Welkom. inloggen
rss rss rss

De Copa América-finalist die sportieve revanche neemt bij Feyenoord

In de rubriek Opgebloeid licht Voetbalzone tweewekelijks een speler uit binnen- of buitenland uit wiens loopbaan na een mindere periode weer volledig tot bloei is gekomen. Met deze keer aandacht voor Renato Tapia (24), de controlerende middenvelder van Feyenoord. Technisch directeur Sjaak Troost wil... Lengte: 1663 woorden

-
"FC Twente brengt bij mij veel gevoelens naar boven. Ik heb de wedstrijd (kampioenswedstrijd tegen Jong AZ, red.) gevolgd op mijn telefoon. Ik heb nog altijd veel vrienden bij FC Twente en ben dan ook blij dat ze weer zijn gepromoveerd"
"Ik voelde het vertrouwen van trainer Adrie Koster en de supporters, eindelijk mocht ik weer laten zien wat ik kan. Voor hen loop ik nog harder en vecht ik voor elke bal. Ik was vergeten hoe het voelde om belangrijk te zijn voor mijn team"
"Ik heb alles gegeven voor Feyenoord, maar trainer Giovanni van Bronckhorst maakte andere keuzes. Ik heb er niet met hem over gesproken. Ik trainde ook met blessures, omdat ik de ploeg wilde helpen. Ik kreeg er te weinig voor terug, daarom was een vertrek in de winterstop voor beide partijen de beste oplossing."
"Ik volg hem al vanaf dat hij bij FC Twente speelde en daar basisspeler was. Daar viel hij vaak op met zijn spel"
"Renato is heel belangrijk voor Peru. Zowel technisch als fysiek is hij van grote waarde op het middenveld. Daarnaast is hij met zijn persoonlijkheid en karakter een voorbeeld voor de rest van de ploeg."
"Feyenoord is een grotere club dan Twente, met een sterkere selectie. Dus het is moeilijker om daar door te breken. Maar ook bij Feyenoord heb ik Renato goede dingen zien doen. En hij heeft het laatste halfjaar bij Willem II ook weer uitstekend gespeeld, met als bekroning het bereiken van de bekerfinale. De Nederlandse competitie is sterk, dat Renato daar kan opvallen, zegt mij voldoende."
"Vorig seizoen hebben we hem al duidelijk proberen te maken dat er geen toekomst is bij Feyenoord. Toen was er geen club, toen is hij naar Willem II gegaan"
"Nu heeft hij de Copa América gespeeld en hebben clubs zich gemeld. Allemaal positief natuurlijk, maar nu wil hij niet. Het beleid bij Feyenoord is dat wij hem niet transfervrij laten gaan. Dat deden we alleen bij spelers die veel hebben betekend voor Feyenoord, zoals Karim El Ahmadi en Brad Jones. Hij moet gewoon meewerken aan een transfer. Anders gaan we kijken of er andere mogelijkheden zijn. Maar ik laat me niet zo makkelijk in de maling nemen, dat pik ik echt niet."
"Ik kan nu niet zeggen of ik weer terug ga naar FC Twente. Ik hou van de stad en ik hou van de club. Ze weten hoe mijn gevoel is bij de club, dus ik ben blij dat ze weer in de Eredivisie komen."
"We hebben morgen een gesprek en dan gaan we gewoon verder"
"Als je kijkt naar de groep die wij hebben en de jongens die nog niet helemaal fit zijn, kunnen wij elke speler gebruiken. Uiteindelijk is hij gewoon een selectiespeler en sta ik er op deze manier in. Als hij terugkomt van vakantie, sluit hij gewoon aan."
"Hij heeft natuurlijk ook gelijk met Tapia. Als je ergens de beschikking hebt over een groep spelers, kan de technisch directeur Sjaak Troost wel roepen dat hij zich niet laat piepelen. Dat heeft hij gezegd, dat Tapia maar moet luisteren en weg moet. Maar die jongen doet niets illegaals, want hij heeft nog een jaar contract. En Stam doet niets illegaals door hem op te stellen."
"Ik probeer gewoon op mezelf te focussen en wil het niet groter maken dan het is. We hebben ook afgesproken om er niet meer in de media over te spreken. Ik weet wat ik goed en slecht gedaan heb en ben blij dat ik terug ben. Ik heb de jongens bij de club echt gemist."
"Ik wil blijven. Nu focus ik mij op het voetbal en wat Feyenoord van mij verwacht op het veld. Geen idee of er nog een transfer komt."
"Ik heb met de trainer gesproken over wat hij wil met dit team en hij heeft mij het vertrouwen gegeven. Ik was fit omdat ik niet veel vakantie gehad heb. Eigenlijk ben ik gelijk doorgegaan vanuit de Copa América."

Van den Brom zet deur wagenwijd open voor Weghorst: 'Zou mooi zijn'

Vandaag om 12:31 door Voetbalprimeur

Wout Weghorst gaat vertrekken bij Ajax en het is geen geheim dat FC Twente gecharmeerd is van de spits. Op een evenement van Life After Football spreekt VoetbalPrimeur met Twente-trainer John van den Brom. Ook hij heeft wel oren naar de komst van de 33-jarige WK-ganger.Erik ten Hag vertelde bij de NOS dat iedere club wel een Wout Weghorst in zijn team wil hebben. "Ik deel de woorden en het is niet dat we dat hebben afgestemd of afgesproken. Wout is een type spits dat wij niet in de selectie hebben. Wij kijken altijd hoe we het elftal beter kunnen maken. Bij de club worden spelers aangetro...

‘Mo Ihattaren maakt Eredivisie-transfer’

Vandaag om 12:30 door Soccernews.nl

De kans is aanzienlijk dat Mohamed Ihattaren deze zomer een fraaie transfer maakt. De spelmaker van Fortuna Sittard kan voor drie miljoen euro overstappen en verschillende clubs hebben daar wel oren naar. Presentator Nordin Ghouddani merkt op dat FC Twente eveneens in de race is. “Ik heb een maand geleden met Erik ten Hag (technisch directeur, red.) gesproken. Afhankelijk van wat Ihattaren moet kosten, wil hij hem er graag bij hebben.” Ihattaren heeft eerder aangegeven graag een mooie stap te willen maken. Daarbij zinspeelde hij zelf vooral op een transfer naar Ajax, Feyenoor...

'Opvallende claim in Polen: FC Twente versterkt zich transfervrij met jonge back'

Vandaag om 08:47 door Voetbalprimeur

Een opvallende claim uit Polen: Krzysztof Kurowski staat volgens TVP Sport op het punt om naar FC Twente te verkassen. Kurowski is een negentienjarige linksback die beschikt over een aflopend contract bij Slask Wroclaw, dat afgelopen seizoen promoveerde naar het hoogste niveau in Polen.Recent versterkte Twente zich in de persoon van Aske Adelgaard al met een nieuwe linksback, na het vertrek van Mats Rots naar FC Twente. Toch lijkt technisch directeur Erik ten Hag dus nog een linkervleugelverdediger naar de Grolsch Veste te halen, als we het Poolse TVP Sport mogen geloven. Kurowski komt transfe...

Verloren zoon keert na één seizoen terug bij AZ: 'Ik ben hier heel blij mee'

20 jun 2026 om 22:57 door Voetbalprimeur

Melle Roede keert terug bij AZ. De Alkmaarse club maakt zaterdag bekend dat Roede (19) een tweejarig contract heeft gesigneerd. Een jaar geleden ruilde de middenvelder AZ in voor het beloftenteam van de FC Twente/Heracles Academie.Eén keer behoorde Roede tot de wedstrijdselectie van het eerste elftal van Heracles. Tot een debuut in de Eredivisie kwam het niet. "Het was een leerzaam en mooi jaar. Ik heb veel kunnen spelen en veel meegetraind met de eerste elftallen van FC Twente en Heracles Almelo. Ik heb zelfs op de bank gezeten bij Heracles. Daardoor heb ik veel ervaring opgedaan,...

Ten Hag strikt jongere broer van Steven Berghuis: "Een welkome aanvulling"

18 jun 2026 om 23:57 door Voetbalprimeur

Tristan Berghuis gaat bij FC Twente aan de slag als assistent-trainer. De formatie uit Enschede meldt dat donderdag via de officiële kanalen. Berghuis (30), de jongere broer van Ajax-aanvaller Steven, tekent voor twee seizoenen.Berghuis was vorig seizoen de rechterhand van Paul Simonis bij VfL Wolfsburg. Met hem werkte hij eerder ook bij Go Ahead Eagles samen. Toen Simonis in november 2025 ontslagen werd door de Bundesliga-club, vertrok ook Berghuis. Nu volgt dus een nieuw hoofdstuk bij FC Twente."We kiezen op enkele posities voor een aanpassing van de staf. Nadat we eerder Eric Wegh...