Welkom. inloggen
rss rss rss

De Copa América-finalist die sportieve revanche neemt bij Feyenoord

In de rubriek Opgebloeid licht Voetbalzone tweewekelijks een speler uit binnen- of buitenland uit wiens loopbaan na een mindere periode weer volledig tot bloei is gekomen. Met deze keer aandacht voor Renato Tapia (24), de controlerende middenvelder van Feyenoord. Technisch directeur Sjaak Troost wil... Lengte: 1663 woorden

-
"FC Twente brengt bij mij veel gevoelens naar boven. Ik heb de wedstrijd (kampioenswedstrijd tegen Jong AZ, red.) gevolgd op mijn telefoon. Ik heb nog altijd veel vrienden bij FC Twente en ben dan ook blij dat ze weer zijn gepromoveerd"
"Ik voelde het vertrouwen van trainer Adrie Koster en de supporters, eindelijk mocht ik weer laten zien wat ik kan. Voor hen loop ik nog harder en vecht ik voor elke bal. Ik was vergeten hoe het voelde om belangrijk te zijn voor mijn team"
"Ik heb alles gegeven voor Feyenoord, maar trainer Giovanni van Bronckhorst maakte andere keuzes. Ik heb er niet met hem over gesproken. Ik trainde ook met blessures, omdat ik de ploeg wilde helpen. Ik kreeg er te weinig voor terug, daarom was een vertrek in de winterstop voor beide partijen de beste oplossing."
"Ik volg hem al vanaf dat hij bij FC Twente speelde en daar basisspeler was. Daar viel hij vaak op met zijn spel"
"Renato is heel belangrijk voor Peru. Zowel technisch als fysiek is hij van grote waarde op het middenveld. Daarnaast is hij met zijn persoonlijkheid en karakter een voorbeeld voor de rest van de ploeg."
"Feyenoord is een grotere club dan Twente, met een sterkere selectie. Dus het is moeilijker om daar door te breken. Maar ook bij Feyenoord heb ik Renato goede dingen zien doen. En hij heeft het laatste halfjaar bij Willem II ook weer uitstekend gespeeld, met als bekroning het bereiken van de bekerfinale. De Nederlandse competitie is sterk, dat Renato daar kan opvallen, zegt mij voldoende."
"Vorig seizoen hebben we hem al duidelijk proberen te maken dat er geen toekomst is bij Feyenoord. Toen was er geen club, toen is hij naar Willem II gegaan"
"Nu heeft hij de Copa América gespeeld en hebben clubs zich gemeld. Allemaal positief natuurlijk, maar nu wil hij niet. Het beleid bij Feyenoord is dat wij hem niet transfervrij laten gaan. Dat deden we alleen bij spelers die veel hebben betekend voor Feyenoord, zoals Karim El Ahmadi en Brad Jones. Hij moet gewoon meewerken aan een transfer. Anders gaan we kijken of er andere mogelijkheden zijn. Maar ik laat me niet zo makkelijk in de maling nemen, dat pik ik echt niet."
"Ik kan nu niet zeggen of ik weer terug ga naar FC Twente. Ik hou van de stad en ik hou van de club. Ze weten hoe mijn gevoel is bij de club, dus ik ben blij dat ze weer in de Eredivisie komen."
"We hebben morgen een gesprek en dan gaan we gewoon verder"
"Als je kijkt naar de groep die wij hebben en de jongens die nog niet helemaal fit zijn, kunnen wij elke speler gebruiken. Uiteindelijk is hij gewoon een selectiespeler en sta ik er op deze manier in. Als hij terugkomt van vakantie, sluit hij gewoon aan."
"Hij heeft natuurlijk ook gelijk met Tapia. Als je ergens de beschikking hebt over een groep spelers, kan de technisch directeur Sjaak Troost wel roepen dat hij zich niet laat piepelen. Dat heeft hij gezegd, dat Tapia maar moet luisteren en weg moet. Maar die jongen doet niets illegaals, want hij heeft nog een jaar contract. En Stam doet niets illegaals door hem op te stellen."
"Ik probeer gewoon op mezelf te focussen en wil het niet groter maken dan het is. We hebben ook afgesproken om er niet meer in de media over te spreken. Ik weet wat ik goed en slecht gedaan heb en ben blij dat ik terug ben. Ik heb de jongens bij de club echt gemist."
"Ik wil blijven. Nu focus ik mij op het voetbal en wat Feyenoord van mij verwacht op het veld. Geen idee of er nog een transfer komt."
"Ik heb met de trainer gesproken over wat hij wil met dit team en hij heeft mij het vertrouwen gegeven. Ik was fit omdat ik niet veel vakantie gehad heb. Eigenlijk ben ik gelijk doorgegaan vanuit de Copa América."

Van den Brom: 'Hield er rekening mee dat hij zou vertrekken, hij had goed nieuws'

Vandaag om 14:22 door Voetbalprimeur

John van den Brom is blij dat Ruud Nijstad heeft gekozen voor een langer verblijf bij FC Twente. De achttienjarige verdediger stond onder meer op de radar van PSV, maar wilde zichzelf verder ontwikkelen in een bekende omgeving. Ook wordt Van den Brom opnieuw gevraagd naar de mogelijke komst van Wout Weghorst.In gesprek met Tubantia gaat Van den Brom in op de contractverlenging van Nijstad. "Ruud heeft me zelf gebeld met de mededeling dat hij ging blijven", zegt de trainer. "Diep in mijn hart hield ik er ook rekening mee dat hij zou kunnen vertrekken. Maar gelukkig had hij goed n...

'Twente bereikt akkoord over transfer van verdediger, alleen nog medische keuring'

Vandaag om 14:12 door Voetbalprimeur

FC Twente heeft met Hajduk Split een akkoord bereikt over de transfer van Alec van Hoorenbeeck. Dat meldt Tubantia dinsdagochtend. De 27-jarige verdediger lijkt zijn carrière te gaan vervolgen bij de Kroatische topclub.Bij Twente beschikt Van Hoorenbeeck nog over een eenjarig contract. Omdat de Belg bij de Tukkers niet meer in de plannen voorkomt, waren beide partijen al op zoek naar de beste oplossing voor de verdediger. Hajduk Split klopte aan voor de diensten van Van Hoorenbeeck, die zelf ook wel oren heeft naar een stap naar de Kroatische topclub.Inmiddels hebben Twente en Hajduk Sp...

Nieuw hoofdstuk in Hilgers-soap: verdediger verschijnt niet bij FC Twente

Vandaag om 14:01 door Voetbalprimeur

Een nieuw hoofdstuk in de soap rond Mees Hilgers en FC Twente. Het contract van de centrale verdediger werd automatisch verlengd, maar Hilgers verscheen niet op de eerste training van De Tukkers. Daarom lijkt een nieuw conflict in de maak.Eind mei verraste FC Twente vriend en vijand door bekend te maken dat het contract van Hilgers automatisch met één seizoen werd verlengd tot medio 2027. Er is een langlopend conflict tussen beide partijen, maar omdat Hilgers zijn aflopende contract niet voor 16 mei had opgezegd, werd deze automatisch met één seizoen verlengd.Op maa...

Nijstad nog niet klaar bij FC Twente: 'Mijn gevoel zei dat ik hier moest blijven'

Gisteren om 22:22 door RTV Oost

De Europese top zat achter hem aan, maar de felbegeerde Ruud Nijstad verlengde tot ieders verbazing tijdens de zomerstop zijn contract tot medio 2029 bij FC Twente. Voor hemzelf was de keuze minder moeilijk. "Mijn gevoel zegt dat ik hier nog niet klaar ben."Het gonsde de afgelopen maanden van de geruchten over de toekomst van Ruud Nijstad. Lange tijd leek het erop dat de jongeling op 18-jarige leeftijd voorlopig zijn laatste wedstrijd voor FC Twente gespeeld had. De centrale verdediger stond op de radar bij tal van Europese topclubs, landskampioen PSV meldde zich met een bod van zes ...

Van den Brom zet deur wagenwijd open voor Weghorst: 'Zou mooi zijn'

Gisteren om 12:31 door Voetbalprimeur

Wout Weghorst gaat vertrekken bij Ajax en het is geen geheim dat FC Twente gecharmeerd is van de spits. Op een evenement van Life After Football spreekt VoetbalPrimeur met Twente-trainer John van den Brom. Ook hij heeft wel oren naar de komst van de 33-jarige WK-ganger.Erik ten Hag vertelde bij de NOS dat iedere club wel een Wout Weghorst in zijn team wil hebben. "Ik deel de woorden en het is niet dat we dat hebben afgestemd of afgesproken. Wout is een type spits dat wij niet in de selectie hebben. Wij kijken altijd hoe we het elftal beter kunnen maken. Bij de club worden spelers aangetro...