"Daar moet nog wel wat gebeuren. En dat gaat ook gebeuren."
"Erik belde me over Mats. Aan de ene kant ben je superblij voor hem. En het is mooi voor de club. Ik zei al tegen Erik: 'Je eerste transfer is meteen de grootste in de clubgeschiedenis. Dan ligt de lat voor de volgende wel heel hoog'."
"Hij was heel belangrijk in onze manier van spelen. Met zijn aanvalsspel, vaak op intuïtie, konden we tegenstanders verrassen en pijn doen. Dat gaan we missen. Het is een aderlating, maar het biedt ook kansen voor Aske Adelgaard."
"Ik heb lang op het belletje van Ruud gewacht"
"Toen hij belde, was dat heel prettig. Ergens hield ik er rekening mee dat zijn boodschap ook anders had kunnen uitvallen. Dat hij blijft, is geweldig."
"Je kunt er niet omheen dat Ruud het heel goed heeft gedaan"
"Maar ik heb ook niet tegen hem gezegd dat hij alles gaat spelen. Zo werkt het niet. Het ligt open. Alleen kun je wat vorig seizoen is gebeurd niet zomaar wegwuiven."
"Dan kom je tot de conclusie dat het voor iedereen beter is om een andere dynamiek in de selectie en de staf te krijgen"
"Als je dat concludeert, moet je het ook anders invullen. Daar was het moment nu voor."
"Dit komt van ons allemaal. We doen rond het eerste elftal alles samen. We hebben hier de verantwoordelijkheid voor genomen."
"Ik heb hem niet meer gesproken. Hij heeft op dit moment andere belangen"