verbetert dat dat alleen maar positief kan zijn voor onze club en dat willen we toch allemaal. Ja Twente heeft laatste jaren goede transfers gedaan zowel inkomend als uitgaand. Maar er zijn ook grote miskopen geweest. Als je dat kan verkleinen dan doe je al prima zaak. En ik ben het ook eens met de mensen dat taalbarriere soms probleem is dus moet je buitenlandse spelers verplichten om Nederlands te leren.
Probleem is wel gewoon als je als Twente goede transfer doet dat je dan bij nieuwe spelers ook vaak de hoofdprijs moet betalen en dan zeker in Nederland. Als clubs weten dat je geld hebt dan vragen zij ook gelijk de hoofdprijs. En trainers die willen vaak altijd eigen spelers halen wat ook niet altijd goed is want als trainer weg is en er komt een andere dan is het de vraag of hij het weer ziet zitten in die spelers. Daarom is beleid zo belangrijk en een hele goede scouting.
bertgeitz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 02-09-2011, 21:18   #71
DRUGHI
noi non ti lasceremo mai
DRUGHI's Avatar

Citaat:
Origineel gepost door hogelander
Boerrigter die volkomen uit eigen beweging naar Ajax wilde? Twente wilde hem houden maar had in die tijd geen geld om jongelingen een klap salaris te betalen.

denk niet dat hij in die 4 jaar Jupiler league vorstelijk werd betaald bij Zwolle of RKC en hij is door Blind naar Ajax gelokt op aandringen van Sjaak Zwart, in de Nusport van vorige week staat een interview met hem, vorig jaar vroeg Mo Allach (oude bekende) 1 miljoen voor hem en dus werd hij verplicht om er nog een jaar RKC bij aan te knopen omdat niemand dat waarschijnlijk kon betalen, als je een goede scout bent dan had je hem minimaal in de winterstop al over laten komen (voor een paar ton) omdat een blinde nog kon zien dat hij er met kop en schouders bovenuit stak in de Jup l.
Oud 02-09-2011, 21:47   #72
Wyatt
Banned
Wyatt's Avatar

Citaat:
denk niet dat hij in die 4 jaar Jupiler league vorstelijk werd betaald bij Zwolle of RKC en hij is door Blind naar Ajax gelokt op aandringen van Sjaak Zwart, in de Nusport van vorige week staat een interview met hem, vorig jaar vroeg Mo Allach (oude bekende) 1 miljoen voor hem en dus werd hij verplicht om er nog een jaar RKC bij aan te knopen omdat niemand dat waarschijnlijk kon betalen, als je een goede scout bent dan had je hem minimaal in de winterstop al over laten komen (voor een paar ton) omdat een blinde nog kon zien dat hij er met kop en schouders bovenuit stak in de Jup l.

Conclusie, Drughi is de beste scout van Nederland.
Wyatt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 03-09-2011, 11:41   #73
erikvak109
fct immortelle

Stadion:109
Citaat:
Origineel gepost door eddy35
Ik heb geprobeerd om mijn gedachten na het sluiten van de transfermarkt even te laten bezinken maar ik blijf toch met vragen zitten waar ik graag jullie mening over wil horen.
Twente werd de laatste jaren geroemd om het goede scouting en aankoopbeleid maar ik vraag me af of die complimenten wel helemaal terecht zijn.
Als we kijken naar de spelers die Twente de laatste jaren hebben gedragen ( Ruiz, Janssen, Douglas ) kun je nauwelijks spreken van gerichte scouting. Soms lijkt het wel dat we kampioen zijn geworden ondanks de scouting, niet dankzij.

Ruiz kwan pas in beeld toen de transfer van Cisse afketste en het leek wel of de voetbalgod Twente persoonlijk behoedde voor een miskoop. Ik heb me al die jaren al afgevraagd hoe Cisse op het zelfde lijstje terecht is gekomen als Ruiz. Alsof Frans Bauer en Elvis Presley op hetzelfde lijstje staan.

Theo Janssen was een gevestigde speler die nooit het maximale uit zijn carriere gehaald heeft en door Rutten een tweede kans kreeg. Niet echt een kwestie van scouting dus.

Douglas kwam aanlopen als een verdwaald straathondje en kreeg van Rutten de kans een contract te verdienen. Weinig inbreng van de scouting dus, wel een gouden kans die de club gelukkig niet liep lopen.

Daarna kwamen talloze spelers die door McClaren en Preudomme uit hun eigen netwerk werden aangetrokken en bij Twente nauwelijks indruk maakten. Akram, Buysse en als toppunt onze vriend Javadov. Het heeft veel geld gekost dat ook in jonge talentvolle spelers geinvesteerd had kunnen worden. Alleen het idee al dat die Javadov bij Twente een salaris van over de half miljoen heeft opgestreken.

Tel daarbij de blunder die gemaakt is met Strootman. Hoe is het in godsnaam mogelijk dat je hem laat lopen terwijl je weet dan Janssen een gelimiteerde transfersom in zijn contract heeft staan? Hoe kun je een passant laten beslissen over dergelijke strategische aankopen die vooral de lange termijn dienen? Regeren is vooruit zien maar toen even niet.

Zelf heb ik Twente al getipt over Tadic lang voordat Groningen in beeld was en als ik dan lees dat Twente een bod van 6 miljoen heeft gedaan krijg ik een vreemde bijsmaak in de mond. Zou Munsterman weten dat de scouting niet geinteresseerd was?

Ik denk dat de zogenaamde lijstjes met potentiele vervangers ook een soort mythe is die weinig met de realiteit te maken heeft. Anders kan ik namen als Narsingh en Tadic, die beiden een typisch voorbeeld van " studio sport, bord op mijn schoot" scouting zijn niet verklaren. Je kunt het vertrek van Ruiz al een jaar aan zien komen en alles wat ze kunnen verzinnen is Narsingh en Tadic.

Munsterman is in deze niets kwalijk te nemen. Hij behartigd de zakelijke belangen van Twente met verve maar het is de taak van de scouting om adequate vervangers aan te leveren en die lijken wel al hun creativiteit verloren te hebben.

Wat nu te doen? Het is altijd gemakkelijk om kritek te leveren zonder met oplossingen te komen.
Ik denk dat als eerste de trainer niet meer moet beslissen over aankopen. Een TC is ook niet nodig ( die zitten toch de meeste tijd uit hun neus te eten ) maar een technische man binnen de RvC zou dat ook prima kunnen. Eventueel geadviseerd door oud-spelers.
Ten tweede moet de scouting op de schop. Juist nu had Twente moeten profiteren van hun briljante speurwerk op de internationale velden maar laten ze het gigantisch afweten.

Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden !

Ik ben het helemaal met je eens. Het lijkt wel, dat het succes van de laatste jaren. Het scoutingsproces minder scherp heeft gemaakt. Allemaal zoiets van het komt wel goed. Maar niet iedereen werkt mee, als we met een paar miljoen euro,s zwaaien.
erikvak109 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 03-09-2011, 17:16   #74
Joep Meloen
Registered Abuser
Joep Meloen's Avatar

Stadion:hoi
Citaat:
Origineel gepost door bertgeitz
Ik heb nergens gezegd dat de scouting gefaald heeft. Ik zeg alleen dat de scouting gewoon verbeterd moet worden. Lezen is moeilijk voor sommige mensen he.

Ik bedoel jou daar ook niet mee want dat heb jij inderdaad niet gezegd. Het was wel de trend in een aantal posts in dit topic.

Ik hoop dat Willem Janssen, Leroy Fer en Cornelisse prima gescoute versterkingen blijken te zijn. Dat ze Nederlands zijn is alleen maar een pre
Joep Meloen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 03-09-2011, 20:14   #75
DRUGHI
noi non ti lasceremo mai
DRUGHI's Avatar

Citaat:
Origineel gepost door Wyatt
Conclusie, Drughi is de beste scout van Nederland.

tja what can I say

weet wel dat we mét hem beter voor de dag waren gekomen vorig seizoen in de cruziale wedstrijden tegen de Graafschap Roda en NEC dan met miskopen Buysse en Bajrami die een basisplek hadden

Laatst aangepast door DRUGHI : 03-09-2011 om 20:21.
Oud 04-09-2011, 10:37   #76
Ryan
El Vigo

Stadion:306
Hm ik denk dat alle spelers die hier worden genoemd maar niet werden gehaald natuurlijk op alle scoutinglijstjes in heel Nederland stonden. Ook bij FCT.

Het punt is gewoon de de Scouting alleen spelers aandraagd voor de betreffende posities. Deze hebben totaal geen invloed welke speler er wel of niet word gehaald. Het technische team (o.a. Co, CeesL en KvW, JM) bepalen wie er uiteindelijk komt...
Oud 04-09-2011, 11:16   #77
deejee
Registered User

De scoutinglijstjes bestaan uit meerder namen per positie. Je kunt niet iedereen van de scoutinglijst halen.

Dat van Strootman werd geblokkeerd door MPH geloof ik. Aan de andere kant begon de gelimiteerde transfersom voor Theo pas te spelen bij de contractverlenging volgens mij. En bovendien was Willem Janssen toen ook al in beeld. Je kunt er maar 11 opstellen natuurlijk. Om Strootman en Willem Janssen en Leroy Fer alledrie te halen gaat een beetje ver.
deejee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 04-09-2011, 14:11   #78
Sensei-Tom
Registered User

Ik denk dat je gelijk hebt. Twente heeft dit stempel m n gekregen omdat men jaren achter elkaar uitstekende buitenspelers in het team hadden. Ik denk aan John, Touma, Bakircioglu, Arnautovic, Stoch, Ruiz en Elia. Een aantal zijn voor kleine bedragen aangetrokken en hebben goed gepresteerd. We hebben er ook genoeg aan verdiend. Maar ik denk dat we door de goede prestaties een reputatie hebben opgebouwd in Nl, zodat spelers zoals Janssen, Perez, Braafheid en Wisgerhof kwamen. Uit de scouting en jeugdopleiding komt al jaren niet veel meer voort. Je hebt al een paar 'miskopen genoemd, maar bent Janko (te duur in vergelijking met zn prestaties vind ik) vergeten. Hopelijk komt er nu weer wat door met John en Berghuis en misschien wel Gladstony.
Sensei-Tom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 04-09-2011, 15:24   #79
fct
Registered User

Hoe kan deze club zo veel voortuitgang boeken zonder een goed scoutingsbeleid? De realiteit ontkracht deze stelling. En waar wordt op gebasseerd dat de scouting verbeterd kan worden, naast het feit dat dit natuurlijk een open deur is.
Gerichte aankopen op kwaliteiten van bewezen spelers is ook scouting, niet alleen de nog onontdekte pareltjes vinden. Dat bijv, Douglas bijv. zomaar kwam aanlopen is niet ter zake doende; dat men zag dat hij een klasseverdediger kon worden is wel ter zake doende. En nu Twente een topclub is geworden houdt in dat de jeugd minder doorstroomt om het simpele feit dat men hogere voetbaleisen gaat hanteren; zij moeten mee kunnen komen in de top en niet mee moeten komen in het rechterrijtje.
Dus de stelling/vraag moet ik met nee beantwoorden; ik denk grosso modo dat Twente ook het scoutingsbeleid prima voor elkaar heeft en prima aan het verder ontwikkelen is.
fct is offline   Met citaat antwoorden
Oud 04-09-2011, 15:41   #80
Rik1982
Registered User

Interessante inkijk, en een heel goed punt dat je maakt fct.
Rik1982 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 04-09-2011, 15:48   #81
VAKdrienulvijf
Registered User

Stadion:105
Citaat:

Heb Boerrigter ook al meerdere malen op dit forum genoemd. Hij was bij RKC al veel beter dan Chadli speelde bij AGOVV.
VAKdrienulvijf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 04-09-2011, 16:00   #82
boon
Registered User

[QUOTE=Sleipnir]Volgens mij was/is er een club in engeland die is aangekocht door een hele grote groep voetbalsupporters/internetters. Die betalen elke maand een x bedrag en bepalen daarna via verschillende polls welke speler ze moeten aankopen en welke niet. Alleen zal dit wel niet haalbaar zijn bij een miljoenenbedrijf als twente... vroeger misschien wel maar tegenwoordig niet meer, helaas.[/QUOTE

suppoerters die bepalen (lees: feijenoord)......
No fucking way
Oud 04-09-2011, 16:03   #83
Wyatt
Banned
Wyatt's Avatar

Citaat:
Origineel gepost door VAKdrienulvijf
Heb Boerrigter ook al meerdere malen op dit forum genoemd. Hij was bij RKC al veel beter dan Chadli speelde bij AGOVV.

Wow, goed hey...
Wyatt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 04-09-2011, 16:40   #84
zweedsok
Registered User

Mooi zo'n boerrichter, en dan dan kan John niet doorbreken of beethoud niet. En als Twente alle genoemde namen hier op het forum moet contracteren dan is er een derde ring nodig om alle aanwinsten op te zetten. En achteraf kun je een koe in de kont kijken. Ik vind het aankoop en scoutingsbeleid van Twente dik in orde..
Oud 05-09-2011, 06:52   #85
MSI
Registered User

Sommigen denken dat we de status van barcelona hebben met de aankopen die ze wensen. Helaas mensen.....we zijn FC Twente!
MSI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10-09-2011, 23:10   #86
eddy35
Registered User

Citaat:
Origineel gepost door fct
Hoe kan deze club zo veel voortuitgang boeken zonder een goed scoutingsbeleid? De realiteit ontkracht deze stelling. En waar wordt op gebasseerd dat de scouting verbeterd kan worden, naast het feit dat dit natuurlijk een open deur is.
Gerichte aankopen op kwaliteiten van bewezen spelers is ook scouting, niet alleen de nog onontdekte pareltjes vinden. Dat bijv, Douglas bijv. zomaar kwam aanlopen is niet ter zake doende; dat men zag dat hij een klasseverdediger kon worden is wel ter zake doende. En nu Twente een topclub is geworden houdt in dat de jeugd minder doorstroomt om het simpele feit dat men hogere voetbaleisen gaat hanteren; zij moeten mee kunnen komen in de top en niet mee moeten komen in het rechterrijtje.
Dus de stelling/vraag moet ik met nee beantwoorden; ik denk grosso modo dat Twente ook het scoutingsbeleid prima voor elkaar heeft en prima aan het verder ontwikkelen is.

De realiteit ontkracht deze stelling helemaal niet. Want als het aan de scouting gelegen had, had niet Ruiz maar Cisse in de Veste gespeeld en wat dat betekend zou hebben weten we allemaal.
Soms heb je in het voetbal een beetje mazzel nodig ( om Munsterman maar eens te citeren ) en dat heeft in dit geval een fout van de scouting gecorrigeerd.
Ik zal nog eens een voorbeeld geven van de scouting van Twente. Ik hoorde 2,5 jaar geleden dat Ivan Obradovic een afspraak met Partizan gemaakt had dat hij voor 2,5 miljoen Euro mocht vertrekken. Omdat Twente nog een linksback zocht en ik dacht dat die prijs redelijk in het budget paste heb ik er toch maar weer een mailtje aan gewaagd. Ik kan natuurlijk nooit helemaal beoordelen welke bedragen daar nog bovenop komen maar dat is ook niet aan mij om dat uit te zoeken.
Deze keer reageerde de scouting onmiddellijk ( het kan dus wel ) en ik kreeg het verzoek om uit te zoeken wie de zaakwaarnemer van Obradovic was. Ik heb die informatie gelijk doorgegeven en ondertussen mijn contacten in Servie gevraagd om Obradovic een beetje warm voor Twente te maken.
Maar nu komt mijn kritiekpunt, Er werd mij ook gevraagd of ik Obradovic kon vragen een DVD'tje van hem op te sturen. Ik vond dat een absurde vraag, alsof je Ruiz vraagt een DVD'tje naar Fulham te sturen. Hij was op dat moment vaste linksback van het Servische elftal en een gewild object op de transfermarkt en ik vind dat een zichzelf serieus nemend scoutingapparaat zo'n speler moet kennen. Dat bedoel ik nou met scherpte. Als je zo'n speler dan om een DVD'tje vraagt komt dat heel onprofessioneel over. Ik heb dat dus ook niet gedaan.
Ik vond het toen wel heel grappig om later op een Ajax-forum te lezen ( gepost door een op de Balkan goed ingevoerd forumlid ) dat Twente een lijntje uit had liggen bij Obradovic omdat Ajax toen ook voor hem in de markt was.
eddy35 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11-09-2011, 11:46   #87
roymario
Registered User

Ik kan niet zeggen dat ik onder de indruk ben van onze scouting. Welke goede speler is er naar onze FC gekomen door onze scouting? Veel spelers zijn overgekomen uit de eredivisie, 2 overgekomen uit Belgie en Douglas is zelf naar ons gekomen. Andere clubs in de eredivisie, VVV, Groningen AZ enz weten wel goede spelers te vinden in het buitenland. Ik hoop dat nu we een redelijk gevulde kas hebben we 1 of 2 goede versterkingen te vinden. 7 miljoen betalen voor Tadic lijkt me te makelijk. Tot de komende transferperiode hoop ik dat onze scouting mijn ongelijk gaat bewijzen en met 1 of 2 goede versterkingen komt.
roymario is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11-09-2011, 12:17   #88
de boeskoolman
Registered User

Stadion:1
Ik ben wel benieuwd voor welk bedrag scouting is meegenomen in de begroting.
de boeskoolman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11-09-2011, 12:19   #89
TheSweet
Druiventeler
TheSweet's Avatar

Stadion:28
Citaat:
Origineel gepost door de boeskoolman
Ik ben wel benieuwd voor welk bedrag scouting is meegenomen in de begroting.

Ik meer naar het bedrag van de koffiejuf.....
Oud 12-09-2011, 10:51   #90
vieze4
Registered User

Stadion:310
Citaat:
Origineel gepost door eddy35
De realiteit ontkracht deze stelling helemaal niet. Want als het aan de scouting gelegen had, had niet Ruiz maar Cisse in de Veste gespeeld en wat dat betekend zou hebben weten we allemaal.
Soms heb je in het voetbal een beetje mazzel nodig ( om Munsterman maar eens te citeren ) en dat heeft in dit geval een fout van de scouting gecorrigeerd.
Ik zal nog eens een voorbeeld geven van de scouting van Twente. Ik hoorde 2,5 jaar geleden dat Ivan Obradovic een afspraak met Partizan gemaakt had dat hij voor 2,5 miljoen Euro mocht vertrekken. Omdat Twente nog een linksback zocht en ik dacht dat die prijs redelijk in het budget paste heb ik er toch maar weer een mailtje aan gewaagd. Ik kan natuurlijk nooit helemaal beoordelen welke bedragen daar nog bovenop komen maar dat is ook niet aan mij om dat uit te zoeken.
Deze keer reageerde de scouting onmiddellijk ( het kan dus wel ) en ik kreeg het verzoek om uit te zoeken wie de zaakwaarnemer van Obradovic was. Ik heb die informatie gelijk doorgegeven en ondertussen mijn contacten in Servie gevraagd om Obradovic een beetje warm voor Twente te maken.
Maar nu komt mijn kritiekpunt, Er werd mij ook gevraagd of ik Obradovic kon vragen een DVD'tje van hem op te sturen. Ik vond dat een absurde vraag, alsof je Ruiz vraagt een DVD'tje naar Fulham te sturen. Hij was op dat moment vaste linksback van het Servische elftal en een gewild object op de transfermarkt en ik vind dat een zichzelf serieus nemend scoutingapparaat zo'n speler moet kennen. Dat bedoel ik nou met scherpte. Als je zo'n speler dan om een DVD'tje vraagt komt dat heel onprofessioneel over. Ik heb dat dus ook niet gedaan.
Ik vond het toen wel heel grappig om later op een Ajax-forum te lezen ( gepost door een op de Balkan goed ingevoerd forumlid ) dat Twente een lijntje uit had liggen bij Obradovic omdat Ajax toen ook voor hem in de markt was.

Kijk, als je zo goed bent ingevoerd, waarom ga je dan niet een keer in gesprek met diegene, waar je dat mailtje aan hebt gestuurd?
Jij kunt ze dan duidelijk maken, wat jou rol is, en hoe serieus dit is.
vieze4 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken